Ik lees zo de rest... Beetjemama, ik weet niet wat ik moet zeggen Ook ik wil er niet vanuit gaan dat het mis is, maar kan me helemaal voorstellen dat je dat wel denkt, en in paniek bent! Ik vind het echt vreselijk! Gun het jullie zo, en wij allemaal natuurlijk! Bah, sterkte meid! Ik blijf voor jullie duimen!!!
@Meis23 Wat een knapperd Ik zou denk ook zo reageren haha! @Marlous Klinkt gezellig! Alvast gefeliciteerd @Dmj Hmmm...jouw lichaam is ook een beetje gek aan het doen he haha! Ik zie ook duidelijk een streepje. Mijn testen waren heel mooi de afgelopen week, maar zag er ook een op ZP gisteren van iemand die had ineens 3 streepjes?! Dus ze zijn wel vaag af en toe. Ben benieuwd naar de CB test! Dat vond ik trouwens echt zenuwslopend...dat stomme zandlopertje @Janna Hahah het scheve verhoudingen verhaal Nee hoor meid, ik begreep vanaf het begin al wel wat je ermee bedoelde hoor @Wannebemom Duim voor je meid!
Hier vandaag gewerkt... Mijn collega (die nu 8 weken is) heeft het aan een aantal collega's verteld en uiteindelijk heb ik dus ook mijn mond niet kunnen houden! Dus ik voel aan de ene kant ook wel nog meer de druk dat ik denk, oh laat het asjeblieft goed gaan, maar aan de andere kant weet ik dat als het mis gaat, ik dat ook wel met hun zou delen. Je werkt toch 24uur per week de hele dag met elkaar. Zit trouwens te denken om met 7 weken een korte echo te laten doen bij het echobureau wat aangesloten is bij de VK. Kan al vanaf 6 weken, maar ben bang dan misschien nog niks te zien. En ik weet dat ook dat geen garantie geeft, maar voor mijn eigen gevoel. En zou het dan daarna ook graag aan mijn ouders/schoonouders willen vertellen. Erg eigenlijk dat mijn collega's het wel weten... maarja Ga zo op tijd naar bed! Morgen vroeg beginnen. Welterusten alvast.
BeetjeMama, ik blijf nog steeds hopen dat het ondanks de bloeding en de steken goed zit, maar wat zul je in spanning zitten! Is je vriend inmiddels weer terug? Heel veel sterkte! DMJ, ook voor jou duim ik voor een posi-test. Rare opeenvolging van gebeurtenissen. Afwachten, getsie, wat spannend... Wannabemom, hopelijk positief! En de rest: ik heb alles weer gelezen, maar ga m'n bed opzoeken. Komende week ga ik er weer rustig voor zitten. Oh ja, vandaag m'n leidinggevende ingelicht, want ik zit bij besprekingen en vergaderingen werkelijk alleen maar te gapen. Zó genant! Dus ik wilde even dat ze wist dat ik niet te laat naar bed ga ofzo, maar dat er iets anders aan de hand is. Trusten en tot gauw!
Weer getest weer witter dan wit. Weet het ook niet meer hoor eerst dat bruinverlies deze maand en nu gewoon niet ongesteld. Hopelijk zet het snel door
@ Janna; ja ik ben liever even alleen (met mijn hond) dan dat ik een vriend naast me heb zitten die helemaal de kaart kwijt is! Maakt het niet echt fijner. Hij is niet heel veel later weer terug gekomen en toen was hij een beetje rustiger. Was even bij zijn ouders geweest en daar erover gepraat enzo (omdat hij met mij ook even niet kon praten op dat moment) en die hebben hem gezegd dat het wel nog zou kunnen dat het goed zou gaan (ook al is de kans klein) maar dat we nog een kansje hebben. Ik heb hem dat bewust niet gezegd omdat de kans zó klein is dat ik hem geen hoop wilde geven op iets dat er toch niet gaat komen. @ Frysk; Mijn vriend heeft gebeld met het ziekenhuis, huisartsenpost en gynaecologie gister en toen kreeg hij eindelijk antwoord. Bij de verloskamers zeiden ze dat we echt welkom waren om voor een echo langs te komen, maar dat ze verwachtte dat het gewoon nog niet te zien is, omdat ik pas 5 weekjes zwanger ben. En daar ging ik ook al vanuit, dus toen zij dat bevestigde hebben we besloten om gewoon tot woensdag te wachten en kan zijn dat we dan nogsteeds niets zien (mocht ik dan het vruchtje nog niet verloren zijn). Maar hoop dat het gewoon vanzelf komt enzo... @ De rest; bedankt allemaal! Ik heb in ieder geval geen hoop meer. Blijf bloed verliezen. Als ik gewoon zit of lig ofzo niet echt, maar als ik ga plassen bijvoorbeeld dan komt het er zo uitlopen. Donker, maar helder, beetje slijmerig bloed. Ik hoop dat het snel allemaal achter de rug is.
Ja, klopt wat ze zegt over die echo. Toen ik met 5.3 wk een bloeding kreeg, verwees mijn ha me door naar het zh voor een echo, maar ik mocht de afspraak pas maken met 8 wk. Want dan zou het hartje zeker moeten kloppen als het nog leefde. Eerder zou volgens haar niet zinvol zijn, want dan kon je misschien wel zien of er nog iets zat, maar niet of het leefde. Achteraf baalde ik wel dat ik nog geen vk had en niet heb aangedrongen, want ik moest dus twee en een halve week wachten. Ze hadden best een echo kunnen maken en dan een week later weer, om te kijken of het de tweede week in een verder stadium was. Maar 't is dus niet ongebruikelijk dat ze dit zo doen. Maar als je bloed blijft verliezen en er zelf ook het gevoel bij hebt dat het fout zit, ga ik er eerlijk gezegd ook van uit dat dat zo is. Ik had juist een heel diepe overtuiging dat het goed zat, dus ik geloof heel sterk in het feit dat een vrouw zelf kan aanvoelen of het goed zit of niet. O, gelukkig! Was al bang dat ik hier bijna een rel veroorzaakte!
Nou mijn gevoel is niet altijd juist hoor. Ik had sterk het gevoel een jongetje te krijgen bij de eerste zwangerschap, dat werd een meisje. In het begin van die zwangerschap ook buikpijn gehad (geen bloed toen) en ik had meteen het gevoel, dit zit niet goed....dit loopt uit in een miskraam. Nouja...niet dus. Dus mijn gevoel is niet zo heel juist haha. Het stomme vind ik dat ik niet constant bloedverlies heb. Als ik gewoon zit/lig heb ik eigenlijk geen bloedverlies. Als ik ga plassen bijvoorbeeld, komt het er weer zo uitlopen. Zit/lig ik dan weer, stopt het gewoon weer. Weet niet of dit normaal is bij een MK ?
Het is voor iedereen anders. Hier hield het ook steeds op. Moet wel zeggen dat er bij mij een moment kwam dat ik ineens het gevoel had van het zit niet goed. En de dag erna begon ik met bloeden. En 2 weken later vruchtje verloren. Voelde me gewoon op de 1 of andere manier niet meer zwanger. Vervelend die onzekerheid hoor. Heb ook moeten wachten tot 7 weken voor een echo in ziekenhuis. Het kan ook gewoon alsnog goed zijn hoor! Hoop dat het bij jou ook zo is.
Ik zou, als het mogelijk is, zo veel mogelijk blijven liggen/zitten dan. Als je bloedt, kan dat de bm prikkelen tot samentrekken, om zo het bloed er uit te werken. De kans is er altijd dat het vruchtje dan mee gaat, omdat het nog zo klein is. Ze zeggen wel dat het niks uitmaakt of je rustig aan doet of niet, maar het protocol daarin verschilt van land tot land. Ik weet wel van toen bij mij dat er hier meiden op het forum waren die in Duitsland of België woonden en die echt plat moesten. Dan heb je het niet over ontwikkelingslanden ofzo, dus blijkbaar is de medische wetenschap daarover nog verdeeld. Ik ben toen dus wel bewust gestopt met sporten enzo. Heb je ondertussen al contact gehad met je eigen gyn? Kon die je nog advies geven.
Ja ik denk dat ik maar blijf liggen, voor de zekerheid. Beter voor niets liggen, dan een kleine kans lopen dat niet-liggen voor meer ellende zal zorgen. Ik heb geen contact gehad met mijn eigen gyn nee, maar morgen hebben we met hem een gesprek en een echo, dus ik ga er vanuit dat ik beter gewoon plat kan blijven liggen tot en met morgen en dan de echo afwachten. En dan kijken of het al duidelijk mis is...of dat er nogsteeds twijfel is. Ik zou eigenlijk boodschappen gaan doen met mijn moeder, maar doe dit maar niet. Omdat ik wil blijven liggen, maar ook omdat ik bang ben midden in een winkel opeens 'leeg te lopen'.
Groot gelijk! En bereid je er op voor dat ze morgen, als het vruchtje er nog zit, ze waarschijnlijk alsnog niet kunnen zeggen of het nog leeft, omdat het hartje met deze termijn meestal nog niet klopt. De kans dat je dus nog een tijdje af moet wachten is best groot. (Tenzij ze morgen al geen vruchtje meer kunnen vinden, dan heb je natuurlijk wel duidelijkheid.) Vandaag zal wel een slopende dag voor je worden, maar het is wel fijn dat je zo snel al terecht kunt voor een echo. Die 2.5 wk wachten van mij toen, dat was echt niet leuk. (Ook al had ik vanbinnen de overtuiging dat het goed zat, toch durfde ik daar niet op te hopen, omdat ik bang was dat ik mezelf alleen maar aan het overtuigen was.)
Nee ik ben er ook op voorbereid dat ik morgen nogsteeds geen duidelijkheid zal hebben, tenzij het vruchtje inderdaad al weg is. Tot nu toe geen vruchtje gespot en heb het goed in de gaten gehouden. Lig hier maar te liggen op de bank met de tv aan en de hond naast me in de mand (verplicht in de mand op de bank, omdat hij altijd op mijn buik wil liggen). En nu maar wachten. Het voelt gewoon oneerlijk... we hebben al zo veel ellende achter de rug nu en dan nu dit weer! Maargoed, we moeten er doorheen. Het is alleen moeilijk om nu nog positief te blijven. Durf niet eens meer blij te zijn bij een komende posi test in de toekomst denk ik!
Beetjemama, wat verschrikkelijk zeg. Ik gun het hier niemand maar jou het allerminst. Hoe het verder verloopt heeft tijd nodig, en dat kost heel veel geduld. Ik weet nog dat ik die dag ineens voelde dat ik niet meer zwanger was, ik wist (zonder krampjes/bloed ed) dat het mis was. Ik deed een test en die was lichter. Aan het eind van de middag begonnen de krampjes, en later leken het lichte weeen. Tegen de ochtend kreeg ik een drang dat ik naar het toilet moest, en daar kwam alles eruit. Zag het vruchtje wegglijden Even een positief verhaal; mijn szusje heeft de eerste helft van de zwschap ook veel en regelmatig bloed verloren. Zij dacht ook steeds dat het mis zou gaan, had totaal geen vertrouwen meer, is vaak op controle geweest. Ze had een te goed doorbloedde baarmoederwand, maar het is toch eng zoveel bloedverlies. Haar dochterje is nu 1,5 jaar. Toen ik zwanger was van mn dochter was ik ook super onzeker, dacht steeds dat het weer mis zou gaan. Ik had in mn hoofd, ik ga er vanuit dat het mis gaat, gaat het toch goed valt het alleen maar mee.. Eig om jezelf je beschermen. Zo doet iedereen dat op zn eigen manier.
Ahhh beetjemama, wat een ellende.. Dikke knuff! Hier nog steeds geen ongi.. Net twee testen verspild van het kv.. Een gaf geen controle streep en die andere gaf een controle streep en roze vlekken bij het testgebied :S
@ mamsie; wat lief van je! Dankje. Ja het kan alle kanten op he. Maar de grootste kans is de slechte kant helaas. Gister en vannacht bij iedere keer dat ik ging plassen bloed. Kwam er dan echt uitlopen. Sinds vanmorgen niet meer. Zo lang ik lig geen bloed. Als ik geplast heb wel met afvegen bloed, maar loopt er niet meer uit. Het lijkt op een goed teken, maar ik weet evengoed dat het alsnog gewoon een miskraam kan worden (grootste kans) dus ik probeer niet te veel hoop te houden. Blijf ook constant buikpijn houden, dus dat zegt me eigenlijk al genoeg dat het niet goed zit. Maarja..afwachten nu. Vriendlief zorgt goed voor me...
Ik heb niks gezegd... net gaan plassen, maandverband en broekje helemaal onder het bloed. Naar de kast gelopen voor nieuw maandverbandje (met wat wc papier in mijn hand voor de zekerheid, daaronder) maar bloedde zo veel dat het er gewoon langsstroomde. Weer flink wat bloed verloren dus.... Denk als ik 0.01% kans heb dat dit nog goed komt, dat het veel is!