Hoihoi! Beetje terug van weggeweest. Ik heb de afgelopen weken amper tijd/energie gehad om op zp te zitten. Ik heb niet alles bijgelezen, ik heb alleen een beetje gescand en rol er nu vanaf hier weer in. @meis23: ja, mijn dochter en man spelen nog steeds zo leuk met elkaar. Mijn man is op de een of andere manier heel creatief in het bedenken van spelletjes op haar niveau. En daarnaast ook gewone spelletjes, zoals kiekeboe. Gisteren deed ze dat voor het eerst naar mijn man: dus dat zij zich verstopte achter de box en dan tevoorschijn kroop en schreeuwde! Ja, ik ben docent op een middelbare school en dat is best pittig, vooral omdat je zoveel werk mee naar huis neemt. Toen mijn dochter er niet was, kon dat, maar nu weet ik soms niet wanneer ik het werk allemaal gedaan moet krijgen. Ik merk echt dat ik concessies moet doen wat betreft de kwaliteit van mijn onderwijs en dat vind ik heel erg jammer. Ik werk 0.6 fte, dus iets van drie dagen, maar maak in de praktijk werkweken van 30-35 uur per week. Dat is op zich niet heel veel uur, maar op al mijn vrije dagen moet ik natuurlijk ook voor mijn dochter zorgen, dus die uren die ik thuis maak, moeten nu bijna allemaal in de avonduren. Het effect is bijvoorbeeld dat ik maandag van 8 tot half 5 op school ben, daarna naar huis ga, mijn dochter ophaal van het kdv, ga koken, eten, dochter naar bed en dan van 7 tot een uur of 10 / half 11 nog weer moet voorbereiden voor de dinsdag. Ik zit er de laatste tijd dan ook sterk over te denken om te stoppen en iets compleet anders te gaan doen, want ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat zo ontzettend veel overuren maak, die ik niet eens betaald krijg. @sanny: Ja de stoel is er ook in bordeau. Die vonden we ook heel leuk, maar blauw past toch net beter bij onze huiskamer. Hij bevalt trouwens prima! Ze vind hem erg leuk, nu vooral nog om op te klimmen, maar een enkele keer zit ze er ook in met een boekje, of naar de tv te kijken. Ze had gelukkig heel snel door hoe ze er op en er af moest komen. @avon: wat leuk dat jullie een plekje voor Casper hebben op de psz! Shit, wilde nog meer schrijven, maar dochterlief begint nu echt aandacht op te EISEN, dus ik ga later maar verder...
@mcm Wauw gefeliciteerd meid !!!! @meis jaaaa het is goed doorgezet ! voelde me gister leeg lopen haha vind het toch wel fijn dat het doorgebroken is hoe is het met je buik ? @avon ja zie het jammer meid @lovely GOOOOOOOEEEEDEMORGEN hoe is het met je ? @janna Welkom terug ! @hier Zoontje wordt nu net wakker dus ik ga hem halen !!
goeiemorgen even een ego post hier, dag 26 en nog geen ongi..vanmorgen dacht ik even dat het begon omdat ik af en toe wat krampjes heb, maar tot nu toe nog niks. moet wel vaker plassen en heb ook weer wat afscheiding alhoewel dat nog wel steeds schoon is, en niet plakkerig zoals normaal verder last van koude handen en nog steeds wat gevoelige borsten maar dat kan natuurlijk ook met mijn nod te maken hebben. we wachten het af
Goeiemorgen allemaal! Ik ga even beperkt reageren aangezien ik een aantal dagen wel heb meegelezen maar niet heb kunnen reageren. @mcm YES!! Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk en dat in de eerste ronde al! Hoe voel je je verder? @janna Ik zou het toch ook niet accepteren als je uren blijft overwerken en deze niet betaald krijgt, zeker als je het bijna over een hele dag hebt per week! Als je iets anders zou gaan zoeken, wat zou het dan gaan worden denk je? @Avon jammer meis! Fijn dat je er nu wel wat rustiger onder bent. Positief blijven en er weer volop voor gaan de volgende ronde. Mijn duimen draaien in ieder geval! @Nancy ik kan er niks aan doen, maar als jij ongi wordt dan zal ik echt verbaasd zijn. Jij hebt namelijk exact dezelfde symptomen als ik had voor NOD. Heb je nog getest vandaag? Of wanneer wil je weer gaan testen? @dmj wanneer mag je nu precies naar de gyn? Is de afspraak al gemaakt (sorry als je het al gezegd hebt, maar ik kan het zo snel even niet terugvinden) @lovely goedemorgen! Ga je iets leuks doen vandaag of moet je werken? @Kip hoe gaat het met je? Lees je nog wel mee? Hoe was je intake? @hartendiefje sterkte met alles! @hier 2 zieke mannen in huis. Vandaag thuis gebleven om voor ze te zorgen. M'n man is al een paar dagen grieperig en m'n zoontje heeft vanaf gisteren de buikgriep. Hij heeft me al 3x ondergekotst Hij is ook helemaal mama minded en wil alleen bij mij zitten. Wel lief hoor en tegelijkertijd ook zielig om je ventje zo te zien. Ik hoop dat hij er snel bovenop komt. Dus veel wassen/strijken/poetsen/zorgen voor mij vandaag! Hopelijk kunnen we dit weekend nog even de stad in, ik moet gewoon al zwangerschapsbroeken hebben . Ik krijg m'n knoop nog wel dicht, maar dat zit niet fijn meer! Krijg er gewoon last van. Snel he?! @zwangeren hebben jullie dat ook?
@ foofer, ja zo denk ik eigenlijk ook, heb de afgelopen 2 weken zulke gekke dingen gehad dat ik denk, dat kan toch geen toeval zijn en ook af en toe het gevoel zeker te weten dat ik zwanger ben door al die dingen, maar dan ook weer het gevoel zeker vandaag omdat het nu toch wat begint te rommelen van nou volgens mij wordt ik gewoon ongesteld dus het is nu echt zo'n jojo effect. ik ga denk ik zondag pas testen..heb er wel over getwijfeld om vandaag nog te testen, maar heb zoiets van als hij woensdag negatief was zal die vandaag dat ook nog zijn, en als ik zondag nog niet ongi ben dan is de kans natuurlijk wat groter op een positieve test nu kan het nog alle kanten uit. Heb namelijk op 8 en 9 dpo krampen gehad, maar daarna niet meer, en nu sinds vanmorgen weer wel...dus dat kan ik dan eigenlijk reeel gezien alleen maar linken aan mijn ongi ondanks dat ik deze maand echt het gevoel had van dit moet haast wel raak zijn na die symptomen van 8 en 9 dpo.
Janna, Aah wat lief zeg. Ze leren de dingen zo snel nadoen. Geweldig. Jeetje, je werk klinkt inderdaad erg intensief. Snap best dat je dingen overweegt. Doe waar jij denkt goed aan te doen. Fryskfamke, Wat 'fijn' dat het nu goed doorgezet is. Vol goede moed er tegen aan Wat heeft je zoon lekker uitgeslapen zeg. Heerlijk. Toch wel steeds last van m'n buik. Op de dag steekjes en pijn in liezen en benen. Maar als ik op bed lig wordt het allemaal wat pijnlijker. Misschien toch naderende menstruatie. Nancy, ik herken wel wat klachten. Heb het ook al dagen steenkoud, en m'n handen lijken net ijsblokken. Ik hoop voor je dat je zondag toch positief test! Foofer, wat rot dat je mannen ziek zijn! Beterschap. Joh, je gaat hard zeg! Op een gegeven moment steekt die knoop zo in de buik Shopse! Lovely, Goedemiddag inmiddels De echo schiet op he!
@Foofer Hier nog geen zwangerschapsbroeken. Ik heb best wel een buikje van mezelf, dus vind het moeilijk om verschil te zien. Wel heb ik de neiging om s'avonds mijn riem los te doen, dus opgezetter is het wel. Ook als ik sta te douchen heb ik echt een dikke pens. Maarja...die heb ik al een beetje van mezelf Denk dat ik na de echo wel snel voor de zwangerschapsbroeken zal gaan. Volgens mij is het ook wel zo, als het in je hoofd zit dat het goed is en dat je je echt bewust ervan bent dat je zwanger bent je lichaam dat ineens ook gaat doen ofzo. Snapje @Hier Ik heb al sinds gister weekend, dus niet veel gedaan nog vandaag Een paar boodschappen gehaald op de fiets....in de sneeuw!!! Bah! Nu ligt L. lekker te slapen en ik met een broodje even achter de laptop. Het is echt een zooitje hier, maar heb de energie niet om iets te gaan doen
mcm gefeliciteerd meid geniet er lekker van! thnx meiden voor de berichtjes. Vader is inmiddels geopereerd gisteren om half 1 smiddags. alles was goed gegaan. Hij mocht savonds om 7uur naar huis. Hij heeft soms best veel pijn aan zijn buik wat logisch is natuurlijk is niets niets zo een operatie. Gaat dus wel goed allemaal geen bijwerkingen ofzo ervan. Is wel druk en soms zwaar/ raar om voor hem te zorgen maar ja het is en blijft mijn vader die gewoon even zorg nodig heeft tot hij weer wat soepeler kan gaan bewegen en minder pijn heeft. En ben de enige die het wilt/ kan, broer en zus willen het beide niet. Maar ja intussen slaapt hij lekker en zit dochter lekker te knutselen aan tafel. Zij is ook helemaal van slag ze snapt het allemaal wel. Gisteren helemaal overstuur, want opa zouden we na school mee naar huis nemen maar moest nog even 3uur langer blijven voor observatie, eenmaal thuis weer huilen want ze wilde eten en dat was nog niet klaar moest alles nog maken. Na het eten weer huilen want haar tijdelijke verzorgpony die hier staat even verderop bij de buren waren al een rondje gelopen met de andere 2 buurmeisjes. Ze kon neits hebben normaal gesproken is het ach ja dan morgen maar, maar nu dus echt overal meteen om huilen. Ze is ook der haar spelt kwijtgeraakt op school had ze net nieuwe een roos op een speld, was ook huilen. Hopelijk gaat alles weer normaal vanaf maandag zodat zij ook weer de oude word. Ze is verders wel heel lief voor opa en erg zorgzaam, snoepje brengen wat te drinken brengen of vragen of hij wat wilt wel heel lief. Ze knuffelt hem ook erg veel nu en kusjes geven, wel heel lief
@hartendiefje, fijn dat de operatie goed is geggan. en och die kleine meid...zielig dan he. die van mij kan dat ook soms wel hebben als er dan op school wat gebeurd is ofzo of als ze ziek is of iets niet doorgaat waar ze zich op verheugd had, dan is ze echt heel erg verdrietig en dan zijn de kleinste dingen al teveel.
@mcm: WAUW zwanger! Gefeliciteerd hoor! @foofer: noem je dat "beperkt" reageren?! Ik heb trouwens géén idee wat ik zou gaan doen als ik zou stoppen met lesgeven. Ik vind het nog moeilijk om er over te denken, want ik heb heel lang gedacht dat ik altijd in het onderwijs zou blijven. Ik vind het lesgeven an sich namelijk fantastisch! Heb je trouwens geen zwangerschapsbroeken van de vorige keer meer? Ik had tijdens mijn zwangerschap dat ik met een week of 7 mijn knopen echt niet meer dicht kreeg. Beterschap voor je zoontje! @hartediefje: Fijn dat de operatie goed is gegaan. En wat schattig dat je dochter zo lief op je vader reageert. Hopelijk gaat ze de komende dagen wat rustiger met de situatie om, nu het om haar heen ook ietsje rustiger wordt.
@lovely ik heb van mezelf ook best een buikje hoor het ziet er nu dus alleen nog dikker uit, nog lang niet als een zwangerschapsbuikje @nancy nou spannend hoor meid! Succes met volhouden om niet te testen, ik kon het niet vond het ook wel leuk om een tuurstreepje op te sporen en ze elke dag donkerder te zien worden @janna tja misschien is het ook een fase waar je doorheen gaat qua twijfel. Je hebt tenslotte een heftige periode (bijna) achter de rug. Hoe is het nu eigenlijk met je man? @mara wat mooi!! Echt super leuk! Ik heb eind april een workshop taart maken. Ben ook gek op koken en bakken. En alvast gefeliciteerd met je nichtje. @hartediefje gek hè, dat broers/zussen dat niet willen doen. Bij mijn ouders speelt er op het moment ook het een en ander, maar ik sta er met mijn zus alleen voor. Mijn andere zus en broer houden zich meer op de achtergrond. Vind dat zo raar, het zijn toch je ouders! Beterschap met je vader! @hier zoontje nog steeds volop aan het overgeven, zo zielig. Gelukkig wil hij wel blijven drinken. Maar ja, dat komt er na 10 min weer uit Vanavond lekker wat tv kijken ofzo, beetje internetten
@mara, wat is ie mooi!! wauw!! @ foofer, agosh wat sneu, maar wel fijn dat hij blijft drinken! is toch wel heel belangrijk!! @hier. tsja vandaag toch echt last van ongikrampen voelt echt heel anders als die onderbuikpijn van 9dpo. loop me suf naar het toilet, maar nog niks te bespeuren...zelfs geen roze als ik dit zo voel denk ik van kan elk moment ongi worden. vorige rondes was het ook anders echt..buikpijn en gelijk bloed. vooral op het toilet en met lopen worden de krampen aanweziger, als ik zit dan zeurt het alleen wat. zou ik het zelf onbewust tegen kunnen houden?? *zucht..frustrerend*
Tja nancy.. Kom ik weer aan.. Ik had dat ook. Ongi krampen en steken bij te snel opstaan of draaien in bed. Misschien nog een testje doen? Waahaa sorry, ik mag je niet op gaan jagen. Ben gewoon veel te nieuwsgierig!
@foofer hahaha, oke ik hou nog een beetje hoop hihi, heb er nog 3 liggen maar nu heeft geen nut om testen, net nog geplast en gedronken zelf had ik wel zoiets van zal ik het dan toch doen maar had het bij mijn vorige poging ( ruim een jaar bezig geweest ) dat ik soms wel een dag over tijd was..negatief testte..en een uur later de duivels doorbraken
hahah, ik vind je geweldig laten we eerst maar eens kijken wat er vanacht/morgen gebeurt of het doorzet of niet. dan ga ik zondagochtend testen belooft ik heb ook elke keer het idee dat ik wat voel lopen maar dan ga ik kijken...niks