Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Ik kijk ook altijd naar mensen met twee kinderen hoe zij het oplossen. Ik vind zo'n zitje best een aardig idee, en de eerste tijd idd draagdoek. Een dubbele kar gebruik je te weinig denk ik...?

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Sprokkel

Ja, je hebt die staanplankjes voor de bugaboo, maar ook weer een soort zadeltje die er weer op kan.
    Lijkt me wel handig.

3. Lovely24

Ennnnnnnn...
    Moet natuurlijk ook nog maar afwachten wat voor meisje het wordt he?! Of dat ik haar makkelijk mee kan nemen of dat ze bij elke kans er vandoor rent :D

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik heb die brief nooit gehad hoor.

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Sprokkel, k3 bengeltjes.

Duowagen hier niet van toepassing.

6. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Brief voogdij of zeggenschap nooit gehad... Hier staat ook niets op papier erover. Al zou ik ook echt niet weten naar wie mijn dochter zou moeten gaan... Zou een hele moeilijke keuze zijn voor mij.

7. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ een aantal van jullie...bedankt voor de lieve woorden.

@ Sus & Bibi; Gefeliciteeerd!! Heel blij voor jullie (en stiekem jaloers).

8. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey ladies zit af en toe even mee te lezen, raar dat jullie niet dat in de brief hebben meegekregen!
    eigenlijk absurt dat je voor zoiets moet betalen...

@kids en vuurwerk
    kunnen jullie kids beetje slapen ondanks vuurwerk geknal
    en ook kids die angstig zijn??
    hier gelukkig valt het mee deylano zegt alleen als er een knal is van stout niet doen haha

9. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey ladies
    nog even een vraagje tussendoor...
    heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat je ei eerder kwam,,, dan normaal na 2 week??
    snap er even niets meer van lees via google zodra je dat glibberig slijm heb dat je ei is geweest...

10. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    Hier zou het indd ook de donkey worden, vriend stelde her zelf voor. Ik wilde het eerst indd ook niet, ik zou zelf ook gaan voor een draagdoek. Maar mijn vriend en opa's en oma's gaan er natuurlijk ook wel eens op uit... Hmm moeilijk. Nu ik er zo over nadenk doe ik indd wel erg veel lopend, de bugaboo gebruik ik nu iig wel vaak. Denk dat het heel erg afhangt van wat uiteindelijk het leeftijdsverschil gaat worden, als het erg meezit is dat iets meer dan 2 jaar.

Vriend heeft trouwens het babyvirus te pakken, die begon erover dat hij ook niet te lang wilde wachten tot we voor een derde zouden gaan haha. Eerst maar eens zorgen dat een tweede uk lukt ;)

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb je uitgenodigd, volgens mij kan je ze dan wel zien ;)

12. Lovely24

Ik heb zelf zoiets, als je het er voor over hebt en er plek voor hebt zou ik voor de donkey gaan.
    Hij kan zowel duo als enkel, en je kan hem ook weer goed verkopen denk ik.
    Maar zou het na 2,5 jaar niet meer doen.

Aan de andere kant is het ook weer afwachten in welk seizoen de baby komt. In de zomer lijkt het me makkelijker om het niet te doen dan in de winter.
    Dan is het toch wel weer erg fijn voor de oudste om lekker in de voetenzak te zitten...

Ja dat is dus het enige waar ik echt mee zit...
    Mijn moeder past 2 dagen op, en die woont ook in een bovenhuis, is best wel klein.
    Weet nog dat ze blij was dat L. in de buggy kon, dan hoefde die kinderwagen niet steeds mee...

Ze wilde graag oppassen, maar wel in haar eigen huis en wel ook nog haar dingen kunnen doen. Wat ik ook wel begrijp en ik ben sowieso dankbaar dat ze het wil doen.

Dus vandaar dat we sowieso hebben gewacht tot nu, zodat er in ieder geval zo'n 2,5 jaar tussen zit en niet minder.

L. gaat waarschijnlijk tegen die tijd ook een ochtendje naar de PSZ op mijn moeders oppasdag, dus dat scheelt misschien ook wel...

13. Lovely24

@Dmj
    Hier nog geen reactie gehad op het vuurwerk.
    Ben benieuwd morgen.
    Vorig jaar heeft ze overal doorheen geslapen.

Over de eisprong weet ik niks :p haha
    Let/merk nooit zo heel veel er van.... alhoewel ik bij L. meteen zwanger was en nu pas net gestopt met de pil ben.

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Heb ze gezien! Maar die eerste van jou, kwam dat streepje ook buiten de tijd? Want daardoor ben ik toch bang dat het niks is...Als iemand mij een test met zo'n streepje liet zien als ik gisteren had, zou ik zeker zeggen zwanger, maar ja, buiten de tijd telt eigenlijk niet natuurlijk...Pfff, dit doe ik nooit meer, zo vroeg testen, word er gek van. :p

15. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kids en vuurwerk, dochter sliep altijd door maar wonen ook erg afgelegen dus hoort het hier niet zo erg.
    ben benieuwd hoe het gaat vannavond bij vriend thuis die woont in een woonwijk dus zal wel heel veel vuurwerk zijn...

16. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @dmj
    Casper verblikt of verbloosd er niet van, De kippescheetjes vind ie helemaal het einde!!
    Onze hond is er doodsbang voor maar daar zijn we gistermorgen begonnen met medicatie te geven en tot nu toe gaat het verbazend goed! Gisteravond liep ze zowaar heel dapper mee naar buiten om te plassen.

@duowagen
    Ga ik hier niet doen. Tegen die tijd als de kleine er is, is Casper zo goed als 3 jaar. Of zo'n staplankje eraan.

@Hier
    Straks eerst maar is olliebollenmix halen. Gaan vanmiddag naar mijn schoonvader om samen met ons nichtje te gaan bakken.

17. Lovely24

Wij hebben al wat zelfgemaakte oliebollen op gisteravond.
    Me schoonvader bakt ze elk jaar.
    Heerlijk zijn ze :D

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @duowagen; hier geen duowagen. Ik ga een meerijdplankje aanschaffen voor M. en wil een goede draagdoek voor de baby. Heb nu de lodger shelter liggen, maar vond het geen fijne draagdoek, wel ideaal voor in de maxi cosi en als hangmatje in de box :D

@voogd; hier ook niemand officieel aangewezen voor als er iets met ons gebeurd. De kinderen zouden naar mn moeder en man gaan, vind mn zusje nu nog te jong (bijna 21) in haar doen en laten en mn broertje is alles behalve stabiel in zijn leven. Maar heb wel bij mn moeder aangegeven dat mocht er iets gebeuren dat zij zelf maar moet kijken wat het beste is op dat moment en dat ik haar vertrouw dat ze een goede beslissing maakt.

@vuurwerk; Hier werd M. 's middags huilend wakker door een mega knal onder ons huis (hebben een poort onder ons zitten, galmt lekker door...) Verder valt het gelukkig wel mee. Hij is tot nu toe elk jaar wakker geworden rond 00.00. Ben benieuwd of dit nu ook zo is.

Jullie nog plannen voor de laatste dag van het jaar? Moest hier eigenlijk werken, maar omdat de operatie er tussen kwam, heeft een collega mijn dag over genomen. Zo dus even mn huiskamer doen, is een M. bom ontploft en was gisteren te moe om er nog wat mee te doen... Daarna nog even naar de supermarkt voor wat boodschappen en dan zien we wel weer. 'S middags wil ik de deur niet meer uit, ben als de dood voor vuurwerk en 's ochtends valt het nog wel mee met de herrie, dus durf ik nog wel even naar buiten :)

19. Lovely24

Wij hebben uiteindelijk toch besloten thuis te blijven ipv naar het feest bij me schoonzus.
    Twijfelde gister nog steeds wel...het is ook wel gezellig. En nu zijn we gewoon met zijn drieën.
    Maakt mij opzich niet zo heel veel uit, maar merk dat mijn vriend toch wel graag had gewild. Dus nu voelt het voor mij eigenlijk alsof hij thuis 'moet' blijven.
    Dat zegt hij niet natuurlijk maar als ik straks zeg zullen we toch gaan zegt ie jaaa!

Ach ja...
    Verder vandaag niet echt plannen. Wilde nog even de stad in gaan, heb een kadobon van de juwelier dus wil oorbellen halen.

20. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Eitje en slijmpjes; is dat slijm niet het zogenaamde 'vruchtbaar slijm'? Heb je dat niet juist vóór je eisprong, zodat het zaad goed daar blijft plakken?

@ Duowagens; lijkt mij persoonlijk echt niet praktisch...ze zijn zo breed. Ik denk dat ik (als het eerste kindje kon staan) eerder voor zo'n plankje achter de kinderwagen zou kiezen.

@ Plannen; hier eerst even rustig aan. Wasje staat in, zometeen even met de hond uit. Dan even lekker samen met vriendlief. Straks even een goede lange wandeling met de hond, zodat hij straks een beetje rustig is. En dan naar mijn oma toe. Samen met mijn vriend, mijn ouders, mijn broer en zijn vriend. Traditie..... wil het maar zo laten totdat oma er niet meer is. Het is echt háár dag, daar geniet ze zo van! Lekker veel te veel duur eten in huis halen en iedereen op de wenken bedienen. Leeft ze het hele jaar naar toe haha! Alle 4 de hondjes komen mee, dus wordt een gezellige drukte denk ik.

Vind het wel heel dubbel. Van de ene kant denk ik 'nieuw jaar, nieuwe kansen'. Dit wordt het jaar van een goede zwangerschap en een gezonde baby.... En van de andere kant denk ik dan weer, dit was eigenlijk het jaar waarin Nora geboren zou moeten worden, het had háár jaar moeten zijn.
    Maargoed... we moeten positief blijven.

Ik zit op dag 17 van mijn cyclus... de vorige keer duurde het in totaal 39 dagen, maar dat was dan wel de eerste menstruatie na de bevalling. Ben benieuwd hoe mijn cyclus nu zal zijn... Ben 9 jaar lang niet natuurlijk ongesteld geweest en de vorige menstruatie was mijn eerste in al die tijd (zonder pil enz). Geen idee hoe mijn cyclus is.

Deel Deze Pagina