@Foofer Wat rot zeg Ik heb bij mijn dochter tot 2x toe bloedverlies gehad. Met een week of 5 en een week of 10. De eerste keer was een dag of 1 tot 1,5 en was alleen bruin. De 2e keer weet ik niet meer zo goed, was geloof ik alleen een veeg rood/roze bloed. Daarna stopte het wel. De eerste keer kreeg ik ook wel wat last van mijn buik, maar denk achteraf door de zenuwen. Wanneer heb je nu je 1e echo? @Nancy Nou het blijft maar spannend he! @Hier Vandaag het huis eens goed gedaan, ben er de afgelopen tijd niet echt aan toegekomen. Helaas is daardoor de zondag nu al haast voorbij En er staan nog 2 wasmanden voor me neus om te vouwen & strijken... dus ben eigenlijk nog niet eens klaar! Morgen weer werken, pas 18.30 klaar, daarna gelijk door bij mijn ouders eten en dan blijft L. daar lekker slapen. (nog 3 nachtjes tot de echo!)
jaaa maar vraag me nu toch wel of of ik nog zwnager zou kunnen zijn hoor na die ngatieve testschat het weinig hoopvol in
Foofer: oh meis wat naar!! Is echt niet leuk. Hier bij mijn zoon vanaf 5w6d bruinverlies dat wel een week of anderhalf heeft aangehouden. Toen nog een keer bij 11weken (de dag van mijn termijn echo) een veeg roze... Is echt niet leuk. Maar, juist bij de zwangerschap waar het mis was (mijn eerste, voor mijn zoontje) heb ik nooit wat gemerkt: geen bloedverlies niks, vandaar ook dat ze uiteindelijk een curettage hebben gedaan, want het zag er niet naar uit dat het vanzelf zou komen. Ik denk aan je meid: dikke knuff!
Foofer, ik heb het 3 keer gehad de laatste weken. En bij n heb ik zelfs echt rood bloedverlies gehad, die is kerngezond. Het kan en adertje zijn, als je druk zet, het gezellig hebt gehad, of zomaar. Bij mij waren de vegen vooral roze, en dat kon volgens de vk geen kwaad. Hou het in de gaten, als het echt rood wordt of je krampen krijgt, echt even de vk bellen meid. Het maakt je heel onzeker...
Ps met manlief is het wel aardig bijgelegd. Heb hem gemaild, hij heeft gebeld, maar het is zo'n ontzettende binnenvetter dat hij niet praten kan... En dat is soms heel lastig! Frysk, ja de hormonen spelen wel mee hoor, maar dit keer was manlief ook echt geen pretje... Bedankt voor de lieve reacties, ruzie hebben kost nu wel wat meer tranen en emotie zeg...! Ik ben echt zwanger...
@foofer: wat vervelend dat het "aanhoudt". Dat is inderdaad eng. Toch is het niet ongebruikelijk, zoals ik eerder ook al zei. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap veel last gehad van bloedverlies. De eerste keer was met 5w3d. Dat was niet een veegje: ik voelde het uit me stromen alsof ik ongesteld werd, liep meteen naar de wc en had daar al een bloedvlek van zo'n 10-15 cm in mijn spijkerbroek. Dezelfde dag stopte het bloeden echter weer, terwijl het bij een mk juist aan moet houden. Dat is in die termijn vergelijkbaar met een zeer hevige menstruatie (heb ik me laten vertellen). Hoewel ik de dagen daarna wel kleine beetjes oud bloed verloor, had ik dus toch de hoop dat ik (nog) geen mk had gehad, maar mocht van de ha nog geen echo, omdat de termijn nog te vroeg was. Volgens haar had dat geen enkele zin, omdat je met 5 weken nog geen kloppend hartje hebt, dus ze zouden hoogstens kunnen zien of er iets zat, maar niet of het nog leefde. We hebben dus gewacht tot 8 weken voor een echo. Daar bleek het hartje te kloppen. Het bloedverlies bleek te worden veroorzaakt door een hematoom in mijn baarmoeder. Dat is een bloedstolsel. Mijn baarmoeder probeerde dat eruit te werken, want dat hoort er natuurlijk niet. Uiteindelijk heeft het bloeden aangehouden tot een week of 11. Ik verloor bijna dagelijks wel bloed. Die paar weken wachten op de echo waren op z'n zachtst gezegd niet leuk. Achteraf baal ik dat ik nog niet bij een vk zat, want ik denk dat een vk eerder had gezegd dat ik langs mocht komen voor een echo. Dan hadden ze evt. een week later nog een echo kunnen maken en kunnen zien of het verder gegroeid en ontwikkeld was ten opzichte van de week ervoor. Dan hadden we minder lang in twijfel gezeten. Dat is voor mij dan ook een reden om mij bij een volgende zwangerschap meteen aan te melden bij de vk. Ik hoop dat het bij jou goed blijft gaan en dat het bloedverlies niet ernstig is. Veel sterkte! @avon: ik dacht ook dat druppeltjes niet echt telden, maar weet het niet zeker. Ik zou persoonlijk voor 17 mrt gaan, dan zit je altijd "goed". Als je de 14e neemt, terwijl het de 17e is, denk je misschien al een paar dagen over tijd te zijn, en dan kan de teleurstelling van een eventuele ongesteldheid harder aankomen. @hier: ik heb vanmiddag de knoop doorgehakt dat ik definitief ga stoppen in het onderwijs. Vind het jammer, want ik vind het lesgeven zelf onwijs leuk. Ik heb echt elke dag weer zo veel lol met die leerlingen! Het is echter niet meer te combineren met mijn winterdepressie en mijn gezin. Ik weet nog niet of ik aan het eind van dit schooljaar stop, of dat volgend jaar mijn laatste schooljaar zal zijn. Volgend jaar is namelijk het laatste jaar dat mijn school bestaat, na dat schooljaar zal mijn school sluiten. Volgend jaar hebben we alleen nog maar eindexamenklassen. Ergens wil ik het ook wel netjes afmaken en die laatste leerlingen naar het eindexamen brengen. Ik moet er nog over denken. Ik heb ook nog geen idee wat ik hierna wil gaan doen, maar eerlijk gezegd vind ik dat van later zorg: ik moet eerst nog even wennen aan het idee.
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben er echt een stuk door gerust gesteld! Nog steeds geen krampen en ben op de bank gaan liggen. Ga zo weer even kijken of er nog bloed is. De vk wil wel regelen dat ik de echo eerder ga krijgen, maar ze gaf al aan dat het maar een paar dagen eerder zullen zijn ivm mijn termijn. Dan is er nog te weinig te zien. Voor me gevoel ben ik gewoon nog zwanger, heb me ook van begin af aan heel zwanger gevoeld. Vaak geven vrouwen bij een miskraam aan dat ze het al aan voelde komen. Ik weet niet, het stelt me gewoon een beetje gerust. @janna wat goed dat je de knoop hebt door gehakt, dat alleen al zal een stuk rust gaan geven. Succes met het bedenken wat je wilt gaan doen. Eerst maar even laten bezinken! @marlous fijn dat het is bijgelegd! Geniet van de make up sex @lovely hier ook nog een hele strijk staan door de ziekte dagen van mijn zoontje, maar dat gaat toch echt morgen worden Succes weer deze week met werken! @all nogmaals bedankt voor de steun! Doet me echt veel goed!
Foofer, moet ie eerst thuis komen... Fijn dat je weer wat rustiger bent. Hopelijk houdt het ook snel op.
Goedemorgen.. Vanochtend nog steeds veel bloedverlies en ook een stolsel Geen buikpijn, maar wel erg bang nu.. Heb de vk meteen gebeld, krijg vandaag nog een echo. Wacht nu op het telefoontje wanneer ik kan komen. Houd jullie op de hoogte..
Net gebeld, heb om 09:45 de echo! Fijn dat ik al zo snel kan komen. Bedankt voor het duimen dames!! Tot straks met hopelijk goed nieuws.
oh foofer, wat erg die onzekerheid. hoop zo dat je straks een mooie echo hebt. fijn dat je zo snel terecht kan. ik duim voor je!!
@ Foofer; oeh dat is schrikken! Kan me voorstellen dat je direct angst hebt! Maar je hebt geen krampen ofzo, dus hoogstwaarschijnlijk is het onschuldig. Hopelijk snel een mooie echo! Oh wat rot dat het nogsteeds door blijft gaan! Hier wel echt buikpijn en daarna pas bloedverlies bij miskraam. In de meeste gevallen is wat bloedverlies zonder buikpijn/krampen écht onschuldig. Maar begrijp maar al te goed dat je je ondanks dat heel veel zorgen maakt! En nu je berichtje van het stolsel.. Verdorie zeg, het wordt er niet leuker op zo he! Ik hoop dat je over 4 minuutjes een hele mooie echo hebt en dat er niets aan de hand is! Ik duim voor je! @ Mara; ja van de ene kant zou het mooier zijn als ik nog 54 kilo ben als ik in de jurk kruip, maar van de andere kant vind ik het ook wel mooi om zwanger te trouwen. Is toch net iets specialer vind ik. @ Avon; ik denk dat je voor de zekerheid beter de 17e kan aanhouden. Spotting telt normaal niet. @ Nancy; je houdt het spannend! Ik duim voor je. @ Marlous; fijn dat jullie het toch een beetje opgelost hebben. Wel jammer dat hij er niet zo goed over kan praten. Maar hoop dat jullie het nu gewoon gezellig hebben! @ Janna; wat rot dat je wilt gaan stoppen met je werk. Al helemaal omdat je het wel erg leuk vindt. Maar kan me voorstellen dat het niet te combineren is... dan moet je natuurlijk ook aan jezelf en je gezin denken! Ik persoonlijk zou het wel dat jaartje nog vol maken denk ik. Gewoon om het samen met de leerlingen op een fijne manier af te sluiten. Maar dat is persoonlijk, je moet doen waar jij je goed bij voelt! @ Hier; het lukt me aardig goed om er niet te veel mee bezig te zijn moet ik zeggen. Ik zit vandaag op dag 28 van mijn cyclus en heb nog geen enkele neiging om een test te doen. Ik wacht gewoon af. Ben ik volgende week nog niet ongi dan zie ik het dan wel. Word ik ongi in die tijd dan heb ik tenminste geen test verspilt! Na een MK kan het sowieso iets langer duren...dus ik heb geduld!
Nope nog steeds geen ongi Foofer ik duim voor goed nieuws! Beetjemama, knap hoor! Ik was er ook niet mee bezig. .. Tot ik op 8dpo buikpijn kreeg
Helaas meiden, er was niks meer te zien. Waarschijnlijk vanochtend het vruchtje verloren. Ik trek me nu even terug, moet het allemaal nog even verwerken. Bedankt voor de steun!
Foofer ik duim heel hard voor je!!!! Hopelijk kom je straks met goed nieuws! Nancy, je maakt het wel heel spannend!! Volgens je banner ben je vandaag officieel over tijd. Wordt tijd voor een tuurstreepje Beetjemama, fijn dat het je niet zo bezig houdt. Dan heb je toch meer rust in het koppie Ik had het bij N, daar heeft het 7 maanden geduurd. Van de 5 weken van mijn cyclus had ik 4 weken grote rust, en die laatste speelde het toch wat door mijn hoofd. Uiteindelijk had ik het niet in de gaten dat ik al zwanger was Ik dacht dat je na een miskraam juist meer kans had..? Janna, ik snap je dilemma wel en ik vind het dapper dat je voor je gezin kiest. Al zou ik er denk ik wel voor kiezen dat laatste jaar af te maken. Dan sluit je het voor je zelf ook goed af en kun je rustig nadenken over wat je wel wil. Heel moeilijk, ik zit een beetje met dezelfde vraag. Wil graag ander werk, maar op dit moment ligt het niet voor het oprapen. Hou het wel in de gaten, maar met een dikke buik solliciteren doe ik alleen bij mijn droombaan. Dus ik bijt nog even door, totdat mijn droombaan ook langskomt. Al is dat soms heel lastig, de sfeer en situatie op mijn werk is op zijn lichtst gezegd bijzonder. Dus ik ben blij dat ik dit jaar 4 maanden vrij kan nemen Hopelijk trekt de economie dan weer aan en solliciteer ik niet standaard met 250 anderen...