Ook ik ben vrijwilliger bij de stichting Earlybirds. Wat een dankbaar werk om de (veel) te vroeg geboren kindjes vast te mogen leggen.
Ja zeker. Ik ben vrijwilligster bij de speelotheek. Doe de facebook bij houden. En het bestuur helpen met ideeën. Om meer leden te krijgen om te kunnen blijven bestaan. En bij een groot instelling voor mensen met een beperking. Elke 2 weken een clubavond, en ik ga met ze mee op leuke uitjes. ( Efteling zwarte markt, concerten,)
Lijkt me ook inderdaad zeer dankbaar werk.. Krijg je daar ook cursus voor oid? of moet je ook al echt fotografie als hobby/beroep hebben?
Momenteel even niet. Wel een behoorlijke tijd als vrijwilliger in een dierenasiel gewerkt! Waarom? Omdat ik het leuk vond!! Ik maakte daar de verblijven en de bakken van de katten schoon en gaf eten en drinken. Ook wilde ik me aanmelden als 'maatje', voor mensen die nog niet zo lang in nederland waren en die de taal en de regeltjes nog moesten leren enzo... Ik had net een intake gehad, toen ik werd gebeld dat het allemaal niet door ging.. Was via Humanitas.. wel jammer vond ik het!! Incidenteel ben ik een keer vrijwilliger geweest bij een soort 'kinderweek', waarin er allerlei activiteiten voor kinderen werden georganiseerd. Ik moest toen spullen klaarleggen voor de activiteit, meehelpen met snijden (activiteit was een cake versieren), marsepein rollen, drinken en lekkers verzorgen, afruimen. Momenteel moet ik m'n leven even anders in gaan richten, voordat ik opnieuw mezelf voorbij loop... dus even geen ruimte voor vrijwilligerswerk helaas... In een hospice werken is inderdaad loeizwaar (vooral geestelijk), maar het kan je ook een hoop moois brengen (levenswijsheid/-inzichten bijvoorbeeld..) en bovendien worden vrijwilligers in een hospice altijd goed geschoold!!! Niet alleen handig voor jezelf, maar staat ook nog eens goed op je cv!! Succes met kiezen!!
ben vrijwilliger voor kika berenverkoop (vanuit huis) en op beurzen/evenementen staan waar we voor gevraagd worden verder voorlcihting op scholen geven
Ik zou ook vrijwilligers werk gaan doen maar toen kreeg ik een baan en heb ik er geen tijd voor, mocht ik mijn baan verliezen ga ik zeker vrijwilligers werk doen.
Lijkt me ook erg interessant om als vrijwilliger aan de gang te gaan voor Kika. Ik neem even een kijkje op de site.
Ik nu niet meer, maar jaaaaaaaaren gedaan: scouting was erg bevredigend en leuk! Mijn vriend doet zowel bij scouting als bij het rode kruis vrijwilligers werk
Je krijgt geen cursus. Je moet echt al fotograaf zijn. Je stuurt 20 daglicht foto's in. Die worden beoordeeld. Soms doe je dan nog een test reportage in het ziekenhuis.
Prachtig! Lijkt me heel mooi en dankbaar ook!! Ik dacht vanmiddag bij het invullen van de lijst nog: volgens mij mis ik iets..... En ja hoor! Kom ik er zojuist achter dat ik al een aantal jaar vrijwillig moderator ben op een forum! Hahahahaha En binnenkort wordt ik ook elders nog gevraagd om vrijwilligerswerk te gaan verrichten, maar ik moet nog even kijken of ik dat kan combineren met m'n prive- en werkleven...
Wat een mooi en dankbaar vrijwilligerswerk! Ik liep een dag vrijwillig mee op mijn eigen werk, maar de begeleiding is daar niet altijd even zoals ik had gehoopt. Dat vind ik dan wel weer jammer.
Ik hielp als tiener altijd bij de kinderboerderij om de hoek, helpen bij evenementen, dieren voeren, etc. Toen ik wat ouder werd heb ik jaren vrijwilligerswerk gedaan bij het Bevrijdingsfestival en andere kleine festivals en events in de stad. Ik heb meegelopen met kids, helpen opbouwen, barwerk, toiletten schoonmaken, muntverkoop.. Heel gevarieerd, je kreeg er niets voor maar het was altijd heel gezellig en dankbaar werk. Nu zit ik te denken om over een paar jaar een cursus tot groepsleiding te doen voor de lokale scoutinggroep. Ik heb altijd bij de scouting in Nederland gezeten en heb toen moeten stoppen vanwege studie en werk.
Ik heb twee jaar als vrijwilliger gewerkt bij een locaal maatjesproject, voor die periode werd ik gekoppeld aan een eenzame vrouw met psychiatrische achtergrond om samen leuke dingen te ondernemen of gewoon een kopje koffie drinken. Dat was erg dankbaar om te doen. Ook heb ik nog vele jaren een website + forum gehad voor slachtoffers van seksueel geweld om zo lotgenotencontact te bieden. Ook wel eens ontmoetingsdagen gehad. Was ook goed om zo de mensen bij elkaar te brengen en wat te kunnen betekenen. Ik zou in de toekomst wel weer iets willen doen, dus het is wel mooi om hier wat ideeën op te doen.
Ik ben een tijd acoliet geweest in een ziekenhuis in de omgeving. Communie rondbrengen naar zieken en in de kerkdienst van het ziekenhuis de mis dienen. Ik ben daar nu anderhalf jaar mee gestopt, maar heb het wel met veel plezier gedaan.
Ik ben organisator van de collecte bij het longfonds. Ik doe een gedeelte van mijn wijk, bel de mensen of ze weer willen collecteren, breng de bussen rond, haal ze weer op, tel het geld en breng het naar de bank. Zelf loop ik dan mijn eigen straat. De bedoeling is dat ik de hele wijk ga organiseren, aangezien de huidige organisator al op leeftijd is en dus steeds meer wat afstoot. Is maar een paar weken per jaar werk en een paar bijeenkomsten. En toch vind ik het best veel zo erbij met mijn 29 urige werkweek
Ik ben vrijwilliger bij de speelotheek in mijn woonplaats, nog tot de zomervakantie, dan stop ik er mee. Verder ben ik eigenaar van een stichting die moeders helpt om een club op te richten door zo meer sociale contacten te krijgen in hun woonplaats dmv activiteiten te organiseren voor kinderen en de moeders. En in mijn woonplaats hebben wij zo'n club waar ik ook bij in het team zit (ik organiseer dus speelochtenden, speelmiddagen, mama-avonden). Alles vrijwillig. Vooral de Stichting kost mij veel tijd, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen en te zien hoeveel moeders zo meer sociale contacten hebben gekregen.