hahaha, wat een verhalen over poetsen en koken... nou hier ook eentje die HET NIET DOET! Heb een hele lieve man, die kookt en strijkt, wast en doet praktisch het hele huishouden, maar echt met plezier.....dat is pas vanaf dit jaar hoor... hij werkt circa 15 uur in de week dus heeft tijd zat en heeft zelfs van narigheid MIJN kledingkast gisteren even leeggeruimd...of ik daar nou zo blij mee meost zijn.... ik mocht bepaalde kleding niet meer dragen en heeft hij echt in een vuilniszak gemikt...1 voordeel! Mocht vandaag met zijn pinpas op pad haha..en wat is het geworden...pfff nieuwe schoenen voor zoonlief en een nieuw dekbedovertrekset...o en een nieuwe broek voor mij maar dat was het dan ook wel! Janna, 13 potten appelmoes! Bikkel dat jij dat zelf maakt zeg! Maar is wel het lekkerste volgens mij. Mijn oma maakt het ook altijd zelf. Ik ga mijn mogelijke NOD er wel op zetten, maar goed als er een cyclus van slag is....dan is het die van mij wel Vanavond met zoonlief en manlief gezellig maken, dat doen wij altijd in het weekend. Gaan we lekker hapjes maken en dan met een dekentje op de bank filmpje kijken.... Fijne avond ladies!
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot 2013: Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter Lootje (2e kindje) * Heeft al een zoon Foofer (2e kindje) * Heeft al een zoon Kip87 (2e kindje) * Heeft al een zoon Mamv1 (2e kindje) * Heeft al een zoon Al begonnen: Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde * NOD: Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde * NOD: PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk NOD: 21 november 2012 Mama-in-love (2e kindje) * Heeft al een zoon * 3e ronde NOD: 2 december Avon (2e kindje) * Heeft al een zoon * 5e ronde NOD:
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot 2013: Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter Lootje (2e kindje) * Heeft al een zoon Foofer (2e kindje) * Heeft al een zoon Kip87 (2e kindje) * Heeft al een zoon Mamv1 (2e kindje) * Heeft al een zoon Al begonnen: PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk NOD: 21 november 2012 Avon (2e kindje) * Heeft al een zoon * 5e ronde NOD: 24 november 2012 Mama-in-love (2e kindje) * Heeft al een zoon * 3e ronde NOD: 2 december 2012 Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD: MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde * NOD: Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde * NOD:
@PCOmama: het is echt niet zo dat ik altijd zelf mijn appelmoes maak hoor! Dat is alleen maar omdat mijn schoonvader een hele zak met valappels mee heeft genomen van het appels plukken. Die zijn niet geschikt voor de verkoop, dus die mogen werknemers dan meenemen. Maarre, 't klinkt alsof je toch mooi geslaagd ben! Ik ben trouwens ook geslaagd, voor de verjaardag van mijn dochter. Ik heb een loopkar gekocht.
Zo dat was weer een druk dagje. Nu eindelijk even wegzakken achter de pc @Poetsen Heel erg, maar ik ben een echte poetsfreak. Maar vandaag even niet gepoetst Veel geshopt en verjaardag gehad. Daarna lekker gekookt (broccolisoep met zalmsnippers, echt heerlijk! Ben normaal geen broccolifan, maar als soep echt goed te doen). @vakantie wij gaan in december nog een weekendje weg met de schoonfamilie. Doen we eigenlijk elk jaar minimaal 1 keer met z'n allen. Heel gezellig. @Jiz Goed dat je er op tijd achter kwam en je je geld nog hebt teruggekregen! Ik ben gelukkig al klaar voor de winter voor onze man. Vind dat toch wel lastig om leuke schoenen te vinden die en betaalbaar en goed van kwaliteit zijn. @PCOmama omg heb jij een droomvent ? Waar heb je die gevonden? Die van mij krijg ik echt niet aan het strijken. Dat is het enige waar ik echt een pokke hekel aan heb Heerlijk zo'n avondje met je gezin he?! Wij gaan vanavond ook nog even een filmpje kijken. Weet alleen nog niet welke. @Bubble Ik heb nu een app gedownload van 24kitchen. Echt een aanrader! Krijg je elke dag een nieuw recept die je (voor eenmalig 0.79) kunt opslaan. @Hier vanmiddag nog een heel fijn gesprek gehad met mijn man. Voor het eerst serieus gehad over de tweede. Het komt er op neer dat ik mijn strip afmaak en dan geen nieuwe meer ga halen (toevallig zijn ze op!). In december zullen we het waarschijnlijk nog wel veilig doen, want ik wil eerst mezelf 100% goed voelen (zit momenteel psychisch een beetje in de knoop, maar ben er goed mee bezig!). Maar meeeeeeeeeeeen wat voelt dit goed!!!!!!!! Mijn dag kan niet meer stuk Fijne avond allemaal en misschien spiek ik later nog even
Fijn zeg Foofer!!! Is gewoon een 'teken' dat je strip nu ook op is Ik had dat bij mijn dochter. Toen vroegen ze bij de apotheek of ik de pil voor 3 of 6 maanden wilde (dat vroegen ze normaal nooit! Kreeg altijd voor 6 maanden). Nou doe maar 3 maanden zei ik toen
Inderdaad, dat vroeg ik mee ook al af! @foofer: wat cool dat bij jullie de beslissing nu echt genomen is! En dat je al zo snel kunt stoppen met ontpillen. Je zegt trouwens dat je momenteel psygisch een beetje in de knoop zit. Mag ik daar naar doorvragen? (Of heb je het daar liever niet over. Mag ook hoor!) @Jiz: Ja ik ben echt blij met die loopkar. Hij komt van zo'n speelgoedwinkel met allemaal houten speelgoed. Daar kijk ik echt m'n ogen uit! Deze is ook heel stevig en ze kan zich er ook aan optrekken, zonder dat ie kantelt. Ik lees trouwens verschillende dingen over schoentjes voor kleintjes. Mijn dochter draagt nu nog slofjes, want ze loopt toch nog niet. Ik dacht dat je pas schoentjes moet laten dragen als ze lopen. Klopt dat? En moet je dan ook binnen schoentjes laten dragen? Of doe je dan binnen slofjes aan en buiten schoentjes?
Wow, wat een hoop reacties weer, weet niet of het me lukt om op te reageren. @Jiz: het is nu zo'n 26 graden, heerlijk dus. Op dit moment wel wat regen, maar ik hoop dat dat tegen die tijd verdwenen is. Wat grappig trouwens, wij slapen ook beneden en 'wonen' boven. @avon: wat luxe een eigen boot, zal vast heerlijk genieten zijn! @bubble84: babymoves klinkt gezellig, had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Hoe vinden die kleintjes het? @PCOmama: haha, zo herkenbaar! Voor jezelf op pad gaan en terugkomen met kleding voor de kleine. Agh ja, het is ook zo leuk die kleine kleertjes allemaal. Tegenwoordig verbied ik het mezelf wat vaker kleren voor hem te kopen, hij heeft echt té veel. Waar heb jij je man trouwens gevonden? Zo één wil ik er ook wel! @foofer: fijn altijd die goede gesprekken hè? Ik wil het graag morgen even over de tweede hebben met manlief, hebben we al wel gedaan eigenlijk, maar ik houd van bevestiging. Die app van 24kitchen ga ik denk ik ook maar downloaden, wij vinden het allebei namelijk heel leuk om lekker te koken, soort van ontspanning. Morgen maak ik weer lekker tiramisu (nu het nog mag ). Hopelijk dat je snel weer de oude bent op psychisch vlak, hoop niet dat het heel ernstig is voor je, kan natuurlijk erg heftig zijn. Onze kleine vent heeft voor zijn eerste verjaardag veel gehad, wij hebben zelf de toet toet autogarage gegeven met toebehoren zeg maar. Voor Sint/kerst dus veel duplo. Disney dvd's zijn misschien wel leuk om te vragen van vrienden, kosten tussen de 10 en 15 euro zo'n beetje, of leuke prentenboeken.
Hier trouwens steeds meer zwangeren, ook op straat lijkt iedereen zwanger te zijn. Hoe bedoel je obsessie? Ben een beetje klaar met wachten
Zooo dat was me het dagje wel weer! Kleine man ligt lekker te slapen, hij protesteerde even flink toen hij naar bed moest. Heb het idee dat hij niet helemaal in orde is. Afgelopen woensdag kreeg hij prikjes en van de bmr begreep ik dat hij er na een paar dagen last van zou kunnen krijgen. Hopelijk valt het mee... Hoe laat gaan jullie ukjes naar bed? En slapen ze meestal nog 2x of overdags 1x? Zoontje begint nu een beetje te rommelen met slapen, meestal nog 2x maar soms een heeel lang slaapje, dus maar 1x. PCO mama, wat een stoer zoontje heb je! Leuk dat je zoᷰn site bijhoudt! Weekje weg: we hebben nog niet geboekt, maar ik heb mijn zinnen gezet op een luxe huisje van cp met sauna, zonnebank en ligbad. Fijn! Loopkar: we hebben vorige week een loopkar voor zoontje gehaald, ook zoᷰn stevige auto. Groot succes hoor! Al gaat de loopkar er meestal met zoontje vandoor! Nu lekker even helemaal niets doen, hangen op de bank.....
@Janna Mijn dochter loopt ook (nog steeds) niet dus het is ook meer om haar outfit af te maken en om wat aan haar voeten te hebben. Het is toch al een hele dreumes natuurlijk. Naar mijn idee, en wat ik ook hoor, is het beter om binnen gewoon zonder schoenen te lopen.
@Janna, fijn dat je geslaagd bent! Ze zal het vast giga geweldig vinden! @ Foofer, gewoon van internet geplukt 10 jaar geleden Tsjah, een rasechte amsterdammer en wist niet dat die zo lief waren hahaha....of zou het een gelukstreffer zijn Fijn dat je dus vanaf dec/januari aan de slag gaat.. @Janna, wat schoentjes betreft is het het beste dat ze thuis op blote voetjes lopen. Ze leren dan de vastigheid van de eigen voetjes en ook dat ze gewoon plat kunnen staan....en dat zonder uitglijden. Wij hadden al vroeg schoentjes van shoe4me ofzoiets...zolang het maar van die soepele zooltjes zijn is het top! En zodra ze gaan/kunnen lopen dan zoveel mogelijk blote voetjes thuis... Zo ons film avondje zit erop! Kleine man is boven nog op zijn kamer tv aan het kijken en valt dan lekker in slaap, wij gaan dan nu Dexter kijken!
@Lootje Mijn dochter heeft heel lang nog 2x geslapen. En nu gaat het eindelijk goed met 1x. Alleen doordat ze de laatste dagen vroeg wakker was redde ze het niet met 1x. Dus vandaag er voor gezorgd dat ze toch 1 keer sliep. Ben benieuwd Meestal gaat ze rond 19.30 naar bed. Maar het kan ook zomaar ineens 20.15 zijn. Ligt er wel aan of ik vrij ben of moet werken.
@lootje: hier heeft de kleine 2 weken geleden de bmr vaccinatie gekregen en inderdaad, hij sliep een nacht of 2/3 slecht. Hij slaapt trouwens sinds hij een maand of 11 was maar 1 keer per dag, hij slaapt nu vanaf een uur of 12 tot 14.30 ongeveer. 's Avonds gaat hij om 19.15 naar bed, normaal gesproken sliep hij dan door tot 8.00, maar sinds de wintertijd is dat 6.30 geworden. Hoop dat 'ie dat snel weer terugdraait :/
@ Kip, oe ineens half 7 is wel even wennen! Hier is de kleine man al maanden vroeg wakker smorgens, maar wie weet tukt hij wat langer als hij naar een slaapje gaat. Das tenminste onze hoop! We zijn beide zo geen ochtendmensen, en blijven savonds altijd te lang zitten. Maar ja, dat kleine wekkertje toch steeds, even pittig! Maar eenmaal wakker is het allemaal weer okay.
@Kip87 Precies, gewoon even nogmaals de bevestiging. Hier zit er nog eentje die dat prettig vind Bij ons beide was al bekent dat we voor een tweede zouden gaan, maar vanmiddag was het gesprek hetzelfde als toen we het over de eerste hadden. En dan voelt het ineens heel erg echt Maak je trouwens vaker tiramisu? Dat blijkt best moeilijk te maken zijn toch? @Janna Ja hoor, ik ben er inmiddels zover in dat ik het naar anderen, maar vooral voor mezelf ook goed kan uitleggen. Ik heb in het verleden nogal veel meegemaakt. Door de moederschap zijn er bepaalde gevoelens naar boven gekomen waardoor ik ging "vergelijken" met de opvoeding die ik heb gehad. Wat daarin mijn rol is geweest etc. Dat kwam nogal hard aan en bleek dat ik alles van vroeger niet (goed) heb verwerkt. Maar eer ik daar achter kwam waren we weer een aantal maanden verder. Het leek in het begin namelijk erg veel op een burn out. Nu ben ik heel goed bezig met een psycholoog, doet me echt veel goed. @PCO Leuk dat jullie elkaar via internet hebben leren kennen, zo heb ik mijn man ook ontmoet @slapen mijn zoontje slaapt van 19:30 tot 08:00 en slaapt overdag nog 1x. De ene keer slaapt hij 1,5 uur en de andere keer weer 3 uur. Hij gaat echt heel makkelijk naar bed. Hij houdt volgens mij wel van slapen, net z'n moeder haha
@PCOmama Het lijkt me wel frustrerend om PCOS te hebben. (Heb al meerdere topics gezien van meiden die dat ook hadden..) Leuk een nieuwe auto!! @Janna Dank je wel, ja dat dacht ik ook 6 uurtjes.. tot ze ging kijken wat de 'schade' van onderen was.. oeps! De vk stond er ook van te kijken dat het ineens allemaal zo snel ging. @kamertjes Wij hebben de 1 na grootste aan ons zoontje gegeven omdat we dan maar 1 keertje hoefde te verhuizen. We zouden het eerst wel op de kleinste kamer doen. Maar gelijk naar de grootste was makkelijk ook omdat dat de warmste kamer is (we hadden in het begin nog nergens CV.) En het was de eerste winter dat we hier woonden zo koud dat we beneden bij de gaskachel sliepen.. @vakantie Ik ben sinds dat ik uit huis ben niet meer op vakantie geweest.. En dat zit er voorlopig ook nog niet echt in denk ik.. @1e verjaardag Wij hebben voor K. veel kleertjes gekregen, een rode little tikes auto, Bart Smit - VTech Rappe Racer, geld, 4 verschillende zandbaksetjes, loopfietsje, duplo, puzzel, kleurpotloodjes met kleurboekje Met name duplo is hier erg in trek! We hebben al 3 curver bakken vol (meeste is nog van mij en mijn broertje geweest). Dus haal hier nu alleen wat aanvulsetjes erbij met nieuwere poppetjes en diertjes Ook speelt hij veel met de VTech Rappe Racer. @PCOmama Zo he wat een caeautjes hihi @Janna Dat duplo bouwen herken ik wel, maar dan ben ik het hihi, Ik kan zo uren met de kleine man gaan bouwen. Maar ook bij vrienden thuis vragen de kinderen of ik met hun duplo wil bouwen Duplo is er ook voor meisjes te krijgen en ook wel erg leuk om te zien @Jiz Dank je wel En gelukt met schoonmaken En bedankt voor op het lijstje zetten. @Janna Jeetje wat een werk om zelf appelmoes te maken. @avon Dan zou ik een gemiddelde nemen van je cyclus of de langste aanhouden @Foofer Heerlijk gevoel is dat he, als je vriend/man er mee eens is om voor een 2e te gaan. Voel me ook een stuk vrolijker hier. En eindelijk wat postiefs in het vooruitzicht! @Janna Wij hebben pas stevige schoentjes gekocht toen K. 2 maanden kon lopen. Daarvoor liep hij op van die dunne schoentjes met slappe zachte zool zeg maar.. Dus geslaagd met een loopkar. Leuk!! @kip Hier ook steeds mee zwangeren om ons heen, en een aantal die op punt van bevallen staan @Lootje Hier gaat K. om 7 uur/half 8 naar bed. En dan slaapt hij tot de volgende morgen 11 uur @lopen Hier liep K. 5 dagen na zijn verjaardag. Dus toch vrij vlot Hij loopt binnen meestal op blote voetjes, al doe ik hem sokjes aan, die zijn binnen 5 min uit hihi Maar voorheen(6 tot 10 maanden) had hij ook haast nooit sokjes aan toen hij zijn helmpje had. Dat vond hij toch te warm denk ik, want hij trok ze steeds uit.