kuitkrampen iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kuikentjepiep, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Als ik me 's nachts wil omdraaien schiet de kramp er al in.
    Ook bij een soort schuine kuitspier waardoor ik dit niet tegen kan drukken. Ik moet dan constant opstaan uit bed omdat mijn voet gewoon helemaal scheef trekt.
    Bij beide benen komt dit nu steeds vaker voor.
    Heeft iemand tips??

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Toevallig vorige week voorgelegd aan de VK en die zei dat ik de hele dag door goed moest rekken en extra voordat ik ging slapen. Eventueel benen omhoog leggen in bed en extra calcium eten (zuivel, groente, noten)...

Hoop dat het wat helpt voor je!

3. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Voordat je gaat slapen en glas lauw water drinken.
    En idd je voeteneind iets omhoog zien te leggen. Liefst met iets onder je matras of je moet een elektrisch bed hebben.
    Een kussen onder je benen leggen kan ook, maar als je veel woelt in je slaap helpt dit niet omdat je dan je kussen wss weg trapt.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat iemand al schreef over calcium, mijn vk zei calcium + magnesium, ik heb er nog geen last van, maar had bij mijn eerste het ook regelmatig aan het eind.
    Overleg even met je vk, die heeft vast tips aangezien het een echte zwangerschapskwaal is.

5. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik kreeg de vorige zwangerschap als tip om bananen te eten. Man heeft al braaf bananen mee genomen. Want ik schoot al een paar keer overeind deze week met voet en kuitkramp

6. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Mijn oma heeft ook de tip gegeven om bananen te eten.
    Ik eet elke dag voor het slapen gaan een banaan, en heb sinds toen geen kramp meer gehad

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Was bijna vergeten dat ik soms ook zo'n kramp'had, pfffff.
    Idd was goed drinken en elke dag een banaan de remedie voor mij. Al snel geen krampen meer.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dus toch de magnesium dus, want daar zit veel van in bananen ;)

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hier laatst ook tijdje last van en toen wouden ze toch even me hb prikken want het kan ook ijzer tekort zijn.

10. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat hier echt tegen helpt is magnesium! het beste is magnesium olie insmeren..dat neemt je huid direct op..ik had er altijd al last van en toen ik dat een keer tegen mijn sportlerares zei, zei ze magnesium te kort. Magnesium is sws echt een must om extra int e nemen tijdens de zwangerschap vooral de laatste maanden..google maar eens

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ohhh dames super bedankt voor de tips.
    Ik eet wel elke dag een banaan maar meestal in de ochtend.
    Ik ga deze verplaatsen naar de avond hihi
    Ik ga eens googelen naar magnesium.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnesium idd!

13. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel kramp, bananen eten icm met yoghurt helpt erg goed (calcium schijnt de opname van magnesium te bevorderen)

Voeten omhoog leggen kun je beter niet doen, dan stroomt het bloed er juist uit en krijg je meer kramp..

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

magnesium en (ja het zal heel raar klinken maar werkt heel goed) een stuk sunlightzeep aan je voeteneinde leggen, uit de verpakking en gewoon op je matras.

15. Meizel

Meizel Actief lid

26 apr 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is al gezegd, maar magnesium helpt echt. Was ook het advies van mijn gyn. Ik slik ze in tabletten, bioactieve magnesium. Werkt goed!

16. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Dat is al een hele oude tip ;)
    Ik moest t bij de eerste van ons onder mn hoeslaken leggen aan t voeten eind... en stom of niet, het werkte wel. :)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat klopt, het werkt echt. Ik heb al vanaf mijn 12e regelmatig kuitkrampen (dus niet zwangerschapsgerelateerd in mijn geval ;)) en sinds een jaar of 5 heb ik een stuk sunlightzeep in bed. (ik ben nu 40 trouwens)Ruim 20 jaar lang met enige regelmaat s nachts uit bed gesprongen van de pijn, echt niet fijn als je zo wakker wordt :$

Maar nu, van zeker 4 x in de week kramp naar ik denk 2x per jaar. Maar vraag me niet HOE het werkt, want dat weet ik niet.

Deel Deze Pagina