Wow, wat een hoeveelheid! Ik zit me hier krom te lachen! En wat een schattig ventje! Echt lief bekkie! Ja, inderdaad veel jongensspeelgoed en hier een meid, maar veel dingen zullen voor beide leuk zijn, toch? Denk dat dingen van VTech en duplo ook voor meiden leuk zijn. (En papa wil graag met duplo bouwen!) Ja, wij hebben ook wel wat speelgoed gekocht, waarvan we denken dat het lang mee gaat. Die knikkerbaan van Ikea heeft mijn dochter trouwens ook, alleen die hebben we niet zelf gekocht, maar van het dochtertje van mijn zus overgekregen. Dat is aan de ene kant een voordeel, maar ook een nadeel. Mijn dochter heeft bijna alle zooi van mijn nichtje gekregen (die nu vijf is en waar zeker geen kindje meer zal komen). We hebben dus heel veel speelgoed gekregen, maar weten niet meer wat we moeten vragen, vooral van onze vrienden, die natuurlijk geen kapitalen uit gaan geven. Ben bijna geneigd om slofjes en luiers te vragen ofzo. Mijn ouders geven een luxe kinderbestekset en openen een spaarrekening, mijn schoonouders heb ik een wheelybug of hippyskippy gevraagd. Zelf gaan we een houten loopkar kopen.
Ja haha, erg he dat verwende jochie van mij Tsjah, kan er niets aan veranderen haha...maar hij weet gelukkig ook heel goed dat het centjes kost en het soms op is...hij mokt dan een beetje, en komt soms zelfs met zijn eigen spaarpot op de proppen...nou jah, als hij dat wilt hahaha... maar als hij geld ziet/vind dan spaart hij het wel altijd heel braaf dus dat is ook weer fijn! Ja mannen willen bouwen dus er komt hoe dan ook duplo in huis haha... heerlijk toch! De mannen willen toch echt wel iets van jongensdingen doen met hun dochter Duplo en VTech is zeer zeker ook voor meiden, zo ook lego en playmobiel vind ik.....maar het soms wel lastig om iets aan andere te vragen als het kindje al zoveel heeft.... en dan te bedenken dat die van jou pas 1 wordt
Hoooi! Hier ben ik weer We hebben net boodschappen gedaan, zo verder alles uitpakken en dan thuis aan de gang. Is hard nodig! Eerst eens even bijlezen hier...
@kip87 Lekker zeg! Naar de Canarische Eilanden. Hoe is het weer daar nu? @Avon Wat heftig allemaal! Gelukkig praten jullie er goed over en ziet hij het ook zitten @Janna Ja goed idee NOD erbij zetten. Alleen van de meiden die al begonnen zijn toch? Ik weet de mijne bijv. nog neit natuurlijk @Lootje Ook een fijn vooruitzicht. Ik ben gek op weekjes en weekendjes naar een park. Vind ik zo gezellig! Wij zijn in juni voor het laatst geweest. @mamv1 Hoi, welkom! Ik zet je zo op de lijst @PCOmama Hahahah! Mijn vriend komt uit een gezin van 7 kinderen. Dus mensen maken wel eens grapjes dat hij ook door gaat tot ie er 7 heeft. Dan zeg ik ook altijd, ja prima, maar die andere 5 niet bij mij @Janna Wij hebben mijn dochter voor haar 1e verjaardag een roze driewieler gegeven. Moet wel eerlijk zeggen dat we hem niet echt veel gebruiken Verder gekregen van familie etc dingen van Little People, Theeset van Fisherprice, Mijn mooie tasje, Picknick mand met figuren. Eigenlijk alle dingen van Fisher price die ze in het roze hebben Ik heb nogal een ziekelijke roze tik hahaha! Alles moet roze zijn. Verder puzzels en boekjes enzo..
Ja... Mijn zus is net gescheiden en is van een groot koophuis naar een appartementje gegaan. Ze moesten dus nogal wat spullen kwijt en waren blij met alles dat ze bij ons konden dumpen, zodat dat niet in de opslag hoefde. We hebben echt zooo veel speelgoed van mijn nichtje gekregen. Echt niet normaal. Wel heel leuk hoor. En we hebben ook dingen geweigerd en naar de voedselbank gebracht. Tjsa, om nu bepaalde dingen, die wij niet eens geweldig vinden, drie jaar op zolder op te slaan... Zo veel ruimte hebben we nu ook weer niet over. Maar goed, het "standaard" speelgoed voor een dreumes heb je dan wel in huis, dus wat vraag je dan nog? Ik heb er nu het volgende op staan: - cd met kinderliedjes - duplo (iets met dieren en/of poppetjes, blokken hebben we genoeg) - speelgoed van VTech - slofjes van kruidvat (de roze en de blauwe, maar dan een maatje groter dan ze nu heeft.) - muziekinstrumentjes Dingen als een bromtol, blokken en knikkerbaan hebben we al voor haar op zolder klaar staan. @jiz: wat moet er gebeuren? Schoonmaken? Of klussen (en dan bedoel ik dus écht klussen, aan je huis! )? Wij zijn hier bezig met ons trappenhuis. Vandaag weer wat voorbereidend werk en morgen hopelijk weer een trap in de grondverf zetten. Tenminste, de helft van de treden dan.
Wat is er verder allemaal nog besproken???? Tweelingen; Schoonvader is een tweeling. Ook mijn oudste schoonzus heeft een tweeling (alleen is mijn schoonvader niet haar biologische vader dus heeft niks met elkaar te maken ) Als het zo is, is het zo... Ik heb wel zoiets van, ik zou stiekem wel 3 kinderen willen, maar ben bang dat het financieel enzo lastiger wordt. Mocht ik een tweeling krijgen, wordt de keuze voor me gemaakt hahah! Maar het lijkt me erggg zwaar inderdaad! @Kamertje Mijn dochter heeft ook de grootste kamer van de 2 slaapkamers die over waren. Maar die kamer is naast onze slaapkamer en het kleine kamertje is boven dus is ook een praktische keuze geweest. (Wij hebben een omgekeerd huis, we slapen beneden en woonkamer is boven ) @Vakanties Wij gaan graag weekendjes weg. Vorig jaar 2x een weekend weg geweest en dit jaar een midweek weg. En in september op vakantie naar Mallorca geweest. Over 2 weken gaan we met de hele schoonfamilie een nachtje in het Efteling hotel voor mijn schoonmoeders 60e verjaardag. Vakantie volgend jaar zien we wel... Eerst maar eens kijken wanneer en of ik zwanger wordt @Sint/Kerst Wij hebben al inkopen gedaan. Mijn dochter is helemaal gek van poppen. Heel de dag is het 'Bibi' (=baby) ze wil een luier om doen, wat niet lukt natuurlijk. Kleertjes meoten aan, en kleertjes moeten weer uit. Flesje geven. Super schattig dus. Dus wilde sowieso een houten poppenwagen. Had er een gezien op internet, 50 euro... Maar goed toen zag ik er van de week een bij Kruidvat, voor 23 euro. En nog leuk ook! Dus die hebben we. Verder Prinsessenkasteel met bijpassende poppetjes van Little People, het reuzenrad wat bij de Kermis hoort van Little People. Een poesje van Vtech, waar je achter aan kan haha. Een telefoon met een touwtje van Fisher price dacht ik..? Ga het verdelen over Sint & Kerst. Nou dat was het geloof ik wel he?! Hahaha... @Hier; Gisteren uit eten geweest met collega's. Heel gezellig gehad, lekker Grieks gegeten en veeeel gelachen. Vanmorgen weer vroeg wakker... Mijn dochter is ineens vroeg wakker sinds een paar dagen. Valt even tegen. Heb haar nu echt wakker gehouden tot net zodat ze weer haar normale schema overdag oppakt. Hopen dat het helpt.... Ik ga even alle boodschappen opruimen, en opruimen & schoonmaken, want het is nodig!
Bedankt voor het compliment! Alleen is dit een beetje pronken met andermans veren, want het was niet mijn idee... Overigens heb ik ook nog geen nod. Ik weet wel wanneer ik ongesteld moet worden, maar dat is geen nod, aangezien ik voorlopig hoop dat ik die datum gewoon ongesteld wordt! Staat al klaar voor haar op zolder. Je wil niet weten hoeveel puzzels en boekjes we al voor haar hebben. (Mijn man is nogal gek op puzzels en boeken. Hij heeft bepaalde boekenseries die hij werkelijk spaart. Zoals ik tijdens mijn zwangerschap regelmatig met lieve kleertjes thuis kwam, kwam mijn man regelmatig met een boekje thuis...)
@Janna Hahahah, nee niet klussen Gewoon schoonmaken inderdaad! Ga beginnen in de keuken, voordat ik de boodschappen in de koelkast zet meteen maar even schoonmaken. En dan de woonkamer, en daarna richting de slaapkamers.
@Janna Oh je hebt gelijk, haha Jij zei ook dat je het een goed idee vond Hmmmmm...Nou dan wens ik je gewoon heel veel succes met het zoeken naar kadootjes hahaha!
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot 2013: Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter Lootje (2e kindje) * Heeft al een zoon Foofer (2e kindje) * Heeft al een zoon Kip87 (2e kindje) * Heeft al een zoon Mamv1 (2e kindje) * Heeft al een zoon Al begonnen: Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde * NOD: Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde * NOD: PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk NOD: Mama-in-love (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde NOD: Avon (2e kindje) * Heeft al een zoon * 5e ronde NOD:
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot 2013: Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter Lootje (2e kindje) * Heeft al een zoon Foofer (2e kindje) * Heeft al een zoon Kip87 (2e kindje) * Heeft al een zoon Mamv1 (2e kindje) * Heeft al een zoon Al begonnen: Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde * NOD: Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde * NOD: PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk NOD: Mama-in-love (2e kindje) * Heeft al een zoon * 3e ronde NOD: 2 december Avon (2e kindje) * Heeft al een zoon * 5e ronde NOD:
Mèèèn wat een pokkewerk! Ik ben zelf appelmoes aan het koken, maar ben echt een uur bezig geweest alleen maar met appels schillen. En eerst nog potjes afwassen en uitkoken... Mijn schoonvader plukt zelf appels, dus we hadden een grote zak valappels. Daar maak ik dan altijd zelf appelmoes van, maar óf ik heb dit jaar een grotere zak gekregen dan vorige jaren, óf ik ben vergeten wat voor een werk het is om zoveel appels te schillen en in stukjes te snijden. Maar goed, alles zit nu in een grote pan en het kookt, dus het wordt vast weeer heel lekker! Manlief is in de tussentijd aan de trap aan het werken en mijn dochter slaapt. Als ze wakker wordt, ga ik met haar naar het centrum, dan lopen we mijn man tenminste niet in de weg. @schoonmaken: Tja, ik houd het schoonmaakwerk hier momenteel niet heel hard bij. Als je steeds aan het schuren en verven bent, heeft het gewoon niet zoveel zin.
Nou het zit in de potten! Score: 13 potten! Daar kunnen we wel weer een paar maanden mee vooruit. Mijn dochter slaapt trouwens een gat in de dag. Meestal wordt ik wel blij als ze 's middags lekker lang slaapt, maar nu ik nog weg wil is het niet zo handig. Dalijk heeft het amper zin meer om nog naar het centrum te lopen. @jiz: hoe gaat het met de schoonmaak?
@ Tweelingen We zien wel of het er 1 of 2 worden. ik hoop 1. @ babykamer Is hier de kleinste kamer, zodra ik zwanger ben gaat Casper naar de grotere kamer (moeten we wel eerst schilderen en de troep eruit halen en verdelen over de rest van het huis) Als ooit het schip met geld aanspoeld hier gaan we de boel verbouwen zodat we meer ruimt boven krijgen. @Vakantie We hebben zelf een boot van 9 meter en daar gaan we elke vakantie 3 weken mee weg. Daarnaast vind vriendlief het heerlijk om eens een weekendje te pakken. @speelgoed Ook hier krijgt casper veel van fam en vrienden die hun huis opruimen en het dan bij ons brengen. Maar in de praktijk speeld hij met steeds dezelfde dingen en de rest ligt er dan verloren bij. @NOD is een beetje lastig om een datum door te geven bij mij aangezien mijn cyclus niet altijd dezelfde is. (zie onderschrift) Als ik van 28 uit ga dan zou het op 24 nov vallen.
Hoi meiden, Wat wordt er lekker veel gekletst! Vanochtend naar babymoves gegaan met mijn kleine jochie, was weer erg gezellig! Ik doe het iedere zaterdag het is voor kindjes van 0 t/m 2jaar. Er wordt gedanst, gespeeld en gezongen. @ Janna, ik ben het er wel en niet mee eens. Zijn wij zijn overgenomen door een groot bedrijf is alles een beetje van ons weggenomen qua werkzaamheden. Wij zitten eigenlijk alleen aan de telefoon en bestellingen in te voeren. Daarvoor was het heel gevarieerd werk. Maar die collega die schijnt alles door te sluizen naar onze leidinggevende, terwijl ze wel met ons meepraat. Ik heb besloten om er niets meer over te zeggen en gewoon mijn werk te doen. Zo is niemand op de werkvloer meer te vertrouwen. @Kip87, daar heb je helemaal gelijk in!! Je werkt om te leven en niet andersom! Maar sommige mensen denken er vrij anders over. Vooral de mensen die geen kinderen hebben. Wil verder geen oordeel geven, maar het valt wel op. Trouwens een hele goeie van jou foliumzuur. Ik denk dat ik vanaf 1 december ook start! @Avon, van harte welkom hier bij ons!! Was vrij heftig jouw kraamtijd, maar gelukkig is alles goedgekomen! Iedere zwangerschap of bevalling loopt toch weer anders. @ tweelingen, bij mij in de familie komen er ook tweelingen voor. Ik heb zelf tweelingbroertjes en ik weet hoe zwaar het af en toe kan zijn, maar het is ook enorm gezellig. Alleen een tweeling gaat voor ons een lastig verhaal worden. Wij hebben maar 2 slaapkamers. Hopen dat voor die tijd ons huisje is verkocht! @Foofer, wij hebben verder geen plannen in het vooruitzicht, heel veel opruim en strijkwerk! Zo nog even een paar boodschapjes doen! Ooh lekker zeg koken!! Houd ik zoo van! Alleen heb ik op dit moment weinig inspiratie! Heb jij nog ideeen?? hihihi @Jiz, ik herken het van jou hoor. Als ik in de kast kijk, dan denk ik ook van jeetje ben weer toe aan nieuwe leuke kleren. Wat ik nu op dit moment veel aan heb zijn tuinniekjes met een legging eronder en dan met enkel laarsjes. Had vorig weekend een leuke leren (nep dan) jas gescoord voor 10 euro!!
Ooooh meiden me hele schema door de war!!! Had pas via ZP gezien dat er bij House of Shoes een aanbeiding was met kinderschoenen. 50% korting op alles. Dus ik laarsjes besteld (42 euro ipv 85!) had 2 maten genomen om te kijken welke goed zat. Dus vanmorgen stond ik op het punt om een paar terug te sturen kijk ik nog even in het topic hier erover, zie ik dat die winkel waarschijnlijk failliet is!! Dus ik denk, lekker dan, straks stuur ik ze terug kan ik fluiten naar me geld. Zag ik dat er hier een paar steden verder een winkel van zit, dus ik gebeld en gevraagd of ik kan ruilen in de winkel. Normaal gesproken kan dat maar ze heeft weinig wisselgeld, ik toch duidelijk gemaakt dat ik ze gewoon weer terug brengen. Nou goed, als ik even 7,50 mee nam, kon zij mij 50 geven. Dusssssss....dat heb ik gedaan vanmiddag. En het is hier nog steeds een bende!
Ga nu ieder geval even de woonkamer aan kant maken. Vriendlief had vanmorgen al voorgesteld om me te helpen maar dat wilde ik niet omdat het even op mijn manier moest Dusja, ga maar gauw verder, dan kunnen we daarna eten. Lekker makkelijk een biefstukje en gekruide aardappelpartjes. (Lees hier over keukenprinsessen, nou dat ben ik dus niet, ik heb echt werkelijk een HEKEL aan koken )