Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ach ik snap het wel, wachten is vreselijk vooral als je graag wil beginnen.

@hartendiefje
    Ik ga voor je duimen!!

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Vervelend Bibi!
    Snap hoe je je voelt. Je wil nu gewoon beginnen.

Liep net boodschappen te doen. Steeds een trekkend gevoel in me lies.
    Denk doe normaal! Je gaat jezelf nu gek lopen maken met zogenaamde symptomen.

Was het maar 14 januari :p

3. sus79

sus79 Lid

21 dec 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @beetje mama, echt super knap van je! Jouw tijd komt vast snel, ik ga voor je duimen!

@jerami, lastig he als je je zo beroerd voelt aan de andere kant er zijn er genoeg die zouden willen ruilen om maar zwanger te zijn maar toch... Spannend die echo, bij je vorige echo was je 6 weken? Dus dan is het toch normaal dat ze nog geen hartje kunnen horen/zien? Dus nu moet je nog 2 weken wachten pfff....wat duurt wachten lang he. Ik kan maandag de dokter eindelijk belllen, ik ben benieuwd wanneer ik mijn eerste echo krijg.

@avon, jeetje heftig zo'n begin van de dag. Misschien heb ik iets gemist maar heb je hier vaker last van?

@9 maanden beurs, ik weet nog niet of ik ga, ik ben inderdaad al 1x geweest en ik weet dat ik het toen ook zo verschrikkelijk druk vond. Maar als mijn echo goed is, begint het denk ik toch wel weer een beetje te kriebelen dus wie weet.

@bibi ik hoop dat je snel weer kunt beginnen!

4. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Helaas wel. gelukkig heeft er nu bijna een half jaar tussen gezeten.
    Heb al onderzoeken gehad maar ze weten niet waar het vandaan komt. Voordat ik deze medicatie had kon ik amper lopen tijdens zo'n aanval (aanval kan soms weken duren) en dat is niet te doen met een ukkie thuis. Gelukkig heb ik nu een zware medicatie gekregen en die werken redelijk snel. We hopen in febr 2014 voor een uitgebreid onderzoek naar het duizeligheidcentrum in Apeldoorn te kunnen gaan.

5. sus79

sus79 Lid

21 dec 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @avon, jeetje wat heftig en eng, is er zo'n lange wachtlijst in Apeldoorn, niet normaal. Geven die medicijnen geen problemen met een eventuele zwangerschap?

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @sus; Het is idd heel normaal dat je met 6 weken bij een uitwendige echo nog niks kan zien. Ik maak me dus ook nog niet echt zo druk. Maar die weken wachten is echt niks voor mij!

7. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames
    @avon wat vervelend joh!
    @hier ,,, hondsberoerd zijn, en ontzettend last van me linkerbovenbeen hebben....geen idee wat het kan zijn!

8. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Doen ze dan niet een inwendige? hier wel nl.

@sus
    Ik mag ze niet in deze hoge dosis slikken als ik zwanger ben. dus als ik wel zwanger ben dan moet ik de dosis flink verlagen of stoppen.

@dmj
    Vervelend dat je je beroerd voelt. Vanavond vroeg je mandje in!

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Jeremi, misschien heb ik het gemist maar heb je dan geen inwendige echo gehad@?
    Wachtbank , dat zijn toch wel de langste 2 weken pfff voel je dit of voel je dat hoe maak je je zelf gek.

Avon , verschrikkelijk die lange wachtlijsten hopelijk heb je snel een goede diagnose.

De 9maandenbeurs sla ik dit jaar ook over.

Hier is het rustig zit op de wachtbank maar verwacht er deze maand niet veel van.

10. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Jerami; dat obsessieve kan wel eens wat verraden haha. Wanneer wil je het op het werk vertellen?

@ Avon; balen van je duizeligheid! Wat heftig zeg, dat het zo lang kan duren... Sterkte!

@ Dmj; beterschap!

@ Iederen die gereageerd heeft op mijn kraambezoek; bedankt dames! Lief van jullie allemaal!

@ 9 maanden beurs... ik ga niet in ieder geval.

11. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    @beetjemama: wat knap van je dat je op kraambezoek bent geweest. Ging het stel waar je was er een beetje oké mee om? Voor iedereen hoop ik natuurlijk dat het heel snel raak is, maar voor jou helemaal. Jullie verdienen dat zo. Heel knap hoe je hier allemaal mee omgaat.

@jerami: haha, wat grappig dat je het idee hebt dat iedereen het op je werk kan zien. Heel herkenbaar van mijn eerste zwangerschap, alsof het op je voorhoofd geschreven staat, haha. Heb je opmerkingen gehad die een beetje in die richting gingen?

@avon: wat vervelend dat je jezelf zo naar voelt, hoe gaat het nu met je? Denken ze bij jou aan de ziekte van meniere of niet? Mijn vader heeft jaren die diagnose gehad, uiteindelijk bleek hij iets anders te hebben (beide evenwichtsorganen zijn helemaal kapot, dus geen evenwicht meer). Ik weet in ieder geval dat dit soort klachten echt heftig zijn. Sterkte!

@wannabemom: succes met klussen! ;)

@bibi26: dat ik echt typisch inderdaad, dat die 'laatste' cyclus voor je gaat beginnen langer duurt. Heb dat al vaker gehoord, ondertussen nog niet ongesteld geworden?

@hartediefje: nog opgeroepen om te werken? Lijkt me heavy zo'n wachtdienst, ik wil zelf altijd graag weten waar ik aan toe ben.

@9 maanden beurs: ga ik denk ik niet heen, ben er nooit geweest maar ik hoor erg veel negatieve verhaald. Daarnaast hebben we vrijwel alles nog van onze zoon, dus veel nieuwe spullen hoeven we straks denk ik niet te kopen.

@hier: pff wat kan je jezelf als mens compleet gek maken. Elk steekje voelt ineens als een symptoom, haha. Nooit gedacht dat ik mezelf zo zou kunnen laten mee slepen. Agh ja, voor nu heeft het ook wel wat, maar ik begrijp heel goed dat als dit een aantal rondes zo doorgaat, dat je erg verdrietig wordt. Voor nu in ieder geval maar hopen op een positieve test komende week. Al denk ik eigenlijk van niet, ben vlak voor m'n vruchtbare periode erg ziek geweest, heb het idee dat dat ook wel invloed heeft.
    Verder is mijn vriend op voetbalweekend, zit dus het hele weekend alleen met de kleine uk.

12. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Kip; wat lief van je, dankjewel.
    Ze gingen er wel goed mee om ja. Meteen gevraagd hoe het met mij was en hoe het nu ging. Of we de feestdagen een beetje omgekomen waren enzo. En zij heeft daarna ook nog wel het een en ander gevraagd over hoe dingen gegaan waren bij mij enzo (nadat ze me gevraagd had of ik dat wel wilde). En ze zei dat ze nog regelmatig naar het foto'tje van Nora keek... Voor haar kwam het ook heel hard aan. Ze is zelf ergens in de 40 en haar zwangerschap was ongepland, ze zou niet zwanger moeten kunnen worden eigenlijk, was haar verteld. Maar alsnog heel blij, maar eigenlijk niemand in haar omgeving die nog in de kleine kids zit...dus zij vond het ook super om samen zwanger te zijn. Iemand waar ze lekker over babys mee kon kletsen en waar ze samen met de kids iets kon gaan doen enzo. Ze vond het ook heel onwerkelijk wat er allemaal gebeurd was.

Wel weer natuurlijk hier en daar een opmerking die lief bedoeld is maar niet heel gepast zijn... maar dat neem ik niemand kwalijk. Begrijp goed dat mensen niet doorhebben hoe het aankomt wat ze zeggen en ze bedoelen het goed!

Lief dat je er na vroeg.

13. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Kip87 ja was kwart over acht thuis. Bijna vier uur gewerkt.
    Ja vind het onregelmatige ook niet leuk meer sinds dochter is geboren maar ja... Niets aan te doen nog.

14. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @9 mndn beurs
    Ben 1 x geweest maar besloten dat het niets voor mij is.

@kip
    Ze hebben hier alleen maar onderzocht op meniere, bppd en op evenwichtstoornissen en dat was het allemaal niet. kreeg toen de welbekende opmerking "mee leren leven".
    Daar kan ik me niet bij neer leggen dus heb een onderzoek in Apeldoorn aangevraagd (speciaal centrum voo duizeligheid) alleen hebben ze daar een wachtlaijst van 1,5 jaar.
    Erg dat je ineens van alles voelt.. nog even geduld meis!!

@beetje mama
    Ach er zijn altijd mensen die denken overal een mening over te hebben, het beter te weten of een oordeel te kunnen vellen. En dan er niet over nadenken wat ze zeggen die ander pijn kan doen. Het is makkelijk gezecht niets van aan trekken maar het raakt je toch.

@hartendief
    Werk je dan ook gelijk de helekraamtijd bij dat gezin? of ben je nu vrij?

15. Janna

Janna Fanatiek lid

@avon: jeetje, wat heftig! Ik hoop dat ze in Apeldoorn wel kunnen vinden wat er mis is. Want als ze het daar niet kunnen, zullen ze het waarschijnlijk nérgens kunnen vinden. Zelfs als er niet echt een behandeling is, is het veel makkelijker voor het acceptatie-proces als je tenminste weet wat er mis is.

@jerami: ja dat obsessieve verberg-gedrag... :D Ik had de eerste weken ook het idee dat iedereen kon zien dat ik zwanger was. Ik snapte niet dat mensen het níet zagen! Overigens heb ik aan een collega gezien dat ze zwanger was, omdat ik haar één keer haar buik aan zag raken. Die ene keer was voor mij genoeg om het te weten, want níemand raakt op die manier zijn buik aan, als ze niet zwanger is. Het was zo'n liefdevol gebaar, dat ik het meteen wist! Omdat ik niet wist hoe ver ze was, heb ik niks gezegd, maar het bleek wel te kloppen.

@negenmaandenbeurs: denk dat het niet goed is voor míjn beurs als ik ga! :D Bovendien hebben we alles wat we nodig hebben voor een kindje. Toen we aan het proberen waren voor mijn dochter had ik wel heel graag gewild, maar ik wilde niet gaan als ik niet zwanger was en ik werd net na de beurs zwanger. Achteraf ben ik wat huiveriger door vele verhalen over drukte en dat het toch wel tegen valt, dus weet niet of ik zou gaan als ik zwanger was...

16. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Goedemorgen

Avon, 7 dagen nu nog. Dus hele kraamtijd.

17. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    Goedemorgen dames!

@beetjemama: ik denk dat het voor anderen indd ook moeilijk kan zijn, omdat ze vaak niet weten wat ze wel en niet kunnen zeggen (heb ik zelf trouwens ook wel hoor). Je weet gewoon niet hoe sommige dingen over kunnen komen bij mensen die zoiets verschrikkelijks hebben meegemaakt. Merk je in je omgeving dat een aantal mensen om die reden afstand nemen? Ik hoop het niet voor jullie, lijkt me vreselijk!

@hartediefje: kan me voorstellen dat het onregelmatige je opbreekt, zeker zoveel dagen achter elkaar. Denk je wel eens aan iets anders? Werk zelf ook in de zorg, maar niet (meer) op de werkvloer. Dat scheelt wel, want onregelmatigheid zit daar niet meer bij. Werkse vandaag!

@avon: sterkte, hoop echt dat ze daar iets bij je vinden, hoe gek dat misschien ook klinkt. Maar dan krijg je in ieder geval die bevestiging.

@janna: hoe gaat het nu met jou/jullie? Jullie gaan echt door een heftige tijd heen volgens mij. Sterkte!

18. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    Ohw oeps.. Berichtje was nog niet klaar ;)

Hier heb ik samen met kleine uk lekker uitgeslapen, hij werd 9.15 wakker, prima tijd! Verder vandaag denk ik samen een wandelingetje maken, niet veel bijzonders.
    Gisteren was ik bij de kruidvat, even van die 2v5 testjes halen. Heb ik echt net alles in een tas opgeborgen, komt mijn ex-schoonzus binnenlopen. Ik had haar echt al een hele tijd niet gezien, dus even staan kletsen. Ik was al blij dat ze niet zag dat ik die tests had gekocht, helemaal toen ze vroeg: "en denken jullie al aan een tweede?". Pff..haha, ik heb glashard gelogen en zei dat we dat voorlopig echt nog niet wilde! Moeilijk moeilijk..

Jullie nog plannen voor het weekend?

19. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Kip87
    Oh dat zal je net zien he dat je dan iemand tegen komt.

@Avon
    Heftig hoor!! :(

@hier
    Ook goed geslapen. Kleine meid van 19.30 tot 9.00.
    Denk dat het misschien wel komt doordat we vakantie hebben.
    Dus vanaf maandag wordt dat weer door de war geschopt :p

Vanmiddag viert mijn broertje zijn verjaardag. Verder niet echt plannen het weekend.
    Misschien gaan we zo even richting de winkels....

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @hartediefje
    Veel succes, hopelijk is het een leuk gezin (gaat de tijd ook sneller)

@bevestiging
    Idd dat is ook zo, we wachten af.

@Kip
    daarom bestellen wij de testen online hihi hebben we dat probleem niet met bekenden tegen komen.;)
    Asl mensen vragen naar een tweede dan liegen wij er ook vrolijk op los:D
    En je wordt steeds beter in smoesen verzinnen hahaha

@wakker worden
    Casper heeft zijn ritme ook in vakantie stand staan, Heerlijk uitslapen.

Vanmiddag komen vrienden langs om gelukkig nieuwjaar te wensen, wordt gezellig!!

Deel Deze Pagina