Fryskfamke: oh, wat kan je je dan een zorgen maken om zo'n beestje he!? Hoop dat ze terugkomt!! Janna: veel plezier met de verjaardag van je zwager zaterdag! Joan: ah wat naar dat je je zo rot voelt! Sterkte. En natuurlijk mag je weer mee komen kletsen als je je beter voelt (wat mij betreft dan ). Beetjemama: wat vervelend. Een cyclus kan jammer genoeg wel wat langer duren na een miskraam, soms raakt je lichaam echt een beetje in de war (na mijn miskraam voor mijn zoontje heb ik een tijdje meegkletst in een miskraam groepje, en bij sommige duurde het wel drie rondes voordat het weer een beetje normaal was. Hopelijk komt je ongi snel (of blijkt dat je toch zwanger bent ). Foofer: wat fijn dat je even 'langskomt'; vroeg me al af hoe het met je was. Fijn dat je lichaam het allemaal zo goed lijkt op te vangen! Veel plezier met Pasen! Janna: leuk, jij loopt ook hard! Ik doe het meer voor de lol tegenwoordig, voel me d'r altijd geweldig bij, maar was gisteren echt totaal kapot... tja... blijkbaar ligt de prioriteit bij mijn lichaam nu toch even ergens anders. Pasen hier: wij gaan naar mijn schoonzus en zwager, 6u verderop... lange reis dus. Gaan donderdag weg, komen zondag terug. Wil trouwens nu EINDELIJK wel eens een beetje lente. Er ligt hier al vanaf November een dik pak sneeuw, en dat mag wat mij betreft nu echt wel gaan wegdooien... zucht! Begrijp dat het in Nederland niet veel beter is...
@ beetje mama, Toen ik een miskraam heb gehad duurde het 7 weken voordat ik weer ongi werd. Kan dus zijn dat het bij jou ook nog wel ff duurt. @ joan, vervelend dat je zo misselijk bent. Rustig aan doen. Hopelijk is het snel over. @ pasen, ik moet werken met pasen. Verder niet veel plannen. @ hier, Aan het wachten op mijn ei. Heb alleen nog niet echt symptomen dat deze er aan komt. Heb zo'n idee dat mijn cyclus zich niet meteen hersteld nadat ik gestopt ben met de pil. Ff afwachten dus.
Beetjemama: Aah wat een koppie, en heel onschuldig kijken ook! Doet ze het goed? Balen van je negatieve test, misschien toch wat verlaat. Ik hoop dat het toch nog positief wordt. Nog last van de blaasontsteking? Sanny: Fijn dat jullie er zo positief in staan. Daar schrik je toch van Mcm: Vervelend dat je zo moe bent. Wel weer positief dat je toch niet naar Afghanistan moet. Haha, nog even stil houden Fryskfamke: Is ze al terug? Wat naar allemaal zeg! Mamsie: Leuk dat je veel hebt gevonden! Ik heb ook heel wat ingeslagen het weekend voor zoon, hij wordt zo groot! Wilde voor mezelf ook, maar dat is alleen een broek geworden Foofer: Fijn dat het wel redelijk gaat, en je komt rustig over. Ik hoop dat de volgende ronde positief nieuws komt. Leuk vooruitzicht met Pasen, geniet ervan! Joan: Wat rot dat je zo misselijk bent. Voel je niet vervelend dat je wat afstand neemt, het gaat nu om jezelf en je kindje. We zien je wel weer verschijnen. Deesjedees: Succes deze ronde. Ja, je cyclus kan inderdaad even van de leg zijn, bij mij was de eerste ronde 38 dagen. Terwijl toen we stopten met zoon het meestal netjes 27/28 dagen was. Hier: Niet zo heel veel te melden. Lekker veel inkopen gedaan voor zoon, hij is weer klaar voor de lente. Allemaal leuke/stoere dingen gekocht. Hij wordt zo groot. Menstruatie wordt al wat minder, dus hopelijk kunnen we er weer voor gaan binnekort Pasen: Ik moet werken met Pasen, maar maandag ben ik wel lekker vrij. Maar eens kijken wat we gaan doen met zn drieen.
ha meiden, Heb wel meegelezen, maar even geen puf gehad om te reageren. Van het weekend lekekr meegedut met N en nu weer aan het werk... ben zoooo moeee..... Gisteravond heerlijk vroeg naar bed gegaan, word ik om 1 uur vreselijk naar wakker, heb ik mijn eerste zwangerschapsnachtmerrie... Werd er ook middenin wakker, dus het was me echt nog heel helder wat er allemaal was gebeurd... Brrr... Beetjemama hoe is het met pupsel? Wat een snoetje zeg! De eerste nachtje goed gegaan? Joan, doe rustig aan meid, als de misselijkheid zakt, zien we je wel weer. Misschien kun je iets krijgen tegen het spugen..? Meis lekker geshopt, fijn goed geslaagd! Wij hebben hier dochterlief ook al klaar voor de volgende maat... 92 alweer. Het gaat zo snel... mcm, wij willen ook lente... het is hier Siberisch koud de laatste dagen... brrr.... Frysk... misschien heeft poessie ook de lente in de bol en is ze schuumen bij de buurman? Of is ze misschien terug...? Deesje, kan ook zijn dat je ei wat later komt..? Eerste ronde is altijd afwachten. Sanny wat een leuke dag zeg! Ook leuk om te organiseren Foofer ,lekker vooruitzicht. Ik ga het wekend met N op stap naar een vriendin van me, daarna zondag lekker brunchen met de sfamilie en maandag niks N krijgt ook nog een nieuw bed, dus we zijn druk zat Nu maar weer eens aan de slag. Heb thee voor een betere concentratie gekocht.. Wellicht helpt het...
Hoi Dames, Mag ik meekletsen? Wij hebben net een dochtertje van 3 + maandjes oud en gaan in okt stoppen met de pil voor een 2de, sommige vinden het snel maar wij willen niet dat er te veel leeftijd tussen zit. Sneller uit de luiers en ze hebben dan ook wat aan elkaar. En tja het dan ook lang duren voordat ik zwanger ben van een 2de Toch beetje zenuwachtig hoe het gaat worden want wij hebben een best pittige dame hier.
@ yasmijnkay, gezellig mee kletsen. Jullie kindje is dan 9 maanden als je stopt met de pil? Kan toch prima.
Ja maar je hebt soms van die mensen die altijd negatief zijn en zeggen dat het te snel is en dat ik meer van mijn dochter moet genieten (alsof ik dat dan niet doe ofzo) :/ maar goed ik ben altijd iemand die rekening houd met andere en mijn vriend wil heel graag een 2de en ik ook dus nu is het screw iedereen wij gaan in okt lekker met de pil stoppen.
Yasmijn, lijkt me een prima instelling welkom en klets lekker mee! Hier lekker o de bank, heb het koud en mijn hondje blijft maar in zijn maand liggen... Braaf ding, maar nu mis ik mijn kacheltje op schoot
Hoi allemaal, Even een snel berichtje van mij, heb het weekend gewerkt en ben vandaag met mijn schoonvader naar het ziekenhuis geweest. Hij wordt 10 april geopereerd aan de darmen en dan gaan ze de tumor proberen te verwijderen. Als hij dan herstelt is van die operatie gaan ze verder het traject volgen voor de longtumor. Ben de hele dag zo'n beetje op pad geweest want schoonvader woont wat verder van ons weg. Daarna Jurre opgehaald bij mijn zus, daar kon ik lekker blijven eten dus dat was wel fijn. En toen ik dan eindelijk naar huis ging, kreeg ik net voor onze oprit auto pech, dus met hulp van de buren de auto op de oprit geduwd. Wat was ik blij dat het voor de oprit gebeurde zeg. ANWB is geweest en die komen de auto morgen ophalen en naar de garage brengen. Hij kon al wel vertellen dat het een duur grapje zou worden! Dat soort dingen gebeuren nu altijd als mijn man niet thuis is. Dames ik reageer de volgende keer weer op jullie, ik ga nu mijn bed in ben doodop en ijskoud!
@ Foofer; ja als je veel van huis bent is dat lastig. Mijn ouders hebben een bedrijf aan huis, waar de hondjes áltijd welkom zijn (zijn zo ongeveer hun kleinkinderen haha) dus als wij beide werken op dezelfde tijden, dan gaan de hondjes daarheen. Dus dankzij mijn lieve ouders kunnen wij toch lekker hondjes hier hebben zonder ons schuldig te voelen als we gaan werken. Ja cyclus.. ik snap er niets meer van. Dag 35 nu en nogsteeds geen ongi. Maargoed, afwachten maar. Ik denk dat ik eind van de week ofzo nog eens test als ik nog niet ongi ben..als ik dan nog negatief test wil ik toch naar de huisarts. Zo'n lange cyclus heb ik nog nooit gehad (behalve die na de bevalling dan, maar dat is anders) en dat maakt me onzeker. @ Joan; begrijpelijk! Ik hoop dat je je snel beter voelt en ik hoor graag in de toekomst nog van je! Heel veel succes met alles. @ Janna; ik was pas 5 weken zwanger, oftewel 1 weekje later ongesteld in principe. Dat maakt over het algemeen niet zo veel uit. Na een hele (nouja, halve) zwangerschap en bevalling en alles was mijn ongi na 39 dagen... dat is vrij normaal en niet heel laat. Maar 35 dagen zonder zwangerschap en bevalling is voor mij erg lang. Maar goed, we zullen zien! Klinkt als een leuk paasweekend! Hopelijk wordt het heel erg gezellig! @ Mcm; ja stom he, soms hoor je inderdaad dat het erg lang duurt, maar wat ik zo lees is het over het algemeen (bij zo'n hele vroege miskraam in ieder geval) normaler om een redelijk normale cyclus te hebben daarna. Maar ik weet het ook allemaal niet. Maakt me onzeker! @ Deesjedees; na hoeveel weken was de miskraam? 7 weken is wel erg lang. Dat is nog langer dan na een hele zwangerschap en bevalling en alles. Wat gek. Lichamen zijn raar.. @ Meis; nee wel nog antibiotica, maar niet meer echt last van gelukkig! Fijn zo'n extra dagje vrij he? @ Marlous; hopelijk voel je je snel wat fitter! Zo vervelend als je zo erg moe bent he... nergens meer puf voor! @ Yasmijn; welkom Over de puppy (voor iedereen die het vraagt haha). Hij doet het super! Het is een scheetje! Natuurlijk zoals iedere puppy niet zindelijk, plast de boel onder (hoewel hij het redelijk goed op de krant doet! Maar vaak nog op de speeldeken, dus ik was me te pletter haha). En suuuuper speels. Een echte stuiterbal, veel rust voor mij zit er niet bij haha. De nachten gaan best redelijk, het is en blijft natuurlijk een pupje, hij krijst eerst de boel bij elkaar maar geeft het gelukkig na ongeveer een kwartier op en gaat slapen. Na ongeveer 6 uurtjes wil hij er weer uit en begint hij weer te krijsen. Als hij rustig is haal ik hem er uit en dan stuiterd hij weer als een gek haha. Veel slaap zit er dus ook niet in! Met Flip samen doet hij het fantastisch, ze zijn nu al 2 pootjes op 1 buik...echt super lief! We genieten echt heel erg van ze! Heerlijk die afleiding... jammer dat we zo weinig slaap krijgen haha, we zijn echt allebei kapot, nu al! Het is een hele dagtaak haha (en nachttaak).
@ Mara; poeh, wat een heftige dag voor jou! Spannend hoor, die operatie! En wat balen van je auto...gelukkig bijna thuis ja!
Hoooi, Even een teken van leven hier Gister gewerkt en straks weer dus kom vanavond weer even kijken Fijne dag meiden!
He meiden, bedankt voor de lieve reacties. Als ik me beter voel kom ik zeker weer mee kletsen. Ik ga iig even kijken of er iets homeopatisch bestaat tegen misselijkheid in de zwangerschap. Hou er eigenlijk niet van om dingen te slikken maar dat zou ik nog wel doen. Spreek jullie hopelijk weer snel.
@foofer dat klinkt allemaal wel heel goed toch hoop dat het snel weer raak mag zijn voor jullie !! Fijne dagen alvast toe gewenst met de pasen Gezellig ! @joan aaaaan wat balen zeg hoop dat de misselijkheid ect snel mag afnemen... knuf !! er zijn tegenwoordig ook soort armbandjes te krijgen.. die zag ik bij de etos... je kan het altijd proberen Seaband mama heet het.... @mcm jaa nou ze is inmiddels een week weg... ik wil ook lente !!!!! hier was het afgelopen weekend gevoelstemp rond de -15 Brrrrrrrr dus nee niet echt veel beter... maar we hebben geen sneeuw !!!! althans niet waar ik woon @meis Ooooh heerlijk zeg, kan je nu lekker naar uit kijken he als hij het straks allemaal lekker aan heeft heerlijk ! Nee ze is helaas nog niet thuis @Yasmijn Welkom meid ! mensen hebben toch altijd wat te zeuren toch... ons mannetje is nu bijna 1,5... toch zat ik ook wel te denken... zullen mensen het niet te vroeg vinden... maar voor het zelfde zijn we weer een jaar bezig... @beetjemama ach gossie !! lijkt me wel een toppertje hihi !! dat piepen zal snel over gaan denk ik ! hondje vind veeeeelste gezellig bij jullie !! @lovely haaaaaaai meissie !! werkse vandaag en tot vanavond dan maar Voor jou ook een fijne dag gewenst
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en wilde even van me afkletsen... Ik ben sinds december gestopt met de pil en we willen heel graag voor een tweede kindje gaan. We hebben al een zoon van inmiddels 2 jaar en 8 maanden. Nu was ik bij hem meteen in de eerste ronde na het stoppen met de pil zwanger. Inmiddels zijn we in ronde 4 beland en ben ik vandaag weer ongesteld geworden...Op naar ronde 5 dus. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben iedere maand weer zo teleurgesteld. De wens voor een tweede is zoooo groot! 2013 wordt het dus al niet meer helaas Nu is het ook zo dat mijn menstruaties heel vreemd zijn. Ik verlies nauwelijks bloed en ben er na 3 dagen dan ook alweer vanaf. Ik zou in principe 3 dagen met één tampon kunnen doen, al is dat ook wel weer een beetje raar haha. Tijdens de stopweken van de pil was ik gewoon 5 dagen heftig ongesteld, dus ik begrijp er niet veel van. Ik weet wel zeker dat ik ovuleer, want ik heb iedere maand heel veel last van ovulatiepijnen en dmv ovulatietesten weet ik ook dat dat echt mn ovulatie is. Zijn er meer meiden die hier 'last' van hebben? Graag zou ik jullie ervaringen horen! Liefs, Bloempje
Fryskfamke22, daarom wij waren wel snel zwanger van onze eerste maar ja wie zegt dat het net zo is bij de 2de.
Ha dames! Heb net gesolliciteerd ben benieuwd, was ene mooie baan maar het kan natuurlijk zijn dat mijn dikke buik in de weg zit. Ach we zien wel. Anders heb ik in ieder geval weer eens een brief geschreven Beetje mama, klinkt als een heerlijk pupje! En 6 uur slaap vind ik al een knappe vent! Zwaait naar Lovely! Mara wat een heftige periode zit je toch in! Maar wat fijn dat de operaties op deze manier kunnen plaatsvinden, das toch heel wat anders dan de eerste indicatie. Gelukkig stopte je auto er thuis mee! Succes meid! Hoi Bloempje! We hebben hier met zijn allen al bewezen dat je zwanger worden niet kunt plannen. Wij dachten juist dat het wel een maandje of 6/7 zou duren, en nu was het bij ons in de eerste keer raak. Wat betreft je ongesteldheid, die klinkt helemaal niet zo gek hoor. Een onttrekkingsbloeding van de pil is een stuk heftiger en wordt kunstmatig opgewekt. Niet te vergelijken met een eigen natuurlijke ongesteldheid. Wees blij dat je niet dagen bloedt! Belangrijker is dat je een regelmatige cyclus hebt, met eisprong, en die lijk je wel te hebben! Succes meid, lekker klussen dan komt het vanzelf goed. Nu maar weer eens aan het werk, ben al de hele ochtend druk met eigen dingen :O
Thnx voor je reactie Marlous! Ik zal inderdaad geduld moeten hebben en er vooral ontspannen in blijven staan...Bij jou was het dus de eerste ronde raak? Ik blijf jullie volgen en houd jullie op de hoogte!
Ik vergat trouwens nog te schrijven dat ik een regelmatige cyclus heb van 26/27 dagen met een eisprong op dag 17/18. Is dit niet wat laat en zo ja, zou dat nog een zwangerschap in de weg kunnen staan?
Ja dit keer wel, bij N heeft het 7 maanden geduurd. Maar in onze omgeving duurde het allemaal lang en kenden we veel verhalen van IVF en ellende, dus ik vond het eigenlijk nog best vlot. Wij gingen dit keer dus ook uit van ongeveer een half jaar, want dat kwam overeen met N. Maar nu was het dus de eerste keer meteen raak Misschien heeft het ook wel meegeholpen dat ik dacht dat toch langer zou duren, was er echt weinig mee bezig. Tot ik me wat gek begon te voelen en er wat herkenning kwam in de kwalen...