@ Avon; Nou het is niet zo dat het negatief bedoeld is, zoals jij zegt overal een mening op hebben o.i.d. Ze bedoelen het over het algemeen juist als 'troostende' woorden. Als 'misschien wordt het wel een tweeling, dat heb je de eerste een beetje terug'. Ik begrijp goed hoe het bedoeld is en ze zal zich van geen kwaad bewust zijn! Maar je eerste terugkrijgen, zal je toch nooit. Maar ik moet zeggen dat het me niet echt raakt. Omdat ikeet dat het lief bedoeld is... daar kan ik toch niet boos om worden? Als iemand je bonbons meeneemt als verassing maar het zijn helaas bonbons die je niet zo lekker vindt, dan vind je het alsnog lief dat ze meegenomen zijn toch? @ Kip; Nee echt afstand heeft niemand gedaan. Ik heb wel van iemand iets meer afstand gedaan omdat ik gewoon even geen behoefte aan die persoon had. Is een 'vriendin', maar meer richting kennis dan vriendin zeg maar. Vrij oppervlakkige gezellige avonden vaak, heel leuk verder...maar op dit moment even niet voor mij. Verder merk ik wel dat niet iedereen weet of ze iets kunnen vragen of zeggen en dat sommigen er dus ook geen woord meer over zeggen. Heb liever dat ze het wel doen... maargoed, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om, dat wil ik ook respecteren. En anderen vragen gewoon of ze dingen mogen vragen of dat ik het er liever niet over heb, dat is ook wel heel fijn vind ik. Goed van je kleine zeg, kwart over 9! Lekker. En leuk om zo weer eens iemand tegen te komen, gelukkig was je net op tijd met de tests haha... kan me voorstellen dat het moeilijk is om te liegen! @ Lovely24; die van jou heeft ook al zo goed geslapen! Jullie boffen maar haha. Veel plezier op de verjaardag van je broertje. @ Avon; die van jou ook al?! Hihi... gaat goed hier! Veel plezier met het bezoek vandaag. Hier is vriendlief werken tot ongeveer 12:00 uur vanmiddag. Daarna gaan we even lekker samen lunchen en dan even naar de Gamma. Vervolgens weer even met de hond wandelen en eten. Vanavond moet hij weer werken. Dag 22 van cyclus... ik begin het steeds spannender te vinden haha, gister even wat steekjes in mijn onderbuik, rechts.. vraag me af of het mijn eitje is geweest.
Beetje mama ik wil je even een dikke knuffel geven! Hoe is het verder met de dames? Ik probeer alles mee te krijgen, maar lukt mij niet echt schaam mij diep haha, maar ben zo druk op het moment van alels.... Ik weet niet of ik hier ook had neergezet over de puppy van ons? Dat ze niet te handhaven is etc etc...we hebben in overleg met veel personen en proff besloten om afstand te doen van haar...pff zit al 2 dagen te janken hier....
Bedankt voor de knuffel. Je hebt hier inderdaad een keer verteld over jullie puppy. Wat ontzettend verdrietig om nu te lezen dat jullie de pup weg moeten doen.... Kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Maar misschien wel de beste keus, in het belang van jullie kleintje. Jij ook een hele dikke knuffel! Sterkte ermee... het is niet makkelijk om je huisdiertje weg te doen.
@echo; hier doen ze bij de vk geen inwendige echo.waarschijnlijk alleen als ze het niet vertrouwen. @vertellen; het liefst vertel ik het pas na 10 weken. Ben benieuwd of ik dit vol hou
Ja ze gaven ook aan dat het een pup is die NIET in een gezin met jonge kinderen moet rondwandelen, maar echt 1 op 1 aandacht nodig heeft om het gedrag te reguleren...zucht.... ik moet nu elke keer de keuze maken...wie mag er beneden spelen...zoonlief of de hond dat kan echt niet meer... zo sneu! Dus ze gaat naar een asiel, maar wel een goede hoor...we hebben een asiel gevonden die ook gedragsdeskundige hebben, en dierenarts alles in 1...het is ook meer een pension zeg maar... ze gaat daar heen, en ze houden ons volledig op de hoogte hoe het met haar gaat en ze gaan er ook vanuit dat ze snel een nieuwe baas heeft omdat ze zo jong is en omdat het een labrador is. Dus dan krijgen we dat ook gelijk te horen, helaas niet waar ze wordt geplaatst maar wel bij welke soort mensen. We vragen wel of die mensen mogelijk ons email adres willen accepteren om ons zo nu en dan op de hoogte te stellen..maar dat ligt dan aan de nieuwe baasjes van haar... dus wij hopen dat wel natuurlijk. Ik moet vanmiddag bellen om definitief een afspraak te maken voor a.s week... en er wordt ook een verklaring getekend dat er GEEN euthanisie wordt gepleegd, want sommige asiels doen dat wel he na een aantal maanden...nou dat wil ik dus echt niet! Want ik haal ze eigenhandig weer op heb ik gezegd...
Meiden ik ga me afmelden hier. Ik ben er te weinig om alles te volgen en om nou alleen op de lijst te staan en verders niets te melden is ook zo wat. Heb gewoon niet zoveel te vertellen Ben met de behandeling bezig en dat gaat prima. So far, so good. Mijn zoontje gaat ook super. Net tweede tandje door en leert in een sneltreinvaart bijna dagelijks iets nieuws. Super om te zien Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap toe in dit jaar! En ik hoop zelf ook in december een kindje erbij te hebben of zwanger te zijn Doegie!!
Ik wil iedereen even een dikke knuffel geven vandaag!! @ hier uitslapen wat is dat?? Mevrouw werd vannacht om half 2 schreeuwend wakker wilde dus niet meer gaan slapen dus tussenin en om 6 uur alweer wakker omdat manlief eruit moest om te gaan werken pfff. Meestal slaapt ze wel door maar dan is 7 uur wakker worden ook echt uitslapen later wordt het meestal niet.
hey ladies! zo heb ff heel wat bij te lezen dus zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorden... @pijn in mijn been is gelukkig zo goed als weg alleen al sinds gisteravond ontzettend hoofdpijn en om de haveklap wakker geworden vanacht van misselijkheid... @avon vervelend dat je zo lang moet wachten ! dat je na Apeldoorn kunt... @pcomama Dikkke knuffel meid snap best dat je het moeilijk er mee hebt dat hondje weg is! @wannabemom dikke knuffel terug! zo hoop dat ik nu weer beetje bij ben sorry als ik iemand ben vergeten
Gelukkig maar, En gelukkig ben jij ook nuchter volgens mij. @PCO He bah wat erg om je pup te moeten afstaan. Maar zo ging het ook niet langer. Scheelt wel dat pups sneller een nieuw huisje krijgen vergeleken met oudere honden. @jerami Ik vind het knap als je het zo lang voor je kunt houden. Hier wordt het gelijk verteld. @Mil Ik weet niet of je dit nog leest maar jammer dat je je afmeld. Ik wil je nog wel heel veel geluk wensen met de behandeling en je gezinnetje!!! Bedankt voor je gezelligheid! @w(anna)b(e)m(om) Jij ook knuffel terug, volgens mij heb jij hem harder nog dan wij zo te lezen.
Jammer mama-in-love. Succes met zwanger worden! @ PCO-mama: wat jammer van jullie puppie...Onze hond is precies 2 maanden geleden overleden, dat was ook zo ontzettend zwaar. Met het oog op een eventuele tweede lijkt het me nu beter om niet aan een puppy te beginnen, maar we willen in de toekomst zeker weer een hondje. Is toch gezelig in huis hè. Sterkte voor jullie! @ Kip: Nee, nog steeds geen ongi. Dag 31 inmiddels... Heb het voor mijn vorige zwangerschap ook een keer gehad, ging ik van 26 ineens naar 38 dagen. Dus sta er niet van te kijken, maar het is wel balen. @ uitslapen: lang geleden. Wij mogen niet klagen want ons zoontje slaapt al vanaf dat ie ongeveer 2 maanden was keurig door 's nachts, maar 's ochtends is hij er wel vroeg bij. De laatste tijd was het soms 7:30, maar vandaag was het 5:15. Ben dus niet echt uitgerust, maar goed, hoort erbij hè.
@mil: jammer dat je je afmeldt, maar wel begrijpelijk. Ik herken trouwens wel dat het moeilijker bij te houden is de laatste tijd. Er zijn gewoon meer meiden die actief meeschrijven, dus als je één of twee dagen niet meegelezen hebt, moet je eerst tig pagina's aan reacties doorploegen, voor je weer bij bent. Maar goed, ik hoop voor je dat de behandeling zal slagen en dat het volgende geplaatste embryo ook echt blijft zittten! @liegen over kinderwens: waarom doen jullie dat? Als mensen aan ons vragen hoe we daar tegenover staan, vertellen we gewoon de waarheid. Waarom zou je dat niet willen vertellen?! Het is toch juist leuk om zoiets belangrijks, waarmee je bezig bent, te delen? Tegen vage kennissen kan ik het me trouwens wel voorstellen, maar met vrienden vind ik het juist fijn om het er over te kunnen hebben. Het viel me bij de eerste ook al op dat het proberen te vervullen van een kinderwens iets is dat je anders als stel helemaal alleen doormaakt. Ik was emotioneel dan heel veel bezig met mijn kinderwens, maar bijna niemand vroeg er ooit naar, alsof het 'not done' was om erover te praten. Daardoor voelde ik me er alleen voor staan. @PCOmama: Wat jammer dat het niet gelukt is om jullie pup in huis te houden. Natuurlijk moet je voor je kind kiezen, als je gedwongen wordt een keuze te maken tussen je hond en je kind, maar dat maakt het niet leuker. Ik hoop dat zijn nieuwe baasje hem snel komt halen! @kip: het gaat redelijk, maar het is inderdaad wel heftig. Manlief's humeur is wat beter, omdat hij zich ietsje beter voelt. Dat komt vooral omdat hij al dagenlang heel weinig doet en veel rust en ik alles doe, dus ik ben regelmatig afgepeigerd, maar het is in ieder geval een stukje gezelliger in huis. Uit zijn eerste bloedtest bleek dat er toch iets afwijkends was, dus hij moest een tweede keer bloed laten prikken. We wachten nu op de uitslag daarvan. Ik ga nu stoppen, want dochterlief licht op bed en de kerstboom moet afgetuigd (maandag worden de kerstbomen met het GFT mee opgehaald, en we willen hem dan graag meegeven, omdat je hem anders in stukken moet zagen).
@Liegen kinderwens; Hier hebben we niet van de dagen geschreeuwd dat we voor een 2e gaan. Als mensen aan ons vroegen wanneer er een 2e kwam, gaven wij aan dat we eerst willen dat M. 2 jaar zou zijn en hij kwa gezondheid niet meer zo zou kwakkelen. Hier hebben we ons netjes aan gehouden. @pco; Wat jammer dat je de pup toch weg hebt moeten doen. Ik weet hoe je je voelt. Afgelopen zomer hebben wij onze hond moeten herplaatsen. We hadden 2 honden toen M. geboren werd. moeder en dochter, Moeder overleed (nu 1 jaar geleden) en dochter bleef alleen over. Moeder was altijd leuk bezig met M. spelen, kroelen enz. en dochter moest niks van hem weten. Nu ze alleen was, was het een onvoorspelbare hond geworden. Ze heeft hem nooit wat gedaan, maar als hij in de buurt kwam, was het grommen of vluchten. als M. beneden was dan was het 1 brok zenuwen, geen rust in haar lijf, durfde niet ergens te gaan liggen en bleef maar heen en weer drentelen. Als M. sliep kon ze zich pas ontspannen en rustig liggen. Ze stopte uiteindelijk ook met eten en werd heel mager. Ze was dood ongelukkig bij ons. Mn moeder (die haar gefokt heeft) hoorde dat een kennis van ons op zoek was naar een volwassen lieve teef. Hier woont ze nu bijna een half jaar en het gaat super met haar. Krijg soms foto's van haar en zie dan hoe gelukkig ze is en hoe goed ze er weer uit ziet. Haar in het echt zien wil ik nog niet, ik mis haar enorm, maar het was het beste voor iedereen.
@ Mil; jammer dat je niet meer mee komt kletsen. Ik wens je het allerbeste!! Heel veel succes met alles. @ Avon; ja ik ben van mezelf enorm nuchter. Maar moet zeggen dat alles relativeren nu wel wat meer moeite kost dan voorheen.... Maar ik doe mijn best! @ Liegen kinderwens; ik begrijp het op zich wel... vooral omdat het vervelend kan zijn als iedereen er vanaf weet en het bijvoorbeeld erg lang duurt voordat je in verwachting raakt. Maar wij hebben het wel met 'iedereen' gedeeld. In de vorm van de meest nabije vrienden en familieleden. @ Jerami; wat heftig, dat het teefje zo enorm begon te reageren op jullie zoontje. Wel beter voor jullie allemaal dat ze herplaats is geworden...en heel fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen! @ Hier; vanmiddag de eerste opmerking gekregen die me dus wél echt diep raakte. Bij alle opmerkingen die mensen plaatsen kon ik best goed relativeren wat ze eigenlijk ermee bedoelde en dat het goed bedoeld was, maar vandaag lukte het me even niet. De opa van mijn vriend zei 'Nou ja, je hebt de hond nog'. Dit kwam zó hard aan. Vooral het 'Nou ja' gedeelte. Alsof het dan niet uitmaakt.. want we hebben de hond nog. Pff. Moest even slikken hoor! Kon er ook niet op antwoorden. Ook dit zal niet verkeerd bedoeld zijn, maar is wel de meest botte opmerking die ik gehad heb tot nu toe. Wat sowieso al zo emotioneel vandaag, bij alles word ik verdrietig. Dit was toch wel even de druppel. Heb me groot weten te houden maar thuis even in mijn vriend zijn armen uitgehuild.
Jeetje Beetjemama wat een botte opmerking! Daar is niet echt over nagedacht ik weet niet hoe oud de opa van je vriend is, maar mijn oma die roept de laatste tijd ook meer wat ze zelf allemaal denken en denken niet meer na voor ze wat zeggen. Daarmee wil ik het niet goed praten natuurlijk want erg is het en meis huilen mag en moet je doen het is niet in ene klaar je hebt heel wat te verwerken en je moet leren ermee om te gaan en dat is moeilijk!
Kip87 jazeker en dat gebeuren ook Avon ja heel lief marokkaans gezin uren vliegen voorbij! Sorry beetje kort ben helemaal af, straks douche met dochter en dan lekker lui avondje op de bank. Fijne avond meiden
@ Wannabemom; hij wordt bijna 85. En ik begrijp ook echt wel dat het niet zo bot bedoeld was als dat het eruit kwam, maar dan nog. Zo'n heftige opmerking heb ik tot nu toe nog niet gehad. Gelukkig... Maar mijn vriend zei ook nog, zij komen uit een hele andere tijd he.. daarin werd niet zo lang stilgestaan bij zo'n gebeurtenis, dat werd allemaal een beetje weggestopt enzo. Kindjes werden snel weggehaald en er moest maar snel niet meer over gepraat worden. Dat zal er ook wel mee te maken hebben. Zijn oma zei wel nog dat ze het echt heel erg vond en dat ze heel veel aan ons dacht, dat was wel lief. Ik heb een kussen besteld met een foto van Nora erop waar ze 'slaapt', dan kan ze straks lekker bij ons slapen in bed! Edit; voor degene die het fijn vinden om te zien, ik heb foto's toegevoegd in mijn album van Make a Memory...
Prachtige foto's BeetjeMama! Herken trouwens wel die opmerkingen die oudere mensen kunnen maken. Mijn vriend zijn opa heeft dat ook hoor. Natuurlijk heel anders dan bij jullie het geval is, maar weet nog dat hij toen ook eens een opmerking maakte die ik zo raar vond! Hij heeft altijd als hij bij ons is, heeft ie wat te zeggen over kinderen van zijn zus of nicht en andersom denk ik dan. L. kroop toen voorbij ofzo en ze huilde om iets en hij zei zoiets van "Ja E. van M. is zo vrolijk, ja lachen enzo" en toen mompelde die iets "Ja maar DIE..." Ik dacht wat?! Die?! Ze heeft een naam hoor en even serieus, dat zeg je toch niet. Was ook meteen pissed, en ben daarna ook zonder hem apart even gedag te zeggen weggegaan met haar. Dag, dan kan je wel 90 zijn maar dan hoef je niet zulke opmerkingen te maken. Mijn schoonmoeder hoorde het ook, en die zei ook al tegen me, dat zeg je toch niet?! Denk inderdaad dat grotendeels het wel te maken heeft met een andere tijd hoor. Maar pijnlijk is het wel voor jullie!
@Beetjemama En ik denk ook wel dat veel mensen soms opmerkingen maken juist omdat ze gewoon niet weten wat ze moeten zeggen. Ik vind zulke dingen ook altijd lastig hoor. Ziekte, overlijden... weet ook nooit zo goed hoe te reageren. Zeg het nu ook meestal, van sorry ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren, maar eigenlijk hebben andere mensen er nooit last van, maar is het meer mijn gevoel dat ik het niet goed kan.
Even over het "liegen" over je kinderwens... Zoals jij het zegt Janna, klinkt het eigenlijk wel heel logisch. Toch hangt het hier ook niet aan de grote klok. Mijn collega weet het, en ik heb het idee dat een andere collega ook wel een vermoeden heeft. Mijn vriendin weet het (ivm concertkaartjes haha wilde zit plaatsen ipv staan, just in case...) Weet niet precies waarom, misschien een soort druk die erachter staat, mensen die constant vragen, en?en?en? En vind het ook wel wat hebben, zo'n geheimpje van ons samen