Pffff, ik heb me eigen al ongelukkig gezocht, maar kan niets fatsoenlijks vinden.. Mijn zoon heeft de 17e kerstviering met zijn school. Ze gaan dan naar de kerk en vieren de geboorte van Jezus. Nu moeten de kleuters als herder, maar kan nergens een leuk gewaad of patroon vinden om dit te verwezelijken. Kan iemand me aan zo'n "pak", patroon of link naar zoiets helpen? Ongeveer maat 116, iets groter mag ook, ik pas het wel aan...
je schrijft 'patroon' ? dus je bent handig genoeg om iets te maken? Wij hadden vroeger een vrij simpel herderpak: Een donkerbruine 'jurk' -eventueel met muts. En dan als 'riem' rond de middel een touw...(wel handig als je dan lusjes maakt waar hij doorheen kan) Ik geloof dat dat pak door ons alledrie (m'n broers en ik) wel gedragen is. Dit idee: http://www.juf2juf.info/illustraties/Projecten/kerstmis/images/herder.gif
Ja, ik zat ook al te denken aan een grote bruine lap stof en daar dan 2x de vorm van een "jurk" uit te knippen, de 2 helften aan elkaar te naaien (ben ik idd handig genoeg voor, alleen even een naaimachine zien te lenen ergens). Van dezelfde lap kan ik natuurlijk ook een stuk gebruiken voor op zijn hoofd, idd ook met een touw of lang stuk stof eromheen gewikkeld..Hmmmmm, ik laat mijn gedachten er nog even over gaan.. Iig bedankt voor het plaatje, daar kan ik wat mee..