Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Dan heeft hij dus met jullie die laatste weken van de zwangerschap en de geboorte en het overlijden van Nora meegemaakt. Je hebt kans dat jullie hem daardoor aan het hart gaan, waardoor hij juist extra goed naar je zal kijken en hij onbewust meer tijd voor je neemt. Als je ervaring met deze man tot dusver goed is geweest en je in het hele traject geen reden hebt gehad om aan zijn deskundigheid te twijfelen, zou ik persoonlijk denk ik niet naar een ander vragen. Maar goed, dat is een beslissing die alleen jij en je vriend kunnen nemen.

2. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @beetjemama
    Ja ze meten het idd op... en aan de hand daarvan kunnen ze zien of je termijn klopt :) komt allemaal goed. bij mij moest het inwendig omdat het nog te vroeg was... maar dan schijn je ook het mooiste beeld te hebben, omdat ze er dichterbij zitten haha :) en wat betreft die gyn... ja lastig... als die man zijn werk goed verricht... hij zal daar wel niet voor niets werken toch ? maar als jij je er niet fijn bij voelt.. dan zou ik het zeker melden !

@lovely
    lekker blijven testen toch ? blijft toch prachtig om te zien dat het steeds donkerder wordt :D !! Hoe was jullie feestje ? ongestoord je ijsthee kunnen drinken ;) !!

@mcm
    Is het inmiddels al goed doorgezet ?

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hallo dames kom weer even aanvliegen.
    Ik merk dat niet op dit topic komen me een heel dubbel gevoel geeft. Ene kant mis ik enorm de gezelligheid en saamhorigheid mede ook door alle reacties op mijn vorige post, en aan de andere kant heeft het me wel wat rust gegeven (ik kreeg het gevoel dat ik er te veel mee bezig was). Dus heb ik besloten (tip van Mamv1;)) om gewoon ongeveer 1x per week langs te komen en bij te kletsen.

Wil iemand wel mijn NOD aanpassen naar 13 maart ronde 8??

@dreamer.
    wat leuk kijken voor een ander huis. Hoop dat je snel wat vind!

@mamsie
    Idd waar dat het frustreert maar ook weer fijn is gevoelens te kunnen delen vandaar mijn "terugkomst":)

@Lovely
    Ga je svp niet schuldig voelen dat het bij jou snel gelukt is, Ga er van genieten!!

@sandy
    Een caviafan wat leuk!! ik ook. De hoeveelheid is inmiddels van 6 naar 2 gegaan (een borstel en een us teddy).

@Nancy
    zo jij hebt het ook maar druk met de veestapel?

@beetje mama
    spannend de 1e echo!

@Janna
    Wederom een knuf voor jou! wel fijn dat je nog steeds achter je beslissing kunt staan. Het is niet raar dat het nog steeds kriebelt voor een 2e.
    Enne wij zijn ook leuker:D Vandaar dat ik ook geen afscheid kon/kan nemen.

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Mcm; wat super rot dat je ongi doorzet!
    En ja, daar heb je ook wel weer gelijk in... ik moet zeggen dat ik me verder wel prettig voel op zich bij deze man. Hij doet heel netjes zijn werk en luisterd goed en is geduldig enzo. Dus misschien ben ik me gewoon een beetje zorgen aan het maken om niks!

@ Janna; ik denk dat je gelijk hebt. Het voelt voor mij wel goed dat hij alles heeft meegemaakt met ons, waardoor ik me inderdaad een soort van 'op mijn gemak' voel bij hem. Hij heeft alles prima gedaan! Hij heeft de hele bevalling gedaan eigenlijk en geknipt en gehecht en alles. Dat vervolgens een knoopje niet oplost en ik een abces krijg, ligt natuurlijk niet aan hem haha!

@ Frysk; nee dat denk ik ook weer dan. En daarbij, het is een academisch ziekenhuis.... er zit ook nog wel wat verschil tussen een 'gewone' arts op de gyn afdeling of een 'gewone' arts op de gyn afdeling van een academisch ziekenhuis. Ik zal natuurlijk niet de eerste zijn die hij begeleid bij een vroeggeboorte en de zwangerschap daarna.

Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik overal lees dat die proluton injecties vanaf 16 weken gegeven wordt en hij aangaf dat ik ze vanaf 12 weken zou krijgen. Maar dat ga ik navragen hoe dat zit.

@ Avon; leuk dat je weer even langskomt!! Je bent altijd welkom...je kan altijd even je verhaal kwijt hier ;)

5. Janna

Janna Fanatiek lid

:D:D:D

Leuk dat je weer een keer bij kwam kletsen en je ons niet helemáál gaat verlaten. (Als alle meiden die nog niet zwanger zijn hier weg gaan, wordt de verhouding van zwangeren en meiden die nog aan het proberen zijn helemaal scheef! Al hoop ik natuurlijk voor jou dat je je snel onder de zwangeren mag rekenen.)

6. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @avon

leuk dat je weer lekker even komt buurten:) als jij
    je beter er door voelt om 1 keer pw te komen? dan lekker
    doen toch! hoe voel jeje verder?

@beetjemama
    oeh ja snap dat je dat even wil na vragen! scheeld wel 4
    weken natuurlijk! nee daarom. maar je moet je er wel "thuis"
    voelen! en je moet ook alles tegen zn man kunnen zeggen:)
    volg je gevoel meid ♥

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Zo, nu wel even alles bijgehouden :)

Wat een beestenboel bij sommige meiden thuis. Gaaf!

@Nancy, wat leuk dat er over een week een veulentje komt!

@Beetjemama, ratjes zijn zoooo leuk! M'n broertje had er altijd een aantal toen we nog thuis woonden. Ze zitten altijd zo gezellig bij je tijdens het tv-kijken, haha.
    Ik weet niet precies wat je met vroege echo's allemaal kunt zien. Mijn eerste echo was de vorige keer pas bij 11 weken en deze keer bij 10 weken. Wel spannend... Kan me bij jou helemaal voorstellen dat het nog extra spannend is! Wat je gyn-vraag betreft sluit ik me aan bij de dingen die Janna al schreef/schrijft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vind de 'klik' altijd wel heel belangrijk!

@Lovely, thanks dat je m'n afspraken in de lijst hebt gezet! Jij bent trouwens echt een testverslaafde, hahaha. Hoe was je feestje gisteren? Hadden ze het door? Ik twijfel heel erg over meekletsen in een zwanger groepje. Het lukt me al niet goed om hier goed bij te blijven en daar voel ik me vaak schuldig over. In het meimama's 2011 topic van 2 jaar geleden werd er ook zooooveel gekletst toen. Niet te doen joh! En op een gegeven moment was er ruzie uitgebroken ofzo en waren het ineens twee topics waarin ik allebei schreef, want ik had persoonlijk met iemand problemen, dus toen werd het dubbelveel. Ik wacht er dus maar even mee, haha.

@Mcm, ik zal zo proberen of het me lukt om de lijst aan te passen, maar ben er niet zo'n held mee en je gevoel over alle snelle zwangeren begrijp ik heel goed! (niet dat je daar iets aan hebt, maar goed bedoeld)

@Avon, gezellig dat je er dan elke week even bent! En wat leuk dat jij ook cavia's hebt! Ik had altijd kortharige, maar de laatste twee waren twee sheltie-broertjes, waarvan er eentje mislukt was, haha, die had alleen 1 lange pluk haar op z'n kont en verder kort haar :D Die andere was echt zo'n zwabber met een scheiding :)

@Janna, je hebt helemaal gelijk wat die verhouding betreft. Hopelijk komen er nog meer schrijvende mama's bij die nog niet zwanger zijn, want eigenlijk geeft onze lijst nu al geen natuurgetrouw beeld weer, toch? Het lijkt nu net alsof het bij bijna iedereen heel makkelijk gaat en maar bij een paar meiden niet, terwijl het tegenwoordig bij 1 op de 6 stellen niet 'vanzelf' gaat. (zei de MvM-mevrouw)
    Ik krijg de neiging om mezelf te verontschuldigen dat het zo snel raak was (ook naar m'n vriendinnen toe, waarvan er eentje een paar maanden geleden aankondigde voor een eerste te willen gaan. Het voelt of ik haar ongewild heb 'ingehaald' en nu de aandacht op mezelf vestig, terwijl ik die aandacht eigenlijk helemaal niet wil...)

Oké, nu ga ik me op de lijst storten... wish me luck, hihi

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    ♥Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013!♥

Aftellen tot eerste ronde ♥ (3) :
    Sprokkel (36) * Heeft al een dochter (28-05-2011) *Begint januari
    Janna (30) * Heeft al een dochter (09-12-2011)
    Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * Nog onbekend

Al begonnen ♥ (14) :
    Ducky (25) * Heeft al een zoon (01-06-2011) * 3e ronde * NOD: 14 februari 2013
    Wannebemom24 (26) * Heeft al een dochter (22-05-2011) * 2e ronde * NOD: 17 februari 2013
    Foofer (30) * Heeft al een zoon (05-2011)*1e ronde* NOD: 24 februari 2013
    Beebielove () * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD:
    Joan1984 (28) * Heeft al een dochter (09-10-2011) * 1e ronde * NOD: 28 februari 2013
    Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 2e ronde * NOD: ??? februari 2013 (cyclus van slag)
    Mamsie86 (26) * Heeft al een dochter (29-11-2011) *1e ronde * NOD: 1 maart 2013
    Dmj () * Heeft al een zoon (17-12-2010) * 8e ronde * NOD: 6 maart 2013
    Avon (36) * Heeft al een zoon (24-11-2010) * 8e ronde * NOD: 13 maart 2013
    Mcm78 (34) * Heeft al een zoon * 1e ronde * NOD: 13 maart 2013
    Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010)*2e ronde* NOD: 24 maart 2013
    Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 1e ronde * NOD: ?
    Missds (31) * Heeft al een dochter (29-09-2011) 4de ronde * NOD: Onbekend (onregelmatige cyclus)
    Hartediefje1988 (24) * Heeft al een dochter (07-09-2008) *4e ronde * NOD: ?? maart 2013

♥ZWANGER♥ (12) :
    PCOmama (30) * Heeft al een zoon (09-06-2007) * 1e ronde na mk * Uitgerekend: 12 augustus 2013
    Lootje (28) * Heeft al een zoon (08-09-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 25 augustus 2013
    Jerami (27) * Heeft al een zoon (01-12-2010) * 1e ronde * Uitgerekend: 27 augustus 2013
    MamaVanRoy ( )* Heeft al een zoon (15-12-2008) *? e ronde na mk * Uitgerekend: 30 augustus 2013
    Sus79 () * Heeft al een zoon (26-05-2010) * 2e ronde * Uitgerekend: 02 september 2013?
    LiLaa (25) *Heeft al een zoon (17-08-2011) * 3e ronde * Uitgerekend: 06 oktober 2013
    Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 06 oktober
    Kip87 (24) * Heeft al een zoon (?-08-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 18 oktober 2013
    BeetjeMama (22) * Heeft al een dochter ★ (05-11-2012) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013?
    Littlewonder23 (24) * Heeft al een dochter (22-11-2009) *1e ronde *Uitgerekend: 23 oktober 2013
    Lovely24 (24) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 23 oktober 2013?
    Marlous (31) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: ?

Afspraken ♥ :
    14-02: Littlewonder23, MVM
    22-02: Kip87, MVM
    28-02: Sanny76, intake VK
    05-03: Sanny76, eerste echo
    08-03: Marlous, intake en eerste echo VK
    14-03: Kip87, intake en eerste echo VK
    18-03: Littlewonder23, intake en eerste echo VK

9. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Hoeiii, gelukt!
    Avon en mcm, omdat jullie dezelfde NOD hebben, heb ik jullie maar op alfabet gezet :)

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Janna
    Hahahah!
    Jullie zijn hartstikke leuk :D:D

@Avon
    Leuk dat je er weer even bent!
    En fijn dat je hierdoor wat rust had, misschien is het een goede manier inderdaad!

@Sanny
    Oooh wat grappig!
    Ik heb ook een tijdje meegekletst met het mei 2011 topic!
    Maar pas nadat mijn dochter geboren was eigenlijk dus toen was de splitsing er al :p
    Waar ik wel vaag het een en ander van heb gehoord.
    Uiteindelijk ben ik meer in het indiaantjes topic blijven hangen maar dat was uiteindelijk ook ineens over.
    Was trouwens wel onder een andere naam.
    Grappig dat jij er ook bij zat :D

@Hier
    Gisteren een leuke avond gehad.
    Wel gek om niks te drinken (niet dat ik nu zo'n zuipschuit ben hoor :p)
    Heb geen lastige vragen ofzo gehad, misschien dat het kwartje wel valt bij ze als ik het ze vertel later.
    Uiteindelijk zijn we nog uit geweest... was dus pas 4.00 thuis.
    Collega wist echt van niks, dus het was echt een suprise.

Net nog even wezen sporten, en verder een lui dagje....al liggen er wel 2 wasmanden op me te wachten die opgevouwen/gestreken moeten worden....

11. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Sanny; ja ratjes zijn echt super leuk! Enige mindere vond ik dat ik ze wel echt iedere 3 dagen volledig schoon moest maken (en ik had een nogal grote kooi) om het echt geur-vrij te houden. Naast het iedere dag verschonen van de wctjes. Wel veel werk :p Maar ze zijn echt super.

Wij gaan lekker met de hond naar een losloop bos! Nog even genieten van het vele wandelen, weet niet hoe veel weken ik dat nog zo veel mag doen!

12. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Hier alweer twee dagen werken erop zitten maar men wat zuigt dat energie zeg als je goed ziek bent geweest...
    Intussen nog steeds niet ongie geworden dus word wel wat spannend zo. Testen doe ik pas woensdag nog keer als ik nog niet ongie ben.

13. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik duim voor je! Je houdt het wel spannend he!

Hopelijk voel je je snel beter...

Wandelen met de hond was lekker. Was een leuk bos en veel hondjes daar. Hondje heeft goed geluisterd, dus wij zijn weer trots! En lekker zonnetje..
    En dan straks nog lekker frietjes...dag kan niet meer stuk :p

14. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Zeker spannend mag van mij wel duidelijk worden nu. Weet ik hoe het ervoor staat.

Oh lekker zeg met de hond wezen wandelen. Doe ik dus alleen als echt vrij ben. Heerlijk frisse neus halen.

15. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ja ik wandel sowieso wel veel met onze hond. Een gemiddelde van een uur minimaal per dag toch zeker wel denk ik. Heb dan wel maar een hondje van 30cm haha.

Deze week heeft hij veel gelopen. Woensdag 2 uur met mijn moeder, donderdag 2 uur met mij naar de hei, vrijdag eventjes rustig aan (3kwartier ofzo) en gister 1,5 uur. Vandaag dan weer zo'n 1,5 uur het bos in. En dan gaat hij straks natuurlijk nog.

16. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    #3356 mcm78, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
    Sanny: dank je wel, super dat het lukte met het lijstje! :) Je hoeft je niet te verontschuldigen of vervelend te voelen over zwanger zijn hoor (al snap ik wel dat je dat zo voelt)!!

Avon: leuk je weer even te zien. En we hebben dezelfde NOD...spannend, ik duim voor je!

Janna: hoop ook dat er iets meer niet zwangeren mee komen kletsen. Net wat Sanny ook zegt: het lijkt net of het supermakkelijk is, terwijl er hier gewoon een aantal geluk hebben gehad. Nu we hier gaan beginnen, probeer ik hard te denken dat ik 'gemiddeld over 6 maanden zwanger zal zijn' (duurt gemiddeld zes rondes om zwanger te worden). Nou weet ik ook wel dat dat niks zegt, want dat is een gemiddelde, en het kan dus veel langer of minder lang duren, maar het geeft mij een beetje rust... ;)

Lovely: leuk, zo'n leuke avond gisteren, maar jeetje tot 4u... voel me echt een ouwe taart, maar als ik dat tegenwoordig doe, ben ik echt drie dagen niks waard hahahaha!

Beetjemama: spannend eerste echo! Hoe ver denk je te zijn bij de echo? Heb hier bij mijn zoontje een spoed echo gehad bij 5w6d (had ineens bloedverlies, en had een missed abortion en curettage gehad, dus was nogal in paniek, dus mocht van de gyn meteen komen), en toen konden we al een hartje zien :) Maar dat was geloof ik wel vrij bijzonder. Ga voor je duimen!

Fryskfamke: ja ongi lijkt nu echt goed door te zetten. Dus ronde 1 is begonnen. :)

Hier: lekker lang weekend: morgen is hier een 'stat holiday' (oftewel een verplichte vrije dag). Dus nog lekker even beetje uitrusten. Manlief zit nu een advertentie op mp te plaatsen en zoonlief zit bij hem op schoot. Manlief leest wat hij schrijft voor 'te koop: xbox... blablabla' en zoonlief roept bij alles heel hard 'ja, dat klopt!' :) Hahahaha....

17. Lovely24

@Mcm
    Hahahah! Jaa, we waren er geloof ik ook pas 01.30 ofzo..was bijna de moeite niet meer :p

Net ff een klein dutje gedaan op de bank maar daar word ik echt helemaal gaar van... dus heb nog niks in huis gedaan :p

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hmmm, ongi leek vanmorgen begonnen, maar nu toch weer alleen maar wat bruine prut (sorry voor de details). Word er soms zo moe van hier, altijd maar dat geklooi in de aanloop... ben hier echt dagen vantevoren al aan het spotten... zucht

19. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Mcm; ik zal als ik mijn ei goed gevoelt heb ongeveer 5 weken en 2 of 3 dagen zijn.
    Dan al een hartje? Dat is wel écht super snel zeg... poeh. Nee dat zullen we niet gaan zien hier haha. Meestal is dat pas vanaf een week of 7.
    Als hij zegt dat het er goed uitziet...dan ben ik blij in ieder geval! En dan zien we over een aantal weken wel weer verder!

20. Lovely24

@Mcm
    Oh dat is wel echt heel vervelend zeg! :(

@Hier
    Ben zo lui geweest vandaag dat ik nu straks bij Obese tegelijk kan gaan strijken voor de tv :p
    Daarna ga ik Divorce kijken in de slaapkamer waar ik dan nog het een en ander kan opvouwen, aangezien dat op bed ligt....;)

En dan de wekker weer zetten, gelukkig niet zo vroeg morgen, om weer te gaan werken.

Deel Deze Pagina