Hoi meiden, @jongen/meisje Ik zou wel even moeten wennen hoor bij een jongen denk. Haha voel me echt een meisjesmoeder. Maar het maakt inderdaad niks uit! @wintertijd Kleine meid ligt in bed. Ze heeft het goed volgehouden. Kreeg vanmiddag wel koorts dus ze is niet helemaal zichzelf. Hopen op een goede nacht en ben benieuwd hoelaat ze morgen wakker wordt. Moet zelf wel werken maar pas 9.00 beginnen.
@ jiz, tsjah ik vind zelf mijn leeftijd ook niet heel erg raar.. maar goed . Leuk lijstje, wij zijn wel begonnen maar met die kanttekening dat ik sinds de zwangerschap nog niet ongesteld ben geweest, dus heb niet echt kans maar weer zijn begonnen klinkt wel leuk iig.. hihi Ach als de baby er is wil je moeder vast oppassen, idd duurt nog iig 9 maanden.. 2e bevalling, ik riep tijdens de bevalling tegen man dit eens en nooit weer, bekijk het maar haha.. Maar ach dacht ik paar dagen later al anders over.. zal er niet naar uitkijken maar het is part of the game.. @ vgg hier voel ik litteken ook soms tijdens gezellige moment @ mama-in-love, streepje? Maar je krijgt toch nog je terugplaatsing, of ben ik nou gek dat zou wel een echt wonder zijn @ pco mama welkom hier, hopelijk voor jullie ook een vruchtbaar 2013.. naar van jullie mk, hopelijk lukt het nogmaals spontaan!! Jullie gaan begrijp ik niet meer via de mmm proberen? Is jullie zoon geboren dmv ivf? @ het uur, hier was het om vijf uur dikke pret, heb haar gewoon laten kletsen, toen viel ze weer in slaap tot 6, toen ging ze weer kletsen naja 7 uur er maar uit gehaald, ben benieuwd hoe het morgenvroeg gaat.. @bibi nee geen discussie hier... maar zou mijn dochter ook geen appelsap geven tijdens het eten @ janna ah heerlijk lekker uitgeslapen luxe!! hoeveel slaapjes doet ze nu nog? @jongen/ meisje, ik zou liegen als ik zeg dat ik geen voorkeur zou hebben maar ach het maakt eigenlijk hoe cliche niets uit als het maar gezond is en als we het maar nog x mee mogen maken.. maar als ik dan toch voor het kiezen heb wil ik nog wel een meisje (hoewel ik voor de eerste echt dacht dat ik een zoon zou krijgen hihihi) maar nu vind ik haar zo leuk dusss wil ik nog wel een tweede mini @ vandaag lekker gezwommen was heerlijk en vanochtend nog ff nr de kerk geweest verder niets..
@ eten: thx meiden, fijn om te horen dat ik niet gek ben. Ik heb zoiets van, er komt vanzelf een moment waarop hij het door heeft als wij bijvoorbeeld friet eten of dat hij ontdekt dat er meer op zijn boterham kan dan alleen appelstroop. Tot het zover is hou ik alles zoveel mogelijk in de hand. Iets wat hij niet kent, mist ie ook niet denk ik dan. @ voorkeur: totaal niet! Soms zou ik wel heel graag een meisje willen om ook eens roze kleertjes te kunnen kopen en lekker te kunnen tutten, maar ik vind het met onze Stef ook allemaal geweldig. En om later twee grote stoere kerels in huis te hebben lijkt me ook wel heel leuk. @ bevalling: Daar zie ik dus enorm tegenop...Mijn eerste bevalling viel best mee eigenlijk. Duurde maar 6 en een half uur en alleen het laatste uurtje was echt zwaar. Met spoed naar het zh gebracht omdat Stef zijn hartslag bijna weg was en uiteindelijk kwam de vacuüm eraan te pas. Dát was pas echt erg!! Dus als ik daaraan terug denk ben ik wel heel bang voor een tweede...Maar ach, het zal best wel weer goed komen die tweede keer en het zal me er niet van weerhouden om weer zwanger te willen raken.
Oooh hebben we het ook over bevallingen gehad...nou die van mij was niet van korte duur....ik ben toevallig twee weken geleden bij de VK geweest omdat ik dus nog zwanger was...en zij gaf aan dat we nooit meer op diezelfde manier gaan bevallen... (ik vond mijn bevalling dus ook hels, circa 32 uur) want ze gaf aan dat ik maar liefst 138 min had geperst... owkee...dus daarom was ik zo boos ik weet er niets meer van hoor...ik mag van manlief niet meer thuis bevallen, maar ik wil dat wel..dus ik ga er wel weer voor, echter ga ik wel voor zwangerschapsyoga denk ik puur om de ademhaling te oefenen...
@babielove: ja, dat uitslapen was zeker luxe, en al helemaal als ik dan kijk hoe laat jouw meisje al wakker was! Wat bizar trouwens dat jouw omgeving niet enthousiast reageerde over je eerste zwangerschap i.v.m. je leeftijd?! Als je nou 20 was, zou dat nog enigzins te begrijpen zijn, maar zo jong ben je toch ook weer niet (zijn er ook zat goede moeders van die leeftijd). Bij mijn dochter reageerde mijn omgeving heel spontaan en enhousiast. We waren dan ook al een jaar aan het proberen en de naaste familie wist dat ook. Deze keer maak ik me ook wat meer druk over hoe het voor mijn familie zal zijn. Mijn zus is namelijk afgelopen jaar gescheiden, dus het zal voor haar waarschijnlijk wel bij één kind blijven, terwijl ze er op zich best meer had gewild. Bij mijn schoonzusje is net de relatie met haar ex-vriend verbroken (na 6 jaar), terwijl zij ook echt wel het beeld had van een gezinnetje met hem en samen oud worden. Tot slot zijn mijn zwager en broer allebei single en weet ik in ieder geval van mijn zwager zeker dat hij het moeilijk vindt, dat hij geen partner en kinderen heeft. Het lijkt me dus best pijnlijk om het aan iedereen te vertellen. Maar goed, zo ver is het nog niet, dus daar ga ik me tegen die tijd wel druk over maken! (Mijn man zou zeggen dat ik me er zelfs dan niet druk over moet maken! ) Mijn dochter slaapt trouwens nog twee keer: een keer 's ochtends en een keer 's middags. Was vanochtend wel pittig voor haar, want normaal gesproken gaat ze op zondag direct na de kerk naar bed, maar nu was dat dus "extra laat", dus ze had het op een gegeven moment wel een beetje gehad en lag te bleren in de auto op weg naar huis. Maar thuisgekomen en in bed gelegd en meteen vertrokken. @mammainlove: ja, dat snapte ik ook niet helemaal, maar ik dacht: "ik zal het wel verkeerd begrepen hebben." @bevalling: het is maar goed dat je pijn niet echt kunt herinneren en dat je je eigen kind altijd fantastisch vind, anders zouden er volgens mij heel veel gezinnen met één kind zijn!
@Beebielove Ik zou het ook wel echt heel leuk vinden hoor nog een meisje... Al die kleertjes ook inderdaad die ik bij mijn dochter had, zo schattig en zoo weinig gedragen. En 2 zusjes lijkt me gewoon heel erg leuk. Mijn vriend zou het wel echt geweldig vinden als hij een zoon zou krijgen. Ik zie in hem ook echt wel een meisjespapa nu hoor, maar echt het voetballen enzo dat zie ik hem ook wel doen. Hopen op een betere tijd morgen! 5.00 is echt niet grappig nee... @PCOmama Jeetje das inderdaad wel erg lang zeg! 138 minuten! @Janna Snap wel dat dat soms lastig is. En dubbel ook, want jij kan er niks aan doen natuurlijk. Je gunt hen ook dat geluk. @Bevalling Ja eigenlijk was het voor een 1e een hele vlotte bevalling. s'Ochtends bleken bij een overtijd onderzoek bij de gyn mijn vliezen gebroken te zijn (had het zelf niet helemaal door haha) dus mochten we weer naar huis wachten op weeen en dan de VK bellen. Hele dag niks gevoeld, s'avonds rond 23.15 begon het, en meteen goed! Om 3.15 had ik 5cm. 4.00 in het ziekenhuis en 4.30 had ik 10cm. Dus vooral dat laatste uur was echt vreselijk, en je begrijpt waarom. Het ging zo snel. Persen heeft nog wel even geduurd, want 5.45 is ze geboren. Daarna trok mijn baarmoeder niet goed samen en heb ik nog zo'n 1800ml bloed verloren. Het enige wat ik gewoon echt vreselijk en soms niet te doen vond waren die ontsluitingsweeen. Kon die pijn gewoon op geen enkele manier onder controle houden en ik had het misschien ook niet zo heftig verwacht. Dus daar ben ik wel bang voor, maar goed het is me al een keer gelukt
Dat lijkt me ook heftig ja! En eng ook als de hartslag daalt. Heeft hij daar nog erg last van gehad met zijn hoofdje?
Heftige verhalen over de bevallingen dames. @eten: ik ben er redelijk strikt in, maar begin er nu hij ouder is al steeds makkelijker in te worden. Zo heerlijk dat ze ouder worden en het is echt zo: het wordt gewoon makkelijker dan. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst apart voor hem gekookt heb bijvoorbeeld. Nou heb ik dat sowiesoniet lang gedaan, hij ging vrij snel met de pot mee-eten, maar natuurlijk niet meteen met alles. Ik ben MOE. Gistreren een late avond, vanochtend heeft R gelukkig lekker geslapen, maar vandaag een dag met vriendinnen (moest 1.20 uur met de auto, enkele reis) en manlief is gisteren door z'n enkel gegaan. Dus pas later van huis gegaan, zodat zoon voor ochtendslaapje (slaapt ook nog 2 x per dag) al in bed lag en met eten weer terug. Zoon was wel veel eerder op de avond al helemaal kapot, dus we gaan merken hoe laat hij morgen wakker is. Uiteindelijjk maar half uurtje eerder dan normaal naar bed gegaan. Morgen midweekje weg. Helaas dus niet zoveel doen waarschijnlijk ivm enkel man, maar wel lekker relaxen. Oh ja, en vandaag een steentje oid op de voorruit gehad en nu een ster.
Hallo meiden! Hier de nacht overgeslagen Moest werken en nu is mijn vriend werken dus moet ik op de kleine man passen Gisteravond uit eten geweest met vrienden en de kleine was mee. Hij had zoveel te zien dat ie het helemaal tot de oude tijd en zelf langer uitgehouden heeft Vanmorgen weet ik niet precies hoe laat hij wakker was want toen zat ik nog op 't werk Jongen/meisje: Hélemaal geen voorkeur! We hebben een zoon en dat vind ik fantastisch! Ik zou 2 zoontjes super vinden, maar een meisje lijkt me ook erg leuk! Vandaag planning: Chillen, even naar het dorp lopen met de wandelwagen en nog eens chillen
Oh ja, geslacht, daar ging het ook nog over. Hier echt helemaal geen voorkeur. Bij de eerste wilde ik graag een meisje, maar nu ik zie wat voor fantastische jongetjes wij kunnen maken: ... Oftewel: beide lijkt me echt fantastisch nu, dus laat maar komen dat kindje.
Hoi meiden! Ik ben ook moe! Echt hard gewerkt vandaag. Nu lekker op de bank en straks vroeg naar bed, want morgen moet ik weer vroeg op. @vgg: jammer van die enkel, maar toch veel plezier op je midweekje weg!
Hoi meiden! Even snel... ga zo lekker alvast mijn bed in! Gewerkt tot 18.30 en morgen om 7.30 weer openen op me werk dus korte avond. Kom misschien zo nog even vanaf mijn telefoon spieken
@Mama-in-love Oh ja dat eerst natuurlijk nog, spannend zeg voor jullie. Hoe gaat dat een beetje in zn werk. Hoe moet ik dat voor me zien, hoeveel tijd neemt zo'n proces allemaal in beslag?
Ik mag op cyclusdag 2 beginnen met pilletjes slikken en dag 14 komen voor een echo. Als dan alles oké is wordt de terugplaatsing 4 dagen later ingepland. Daarna gewoon net als iedereen op het wachtbankje Stelt dus minder voor dan een hele behandeling!
Goedemorgen! Spannend hoor mama-in-love!Zal voor je duimen dat alles goed gaat. Jongen/meisje-als ik aan een tweede denk zie ik eigenlijk gelijk een meisje voor me, lijkt me zo leuk 2 zusjes. Misschien omdat ik zelf uit een gezin met 4 meiden kom Maargoed een jongen lijkt me ook heel leuk hoor dus we gaan het zien, het is beide zeer welkom in ieder geval. bevalling-probeer daar vooral nog maar niet aan te denken haha..eerste een zware weeenstorm gehad waarin ik van 4 naar 10 cm ging in een half uur!Vreselijk..daarbij moest ik op mijn zij blijven liggen ivm de hartregistratie omdat het hartje van kleine meid reageerde op de zware weeen door steeds te dalen. Pff als ik daaraan terugdenk..Maar heb het er toch nog wel 1 keer voor over, hoop alleen de storm over te slaan dit x Wel een superzwangerschap gehad! Pff wilde vandaag lekker zwemmen of naar de indoorspeeltuin maar helaas, ze komen hier een raam vervangen en daar wacht ik op. vrees de hele dag..Vanavond werken. Fijne dag allemaal!
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot 2013: Jiz (2e kindje) * Heeft al een dochter Mama4life (2e kindje) * Heeft al een zoon Bubble84 (2e kindje) * Heeft al een zoon Mama-in-Love (2e kindje) * Heeft al een zoon Bibi26 (2e kindje) * Heeft al een zoon Vgg (2e kindje) * Heeft al een zoon Janna (2e kindje) * Heeft al een dochter Al begonnen: Beebielove (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde Weesje24 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 1e ronde MamavanRoy (2e kindje) * Heeft al een zoon * 2e ronde Happy83 (2e kindje) * Heeft al een dochter * 2e ronde PCOmama (2e kindje) * Heeft al een zoon * 1e ronde na mk