@ Jiz, echt goed hoor dat jou ijzergehalte goed op peil is! Ik denk dat het ook belangrijk is voorals je gaat bevalen wat meer ijzer producten neemt, om gewoon dit soort situatie s te voorkomen, maar dat kan helaas niet. Wij hebben het niet voor zeggen, alleen ons lichaam. Ik zat ook echt bijna aan een bloedtransfusie in de OK, maar god dank dat, dat niet gebeurd was!! En weet je het is nog maar 2 maanden en dan mogen wij meiden hier op het forum beginnen! Maar ik kan mij ook voorstellen dat iedere maand wachten al teveel is hihi. Ik moet zeggen, had mijn wens al vlug na de geboorte van onze zoon. Ik wist dat het hard zou gaan qua groeien en ontwikkeling van kinderen, maar zoo snel haha. Gisteren naar het consultatiebureau geweest en hij weegt nu 13 kilo en is 87 cm lang. Qua praten zegt hij alleen nog papa, mama en kikker haha en af toe heel wat gebrabbel. Wat kan jouw kleine meid al qua praten en ontwikkeling?? Ik ben vrij zeker ervan dat ik een vast contract krijg, dat had mijn leidinggevende aangegeven. Het gaat goed op het werk en hoor verder ook geen klachten van collega's enz en qua onderbezetting kunnen ze geen mensen kwijt. Maar het blijft toch spannend! Ik kan mij voorstellen dat het bij jou ook kriebelt met alle kleine kindjes om je heen!! Maar pas jij op baby s, dreumes of de peutersgroep??
Valt toch wel mee! hihi Maar het is meer voor jou gevoel, dat je het wilt. Ik moet zeggen ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en de kilo s vlogen eraf, ik moest gewoon meer eten, maar het kwam er bij mij moeilijk aan. Ik heb nu gewoon mijn oude gewicht terug na 1,5 jaar. Zelf zou ik ook wat strakker willen zijn, maar dan denk ik van tja dan ga ik nu wel sporten, maar zometeen heeft het toch geen zin hahaha. Ik fiets nu iedere week 1 uur naar het werk en 1 uur terug en af toe dansen. Gezond eten is de laatste tijd er niet veel, maar daar probeer ik op te gaan leten. Maar idd met de feestdagen gaat het moeilijk worden hahaha. Gewoon genieten!!
Goedemorgen De kleine meid ligt nog lekker te slapen maar ik ben helaas alweer wakker Het gaat inderdaad snel. Volgens mij is mijn dochter wat ontwikkeling betreft een beetje van de makkelijke. Ze is een heel tevreden meisje, al vanaf het begin, en vind het allemaal wel prima. Rollen deed ze geloof ik met een maand of 6. Op een gegeven moment heeft ze heel lang getijgerd. Denk pas sinds 3 maanden dat ze echt kruipt. Ze gaat nu steeds los staan en racend achter de babywalker de kamer door, maar lopen nog niet. Heel spannend dus wanneer ze dit gaat doen. Ze zegt, mama, papa, baby (bibi), bal en Po (de teletubbie ) Moet eerlijk zeggen dat ze papa en mama soms nog steeds een beetje willekeurig roept, en meer papa. Jij hebt ook een groot kereltje dan he? Mijn dochter is ook niet de kleinste. Laatste keer met 14 maanden was ze geloof ik zo'n 11 kilo en 79cm. Dus ben benieuwd. We moeten in november weer. Ik heb eerst een verticale groep gehad en nu sinds een paar maanden een babygroep van 0 tot 2 jaar
Goede morgen dames! Fijn om te lezen dat jullie dezelfde twijfels en onzekerheden hebben. Moet wel zeggen, heb nu een aantal zwangeren om mij heen en dan wil ik toch ook wel graag hoor. Maar mijn vriend is er ook nog niet helemaal uit dus even wachten nog. Wat werk betreft: ik werk ook bij een kdv. Ik studeer bijna af aan de Pabo en daarnaast werkte ik niet meer sinds de geboorte van mijn zoontje, maar mijn collega's zaten omhoog ivm ziekte dus ben nu tijdelijk terug voor één dag ik de week. Ik vind het leuk om terug te zijn, maar mijn zoontje gaat mee en die is het niet gewend dus die vindt het vreselijk. Ga nog een paar keer proberen, maar anders denk ik toch dat ik weer stop. Het is niet noodzakelijk dat ik ga werken dus dan wil ik hem dat niet aandoen. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie kids naar de opvang? @ Jiz; jouw dochter is inderdaad een flinke meid als ik het zo lees! Mijn zoontje woog de laatste keer (met 11 maanden) ook 11 kilo en ik sprak toen iemand met een dochtertje van twee-en-een-half jaar en dat meisje woog toen pas 11 kilo! Wat een verschillen bij die ukkies hè.
Hoi Bibi! Ja alle kindjes zijn idd anders. Maak me er niet zo druk om, ze volgt haar eigen lijntje goed. En het is gewoon vanaf haar geboorte al een een goede eter geweest (periode zelfs te goed, beetje een hongerige baby ) En ze loopt natuurlijk nog niet, dus het zal straks vast wel weer wat minder hard gaan. Ik werk 3 dagen op het KDV, en mijn dochter gaat 1 dagje mee. De andere 2 dagen heeft mijn moeder zelf aangeboden om op te passen. En het is puur dat zij het graag wil en dat ik niet onnodig veel geld wil uitgeven want anders had ze nog wel een dagje mee gekomen, zo leuk vindt ze het! Ze gaat al mee vanaf 3 maanden dus ze is het wel gewend. Ze zit wel in een andere groep natuurlijk maar vanwege het kindaantal zitten we op haar dag vaak samen met haar groep dus is ze toch ook bij mij, maar mijn collega zorgt voor haar in ik voor 'mijn' kindjes en dit gaat heel goed! Ik hoop dat het nog lang zo blijft. Snap voor jou dat het inderdaad een stuk minder leuk werken is als je zoontje het er zo moeilijk mee heeft.
Ik meld me hier ook graag! Wij hebben een meisje van (bijna) 1,5 en heb zondag de laatste pil genomen! Het duurde wel even voor we er echt voor gingen, eerst kreeg ik het er nog echt benauwd van..het idee aan 2 kinderen..de drukte, de financien, de tijd die je nu over hebt en dan veel minder. Maar het begon nu toch zoo te kriebelen dat dat er allemaal veel minder toe doet en we willen zo graag een brusje voor ons meisje dat we ervoor gaan! Vorige x 1 jaar erover gedaan, dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan! Leuk om dit met jullie te delen en ook jullie verhalen mee te lezen
Hoi Weesje24! Welkom, gezellig Onze dochters schelen niet veel inderdaad. Hopen dat er in 2013 ook voor jullie een broertje of zusje bij komt!
Ik ben volgende maand 27, mijn vriend is 28. Wij lopen idd bijna gelijk qua leeftijd van de kindjes. Mijn dochter is 17 mei geboren. Ik moet ook volgende maand naar het consultatieburo. Ze babbelt hier ook lekker, vooral haar eigen taaltje. Maar ook mama, papa (vooral papa maar ze begon met mama), po (teletubbies), tis (vis), mal (bal), en de naam van onze hond, en 'kijk'.
Hoi allemaal, Lijktme toch ook wel leuk om mee te gaan kletsen We hebben een zoontje van 4 maanden die na 5 jaar en veel behandelingen geboren is. Vandaar alweer zo snel starten Volgende maand zullen we weer 2 cryo's (ingevroren embryo's) mogen ontvangen...tenminste...als ze goed ontdooien..
@Mama-in-Love Hoi, gezellig!! Spannend zeg! Zeker omdat het allemaal niet vanzelfsprekend gaat. Kan me er dan soms wel eens schuldig over voelen dat het hier in 1x raak was en ik dan stiekem hoop bij een 2e niet 'te lang' hoef te wachten terwijl ik dan nu weer eens zie dat het bijvoorbeeld bij jullie zo lang heeft geduurd. Het blijven wondertjes! Zijn dat dan nog embryo's van toen bij je eerste zoontje? Ben niet zo heel erg bekend met alle medische trajecten hoor. Bedoel je dan ook dat als het goed gaat ze volgende maand ook weer bij jou geplaatst zullen worden of nog niet?
Ja mensen hebben niet half in de gaten hoe bijzonder het is om op de normale manier zwanger te worden Maar het zijn inderdaad embryo's die "over" waren na de ICSI van mijn zoontje. Zijn tweelingbroertjes/zusjes dus De volgende cyclus worden ze beide ontdooid en hopelijk delen ze dan verder zodat ze beide terug geplaatst kunnen worden. Spannend weer
Leuk dat je hier komt meekletsen mamainlove! Wat spannend allemaal weer voor jullie! Snap dat je dan eerder begint als je zo lang over de eerste hebt gedaan. Mijn zus is nu zwanger van de 2e, heeft beide kindjes via IVF dus weet een beetje hoe en wat. En weet zeker ook dat die kleintjes pure wondertjes zijn en het niet vanzelfsprekend is allemaal. Zelf ben ik bang ook pcos te hebben, was de vorige keer een jaar gestopt met de pil en in dat jaar niet ongesteld geweest en maar 1x een eisprong gehad. En met de ene eisprong is onze dochter verwekt Hoop dat ik nu wel een cyclus ga krijgen..
Heel spannend ja! Zou wel heel bijzonder zijn als dat lukt inderdaad! Een 2e kindje uit hetzelfde 'groepje'
wow ineens heel veel gekletst (haakt hier weer in) leuk hoor allemaal voor tweede kindje Wij hebben het gisteren iig onveilig gedaan dus denk dat we nu dan officieel gestart zijn.. Ik wacht nog op mijn ongi, moet volg week prolactine prikken (heb prolactinoom en voor onze dochter 9 maanden aan de klus geweest, uiteindelijk tweede maand met medicijnen gelukt) dus valt reuze mee! Denk dat ik nu ook weer medicijnen moet slikken maar we wachten af.. ik ben 27 jr en man 30.. groetjes
Hoe was iedereen haar dag vandaag?? Ik heb niet veel gedaan, vanmiddag boodschappen gedaan alleen. Morgen is vriendlief vrij, dus misschien gaan we wat leuks doen. Of gewoon een dagje lui thuis, kan ook..
Hoi dames, mag ik ook meekletsen? Ik zit de laatste dagen weer eens hier op zp te neuzen en de kriebels zitten toch ineens wel weer megahoog hoor! Hadden al afgeaproken dat we januari weer zouden beginnen, maar tot nu toe was dat eigenlijk alleen een verstandelijke keuze, maar nu is bij mij ineens de knop om en kriebelt het big time! Heb net dit topic doorgelezen en hoop dat ik aan mag sluiten. Gelijk maar even meepraten over de eerste: Zoontje is van 6 juli 2011, loopt nog niet en praat nog weinig, maar dat komt vanzelf. Heeft hij nog tijd zat voor. Met 14 maanden was hij 82 cm (langer) en net aan 10 kilo. Bij hem was het de eerste ronde raak en ga er natuurlijk niet van uit dat dat nu weer zo zal zijn, maar denk dat het toch wel lastig gaat zijn voor mijn ongeduldigheid als het nu langer dan een half jaar zou duren. Ik kan me er trouwens echt nog helemaal niks bij voorstellen dat er een tweede kindje zou zijn. Bij de eerste had ik daar al wel veel meer een beeld bij, maar nu zijn we al echt zo'n gezinnetje en daar zou dan iemand bij komen. Lijkt me vreemd, maar dat zal vast weer iets zijn waar je naar toe moet groeien. Mamainlove: spannend hoor! Hopelijk ben jij hier als eerste zwanger! Wat leuk dat de meeste kindjes hier een beetje dezelfde leeftijd hebben.
Oh ja, beebielove: heb jij hiervoor een andere profiel naam gehad? Je hebt namelijk erg veel overeenkomsten met iemand met wie ik contact had uit het klussentopic bij de eerste (en nu nog af en toe via facebook), maar die had een andere gebruikersnaam die nu niet meer actief is...