In 'wacht'periode tot februari/maart, dan IUI

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Nov 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoi Dames!

Wij zitten inmiddels in ronde 18 en zijn na ronde 13 de MMM in gegaan.
    Hebben zaadonderzoek, cyclusanalyse, bloedonderzoek en HSG gehad en alle uitslagen waren goed.
    Omdat we nog 'jong' zijn (27 en 28) moeten/mogen we het nog zelf proberen tot februari, als we dan nog niet zwanger zijn beginnen we in maart met IUI.

Zijn er meer dames in deze wachtperiode? En wat vinden jullie daarvan?

Ik vind het zelf best dubbel, aan de ene kant hoop ik dat een spontane zwangerschap mogelijk is voor ons, aan de andere kant heb ik het gevoel: Het is in de eerste 17 rondes ook niet gelukt, waarom zou het nu ineens wel lukken???

2. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    Ik kom even met je meepraten
    Wij zijn in oktober 2013 gestopt met de pil en in januari 2014 voor het echie begonnen. Afgelopen vrijdag zijn we bij de dokter geweest en hebben hier wat dingen doorgenomen. Ik kon mijn cyclus goed laten zien dus krijg niet echt onderzoeken. maar mijn man moet deze week zijn zaad weg gaan brengen.
    wat vinden wij dat spannend. en zijn heel benieuwt hoe het allemaal gaan lopen. Nog niet echt de mmm. maar we weten niet hoe het gaat lopen allemaal.

pff ronde 17 voor jullie. Spannend hoe het allemaal gaat lopen! kunnen jullie er samen goed over praten? hoe hebben jullie het beleeft om naar de dokter enzo te gaan?

3. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

Nov 3, 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    hoi! wij hebben ook 6 maanden gewacht tot we de iui in gingen. na een jaar proberen , zaadonderzoek en een kijkoperatie bleek alles in orde en werd ons ook nog 6 maanden gegeven. helaas niks in gebeurd en nu in de
    wachtweek van de iui. het is echt een proces waarbij geduld nodig is. ik geloof wel dat het zeker nog spontaan kan lukken voor jullie. dat gebeurt zeker vaker. maar als je het niet ziet zitten gewoon vragen of je mag beginnen met de iui .

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Bedankt voor jullie reacties! :)

@Tunisiana: We twijfelen idd om aan de gyn te vragen of we eerder met de IUI mogen beginnen. We hebben allebei gewoon een soort voorgevoel dat we dat nodig gaan hebben. Jullie heel veel succes met de IUI!! Hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben :)

@lin1989: Bij ons is de reis ook begonnen bij de huisarts. Mijn cyclus was ook prima dus hij heeft alleen het zaad van mijn man laten onderzoeken en daar kwamen geen bijzonderheden uit. Daarna zijn we doorverwezen naar de gynaecoloog en daar ben ik verder onderzocht.
    We kunnen er gelukkig goed over praten samen. We willen héél graag zwanger worden, maar staan er verder best nuchter in (al heb ik 1 of 2 dagen in de maand toch wel even een baaldagje ;) ). We zijn er ook heel open in naar onze vrienden en familie. Sommige mensen vinden dat vreemd of raar om over te praten omdat de meeste mensen dit soort dingen voor zichzelf houden. Wij vinden het juist heel fijn om er wel over te praten, dan is de spanning er rondom wat minder. We krijgen hierdoor gelukkig ook geen vragen als 'Zo, is het voor jullie nog geen tijd om aan kinderen te beginnen?'.
    Vindt je man het spannend om zijn zaad in te moeten leveren?

5. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    heej Kniekie

grappig om te lezen dat jullie er eigenlijk een beetje net zo in staan als ons. Ik was tot nu toe heel nuchter met ook 1 a 2 dagen in de maand een baaldag. en wij zijn er ook heel open in omdat we gek werden idd van de vraag joh jullie zijn al een jaar getrouwd moeten jullie ook niet eens aan de kinderen. Het voelt goed om er open in te zijn! maakt niet weg dat het soms ook best moeilijk is!
    afgelopen donderdag heeft mijn man het zaad weg gebracht en wat ontzettend spannend was dat zeg! nu zijn we aan het afwachten. Deze week.. wij denken as dinsdag dan horen we hoe of wat! spannend. maar we houden ons rustig! hihi. Gelukkig kunnen wij er samen goed over praten! dat vind ik zoo fijn!

hoe hebben jullie de tijd van het zaad onderzoek enzo beleeft?

Share This Page