Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @marlous
    Toi Toi Toi !! je kunt het :D en denk over een paar uurtjes... dan heb je weeeeeekend :D !! geniet ervan ! we houden je wel gezelschap hoor :D

@Beetjemama
    Waaaaah nog 3 schiet op :D !!! ik duim heeel hard met jullie mee
    Congenitale sferocytose - Wikipedia kijk hier maar eens op.. heeft met soort bloedarmoede te maken.. hiervoor krijgt hij ook foliumzuur..

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Dat is lief! Nog 4,5 uur... bijna op de helft!

Heb geprobeerd het stuk op wiki te lezen, maar snap er weinig van. een soort erfelijke chronische bloedarmoede? Moet zijn milt er dan ook uit als hij volgroeid is? klinkt heftig!

3. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    op deze website staat het idd iets duidelijker omschreven
    Congenitale sferocytose | erfelijkheid.nl

martijn zijn milt is tot nu toe nog niet vergroot geweest, het kan zijn dat hij er weinig hinder van heeft.. de tijd zal het uitwijzen :) zijn papa en opa en tante missen idd hun milt..

Het schiet al lekker op daar bij jou ;)

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Aaah, dat is een stuk duidelijker. Het klinkt vervelend, maar niet onoverkomelijk. er is dus niets mis met zijn rode bloedcellen, maar ze zijn alleen anders gevormd. Begin het geloof ik te begrijpen :D
    Mijn oudtante is ondertussen 87 en leeft al 100 jaar zonder milt. Nou ja, in ieder geval al heeel lang... :)

Nog 4 uur, still counting :D Zo maar eens op zoek naar vacatures... ben ik wel weer een uurtje zoet. normaal werk ik nooit op vrijdag, dus het duurt nu extra lang. Zal maar eens ophouden met zeuren...

5. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Frysk; heeft hij het chronisch? En heeft een van jullie er ook last van of niet?
    Klinkt in ieder geval behoorlijk onprettig...

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoi!

even een ego-berichtje van mij. Wel alles gelezen, maar heb net Steef op bed gelegd en wil nog snel even stofzuigen. De MvM mevrouw komt om 13.15u en m'n vriendinnen om 14.30u en eentje heeft chronische bronchitis, dus ik wil ook nog even stoffen en luchten voordat zij komen.

Gisteravond een testje gedaan en die was gewoon weer positief. Dat stelde me wel gerust. De buikkrampen waren een groot deel vd avond nog wel aanwezig, maar zijn daarna minder geworden. Heb toch ook wel het idee dat het m'n darmen waren, maarja alles in je buik zit zo dicht bij elkaar, dat ik het maar lastig vind om alles uit elkaar te houden!

Nou, ik ga aan de slag!
    Groetjes!

7. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @dmj
    Al getest???

@eisprong
    Nooit gevoeld. dus het blijft een beetje gokwerk bij ons:)

@kip
    doe je nog mee met MVM??

@pco
    Fijn dat de test goed is!

@janna
    Fijn dat jij je lekker in je vel voelt hopelijk blijft dat zo.
    Wbt het slapen van je zoontje: Casper heeft ook een periode gehad dat ie smorgens nog weer even ging slapen. Tegenwoordig kijk ik hoe moe hij is en niet meer naar de tijd.

@hartendiefje
    Beterschap met Joan!! Oorontsteking is echt pijnlijk.

@frysfamke
    Nee hier niets gevoeld van de aardbeving. maar wij wonen te ver van Slochteren vandaan.

@marlous
    casper heeft ook altijd tijd nodig om wakker te worden, laat hem ook altijd even op de bank zitten om bij te komen (heeft ie van z'n vader:D)
    Hier wordt geen carnaval gevierd. Mijn vriend wel en die zit dit hele weekend in Ter Apel, doen daar ook mee met de optocht.
    Wat voor werk doe je dan??

@beetje mama
    leuk pianoles, wordt jij de vrouwelijke Wibi??

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    @sanny, hoe is het gegaan, alle tests nog positief? en je vriendinnen het verteld?

@avon, wat grappig, nooit geweten dat er in Ter Apel carnaval wordt gevierd! Hier is zondag de optocht dus dan gaan we even lekker de stad in. Voor de rest vieren we het dit jaar niet zo, we moeten allebei werken.

Ik doe de marketing en comunicatie bij een uitgeverij. Klinkt leuk, alleen is het steeds meer marketing en sales geworden in plaats van de creatieve kant van de communicatie. Ik mis dat heel erg. Verder is de sfeer niet altijd even fijn... :( Zo kost werken heel veel energie. Maar helaas liggen de vacatures niet voor het oprapen en de leuke reageren elke keer 200 mensen op. Dan is het lastig opvallen...

maar... nog 1,5 uur :D

9. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @marlous
    ja zo zit het ongeveer in elkaar... en de milt breekt ze TEsnel af zegmaar :) je kant er zeker 100 mee worden hoor :D en martijn heeft het niet zo erg dan dat zn vader het toen had als baby... die was amper op de wereld en had al meerdere bloedtransfusies gehad ! dus wij klagen ook echt niet :D !! nog even meid :D !! het schiet nu echt lekker op !!

@beetjemama..
    het komt in de familie van mn mannetje voor... hij heeft het zelf... zn vader heeft het... zn zusje heeft het... maar mn schoonzus heeft een dochter en die heeft het niet... dus echt 50% kans zegmaar, we staan onder controle van de kinderarts, de laatste bloed uitslagen waren super :D !! bijna geen tekeken meer te vinden... hopelijk blijft het zo :D

@avon
    Nou gelukkig maar :D !! weet niet waar je ongeveer wooond in grunn woon er igg ook niet ver vandaan... grunn bedoel ik dan ;)

@sanny
    Ben erg benieuwd naar je verhaal :D !!! spannend zeg !

@iedereen !

Wou even vertellen dat ik het mega gezellig hier vind met jullie ! :D voelt echt prettig om hier te zijn ! BEDANKT ALL :D

10. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Best een grote optocht in ter Apel Doen dit jaar ong. 88 groepen aan mee (zowel loopgroepen als wagengroepen).

@frysfamke
    Wij wonen in Aduard. kweet niet of je dat kent?

11. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @avon
    Ja dat ken ik zeker ! ik woon vlak bij buitenpost...
    dus niet ver van elkaar...

12. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @dmj

Heb je nog getest vandaag?

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Wat ben je lief!! :)

14. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @marlous

hihi nou zeg ! *bloos* vind het erg fijn om zo lekker met zn allen over van alles en nog wat te kletsen :D !!

15. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hoooi!

Ben ik ook weer even!

Even bijlezen hoor :p

16. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    hoooooi lovely:D

suc6 met bijlezen ;)

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Meiden, ik heb WEEKEND! tot laterrrrr!!!!

18. Lovely24

@PCOmama
    Fijn dat de uitslag goed was!

@Beetjemama
    Spannend meid! Duim voor jullie...

@Janna
    Mijn dochter heeft ook een tijd gehad dat ze eigenlijk al vrij snel weer moe was in de ochtend.
    Heeft dus ook best wel even geduurd voordat ze over was op 1 slaapje.

@Hartendiefje
    Arm kind, beterschap!!

@Marlous
    Oh wat leuk dat je vriendin zwanger is.
    Kan me voorstellen dat de kriebels nog groter worden, dat herken ik wel hoor...

Wat doe je nu voor werk?
    Laat maar pagina verder leg je het al uit :p
    Kan me er niks bij voorstellen maar ik werk dan ook in een hele andere tak (kinderopvang :p)

Het is nu gewoon echt een rot tijd om een baan te vinden he :(

@Carnaval
    Wordt hier niet echt speciaal gevierd.
    Wel op de basisscholen enzo dat kinderen verkleed mogen komen.

@Fryskfamke
    Gelukkig heeft je zoon er niet veel last van, maar dan nog lijkt het me niet fijn dat je weet dat je kindje een 'ziekte' heeft.
    Jullie waren er waarschijnlijk wel al een beetje op voorbereid natuurlijk..?

@Sanny
    Fijn dat de test positief was!
    Ik heb de eerste weken ook vaker getest hoor ;)
    Om te kijken of hij donkerder werd en later of er bij de CB test al 3+ stond.

19. Lovely24

@Marlous
    Joehoeee! Weekenddd :D

@Hier
    Ik heb net alvast de boodschappen gedaan, daarna L. op bed gelegd en nu even met de laptop op de bank.
    Straks nog even een uurtje sporten en dan daarna lekker niks.

Hier nog geen eventuele zwangerschapstekenen...
    Misschien dat ik in het weekend een testje haal voor eventueel maandagochtend.
    Maar ga er niet speciaal voor de deur uit dus misschien haal ik er maandag pas een.

20. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @lovely
    ja voor hij geboren was liepen we al bij de kinderarts.. hij had 50% kans om het te krijgen. het was wel een klap om te horen dat hij het idd had... maar nu we zien hoe goed hij het doet zijn we erg tevreden :)

Was het maar maandag:D dan hebben we hopelijk weer een aantal zwangeren erbij :D !!! Spannend Spannend Spannend :D !!

Deel Deze Pagina