Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Lootje,

Ja dat herken ik inderdaad wel. Ik kan er wel 10x per dag over praten maar bij mijn vriend speelt dat geloof ik nog helemaal niet zo in zijn hoofd.

Bijv. vanavond na een reclame van Disneyland, ik zei dat me dat zo leuk lijkt. Toen zij hij, ja maar dat is leuker als ze wat groter is.
    Hij praat nog niet in meervoud, alleen nog over onze dochter.
    Maakt niet uit verder. Ik weet dat hij het ook wel wilt hoor, maar het is zo anders bij (de meeste) mannen denk ik.

2. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Leuk die lijst! Wordt het nog echter als ik mijn naam daar tussen zie!

3. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hier is het wel heel anders dan toen we besloten voor de eerste te gaan. Dat voelde voor hem toch als een stuk vrijheid inleveren. Nu was hij, in tegenstelling tot wat ik dacht, heel snel voor en vindt hij het leuk om niet teveel leeftijdsverschil te hebben. Maar ja, er eindeloos over praten, das toch niet echt een mannending denk ik!

4. Lovely24

Heb trouwens morgen mijn laatste pil...
    Denk dat ik daarna stop, om te kijken wat mijn cyclus gaat doen. Bij mijn dochter was het de 1e keer raak, maar goed dat geeft geen garantie.

En er voor proberen te zorgen dat we er pas 'echt' voor gaan in januari, en mocht het toch ineens gebeuren voor die tijd maakt die ene maand ook niet uit.

Heb aan de ene kant zo'n gevoel dat het niet nog een keer zo snel lukt. Gek he.

5. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    @foofer: hier ook een expeditie robinsin fan! Gisteren was het wel heel erg spannend zeg, had 't niet verwacht.
    Wij willen inderdaad net iets meer leeftijdsverschil dan 2 jaar ivm net wat meer zelfstandigheid.

@lootje: wij hebben ook ins huis te koop staan en precies hetzelfde probleem als jullie: geen kamer meer over voor de baby. Maar goed, eerste tijd zal hij/zij bij ons op de kamer liggen, en daarna kijken we wel weer verder.

Mijn vriend is ook niet zo spraakzaam wat betreft baby's, maar ik zie wel dat hij het totaal ziet zitten. Ik heb door die babykriebels alleen vaak een zenuwachtig/onrustig gevoel. Herkennen jullie dat? Ik ben diep van binnen eigenlijk liever vandaag zwanger dan morgen.
    Gisteren had ik het helemaal: familie van mijn vriend waar wij best wel goed contact mee hebben waren al 2,5 jaar bezig met zwanger worden en nu zijn ze dan eindelijk zwanger geworden via IVF. Super voor hen natuurlijk en ik ben ook echt blij voor ze, maar nu wil ik alleen maar nog liever zwanger zijn.

Vandaag werken en dan lekker weekend, vanaf maandag een nieuwe functie, spannend!

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Welkom nieuwe ladies!

Ik ben de afgelopen week amper geweest omdat ik giga druk was/ben...maar probeer het weer even bij te houden ;)

Spannend voor de dames die de laatste strip tegemoet gaan...ben benieuwd of het idd snel raak is voor jullie! Zou het erg leuk vinden in ieder geval....

Als ik 'ooit' nog zwanger mag raken zit er op zijn minst zes jaar tussen onze zoon en dan de baby....tsjah..kan er niets aan doen helaas.....het komt gewoonweg niet ;) maar 2013 is mijn jaar ik weet het zeker...manlief en ik zijn dan ook exact 10 jaar samen duss bring it on haha.....

7. Lovely24

@PCO

Het is wel leuk dat je hem er echt bewust kan bij betrekken.
    Mijn oppaskindje was ook 6 toen ik zwanger was en dat was echt leuk om te zien.

8. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    dat klopt idd wat je zegt/schrijft...onze zoon was er nu dus ook bij betrokken, maar vond het dus wel weer moeilijk om te zeggen dat de baby toch niet kwam :( maar ja dat pikte hij ook weer goed op....al gaf hij mij dus mooi de schuld ;) ik had gerookt....maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was...en dat had hij mooi onthouden! Dus het was mijn schuld...even een goed gesprekje met hem gehouden haha, en toen was het goed...de kleine boef! En hij geeft nu dus hele tijd aan zodra hij ziet dat papa en mama aan het knuffelen zijn of er dan nu een baby komt haha.....heerlijk joch!

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Nee, hier geen twijfels. Wij hebben lang getwijfeld, echt maanden, vanwege dit verhaal (wat ik hier al eerder schreef):

Sinds we de beslissing hebben genomen is er mentaal ook helemaal een knop om gegaan. Ik ben er nu helemaal van overtuigd dat het goed is zo en kan haast niet meer wachten!

Hmm, ik wilde nog op veel meer dingen reageren, maar mijn dochter laat op besliste en overtuigende wijze merken dat ze aandacht wil! (WHEEEEEEEEEEEEEEHH!!!!!) Kom later op de ochtend, als ze slaapt wel even reageren.

Groetjes!

10. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    hahaha Janna, tsjah dat is toch overtuigend genoeg :D

Hier heb ik enkel een puppy die aan mijn tegen aan het vreten is....schijnt ze lekker te vinden alleen ik niet hahaha....

Gaan zo eerst naar de dealer om een proefrit te maken in de peugeot 208...eens zien of dat wat is.... en dan ga ik maar shoppen voor de goedheilig man, aangezien hij het toch echt niet zelf doet! ;)

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier precies hetzelfde!
    De eerste vond hij DOODeng!! Op het geboortekaartje staat: "Ons hart sloeg even over toen dat van jou begon"
    Die van mij van geluk en opwinding en die van hem van: Oh shit, en nu?:D
    Nu is hij stapelgek op zijn zoon en de tweede ziet hij helemaal niet meer tegenop. Maar er veel over praten is niet aan hem besteed:p

12. Bubble84

Bubble84 Actief lid

10 jun 2012
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Sorry dat ik even niet gereageerd heb, het was emotioneel een zware week, maar heb toch jullie berichtje s gelezen.
    Het bedrijfsuitje vorige weekend is goed bevallen, alleen wel erg vermoeiend, moest echt even bijkomen thuis (had namelijk niet veel geslapen). We waren naar de crazy piano s gegaan inclusief overnachting. Lekker ontbeten en daarna naar huis gegaan. De volgende ochtend zouden wij een fotoshoot krijgen, maar die was helaas niet doorgegaan, omdat ze een voedselvergiftiging had opgelopen, dus wordt het nu dit weekend!
    Deze week hebben wij met de hele afdeling op het werk te horen gekregen, dat wij het met z n allen het niet goed doen aan de telefoon en niet gemotiveerd overkomen. Er schijnt een collega op de afdeling alles door te sluizen naar ons leidinggevende (opperhoofd) die op een ander locatie werkt. Geen fijne week, hoop dat het volgende week beter gaat!
    Nieuwe meiden van harte welkom!! Super leuk dat jullie, je ook toevoegen bij ons!!
    Nog 2 maanden en dan is het zover!!:D:D

13. Bubble84

Bubble84 Actief lid

10 jun 2012
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor het toevoegen Jiz!:D

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Ok, ben ik dan weer! Mijn meisje slaapt en eerste klusjes zijn gedaan, dus ff pauze! :)

Wat betreft het hebben van weinig kamers in huis: volgens mij is het iets van deze cultuur en deze tijd om elk kind z'n eigen kamer te willen geven. Vroeger sliepen ze gerust met drie of viers kinderen op een kamer. En op andere plaatsen in de wereld slapen ze met hele gezinnen bij elkaar.
    Ok, beide situaties zijn niet ideaal, maar het gaat er volgens mij vooral om dat je kinderen een eigen plekje kunt geven. Door twee kinderen een kamer te laten delen, en die kamer d.m.v. inrichting "in tweeën" te delen, hebben ze dat toch. Dat kan door een kamerverdeler, of een kast dwars in de kamer te zetten, maar het kan ook al door bijvoorbeeld de kleur van de muur bij de beide bedjes een andere, contrasterende kleur te geven. Daarmee wordt de kamer visueel in tweeën verdeeld.
    Mijn beste vriendin heeft twee kleine kindjes op een kamertje en dat gaat ook prima. Ik zou het feit dat een kind geen eigen kamertje kan krijgen dan ook niet van doorslaggevende waarde laten zijn. (Doen jullie gelukkig ook niet! ;))

Mijn man heeft ook nog niet zoveel gevoel met het tweede kindje. Logisch, want het bestaat nog niet eens! Dat was bij mijn dochter ook zo. Voor hem is het meer een rationele keus om er voor te gaan, gebaseerd op allerlei praktische argumenten. Hij staat er dan ook helemaal achter, maar het leeft nog niet zo. Zal vanzelf wel komen als ik wat verder in een eventuele zwangerschap ben. Dat was bij mijn dochter ook zo.

@bubble: wat balen van die situatie op je werk! Dat soort dingen is echt vervelend. Je spendeert toch heel wat tijd op je werk en met je collega's en als er dan iets niet goed is in de arbeidsverhoudingen, kan dat er behoorlijk inhakken. Vind je de kritiek op zich wel terecht, maar vooral de manier waarop vervelend? Of is de kritiek volgens jou ook nog eens onterecht?

@PCOmama: Ik begrijp dat jullie een nieuwe auto nodig hebben. En, is de proefrit bevallen? Of wordt het nog even doorkijken?

Ik moet trouwens ook gaan shoppen voor de sint. Ik moet nog even kijken hoe ik dat doe, zonder dat mijn man het in de gaten heeft. Ik pin meestal alles en dan ziet hij via internetbankieren altijd bij welke winkel ik geld uitgegeven heb, dus voor sint moet dat nu even anders. Voor het cadeau dat ik in gedachten heb geldt namelijk dat hij aan de winkel meteen kan zien wie ik heb, en dat wil ik nou juist nog even geheim houden! Nouja, eerst maar contant geld halen dan.

@kip: Ik herken dat wel hoor! Ik heb een zwangere collega en dat brengt zoveel gevoelens naar boven. Ik voel me veel meer betrokken bij haar zwangerschap, dan ik me in het verleden bij andere zwangerschappen voelde. En sinds wij de beslissing hebben genomen om er binnenkort weer voor te gaan is dat alleen maar sterker geworden. Iedere keer als ik haar zie, denk ik: "ik wil ook weer zwanger zijn!" (Waarom is me eigenlijk een raadsel, want ik heb bij mijn dochter een heel zware zwangerschap met de ene complicatie na de andere.;):()

@PCOmama: ben je door de reactie van je zoon meer geneigd om bij een volgende zwangerschap iets langer te wachten met het hem te vertellen? Of doe je dat gewoon hetzelfde? Wat knap trouwens dat je er zo positief in kan blijven staan en het gevoel houdt dat 2013 jullie jaar wordt! Ik hoop dat dat ook echt zo zal zijn!

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nope de auto is te kleine voor manlief, want hij is 2 m hahaha. dus dat wordt een andere zoeken voor hem...het is gewoon in de lease hoor, dus we kunnen nog effe rondkijken...ik heb zelf al een nieuwe auto een kleine peugeot 206+ jaaa die + doet het hem hahaha...

Wat betreft het later vertellen aan zoonlief, ja dat zo en zo..nu was het zo dat ik helemaal verbouwereerd beneden kwam en hij dat zag aan mij..dus ik floepte er zo uit, jij wordt volgens mij grote broer..maar wel gelijk verteld dat het ook kon zijn doordat de baby ongezond was het misschien niet kwam....dus ik had hem dat ook gelijk vermeld...want had gelijk zoiets van aiks..dat kind gaat dat niet goed verwerken haha...maar hij pikte het gelukkig goed op...dat scheelde alweer..hij heeft nooit een echo gezien dus dat was voor hem dus ook weer makkelijker, want anders was het te visueel geworden denk ik... wij hebben nu afgesproken dat we het hem pas vertellen als het gewoon 'goed' zit..en dan bij een echo het hem vertellen..hij mag dan mee kijken tijdens de echo...eerder dus niet meer ;)

16. MamaVanRoy

9 feb 2009
    12
    0
    0
    ik was bij roy meteen zwanger.

17. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jaloers ;) hahaha.... pfff...maar ik heb geduld... pompidompompidom ;)

18. Lovely24

Hoooi meiden,

Kom vanavond bij lezen & reageren. Of misschien eind van de middag nog.
    Ben nu even bij mijn oma op visite en gaan vanavond met collega's uit eten.

19. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hallo Dames,

Mag ik me hier ook aanmelden??
    Ik heb een ondeugend kereltje dat over 3 weken 2 jaar wordt. Nu zijn we bezig voor een brusje. Inmiddels zijn we in ronde 5 beland.
    Met Casper waren we met ronde 2 al klaar.

20. Lovely24

@PCOmama
    En? Geslaagd voor de Sint?

@Bubble
    Fijn dat je er weer bent, miste je al ;)
    Wat een vervelend gedoe op je werk! Al zou het terecht zijn niet echt een nette manier van die collega.

@Janna
    Ja ik denk dat dat bij mijn vriend ook zo is. Bij mijn zwangerschap was hij wel heel betrokken. Dan is het gewoon wat echter denk ik.

Vanmorgen zei hij toevallig, ja maarja dan kunnen we niet op vakantie volgend jaar. (Dit jaar zijn we in september geweest). Ik zeg jawel, dan gaan we gewoon in juni. Ik stop morgen met me pil, ik wordt 2x ongesteld en daarna ga je mij zwanger maken okee!
    Hahaha, hij moest wel lachen. Maar hij beseft geloof ik soms nog steeds niet helemaal dat we er echt weer bijna voor gaan.

Ik heb soms zelf wel zoiets van, we hebben onze dochter, die is van ons samen. Wat kunnen we nog meer 'maken'..? Snappen jullie wat ik bedoel, je bent zo gewend aan je ene kindje, het idee dat er nog een kindje bij komt, misschien wel een heeel ander kindje is wel spannend ook!

Ik kijk wel uit naar een 2e zwangerschap, vond het heerlijk. Tuurlijk had ik wel wat kwaaltjes en ongemakken maar dat woog niet op tegen het plezier wat ik ermee had.
    Al hoop ik nog wel iets af te vallen, want als ik nu weer 'dikker' wordt, zal ik het wel moeilijker ermee hebben.
    Het is ook gewoon een valkuil voor mij hoor, en ben er eenmaal gevoelig voor om snel aan te komen...

Deel Deze Pagina