Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Mara; nou als ik eerlijk ben staan op internet veel lelijkerds haha :p Vind echt veel foto's daarvan niet mooi. Ben blij dat die van ons toch een stuk mooier is haha! Ze worden maar een cm of 30.

@ Mamsie; maandag of dinsdagochtend ga ik weer testen. Dan ben ik 5 weken verder...dan zou ik toch wel iets moeten weten denk ik.

Dit is die van ons: (met een schuldig kopje omdat hij in de plantenbak gezeten heeft haha).
    En een waar hij gegraven heeft haha. Hij maakt zich graag vies!

Bijgevoegde bestanden:

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja inderdaad, die armpjes!!! :D En mijn dochter is ook zo enthousiast, dat ze al wil beginnen met lopen als ik haar neerzet, waardoor ze nog niet stabiel staat en regelmatig bij de eerste stap al op d'r kont zit! ;) Geduld is niet haar sterkste kant, maar dat zal ze wel van d'r mama hebben... :)

@beetjemama: wat een komische foto's! Echt leuk!

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoi allemaal,

Mooie echofoto Lovely! Ik denk ook dat het hoofdje rechts ligt.
    Mijn foto's zijn deze keer niet heel anders dan de vorige, want dat was natuurlijk maar 2,5 wk geleden. Even kijken of het vandaag nog lukt om 'm te uploaden. M'n telefoon hangt boven aan de lader, dus kan de foto ff niet naar mezelf mailen.

Frysk: hopelijk komt jullie kat snel weer thuis! Heel naar als ze ineens wegblijven!!

Janna: leuk dat je uit Den Haag komt! Misschien vinden je zus en moeder (en jijzelf) het evenement dat ik op 6 april organiseer leuk: de Dag vd Haagse Geschiedenis op het Plein in Den Haag. Voor de kleintjes zetten we zo'n nostalgisch kermisje neer en voor andere leeftijden zijn er allemaal verschillende activiteiten te doen. Hopelijk werkt het weer een beetje mee!
    En inderdaad, ik heb met m'n huidige baan een beetje het idee dat ik 'wel de lusten, maar niet de lasten' van het lesgeven heb. (had een hekel aan oudergesprekken en rapporten schrijven en al die administratie en het vergaderen enzo, maar lesgeven heb ik altijd heel leuk gevonden) M'n vriend werkt trouwens wel op een middelbare school en heeft het er gelukkig al 13 jaar heel erg naar z'n zin.

Tof inderdaad al die nieuwe vaardigheden! In het begin, toen steven ook net 'ja' kon zeggen, konden we hele gesprekken voeren, haha.

Beetjemama: wat een schattig hondje toch!!

Ehm.... tjemig.... nou weet ik het niet meer... sorry voor degenen op wie ik niet reageer...

We hadden donderdag dus de nekplooimeting en hij was ietsjes dikker dan normaal, maar ook weer niet zó dik dat het alarmerend was. (2,2 mm terwijl het vanaf 3,5 mm verontrustend is) maarrr... in combinatie met mijn leeftijd (36 dus) en een waarde in m'n bloed die iets afweek, is de kans op een kindje met Down wel hoger dan voor m'n leeftijdsgenoten. (normaal: 1 op 202, ik: 1 op 137)
    Op de twee andere afwijkingen waarop onderzocht is (trisomie 13 en 18) is de kans gelukkig heeeeel klein, dus daar hoeven we ons eigenlijk geen zorgen over te maken.

We hadden dus toch wel even iets om over na te denken, maar hebben besloten geen punctie of vlokkentest te doen. (ook omdat daar een klein risico op een miskraam aan vast zit) Wel neem ik in m'n bevallingsplan op dat ik wil dat men in het ziekenhuis alert is op een eventueel kindje met Down, zodat er meteen actie ondernomen kan worden op medisch gebied als dat het geval blijkt te zijn. (vaak hartafwijkingen en andere complicaties)
    Ik moet maandag nog even met de vk bellen en dan geven zij het aan het echocentrum door. Zelf zijn we heel rustig nu we dit besloten hebben, dus ik denk dat het voor ons de juiste beslissing is.

Nu ga ik gauw m'n ontdooide boterhammetjes smeren en opeten!
    Liefs!

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Even snel.. sorry ik negeer jullie verhalen even :p

Pupsel!

Bijgevoegde bestanden:

5. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    oeh wat een sgattie beetjemama:D:D:D
    als ik dat zo zie wil ik eigenlijk ook wel een puppy
    (jammer genoeg wil manlief dat niet:( )

@voor de rest
    reageer vanaaf ff verder niet ga ff gezellie met mams op stap even feestje vieren , heb me stage uren erop zitten dus kan eindelijk verder gaan kijken:D

6. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Beetjemama schatje zeg!

7. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Wat een schatje beetjemama

Dmj veel plezier vanavond!

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Klinkt leuk! Ik ga het zeker aan ze doorgeven en misschien kan ik er zelf ook wel heen! Heb je een webpagina, waar het gepromoot wordt en ik tijden enzo kan bekijken?

@beetjemama: aaaaaaaah

9. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Beetjemama
    Wat een leukerd :D

@Sanny
    Fijn dat jullie er rustig onder zijn.
    Als ik het zo lees (en ik ben natuurlijk helemaal geen arts) denk ik dat er gewoon een hele grote kans is dat alles goed zit.
    Waarschijnlijk had de uitslag in combinatie met mijn leeftijd (24) en hele andere uitslag gegeven of niet?
    Jullie kunnen je inderdaad goed voorbereiden nu!

Wel lekker over de 12 weken grens heen zie ik! Fijn!

@Hier
    Niet heel veel te melden,
    Na een weekje waarin het wat beter ging, ben ik nu weer moe, moe en moe!
    Morgenochtend ga ik even met L. en mijn moeder zwemmen.
    VL wilde nog even vanmiddag langs zijn ouders, zijn zus en zwager zouden er zijn met de kids, maar ik wil ze liever niet zien tot 6 april want ben echt bang dat we ons nu gaan verspreken :p haha!
    Nog 2 weken en dan maken we het eindelijk bekend aan de rest van de familie!

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    @ Beetjemama: wat een schatjeeeee!!!

@Janna: op Dag van de Haagse Geschiedenis - Home en www.facebook.com/dagvandehaagsegeschiedenis kun je info vinden. Ook staan er op 4 april allemaal dingen in de krant Den Haag Centraal (ben ik nu aan het schrijven, maar ik had ff geen zin meer, haha)

@Lovely: ik denk zeker dat het met jouw leeftijd een heel andere uitslag had gegeven. De kans op down wordt natuurlijk steeds groter naarmate je ouder wordt. In de grafiek zag ik dat de kans die ik nu heb (1 op 137) de gewone standaard kans is als ik 37,5 zou zijn. (dus zonder verdikte nekplooi en afwijkende bloedwaarden) Ik heb nog even in het topic over echo's en onderzoeken gelezen en daar zijn meiden die een kans hadden van 1 op 6 en toch een gezond kindje kregen. Je weet het echt nooit dus :)

Nu weer verder aan m'n krantenstuk, bluh...

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ziet er leuk uit! Heb de link ff opgeslagen. (Heb ik nog kans dat ik je tegen het lijf loop, zonder te weten dat jij het bent uiteraard?)

Wat fijn trouwens dat jullie een goed gevoel hebben bij de beslissing geen verdere testen te laten doen. Het komt best vaak voor hoor, dat er een verhoogde kans is en er dan toch niks blijkt te zijn. Logisch ook: bij mensen met een kans van 1 op 137 zal er van elke 137 gevallen bij 136 gevallen geen down zijn!

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Ja, inderdaad, zo denken wij er ook over. En gewoon maar hopen dat wij bij die 136 paren horen die een gezond kindje krijgen en als dat niet zo blijkt te zijn, dan ben ik ervan overtuigd dat m'n vriend en ik samen sterk genoeg zijn om die situatie het hoofd te bieden.

Op 6 april loop ik daar de hele dag rond :) We hebben dan waarschijnlijk rode jacks met het logo van de dag erop aan en ik ren hoogstwaarschijnlijk als een kip zonder kop van hot naar her, hahaha. Ik heb allerlei vrienden ingeschakeld. Een vriend van me is de 'historische fotograaf' en een ander een zogenaamd heel sterke man :D kinderen kunnen dan op de foto met zijn zogenaamd heeeeeel zware halter enzo. Een vriendin van me geeft de workshop Haagse hopjes maken, maar tot nu toe krijgt ze ze nog niet goed hard, dus ik hoop dat ze het tegen die tijd onder de knie heeft :)
    De rest staat in de infokraampjes en leidt kinderactiviteiten enzo.

Ik ben nu al aan het duimen voor mooi weer, want als het regent, is het echt veel minder leuk...

Nou, ik heb genoeg naar het scherm gestaard voor vandaag. Morgen maar weer verder. Trusten allemaal!

13. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sanny: ik vind het een hele knappe en sterke beslissing! Fijn dat jullie er ook rust van hebben gekregen :). Ik vind Den Haag een leuke stad, wij hebben er drie jaar gewoond voordat we in jan 2012 weer terug verhuisd zijn naar Canada. Klinkt als een superleuke dag die je aan het regelen bent!

Beetjemama: ach wat een schattig puppy!

Hier: sorry heb even moeite om het bij te houden... ben zoooooo moe!! Op mijn werk hou ik dan de schijn nog op, maar 's avonds en in het weekend ben ik echt op de laatste paar dagen. Ik dacht vanmorgen: kom ik ga ff mijn rondje hardlopen, misschien krijg ik daar wat energie van. Nou, na 5km had ik het gevoel dat ik een marathon had gelopen... pfff... Moest het hier gisteren trouwens bijna vertellen op mijn werk: mijn baas kwam ineens vragen of ik naar Afghanistan wilde :$:$. Gelukkig zei ze: 'nee, wacht, we moeten geen vrouw sturen' ... anders had ik denk ik wat moeten zeggen. Lijkt me niet heel verstandig nu.

14. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @meis
    ja geeeen idee waar ze is :( ze is al vanaf dinsdag niet meer thuis gekomen... en dat met die kou ! Wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden meid, op naar de volgende ronde !!

@mara
    nee ze is nog nooit weg geweest... voelde gelijk die dinsdag al niet goed.. omdat mevr altijd bij me om stpt eig ! zie dat je werken moet het weekend... werkse meid !!

@mamsie
    alweer wat opgeknapt meid ? leuk !! shoppppen :D ben er gek op hahahah ! alleen koop ik eig alleen maar wat voor de kleine man ;) maar dat is natuurlijk ook leuk hihi

@beetjemama
    hahahaha kijk um zitten dan !!! geweldig ! en wat een schatje zeg !!!!! ik ben verliefd met je mee goed :D !!!! ?

@sanny
    ja hoop het ook :( pff vreselijk dit gevoel hoor !!
    jeetje dan schrik je wel als je dat hoort... maar als ik het goed lees.. is de kans na andere berekeningen klein? goed om idd alles van te voren aan te geven.. !

@mcm
    bah niks aan dat je zo moe bent ! maar gelukkig is het een gezonde ziekte he :D !! jeetje ja met zulke vragen zit je wel ff te denken SHIT ;) ...

@foofer
    Hoe is het met jou ?

15. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Toch maar een test gedaan vanmorgen, omdat we vanmiddag rokend bezoek krijgen. Maar negatief.

Ik snap er niets meer van, ik zit op dag 34 (nog nooit zo'n lange cyclus gehad behalve de eerste na de bevalling). Heb allerlei symptomen.. maar toch negatief.

Nu maar wachten op mn ongi dan, hoop dat het snel komt dan!

16. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @beetjemama
    ooooh wat balen zeg !! miss dat het van de medicatie komt? weet neit of het invloed heeft? stom he allerlei symptomen... en niks.. pff zolang je nog niet ongi bent meid.. hou ik hoop :D

17. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Nee antibiotica kan niets te maken hebben met test uitslag.
    Nouja.. ik wacht maar op mijn ongi dan. Maar vind het wel raar. Maar ik ga er van uit dat als ik zwanger was, ik ondertussen wel posi test had gehad. Maar baal toch wel :p

18. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

@beetjemama ahhhhhh wa een ontzettend lief hondje!! Ik ben echt dol op honden, maar wij kunnen er geen aanschaffen omdat hij anders veel te lang alleen zou zitten overdag.
    Hoe is de eerste nacht gegaan met de pup?
    En balen van je test! Vervelend als je zo lang moet wachten op een normale cyclus hè?! Maar er is nog geen goed, dus wie weet!

@fryskfamk dan is je poes al lang weg ja! Die van mijn zus is ooit 8 dagen weggebleven :$ en gelukkig weer thuis gekomen. Die bleef ook normaal ook nooit lang weg.

@mcm lekker aan de moeheid toegeven :) maar het is vervelend in combi met je werk inderdaad.

@dmj hoe was het gisteravond?

@hier het gaat lichamelijk een stuk beter, ik bloed al sinds gisteren niet meer en ik begin al afscheiding te krijgen!! Het ziet er naar uit dat ik volgende week goed mijn eisprong kan krijgen. Ik hoop het :D:D
    Verder nog wel koe, maar niet meer extreem. Merk wel dat ik weer veel bezig ben met zwanger worden. Zal de komende weken dus iets minder actief gaan zijn..
    Volgend weekend lekker Pasen!! Heerlijk. We gaan dan een dag+nacht langs bij mijn schoonouders, zij zijn dan een weekendje weg. Even er tussenuit :)
    Hebben jullie nog plannen met Pasen?

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He meiden,

Ik zit al een tijdje te twijfelen maar ik hou het op hrt moment gewoon niet bij hier. Ik voel me echt niet prettig. Ben eigenlijk continu misselijk en moet ook echt overgeven. Ik ben momenteel blij als ik de dagen door kom. Ik heb gewoon de puf niet om me te concentreren en mee te kletsen. Sorry meiden. Denk laat toch maar even weten hoe ik erin sta momenteel. Hoop dat ik me snel weer beter ga vorlen en weer mee kan kletsen naar voor nu denk ik dat ik er maar even mee stop. Sorry meiden en vind het echt jammer maar is ook niet leuk als ik zo half mee doe, daar is dit groepje te aktief voor. En sorry voor dit ego bericht.

Iedereen succes met zwanger worden en een fijne zwangerschap en misschien tot over een tijdje (als jullie dst goed vinden ten minste).

X

20. Janna

Janna Fanatiek lid

@sanny: ja dat is zo (dat zulke dingen minder leuk zijn met rotweer). Dat heb ik met excursies met school ook altijd: als het mooi weer is, vinden de leerlingen de excursie meteen tien keer zo leuk!

@mcm: wat vervelend dat je zo moe bent! Goed om jezelf denken hoor en niet al te moeilijk doen over het feit dat je niet zo veel tijd achter zp zit. Vind het trouwens ongelooflijk dat je 5 km hebt hardgelopen! Op mijn nod (toen ik zwanger was van mijn dochter) was de eerst keer tijdens hardlopen dat ik mijn rondetijden niet haalde. Ik dacht echt dingen als: "waar ben ik aan begonnen, dit kan ik helemaal niet?!" en "ik moet gestoord zijn!" En dat in de eerste minuut! :D Uiteindelijk ben ik na een paar minuten al terug naar huis gegaan. Ik dacht toen dat het kwam doordat ik ongesteld moest worden, maar toch vond ik dat raar, want ik had wel vaker hardgelopen op de dag dat ik ongesteld moest worden en dat was wel eens een beetje zwaarder, maar het had er nog nooit voor gezorgd dat het gewoon echt niet lukte. Twee dagen later testte ik positief!
    Maar gelukkig dat je niet naar Afghanistan hoeft! ;)

@beetjemama: misschien dat een cyclus na een mk toch iets langer kan duren? :(

@joan: Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk wordt dat snel weer beter. En voel je niet rot omdat je hier stopt: dat jij je goed voelt en dat het goed gaat met de kleine is veel belangrijker!

@pasen: wij gaan iig vrijdag naar mijn schoonouders en blijven daar dan slapen, want mijn zwager viert zaterdag zijn verjaardag. Verder weten we het nog niet helemaal.

Deel Deze Pagina