Hi dames, Momenteel ben ik ongeveer 5 weken zwanger en ik merkte vanochtend dat mijn baarmoeder erg laag, zacht en open lijkt(net alsof je je vinger erin kunt prikken- maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan ). Ik durfde niet verder te voelen en ben eruit gegaan. Zal het ook nooit meer doen! De vraag is : wat ik tot op heden heb gelezen is dat deze dicht en hard zou moeten zijn.. Maar hij is dus erg zacht en soort van open. Het voelt wel anders aan dan wanneer ik ongi zou worden (middelhoog en hard en open was t toen). Is dit een teken van een miskraam of wat..? Nu durf ik ook geen seks te hebben met manlief.. Herkennen jullie dit?? Ik maak me hier toch echt zorgen om . Verloskundige bel ik maandag voor een afspraak. Verder heb ik af en toe wat ongi krampjes (niet heel erg), plas heel vaak en heb wat last van mijn onderrug.
Ten eerste, nooit meer doen!! Zo heb je kans op infecties en is niet verstandig. Ten tweede, ik heb geen idee hoe mijn baarmoedermond toen aanvoelde, ik heb niet liggen voelen, ik denk dat je jezelf alleen maar gek gaat zitten maken en daar heb je echt niks aan. Je kan altijd de VK bellen om het te vragen.
Zodra de baarmoeder na de 12 wk hoger gaat liggen , zul je zien dat de baarmoedermond ook hoger ligt en dus niet meer aan te raken is.. Gemeenschap kan gewoon maar ik zal hem niet expres met je vingers aan gaan raken
Euhmm waarom voelen dan? Zo loop je wel kans op infecties, voor vragen gewoon ff de verloskundige bellen.
Vind dat infectie stukje zo'n onzin. Als je je handen wast, is dat waarschijnlijk schoner dan seks met je partner zonder een douche ervoor... En verder, voelen heeft geen zin, je weet immers niet wat jouw lijf doet bij een zwangerschap. Dat is bij iedere vrouw anders.
Mijn baarmoedermond is heel de zwangerschap nog niet hard en gesloten geweest. Ben er met 25 weken zelfs mee naar het ziekenhuis geweest omdat ik me zo druk maakte erom. Kreeg ook het advies niet meer te voelen omdat je niet weet wat je precies moet voelen. Ze hebben toen ook inwendig gekeken en gevoeld en mijn baarmoedermond opgemeten en alles was gewoon helemaal normaal. Terwijl ik zelf het idee had dat ik er zo mijn hele vinger in kon stoppen. Probeer je dus niet druk te maken en anders gewoon je verloskundige bellen, die kan je vast gerust stellen.
Ik denk dat handen toch meer soorten bacteriën kunnen zitten dan aan de penis van je partner en eerlijk gezegd ga ik ook geen seks hebben als hij niet gedoucht is en ik ben ook meestal lekker fris gedoucht van tevoren maar dat is ieder voor zich