De geluiden gaan vooral op zodat jongeren weer meer betrokken raken in de samenleving. En dit hoeft niet perse in het leger te zijn. Nu moet je ook nog steeds actief weigeren als je geen dienstplicht wil met bijkomende verplichtingen. Maar dat doet bijna niemand nog omdat je niet hoeft te gaan maar mag gaan als je als jongen die brief krijgt. Wat betreft oorlog. Hmm nee niet echt. Ben eerder bang dat zo'n ex-Syrië ganger ergens een bommetje dropt.
De oorlog is daar, niet hier. Er is geen dreiging voor Nederland. Dus bang zijn is eigenlijk niet nodig. De VN zou dit weekend beslissen of er een missie met gewapende militairen wordt gestuurd. Aangezien Nederland lid is, kan Rutte niet zomaar weigeren om hulp te verlenen, lijkt me.
Ik herken je angst wel een beetje. Ik had dat ook, gelijk al bij het horen van het verschrikkelijke vliegtuigdrama, dat hij uit de lucht is geschoten. Om jouw laatste zin ben ik ook blij. Anders maken ze het alleen maar erger dan het al is... Misschien gaat het allemaal wel meevallen nu dat niet gaat gebeuren...
Ik ben er wel mee bezig ja... Vooral ook dat Amerika hier een rol in speelt,mijn vriend gaat 10 augustus naar Amerika en ben echt bang dat er iets gebeurd..... Ook heeft Nederland geen kans op overwinnen mocht er een oorlog komen en Rusland of welk land dan ook trekt Nederland binnen.. Wij hebben amper wagens,geen tanks en een klein aantal gevechts vliegtuigen..dus tja.....tegen die tijd hoop ik toch wel weg te zijn hier...
Nee, niet bang. Maar wel alert. Wanneer er wat gebeurd, zijn we 1 van de eersten die vertrekken, denk ik
Nee totaal niet, ik denk niet dat ze zo stom zijn om oorlog te gaan voeren met Poetin. Nederland tenminste niet.
Toen de ramp net was gebeurd had ik het gevoel wel meer dat het zou kunnen gebeuren, maar dat is redelijk weg nu.
In het begin was ik echt doodsbang hiervoor. Maar na een heel goed gesprek met m'n broer (marinier) ben ik er wat meer van overtuigd dat het niet gaat gebeuren
Ik moet ook zeggen dat dit bij mij ook meerdere malen door mn hoofd is gegaan. Ik ben er niet echt bang voor, maar ik zie het wel gebeuren
Hoe heeft ie jou overtuigd dan? Ik ben hier ook nogal bang voor namelijk... al die toestanden in de wereld en het komt steeds dichterbij.
ik zie het ook nog wel gebeuren. Niet alleen in Oekraïne, maar ook het hele gebeuren in de Gaza strook. Heb het gevoel dat het niet lekker gaat in de wereld, al heel lang niet. Maar dat het nu op een soort kritiek punt op de weegschaal komt ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Denk dat het ook komt omdat ik een paar familie/kennissen heb die heel hard roepen dat Nederland dit niet moet 'pikken' en actie oet ondernemen, dat we Rusland en het wk 2018 moeten boycotten en weet ik wat nog meer. Ik maak me er ongerust om dat er steeds meer mensen zijn zo gaan denken en wie weet wat er dan gaat gebeuren... Ook ik ben blij met de beslissing van Rutte. We kunnen dit vast op een andere manier oplossen.
Op dit moment zijn de economische belangen te groot..maar dat er wat gast gebeuren.. dat is zeker..er moet op getreden worden tegen Poetin. In de meest gevallen blijft Nederland in dit soort gevallen heel correct en rustig en zal het niet.meteen in een vaart van een oorlog lopen. Ik.ben ontzettend blij met Rutte en Timmermans, die pakken het geweldig aan! Zolang we ons niet laten op jutten Door bijv Amerika loopt het denk ik wel goed af!