Mijn schoonmoeder is zelf inderdaad enorm schoon. Ze is zelf schoonmaakster en kan ontzettend goed poetsen. Ik vind dat zo knap! Haar huis ziet er altijd pico bello uit! Ik heb haar wel eens gevraagd hoe ze dat toch voor elkaar krijgt. Antwoord: gewoon bijhouden. Tja... Maar goed, haar leven ziet er ook heel anders uit dan het onze. Toen ze kleine kinderen had, had ze daarnaast geen baan, dus ze had ook meer tijd om het huishouden bij te houden. Nu woont alleen mijn schoonzusje van 23 nog thuis, dus er ontstaat ook veel minder rommel. Ze werkt maar twee onchtenden in de week. Ja, dan lukt "gewoon bijhouden" mij ook wel! Ik werk zeker 30 uur per week (vaak 35): drie dagen op mijn werk en de rest thuis. Mijn man werkt full-time. Dan wordt het wel ff een ander verhaal, zeker als je een kotertje van bijna 1 rond hebt kruipen. @beetjemama: wat fijn dat jullie zo veel wijzer zijn geworden bij de gyn. Ik moet zeggen dat ik het inderdaad ook wel snel vind klinken, om nu al weer zwanger te worden. Lijkt me dat het de rouwverwerking een stuk complexer maakt. Maar goed, ik ken jullie situatie verder helemaal niet en jullie moeten natuurlijk doen waar jullie zelf achter staan.
voor degenen die het leuk vinden, mijn dochter vandaag die de zwarte pieten style danst: Kyani dans de gangnam zwarte pieten style! - YouTube heb ook van hele klas maar die zet ik hier maar niet neer.... verder heerlijk geholpen een meegedaan op haar school met alle activiteiten en heel veel foto's gemaakt, Was super gezellig. Morgen mag ze uurtje later op school komen en een sintkado meenemen. Ze wilt der tiptoi mee dus die gaat met leerspelletje naar school hihi. Verder wil ik mamainlove even stertke wensen. verder hoop gelezen maar geen fut meer om te reageren... Kapot van werken te veel en hele ochtend op school helpen. Moe maar voldaan ga ik met bak koffie op de bank zitten.
Hartediefje wat lief dat je aan me denkt! Nog steeds niets te zien/voelen van een komende miskraam.. Wat een onzekerheid
ik had ook voelde helemaal neits (wist neit dat zwanger was toen, had wel symptonen dus twijfelde of zwanger zou zijn). Maar toen op 1 dag wist zeker kreeg toen ineens erge kramp soort van weeen dus achteraf. Hoop dat je uit je onzekerheid word gehaald, zodat je weer zekerheid hebt.
Beetje mama wat fijn, goed nieuws van de gyn! Ik begrijp ook wel dat de gyn zegt dat het psychisch gezien misschien wel wat snel is. Ik denk dat het wel zaak is dat jullie nu zo eerlijk mogelijk naar jezelf proberen te kijken of jullie er emotioneel echt al aan toe zijn, want willen en emotioneel klaar voor zijn zijn misschien wel twee verschillende dingen. Maar uiteindelijk zijn jullie de enige die dit voor jullie zelf het beste kunnen afwegen en uiteindelijk moeten beslissen. Ik gun het jullie iniedergeval heel erg om ook een mooi gezond wondertje te krijgen. Hartendiefje wat een schatje is je dochter. Echt een prachtig meisje. Hier zag ik ineens na het douchen die bekende blauiwe aderen op mijn borsten verschijnen Ik heb allemaal kwaaltjes en toch heb ik niet het gevoel dat het raak is. Terwijl ik de vorige keer dat Vlgs mij al heel snel zeker wist..
ducky dank je wel is ook een heerlijke meid en super makkelijk! Wel af en toe de peuter buien maar ondanks dat een heerlijke meid. Zegt iedereen. Ook op school heb je die blauwe strepen niet van je eerste kindje nog steeds?
@ Janna & Ducky; Ik begrijp ook hoe jullie (en hij) dat zien. En ik vind het ook niet raar dat jullie het zo bekijken. Maar probeer het eens van onze kant te bekijken. We zijn papa en mama geworden, maar hebben geen baby om voor te zorgen. Het grootste verdriet is natuurlijk dat wij afscheid hebben moeten nemen van ons meisje en dat heeft nog heel wat tijd nodig om te 'verwerken' voor zo ver dat kan. Daarnaast is er een groot verdriet om andere dingen die het met zich mee heeft gebracht. Het verdriet van het niet meer zwanger zijn, geen schopjes meer voelen. Het verdriet van het idee dat je 'van voor af aan' moet gaan beginnen, terwijl je al zo ver was. Het verdriet van de toekomst die 'verloren' is gegaan. Het verdriet van geen baby in je armen kunnen houden. Dat is héél wat verdriet. Op het moment dat je weer zwanger wordt, wordt dat verdriet wat minder. Je bent weer zwanger, je gaat uiteindelijk weer trapjes voelen. Er is opeens weer een toekomst, je leeft weer ergens naar toe. En uiteindelijk kan je (hopelijk) eindelijk die baby in je armen houden! En het zal niet makkelijk zijn om in een verwerkingsproces te zitten en daarbij zwanger te zijn, dat ontken ik niet. Maar ik denk dat ik er nog meer aan onderdoor ga als ik dit verdriet blijf voelen en mijn gigantische wens om weer zwanger te worden niet 'mag' vervullen. Mensen die ik spreek die iets soortgelijks hebben meegemaakt weten als geen ander hoe het is. Het grootste gedeelte hiervan wilde ook weer heel snel zwanger worden. Ik ken 2 mensen die dit ook hebben meegemaakt persoonlijk (1 ex-collega van mij en 1 collega van mijn vriend) en mijn ex-collega is na 7 weken weer zwanger geworden en die collega van mijn vriend na 3 maanden. Beiden wilden ze er direct weer voor gaan en geen seconde spijt gehad. Maargoed, ik begrijp dat je dit moet meemaken voordat je weet wat voor een gevoelens etc daarbij komen kijken. En hopelijk zal hier niemand daar ooit achter komen!
Hoi meiden. Even vanaf me telefoon in bed. Lange maar leuke dag gehad. Druk op het werk natuurlijk. En daarna bij me schoonzus. Was heel gezellig. Kom morgen verder reageren hoor! Oja...nog steeds niet ongesteld
@beetjemama Ik kan je heel goed volgen. Ieder advies is natuurlijk goed bedoeld, maar zelf weet je het toch het beste. Als dit nu goed voelt dan gaan jullie ervoor. Je kunt toch geen termijn plakken aan wanneer je er weer voor gaat. Je weet toch niet wanneer je het volledig een plekje hebt gegeven. In ieder geval fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en ook heel goed dat je zo zeker bent van je zaak. @ducky omg blauwe aderen ja! Ik kan het lijstje even niet zien nu, maar wanneer is je NOD? Oh spannend zeg!! @lovely balen dat je ongi nog niet is doorgezet. Jij had voorheen toch wel altijd een normale cyclus of niet (sorry hoor, weet het even niet meer ). @hartediefje ah wat een leuk filmpje zeg! Mooi meisje @kapper nou het is gelukkig redelijk goed gegaan. De eerste 5 minuten was echt brullen, maar een koekje geven doet wonderen Helaas vind ik wel dat ze het te kort geknipt heeft, maar gelukkig groeit het snel weer aan. En een beetje gel erin is het nog redelijk stoer. Ik ga nu even bankhangen en dan naar bed. Fijne avond nog!
Nee je kan er ook geen termijn aan plakken. Over een half jaar zijn we ook nog aan het verwerken en over een paar jaar ook nog. Misschien in een andere vorm, maar je kan niet zeggen dat je het over een half jaar een plekje hebt gegeven en er weer klaar voor bent. Maar ik ben blij dat de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bijna allemaal dit gevoel hebben en ook volgen. En fijn te zien dat ze daarna ook gezonde kindjes gekregen hebben. Dat geeft hoop!
Hoi meiden, Ik heb jullie berichtje net gelezen, wat wordt er lekker veel gekletst! Dank jullie wel voor jullie reacties, echt super lief hoor! @mama-in-love, ik las net je berichtje, vind het zo erg voor je! Heel veel sterkte de komende tijd. Het is natuurlijk niet niks!! Dikke knuffel van mij!!! @kip87, het is best moeilijk om de wens om 2e keer mama te worden voor een paar jaar op te geven. Ik ben nu inmiddels 7 jaar aan het werk, heb diverse banen gehad en elke keer kreeg ik te horen dat het geen vast contract wordt, vanwege bezuinigingen (dat zelfs een paar jaar terug). Wij hebben toen 2 jaar geleden besloten om toch voor ons 1e kindje te gaan, met het risico dat mijn contract niet verlengd zou worden, maar dat was bij mijn huidige werkgever niet ter sprake, ik kreeg gewoon een contract verlening van een jaar. Maar ik ben het steeds beu om maar te gaan wachten voor een vaste baan, wordt er zo moedeloos van! @ lovely24, ik hoop dat je ong. snel komt voor je, zodat je je cyclus weer op gang komt! Nog even geduld! @duckey, wat spannend!! Wanneer is jouw nod?? @beetjemama, allereerst wat vreselijk om je kind te moeten verliezen zeg! Maar ik snap ook, dat jullie op den duur verder willen gaan kijken en er toch voor willen gaan! Jullie bepalen zelf wanneer jullie er weer voor willen gaan en belangrijk is dat jullie achter je keuze blijft, zonder twijfels! @ kapper, mijn mannetje zijn haartjes zijn van het weekend door mijn schoonzusje geknipt, het is wel een heen en weer met zijn hoofdje, maar uiteindelijk mooi geknipt! @mij, ik heb vandaag contact opgenomen met mijn leidinggevende om de afspraak van mijn contract naar deze maand te verschuiven, want ik wil duidelijkheid. Ze snapte het en ik heb nu een afspraak met haar op de 19 december. Kan eigenlijk niet wachten meer, maar deze datum komt wat sneller aan, dan in januari! Morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend, het schijnt aankomende vrijdag lekker veel te gaan sneeuwen. Ik vind het wel mooi hoor al dat witte sneeuw!) Slaap lekker meiden, ik ben er morgenavond weer!!
Beetjemama, ik denk ook dat ik me maar een heel klein beetje voor kan stellen van de echte pijn en verdriet die jullie mee moeten maken. En dat als je het zelf meemaakt dan pas echt weet Wat het is. Het lijkt me het meest verschrikkelijke wat je als mens mee kan maken en ik vind jullie ook erg dapper dat jullie er zo mee omgaan. Ik ben dan ook echt wel de laatste persoon waar jij verantwoording aan hoeft af te leggen ivm je keuzes. Zo was het ook niet bedoeld. Nogmaals ik denk dat jullie zelf het beste kunnen beslissen wat goed voor jullie is. Wat mooi dat er voorbeelden uit je omgeving zijn van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben en snel een gezond kindje mochten krijgen. Fijn dat jullie hier kracht en hoop uit kunnen putten om weer vooruit te kijken. En nogmaals ik gun het jullie ook heel erg!!
Good morning ladies, wat staat er op de planning vandaag? Hier Sint shoppen en suprises maken, zodat dat iig allemaal af is voor zondag. Fijne dag all
@beetje mama Er is geen vaste tijd voor verwerken/ rouwen. Ieder doet dat in zijn eigen tempo en op zijn eigen tijd. Als jullie dat op deze manier doen dan moet je dat doen. Ik hoop echt dat je heel snel weer zwanger wordt en dat je dan ook kan genieten van de zwangerschap. want ik kan me ook voorstellen dat de eerste 25 wkn extra spannend voor julle zijn. @lovely Jou geduld wordt ook op de proef gesteld. @foofer gelukkig is het deze keer gelukt de kapper, volgende keer koektrommel onder de arm en gaan met die banaan hihihi Hier overigens gelukkig geen last bij de kapper. @bubble Fijn dat de afspraak verzet is en ik hoop dat hier goed nieuws voor je betekend! @hier Vanmorgen alweer sneeuwgeschoven (ligt hier een pakje van ong 5 cm) en natuurlijk de slee weer uit de schuur gehaald en even met Casper op de slee een blokje om geweest. Hij was met pijn en moeite naar binnen te krijgen. Hij heeft een lol gehad met de buren. Ben zo blij met zijn snowboots, nooit gedacht ze zo snel al nodig te hebben. dit weekend gaan we de kerstboom optuigen. Vorig jaar niet gehad omdat het niet vertrouwd was met Casper, ben benieuwd wat hij er van vind.
@ Ducky; Nee ik weet dat ik me niet hoef te verantwoorden, maar wil het toch graag een beetje uitleggen hoe het voelt enzo. Want ik begrijp gewoon heel goed als je het zelf niet meegemaakt hebt, dat je je gewoon niet kunt voorstellen hoe dat werkt op zo'n moment. Kan me voorstellen dat je verwacht dat je gewoon te veel te verwerken hebt om 'verder' te gaan met iets. Maar zo werkt het blijkbaar in de praktijk niet. Je bent opeens mama, maar zonder een baby in je armen...dat is onmenselijk! Onze kinderwens was gigantisch. Er werd over niets anders meer gepraat dan over de kleine Nora, haar hele kamertje was al klaar. De hele familie leefde mee en verheugden zich op haar komst. Onze hele wereld draaide alleen nog maar om Nora. En dan valt dat opeens weg. Je wereld stopt er gewoon even mee. En buiten het veel te grote verdriet dat het met zich meebrengt, wordt de wens voor een kindje nóg groter! Ik wil weer naar een toekomst gaan leven...en daarbij zal ik het nog heel zwaar krijgen met de verwerking, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het verzacht de pijn ook weer een beetje als je weer het idee hebt vooruit te komen denk ik. @ Avon; Ja de zwangerschap zal heel moeilijk worden denk ik. Geen roze wolk meer helaas. Maar daar komen we wel doorheen en we hopen op eindelijk een goede afloop! Dan kunnen we onze tweede ukkie gaan vertellen over zijn/haar prachtige vlinder zusje.
Lieve BeetjeMama, ik heb bewondering voor de manier waarop je erover spreekt. Ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk dit is voor jou en je vriend. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe zwangerschap is, niet om Nora te vergeten en het gemis zal zeker niet minder worden, maar wel weer een kindje om naar uit te kijken, waar jullie al je papa en mama liefde in kwijt kunnen. Dikke knuffel!
@Foofer Nou ik ben 2 jaar geleden meteen na het stoppen met de pil binnen een maand zwanger geworden. Had 4 weken daarna een positieve test. Dus toen was hij wel meteen normaal, ieder geval de eerste maand. Na de bevalling weer begonnen met de pil, en nu dus vorige maand gestopt dus ik weet niet hoe mijn cyclus is... Zit nu op dag 31... Nog steeds niks geks, maar hoop toch echt wel dat het deze week gebeurt Ben ook te ongeduldig hoor, omdat het bij L. meteen raak was. Maar het maakt je ook onzeker omdat je gewoon nu echt niks weet..
En het gekke is, ik denk echt een eisprong gevoeld te hebben en vorige week al die gevoelige buik enzo, denk nou het komt er aan.. Maar voel nu echt niks meer.