Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee, ik voelde wel ongie gevoel en steekjes in de onderbuik (verder niets) maar gebruikt ook utrogestan bollen dus weet niet wat daarbij hoorde en wat van mezelf was.
    Nu alleen een ongie gevoel dus heb echt geen idee. De kans is niet zo groot natuurlijk met onze achtergrond (ICSI)
    Heb net een testje gedaan en met veel draaien en turen "lijk" ik een streepje te zien maar niets eens foto waardig dus misschien "wil" ik hem wel zien:D Bovendien is het nog veel te vroeg eigenlijk, over een paar dagen nog maar eens proberen;)

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Oh spannend joh mama-in-love...
    Ik was ook zo ongeduldig hoor. Testen terwijl ik wist dat het niet kon haha...

3. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Wel heel spannend M-i-L.

@beebielove: hier hetzelfde. Wil wel meer dan 2 kinderen, maar dan komt er waarschijnlijk iets meer tijd tussen een tweede en de volgende keer dat we weer gaan proberen.
    @bevalling: heb eigenlijk nooit slecht op mijn bevalling terug gekeken. Ik zei in de kraamweek al dat ik niet op zag tegen een volgende bevalling. Ben echt niet ongeschonden uit 'de strijd' gekomen, maar hechtingen zijn gewoon goed gezet, waardoor ik er weinig last van had. (Nu voel ik ze trouwens nog wel af en toe, tijdens de quality time met man... :s)

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Hi ladies, mag ik meekletsen met jullie?

Hier een dame die in de MMM officieel zat.....ben er in april mee gestopt omdat ik 'rust' wilde zeg maar....we hebben een zoon van 5 (juni 2007) ook via de MMM op de wereld terecht gekomen na circa 2/3 jaar hebben aangekl... hoe dan ook.....doordat ik gestopt was met de MMM ben ik toch zwanger geraakt exact 6 jaar naar dato op de spontane manier..maar helaas dat geluk werd mij alweer afgenomen toen ik circa 5/6 weken zwanger was... ik moet deze ronde afwachten en dan moet ik verplicht 1 cyclus via het zh laten lopen maar zonder medicatie, want dat wil ik niet. Het komt/of het komt niet zeg ik maar zo...en was happy met mijn cyclus van circa 33/34 dagen...ik heb namelijk PCOS....

Zoo mijn levensverhaal neergezet...

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    PCOmamawelkom! Vind het knap hoe jullie erin staan! Klasse hoor!

6. Lovely24

@PCOMama
    Welkom!
    Heftig verhaal hoor! En knap hoe je het verwoord inderdaad.

7. Lovely24

♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥

Aftellen tot 2013:
    Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter
    Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon
    Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon
    Mama-in-Love (2e kindje) * Heeft al een zoon
    Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon
    Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon
    Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter

Al begonnen:
    Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde
    Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde
    MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde
    Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde
    PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk

8. Lovely24

Ik dacht laat ik eens een leuk lijstje maken voor het overzicht :D:D

Als ik iets niet goed er in heb gezegd moet je het even zeggen dan verander ik het :D

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Thanks ladies.... ah weet je, op een gegeven moment kom je ook op het punt dat je 'tevreden' bent met je zoon natuurlijk...maar een tweede zou echt super zijn! Maar ja de natuur heeft dan weer voorrang en beslist het wel voor jou (in veel gevallen dan). Ik heb veel verdriet gehad moet ik zeggen de afgelopen week, maar ben er nu weer klaar voor....zitten er meerdere meiden met een MMM traject hier of dat niet?

Maakt mij niet uit hoor ;) want wil er ook niet altijd over kletsen...wil mij 'gewoon' even voelen hahaha...klinkt ook weer zo lekker raar;)

10. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Leuk een lijstje! Wat een boel mannekes hebben wij gekregen haha...tijd voor meer meiden zie ik al ;)

11. Lovely24

Hoe hebben de kindjes hier gereageerd op het uurtje terug eigenlijk??

Hier opzich wel goed. Mijn dochter had een beetje onrustige nacht, heb haar een aantal keer gehoord, wat eigenlijk nooit gebeurd.
    Om 8.00 was ze wakker, nieuwe tijd. Dus dat was netjes.
    Normaal gaat ze 1x slapen maar nu net om 10.15 was niet te genieten meer en heb ik haar in bed gelegd.
    Het was stil maar hoor haar nu weer kletsen?!

Ben benieuwd wat ze dus gaat doen vandaag :)

12. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Die van mij is dan iets ouder, maar was dus al vrolijk aan het zingen om jawel...6.15 uur! ;)

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wat wordt er hier toch veel gekletst meiden! Kan het niet bijhouden! :p

Onze knul heeft gelukkig prima gereageerd op het uurtje extra. :) Hij werd wakker om 6:40 (7:40 oude tijd). Zolang heeft hij nog nooit geslapen! Dus dat was echt een meevaller voor papa en mama. :D

Zie net het lijstje, leuk! Als ik mezelf daar weer zo tussen zie staan krijg ik helemaal de kriebels, hihi. :D Er zijn trouwens ook al heel wat dames bezig om zwanger te worden, spannend! Hoop dat het idereen snel gegund mag zijn.

@ PCOmama: wat heftig dat je al zo lang in de mmm zit. Wel mooi dat je een gezonde knul hebt, maar het lijkt me heel zwaar als je zo graag nog een ukkie wil. Ik gun het ja van harte en hoop dat 2013 jullie jaar mag worden!

@ hier: een vraag: hebben jullie ook zoveel discussie met de papa's over bijvoorbeeld eten? Ik vind gezond eten enorm belangrijk. Doe ik zelf ook altijd en ik let goed op de lijn enzo. Nu wil ik graag dat Stef (mijn zoontje ;)) ook zo gezond mogelijk eet. Hij mag gerust een keer snoepen, maar niet te pas en te onpas. Mijn vriend drinkt altijd appelsap bij zijn brood en Stef vindt dat natuurlijk ook lekker. Nu wil ik graag dat Stef gewoon melk drinkt, dat hebben die kleintjes nu eenmaal nodig. Maar dan zegt mijn vriend 'da's jouw mening'. Nee, het is geen mening, het is een feit! En zo moet ik steeds uitleggen waarom ik dingen wel of niet wil, vermoeiend. ;) Ben ik zo flauw of herkennen jullie dit?

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee, ik vind dat je groot gelijk hebt!
    Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over!

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Gelukkig heb ik altijd het laatste woord haha...dus mijn man volgt mij braaf moet ik zeggen.. .zoonlief wilt altijd chocomelk..ja daag hij stuitert zo ook al genoeg door het huis...dus eerst melk, dan mag hij evt. aardbei dat is gewoon Yogi drink ;)

Hij mag van mij max 1 glaasje chocomelk op een dag zo ook chocolade...(kinderchocolade). Frisdrank kent mijn zoon helemaal niet...heeft ooit een cola slokje van mij genomen vond het vies...goed zo bink! En snoepen doet hij niet echt, wel koekjes...maar die kan je dan weer zo zoetloos maken als je zelf wilt ;) Wel wilt hij op brood altijd zoetigheid...daar doe ik dan weer niet zo moeilijk over, maar naar school altijd kaas/worst...

En elke dag prop ik hem wat fruit naar binnen, maar dat doe ik via school. Tussendoortje heeft hij altijd als verassing een appel/peer of meloen... en dat moet hij opeten van mij, als hij dat niet doet krijgt hij niets lekkers mee de volgende dag;) ja ik probeer het goed te doen, maar lukt niet altijd hoor haha

16. Lovely24

@PCOmama

Ja maar dat proberen we allemaal toch, het goed doen.
    Zo lang je maar een beetje bewust er mee bezig bent met wat je je kind geeft en hoevaak.
    Iedereen doet het anders, en ik heb altijd zoiets van een beetje de middenweg. Niet alleen maar snoepen maar het ook niet altijd maar verbieden.

Zie genoeg kinderen tegenwoordig op me werk bij die liever geen suiker mogen, geen zoet, geen koekjes. Maar als er dan een traktatie is of iets lekkers dan slaan ze helemaar door. Omdat ze het niet gewend zijn.

17. Lovely24

Hier 'bemoeit' mijn vriend zich er eigenlijk niet zo mee... Hij geeft haar wat ik aangeef dat ze moet eten ofzo als ik er niet ben.
    Geen gekke dingen ofzo...

Hij is juist meer zo van, Oh mag ze dat ook al dan?

Dus ik vind dat je daar ook best wel wat van mag zeggen hoor Bibi, je hebt groot gelijk, je doet niet flauw ;)

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Zo, da's een hoop bijlezen als je een dagje afwezig bent! (Gisteren had ik een verjaardag van mijn tante en vandaag hard gewerkt.)

@gezondeten: Hier denkt mijn man er net zo over. Sterker nog: toen ik vanmiddag zei: "zal ik haar eens een kruidnootje geven?", zei hij meteen: "nee!" Al vertrouwt hij wel op mij voor de informatievoorziening over wanneer ze wat mag! ;)

@bevallen: nou, aangezien mijn dochter met een ks ter wereld is gekomen, zie ik niet op tegen de bevalling. :D Ik zie wel heel erg op tegen de zwangerschap zelf en de kraamtijd, want die waren bij mij verre van leuk. Ik hoop ergens dat ik er deze keer wel van zal kunnen genieten en het een bijzondere tijd zal zijn, maarja, dat weet je niet van te voren, dus ik hou rekening met het ergste.

@lijstje: Goh, ik heb al lang niet meer op zo'n lijstje gestaan! Wel even confronterend. Maakt het echter! En inderdaad een hoop jongens! Al weet ik niet of de "oplossing" is dat er meer meiden moeten komen, want het lijkt me na een meisje nou juist zo leuk om een jongetje te krijgen. :) Ik weet dat voorkeur voor een geslacht gevoelig kan liggen en begrijp me goed: ik ben zielsgelukkig met mijn meisje en een tweede meid zou helemaal fantastisch zijn! Maar het lijkt me extra bijzonder om te ervaren hoe het is om moeder te zijn van een knulletje.

@zomertijd/wintertijd: Wij hebben ons meisje gisteravond voor één keertje weer een laatste avondfles gegeven, waarna ze doorgeslapen heeft tot vanochtend half 8! Haar overige slaapjes gingen goed, al merken we nu wel dat het lastig voor haar is om te wachten tot het etenstijd is. Ze is aan het eind van de dag gewoon altijd echt heel moe en wil dan eten en naar bed. Nu moet ze dus echt nog even wachten, want anders ligt ze zo vroeg op bed, dat we morgen vast om 6 uur wakker worden gekletst!

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @Janna, ik heb zitten janken hoor in de winkel toen ik voor het eerst ging shoppen voor onze zoon...pff dat was heavy! Was helemaal ingesteld op een meid ;) ga ik dus noooooit meer doen!

Maar ja had allemaal nichtjes, dus ja...ga ik samen met mijn zus shoppen zegt ze opeens...wat doe je hier...andere kant op jij hahaha...en ik zag ipv 10 rekken voor meiden maar 2 rekken voor de jochies...wat moest ik daar nou mee :D haha...ben er nu wel van terug gekomen hoor....kan hem hartstikke stoer aankleden ;)

20. Janna

Janna Fanatiek lid

O, zo emotioneel ligt het hier nou ook weer niet hoor! Bovendien, als ik een meid krijg, kan ik al die fantastische pakjes van mijn dochter nog een keer gebruiken! Daar heb ik soms echt emotioneel afscheid van moeten nemen, als ze weer eens ergens uitgegroeid was. ;) Dus vind ik het hélemaal niet erg om die nog een keer voor een kindje te te kunnen gebruiken!

@zomertijd/wintertijd: We hebben het trouwens net met moeite kunnen rekken tot het avondeten: o, wat was mijn dochter moe! En toen zat ze maar in haar trip trap in haar oogjes te wrijven en wilde al na een paar happen niks meer eten... Zo zielig. :) Dus hebben we haar maar op bed gelegd en ze was meteen vertrokken. Drie kwartier te vroeg... Duimen dat dat goed gaat morgenochtend. ;)

Deel Deze Pagina