Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

#1861 Janna, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Nou, die mag je best spammen hoor! Da's een mooie!

@mp-kleding: ik vind het vaak toch wel veel moeite om te zoeken en als ik alleen hier in de omgeving kijk, zodat ik het met de fiets op kan halen, vind ik het vaak nog best tegenvallen wat mensen aanbieden. En ook wat ze er voor vragen. En ja, ik weet dat het in veel gevallen merkkleding is, maar als ik weet dat ik ook leuke kleertjes voor hetzelfde of zelfs minder geld kan kopen, maar dan nieuw... tja, dan vind ik het zo zonde om er veel voor te betalen, alleen maar omdat het een merk is. In mijn ervaring blijven veel kleertjes van de meeste niet-merken ook best mooi (heb geen droger, dus dat scheelt...).
    En daarnaast vind ik het ook moeilijk om in te schatten hoe dik/dun de stof is en wat voor kleur het precies is. Vaak wil ik dan iets om te combineren met iets dat ik al heb, maar dan durf ik het niet aan, omdat ik bang ben dat de kleur in het echt te veel afwijkt van wat ik in mijn hoofd heb op basis van de foto.

Edit: Bovendien ga ik de kosten er niet uithalen, want ik verkoop mijn kleding niet weer via mp. Ik heb er echt geen zin in om de weinige vrije tijd die ik heb mijn energie te besteden aan foto's maken, op mp zetten, mailcontact met eventuele kopers onderhouden, pakketjes maken en verzenden, soms vanwege het formaat zelfs via het postkantoor... Ik ben al blij als ik mijn huishouden op orde heb. Ik bewaar de kleertjes op zolder voor het geval mijn meisje een zusje krijgt!

@gokken op toekomstige maatjes: ik doe het tot dusver met behulp van de groeicurve die achter in het groeiboekje van het cb staat! :) Ik weet waar ze zit ten opzichte van het gemiddelde (en haar lijntje is vrij stabiel), dus dan kijk ik gewoon in de grafiek hoe lang ze met 18 of 24 maanden ongeveer zal zijn. Gaat tot dusver heel goed, dus hoop dat het ook voor volgend jaar goed gaat. (Duimen!)

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Voor mij is het juist een hobby :) Niet alleen kleertjes hoor. Bedje, commode, badje, kinderwagen, fietszitje enzenz komen er ook allemaal vandaan. Vind het een superleuk tijdverdrijf :)

Merkkleertjes scoor ik ook voor minder dan 2 euro hoor op mp. Dat krijg je voor dat geld echt niet in de winkel ;)

De kleertjes die ik echt super leuk vind bewaar ik voor een volgend kindje en de rest gaat mp weer op. Leuk spel :)

3. Janna

Janna Fanatiek lid

tja, míjn hobby is het niet, dus dan voelt het als moeten. Bovendien ben jij dan volgens mij wel echt heel vaak aan het zoeken, als je merkkleertjes voor 2 euro vindt! Want ik vind hier merkkleertjes echt bijna alleen maar vanaf 15 euro! En ook gerust voor 25 euro! (Het kan ook zijn dat ik gewoon niet vaak genoeg kijk en de echte goede aanboden mis.)

4. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wow Lootje, wat een knaller!! Super gaaf!

@ kleding: heb echt veel gekregen bij de geboorte, ook kleertjes die Stef nu pas aan kan. Verder met zijn verjaardag geld gekregen van schoonmoeder, ook keertjes in een grotere maat van gehaald dus daar hebben we ook nu de hele winter plezier van. Ik koop sowieso niks duurs. Koop af en toe merken in de sale voor de helft en broekjes haal ik veel bij Zeeman. Vind ik niks mis mee en ze zijn toch al snel weer te klein.

@ 2013: bijna is het zover!! Vriendlief is er nog niet helemaal uit, maar het duurt in elk geval niet heel lang meer voor we ervoor gaan. :) Het kriebelt bij mij echt onwijs in elk geval!

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Waah, ik voel me een heuse kapster! Ik heb net voor het eerst het haar van mijn man geknipt! Had wel vaker een vriendin geknipt, maar zij heeft lang haar, gewoon op één lengte, en ook nog erg dun, dus dat stelt niet zo veel voor. 't Is best goed gelukt, al zeg ik het zelf! :) Alleen het randje aan de achterkant in zijn nek ben ik niet helemaal tevreden over, maar dat valt volgens mij niet zo op.

6. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    DJM volgens mij had jij een positieve test in handen? Had je al een nieuwe test kunnen doen? spannend zeg. wel een leuk kadootje zo op het eind van het jaar....

gelukkig zijn de kerstdagen weer voorbij.. anders gaan mn zwangerschapskilootjes er nooit af. haha.. mahja mocht ik volgend jaar zwanger worden heeft het ook geen zin meer :) nu rustig aan naar 2013.. benieuwd wat dat jaar weer gaat brengen.

lootje
    leuk bewijsmateriaal van MVM! goed dat je mee doet! ik vond die blauwe kannen altijd zo onwijs stinken bleeeh..

hier: vandaag weer flink geshopt voor de kleine meid. De LIEF autostoel gehaald en wat kleertjes. en aangezien de kleine toch nog gedoopt word (mn ouders wilde dat heel graag) daar ook even voor rond gekeken..

7. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Heeee stelletje kletskousen! :D
    Kom zo ff reageren, bezig met een grote schoonmaak. En meteen de kerstrommel weer opgeruimd.

8. kip87

kip87 Actief lid

1 nov 2012
    137
    0
    0
    Zuid-holland
    @dmj: waar blijft je test, ik zit te wachten ;)

@kleding: hier eerlijk gezegd een verwend nest, zeker het eerste jaar. Meneer had een hoop dure kleding, maar daar ben ik een beetje van terug gekomen. Koop nu vooral bij h&m, zara en een klein winkeltje hier in de buurt. Vandaag trouwens voor het eerst hemdjes en boxers gekocht, het staat echt zo schattig. Kleine mannetjes worden groot..

Hier niet echt iets bijzonders, behalve dan dat ik de hele dag pijn in m'n buik heb (hoe bedoel je, zit tussen m'n oren? ;) )

9. Lovely24

Hoooi!

@Janna
    Lekker geshopt dus!
    Ik koop eigenlijk nooit een seizoen vooruit, vind het zo moeilijk!

@Dmj
    En?en?en?en?

@Lootje
    Mooie test meid!

@Lovely13
    Wat leuk! De Lief autostoel!
    Heb een hoop er van...maar die dan weer net niet :p

@Shoppen voor de kleine
    Ik koop veels te veel!
    In het eerste jaar was ik helemaal gek van Noppies. Had er echt bijna alles van, was bijna een verslaving :p:p
    Ook wel een hoop wat ik dan in de sale kocht hoor.
    Maar vind het dit seizoen echt niet leuk wat ze hebben dus nu wat minder.
    Shirtjes een hoop van Lief! op dit moment, maar wel in de sale.

Marktplaats koop ik eigenlijk nooit, maar verkopen soms wel.
    Pas geleden een heel pakket kleertjes wat ik niet wilde bewaren voor 35 euro verkocht.
    Heb dan 1 euro per kledingstuk ervoor gehad, het is niet veel, maar anders had ik het toch weg gegaan!

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @dmj; waar blijft die test?!

@kleding; hier heel veel gekregen (2e hands en nieuw) voor mn zoontje en krijg nog steeds kleding van een vriendin, haar zoontje is 3 maanden ouder en zit steeds een maat hoger dan M. dus ideaal!
    Met nr. 2 ga ik wel meer van mp halen kwa kleding. Kamertje, badje enz. zal zoizo daar vandaan komen. Bij M. ook gedaan. Alleen de kinderwagen had ik nieuw gekocht en die wordt nu dus weer gebruikt.

@2013; hier kan ik niet wachten! 2 jan mag ik naar de vk, dus nog even wachten :D

Met M. gaat het heel wisselvallig. Temp. was netjes gebleven. Hij heeft alleen veel pijn ondanks de zetpil die hij elke 5/6 uur krijgt. Vooral met bepaalde bewegingen doet het hem pijn en hem optillen wilt hij liever niet. Hij loopt ook echt nog stijfjes met zijn linkerbeen. Na het middagslaapje ook echt enorm boos wakker geworden.

11. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    #1871 dmj, 28 dec 2012
    sorry dames de postbode is stout:p
    heb ze nog niet binnen met de post dus hoop nu echt morgen!
    heb vandaag ook zo druk gehad dus ben er totaal niet aan toe gekomen om even snel na de winkel te vliegen voor een test......
    zodra ik getest heb morgen zal ik foto hierop zetten

@ziekenhuis

eindelijk met deylano na ziekenhuis geweest....
    hij word 21 jan geopereerd.....spannnend......
    hoop voor hem dat die ellende snel achter de rug is....
    gelijk ook even gewicht en lengte gecheckt...
    super trots op mijn mannetje
    is inmiddels al 93 cm en op de kop af 14 kilo!:D

12. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    2 euro voor merkkleding krijg ik ook niet voor elkaar hoor maar de Vingino broekjes die ik koop zien er meestal nog super uit en dan zijn ze toch meer dan de helft van wat ze in de winkel kosten.
    70 euro voor een broek vind ik echt van de zotte.

hemdjes en boxers/onderbroekjes wanneer doen jullie die aan? Ik dacht dat dat werd gedaan als ze zindelijk zijn of niet?

DMJ dat je het kunt houden zeg! Was allang naar de winkel gerend ;)
    Sorry dat ik het niet heb gelezen maar waar wordt je mannetje voor geopereerd?

Hier zijn de kerstspullen nog niet opgeruimd hoor vind het zo gezellig wordt echt pas volgende week!

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    @wannabemom24
    mijn zoon krijgt oorbuisjes en keel en neus amandelen worden verwijderd ivm dat hij sinds september al ziek is geweest met af en toe een paar dagen dat ie weer beter was,,
    hij is na kno geweest bleek dat hij middenoor ontsteking had waarbij de linkeroor het gehoor vrijwel nihil was/is
    en had een behoorlijke keelontsteking
    @hempjes en boxers...
    mijn zoon is net 2 maar vind zelf die rompers een beetje ondingen worden... hier krijgt deylano echt alleen nog een romper aan als het echt ijskoud weer is.. anders krijgt hij van mij gewoon hempje en boxer aan

14. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @jerami
    Heel veel beterschap met je zoontje, hopelijk zakt de pijn snel af. Lijkt me vreselijk te zien dat hij pijn heeft. lekker vertroetelen maar!
    @ducky
    Jeeeh verhuisd!!! staat alles al op z'n plek? Ik hoop dat je zoontje snel kan wennen.
    @Dmj
    foto van de test, ik zie niets maar goed ik ben nooit een ster in goed turen geweest dus hier komt gewoon de digitale test!
    Jeetje wat is Dylano groot zeg.
    Casper is rond 88cm en weegt net 11 kilo.
    @janna
    Hier ben ik vanaf mt 86/92 begonnen met hempje/ short/onderbroekje. Broekjes zijn aangepast voor een luier. en mijn ervaring is dat de hempjes lang genoeg zijn om en het onderbroekje te blijven zitten. Ik vind het wel handiger dan die rompertjes.
    Stoer zeg dat je zelf je man hebt geknipt. Oefening baart kunst toch?
    @moeders voor moeders
    Moesten we hier naar een depot brengen en ophalen, Depot is hier achter de dierenartspraktijk dus valt totaal niet op aangezien we een hond hebben.
    @mamainlove
    hier aardig veel kleding uit een 2e handswinkeltje hier uit het dorp. Ik merk wel dat maat 92 er minder keus is dus dan shoppen we die nieuw.
    Mp koopt ik niet zo snel van, omdat maat 92 nogal variabel is merk ik.
    @lootje
    Wel weer een supertest!!! Fijn
    @L13
    Wat betreft de zwkilo's denk ik er net zo over.

@hier
    JEEEEEEEEEEEEEE mijn laptop is weer terug.
    Verder gaat het hier z'n gangetje. ff pilletjes voor de hond gehaald, is doodsbang voor vuurwerk. ik hoop dat deze helpen.

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hey meiden, daar was ik ook weer eventjes :D Heb nog niet terug gelezen, maar dat doe ik straks eventjes na het broodj eten. (Doe er nog wel vrij lang over 1 broodje eten hihi, maar het lukt!)

Vandaag ff een dagje duitsland gedaan, en was erg gezellig. De kleine man was bij beppe zodat we lekker rustig aan konden doen en nergens om hoefde te denken :D En het was ook best koud.. brrrr

Hier vanmorgen met de kranten doen elke keer buikpijn, en vanmiddag steeds weer.. Het zijn niet mijn darmen.

Vandaag ook nog ff snel Foliumzuur opgehaald, was ik helemaal vergeten. OEPS! Gelijk maar 2 potjes van 90 stuks. dus dan hoef ik voorlopig niet nieuwe te halen

50 tinten grijs
    Eergisteren begonnen, en zit nu bijna op de helft. Het leest wel lekker door zeg! :D

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Zie je wel, je doet 't er om! :D:p

17. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Gerrum hopelijk is hij er dan vanaf jeetje zeg wat een ellende! Veel sterkte!

18. Lovely24

♥Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥

Aftellen tot 2013 ♥:
    Bibi26 () * Heeft al een zoon *
    Foofer (30) * Heeft al een zoon (05-2011) *
    Mamsie86 () * Heeft al een dochter (29-11-2011) *
    Mcm78 () * Heeft al een zoon ( ) *
    Sprokkel (36) * Heeft al een dochter () *
    Meis23 (26) * Heeft al een zoon(12-2010) * Begint in April
    Janna (30) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Nog in twijfel
    Lovely13 (26) * Heeft een dochter(13-04-2012) * Start rond Februari
    Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * Nog onbekend

Al begonnen ♥:
    Sus79 () * Heeft al een zoon (26-05-2010) * 2e ronde * NOD: 24 december 2012
    Hartediefje1988 (24) * Heeft al een dochter (07-09-2008) *1e ronde * NOD: 1 januari 2013
    Kip87 (24) * Heeft al een zoon (?-08-2011) * 1e ronde * NOD: 10 januari 2013
    Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 1e ronde * NOD: 10 januari 2013 ??
    Lovely24 (24) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 1e ronde * NOD: 14 januari 2013 ??
    Ducky (25) * Heeft al een zoon (01-06-2011) * 2e ronde * NOD: 14 januari 2013
    Dmj () * Heeft al een zoon (17-12-2010) * 6e ronde * NOD: 15 januari 2013
    Angel77 (36) * Heeft al een zoon (09-12-2008) * 2e ronde na bbz * NOD: 16 januari 2013
    Avon (36) * Heeft al een zoon (24-11-2010) * 6e ronde * NOD: 19 januari 2013
    Wannebemom24 (26) * Heeft al een dochter (22-05-2011) * 1e ronde * NOD: 22 januari 2013
    Lilaa (25) * Heeft al een zoon () * 3e ronde * NOD: 25 januari 2013
    Mama-in-love (30) * Heeft al een zoon * 4e ronde * NOD: 14 februari 2013
    Beebielove () * Heeft al een dochter * 1e ronde * NOD:
    BeetjeMama () * Heeft al een dochter ★ (05-11-2012) * 1e ronde * NOD: ?

♥ZWANGER♥
    PCOmama (30) * Heeft al een zoon (09-06-2007) * 1e ronde na mk * Uitgerekend: 12 augustus 2013
    Lootje (28) * Heeft al een zoon (08-09-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 25 augustus 2013
    Jerami (27) * Heeft al een zoon (01-12-2010) * 1e ronde * Uitgerekend: 27 augustus 2013

19. Lovely24

Ff de lijst weer naar voren gehaald :p
    Moet soms zo zoeken waar die is haha

20. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    #1880 dmj, 28 dec 2012
    @janna
    ja houd jullie voor de gek:p:p:p
    nee geintje zal toch echt moeten wachten op de testen die via de post binnenkomen en kan nog wel na de winkel rennen voor 1tje maar ja is ook steeds zonde van het geld ....aangezien ik toch een hele pakketje waarschijnlijk morgen binnen krijg....
    @wannabemom
    dankjewel...:)
    @avon
    ja die opmerking krijg ik idd van meer mensen dat Deylano groot is....:)
    zelf kdv zei het al van jeetje wat groeid jullie kereltje snel:)
    ben ik eig wel blij om zal ff foto mee sturen van Deylano toen ie net geboren was.... dan snap je vast dat ik blij ben dat ie zo goed groeid!

Deel Deze Pagina