Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    kip goed bezig! Ben ook naar het dorp gewandeld met de wandelwagen om wat boodschapjes te doen. Altijd een tijdrovend klusje want ik ben dan altijd maar zo 1.5 a 2 uur van huis. (is een stuk lopen)
    Verder ben ik lekker op de bank genesteld in een slaapzak met een goed boek :)

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hoi meiden,

Wij hebben ook alweer een hoop gedaan.
    Vanmorgen zijn we naar een indoor speelparadijs geweest. Ze vond het helemaal geweldig natuurlijk!
    Daarna boodschappen gedaan, en heb net staan strijken dus dat is ook weer gedaan.
    Ga nu even de wc'tjes en de badkamer doen. En hopen dat ik dan straks nog even op de bank kan voor de kleine meid wakker wordt.

Stond toevallig bij het vak van de foliumzuur vandaag...was leeg. Hmmm was dat een hint.... ;)

Fijne middag nog!!

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hahahaha Ze zijn druk bij jullie in de stad/dorp

4. Lovely24

@Avon
    Ja haha, ik dacht ook al, er zijn er meer met goede voornemens :D

5. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @Jiz
    wintermaanden zijn koud he:D:cool:

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥

Aftellen tot 2013:
    Jiz (24) * Heeft al een dochter (21-05-2011) *
    Mama4life () * Heeft al een zoon *
    Bubble84 () * Heeft al een zoon (29-04-2011) *
    Bibi26 () * Heeft al een zoon *
    Vgg () * Heeft al een zoon *
    Janna (30) * Heeft al een dochter (09-12-2011) *
    Foofer () * Heeft al een zoon *
    Kip87 (24) * Heeft al een zoon (?-08-2011) *
    Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) *
    Mumm84 (28) * Heeft al een dochter (07-07-2011) *
    Jamientje ( ) * Heeft al een dochter en een zoon *
    Queen 1988 (24) * Heeft al een dochter (07-09-2008) *

Al begonnen:
    PCOmama (30) * Heeft al een zoon (09-06-2007) * 1e ronde na mk NOD: 21 november 2012 *
    Avon (36) * Heeft al een zoon (24-11-2010) * 5e ronde NOD: 24 november 2012 *
    Mama-in-love (30) * Heeft al een zoon (jun '12) * 3e ronde NOD: 2 december 2012 *
    Beebielove () * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD:
    Weesje24 (27) * Heeft al een dochter (17-05-2011) * 1e ronde * NOD: ?
    MamavanRoy () * Heeft al een zoon * 2e ronde * NOD:
    Happy83 () * Heeft al een dochter * 2e ronde * NOD:
    Lootje (28) * Heeft al een zoon (08-09-2011) * 1e ronde * NOD:

7. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik heb jullie vandaag een beetj verwaarloosd met mijn loze belofte, maarrrr ik ben in ieder geval thuis druk bezig geweest. Dus morgen lekker helemaal 'vrij', lees: wij zijn weer heel de dag op de sportvelden te vinden.

Uk ligt lekker te slapen en wij zitten met ons dekentje op de bank, vind het ineens echt heel koud worden!

@Jiz: dat wordt een ware babyboom bij jullie, iedereen heeft waarschijnlijk goede voornemens voor het nieuwe jaar ;) Jij ook al zo druk bezig geweest thuis..

Gisteren trouwens iets heel opmerkelijks, we hadden weer een gesprek over de babykriebels en ineens zij mijn man: "als je echt niet kan wachten, kunnen we toch ook eerder beginnen". En toen sloeg ik dus dicht en vond ik het ineens eng, haha. Ik weet dus ook echt niet wat ik wil hè, morgen maar weer eens goed over praten.

8. Lovely24

@kip

Dat heb ik dus ook. Me gevoel verandert met de dag. Dan denk ik liever nu dan volgende maand en dan denk ik weer ja misschien toch niet.
    Vind de keuze nu veel moeilijker dan bij de 1e!

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Thx voor de lieve reacties meiden! We hebben het niet zien aankomen bij onze hond, ze is gewoon in haar mandje ingeslapen en er was helemaal niks aan de hand met d'r...

@ geslacht; wij wisten niet of we een jongen of een meisje zouden krijgen en dat doen we bij een tweede weer zo. Ik vind die verrassing echt leuk! En heb genoeg neutrale kleertjes dus daar hoef ik het niet voor te weten.

@ Kip; die twijfel herken ik wel. Soms denk ik 'we gaan er gewoon voor!' en dan denk ik weer 'wacht nog maar even want....' en dan kan ik wel tien redenen bedenken waarom we nog even zouden moeten wachten. Wat ik ook jammer vind, is dat we het bij twee kindjes willen houden dus als ik weer zwanger ben is het meteen de laatste keer dat ik alles mee maak.

10. Lovely24

@Bibi
    Ook dat heb ik ook inderdaad. Maar goed ooit gaat die laatste keer er wel komen denk ik dan. En dan zal het toch wel moeilijk zijn.

11. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    Oh jee dat is ook zo natuurlijk. Als we zouden kunnen kiezen zouden we drie kinderen willen (ik eigenlijk zelfs wel vier, maar is misschien niet zo 'praktisch' in deze tijd en daarnaast ook hartstikke duur). Hmm.. hopelijk wordt dit niet de laatste keer.

12. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Hier komen er twee bij nog. Hij wil twee eigen vind ik niet erg. Wilde toch al 2 of 3 kids.

13. Lovely24

Ik denk dat het hier toch bij 2 blijft. Aan de andere kant....ik ben nog jong. Wie weet ooit. Maar goed ik houd toch wel van een bepaalde manier van leven en wil niet alles opgeven dus vraag me af of het dan haalbaar is financieel.
    Ik vraag me ook soms af of het ooit "beter" zal worden met al die gekke bezuinigen enzo.
    Maar goed maak me er maar niet te druk om. Als ik de wens van 2 gezonde kinderen mag verwezenlijken ben ik al heel blij.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik wil er sowieso nog 2 bij. We hebben al 2 kids en 2 honden dus praktisch is het al niet maar man lief zijn familie woont vlakbij dus altijd hulp in de buurt als het nodig is.
    Ik ga vlot in een busje rijden en boodschappem doen met een horde kids.heerlijk!
    Maar als ze volgende in 2013 nog komt is dochterlief al 10..scheelt ook wel veel in hulp in en rond het huis.

15. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier houden we het bij twee (als de tweede er mag komen natuurlijk).

16. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo hallo,

Ik meld me ook weer even :) Vandaag een heerlijk rustig dagje gehad. Zoontje is nog steeds goed verkouden en wat verhoging dus doen het rustig aan met hem. Hij is gelukkig wel goed gehumeurd en eet nog goed!

@kip ik herken je gevoelens helemaal! Gisteren kwam ik erachter dat ik eergisteren de pil vergeten te nemen was! Vanochtend op internet gezocht wat de risico's zijn en nu moet ik nog een strip doorslikken. Ergens had ik zoiets van; laat het maar lekker gebeuren als het gebeurd, maar anderzijds toch ook een lichte "paniek". Met m'n man over gehad en hij wilde toch ook wel dat ik toch nog een strip zou pakken. Ben het ook wel met hem eens, ik ben nog steeds niet 100% en wil er wel volledig van genieten.
    Maar voor jullie toch wel erg spannend! Gewoon even een nachtje over slapen en je zult zien dat je er morgen waarschijnlijk weer heel anders over denkt. Want hoe het ook went of keert, de wens is er! En een maandje eerder of later, tja als je gezond bent en je bent er beide klaar voor, waarom dan niet? Lekker doen zou ik zeggen! :)

@bibi ook vanuit mij nog even de condoleance. Een hond voelt aan als een gezinslid, blijft zo ontzettend rot om daar afscheid van te moeten nemen. Helemaal als het onverwachts is. Sterkte ermee! Dikke knuffel.

@Jamietje heerlijk om je instelling te lezen. Je komt heel zeker en positief over! Dan kun je zo'n groot gezin ook heel goed aan :)
    Wij zijn er nog niet over uit hoeveel kinderen we willen. We kijken het gewoon per keer aan :) M'n man maakte laatst wel de opmerking dat hij best openstaat voor 3 :) :D

@geslacht wij wisten het bij de eerste wel, maar onze omgeving niet. Ik verwacht dat het bij de tweede hetzelfde zal zijn. Ik ben gewoon veel te nieuwsgierig en we vonden het beide wel prettig om het te weten.

Wij gaan nog even een serie kijken en nog een wijntje pakken (nu kan het nog :D). Welterusten!

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Hoi allemaal! Ik ga deze keer niet op iedereen persoonlijk reageren, want dat was me de vorige keer een beetje te veel werk en daar heb ik nu geen tijd voor, want m'n dochter zal zo wel wakker worden. 't Is uberhaupt een wonder dat ze nog slaapt! Ik ben wel helemaal bijgelezen.

@jamietje: welkom! Maarre, ik snap dat nooit zo goed als mensen zo snel al weer voor een volgend kindje gaan. Toen mijn dochter 11 weken oud was, was ik al blij als ik een keertje een goede nachtrust had gehad, zodat ik van chronisch zwaarvermoeid naar chronisch vermoeid ging... :(;) Is jouw baby zo makkelijk ofzo? Of kunnen jullie gewoon heel veel hebben? Of krijgen jullie heel veel hulp?

Ik ben gisteren met mijn man bij twee stellen vrienden op kraamvisite geweest. Het ene stel heeft een baby van twee maanden, het andere stel van twee weken. Wat waren die baby'tjes klein! Ze hadden ongeveer eenzelfde lengte en geboortegewicht als mijn dochter, maar ik kon me echt niet voorstellen dat zij ooit zo klein is geweest.Het gekke is dat ik had verwacht dat het me heel veel zou doen en dat mijn eierstokken meteen zouden beginnen te rammelen. maar dat viel mee. Sterker nog, het deed me eigenlijk niet zo veel. Misschien omdat het niet mijn kinderen zijn. Mijn man was in elk geval meer onder de indruk! Dat vond ik niet erg: laat maar onder de indruk zijn. :D

Ik zit zelf ook nog te twijfelen over wanneer we zullen beginnen. Ik ben nu ongesteld, dus mijn vorige ongesteldheid zal vrijwel precies rond mijn dochters verjaardag vallen. Eigenlijk hadden we afgesproken te wachten tot zij een wordt, omdat ik na de ks een jaar niet zwanger mocht worden. Maar als we nu al zouden beginnen, dan zou de bevruchting hoogstens twee weken voor haar verjaardag zijn. Het lijkt me ook dat die paar weekjes niets meer uit kunnen maken. Wat denken jullie? Iemand ervaring mee?

Hier zal dit hopelijk nog niet de laatste zwangerschap worden. Mijn man heeft altijd gezegd dat hij twee, of maximaal drie kinderen wil. Ik heb steeds gezegd dat ik drie, of maximaal vier kinderen wil. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik dat ook vooral heb gezegd om niet te ver van mijn man af te zitten, omdat ik hem niet te veel af wilde schrikken! Soms denk ik dat ik er eigenlijk liever vier wil. Maar andere momenten vind ik dat wel weer erg veel.

Nou, mijn dochter wordt wakker, dus ik ga haar eruit halen en ontbijt geven. Toedels!

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee meis, die twee weken maken geen bal meer uit hoor!!! Lekker starten zou ik zeggen! ;)

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Kindjes zijn bij ons niet vanzelfsprekend. Ik hoop dat we 3 of 4 kindjes mogen krijgen, maar met mijn vriend is het altijd weer even spannend of hij na de tweede nog een derde wil. Dat kan hij niet van te voren bedenken :D
    Ach, we krijgen twee emmy's terug geplaatst dus misschien wordt het wel een tweelling haha!
    Eerst maar een hopen zwanger te raken. Mocht het niet lukken ben ik trouwens ook héél erg gelukkig met onze zoon!

20. Lovely24

@Janna
    Ik heb dat wel heel erg bij pas geboren baby's. Kriebels kriebels kriebels!! Haha
    L. was ook wel een hele makkelijke baby. En ook zij had dr huiluurtjes en was erg hongerig wat niet altijd makkelijk was maar heb het niet als zwaar ervaren.
    Maar na 11 weken had ik nog niet de wens hoor. Al denk ik dat na een zware periode daarna het korte leetijdsverschil wel leuk is.

Heb geen verstand van een KS. Mijn gevoel zegt dat het niet uitmaakt die 2 weken.

Ik zit nog steeds in twijfel. Volgend weekend zou het "klus" weekend moeten zijn als we er voor gaan. Weet nog niet of ik het nu wil of volgende maand.
    Ach we zien wel ;)

Deel Deze Pagina