Wie nog meer zo bang voor oorlog?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Inderdaad, ik wordt eerder benauwd van alle mensen die maar willen vertrekken.... lekker dan. Nationalisme zit er niet meer in, tenzij oranje moet voetballen...

Maar ja, daarentegen ken ik ook genoeg "Nederlanders" die, zoals je ze in 40-45 zou noemen, NSB'er zouden worden. Nog erger.

Nou, als de oorlog voorbij is, blijf dan ook eg, dan ben je echt geen Nederlander meer in mijn ogen.

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik moet ook zeggen dat ik die Poetin niet vertrouw hij lijkt aan te dringen op oorlog; Rutte en Timmermans hebben er goed aan gedaan om ongewapende politie en marechausseete sturen.
    En ik hou eerder mijn hart vast voor de Syriëgangers die terug komen.
    En de ISIS is ook niet te vertrouwen.

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja het zit ook wel in mijn achterhoofd. Maar ik zie het allemaal wel. Het enige waar ik aan denk is dat ik bezig ben met kinderen en ik die niet in een eventuele oorlog wil baren. Maar ik denk dat er geen oorlog komt.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Alsof die Syrië gangers ons allemaal iets aan willen doen? Vind dat echt bangmakerij van de media. Die lui gaan daar puur heen omdat het volk aan gort word geschoten en geen hulp krijgen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat een onzin.

Als je de keuze kunt krijgen om je kinderen in veiligheid te brengen. Kies ik liever daar voor dan in een oorlogsgebied te blijven.

De meeste zullen het daar wel mee eens zijn. Als je kunt vluchten moet je het ook gewoon doen.

Maar ja als er een derde wereld oorlog uit breekt mogen we blij zijn als er nog een mens overblijft.

Een paar kernbommen en er is niks meer van de wereld over. en al zit je op het puntje van de noord pool of zuid pool veilig zijn we nergens meer met een w3.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik maak mij er niet druk om. Een derde wereld oorlog breekt niet uit, denk ik tenminste ;)

Mocht het wel gebeuren, dan kiezen ook wij voor vluchten.
    Ik vecht voor geen enkel land, ik vecht voor de veiligheid van mijn kinderen als het moet. Als ik vechten kan vermijden door te vluchten, doe ik dat met liefde.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nee maak ik me niet druk om.

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Nou het spookt soms wel door mijn hoofd.....dat er ooit misschien oorlog uitbreekt. ik vind t gewoon een eng idee. Zeker chemische wapens enz.....machteloos ben je dan als burger.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee klopt, dus ik denk dat wij sowieso wel goed zitten wat dat betreft. Maar het was een reactie op iemand die vroeg waar ze dan heen kon. ;)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hopelijk heb je dan idd een grote zak spaarcenten.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tuurlijk. Bangmakerij van de media. Lekker naief;)
    Merendeel komen geradicaliseert terug en grotere kans dat die gasten ergens een bommetje neerleggen om hun statement duidelijk te maken. Sorry maar dat vind ik een grote dreiging. Denk je nou echt dat de overheid die gasten voor de lol in de gaten houd:(

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Statement over wat? Ze hebben geen problemen hier met nl of nlers, anders gingen ze sowieso niet naar syrie. Dit roept de media nu al 13 jaar hier in nl om mensen warm te houden.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    En iedereen maar zeiken als er meer geld nodig is voor defensie. Ongelofelijk.

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik ben er niet bang voor, maar het houdt me wel bezig.. Manlief is er wel mee bezig, die heeft al besloten dat hij zich vrijwillig aanmeldt bij het leger mocht het zover komen :$

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja, ik knijp 'm ook wel een beetje. Zeker toen ik vanmorgen las dat Rusland experimenteert met nucleaire bommen die 500-5500 km ver kunnen komen.
    Maar zowiezo want het is nu op wel heel veel plaatsen slecht. Een tijd geleden ook nog een docu gezien over de ingredienten die nodig zijn voor het ontstaan van een oorlog. Zwakke economie, 'eigenwijze' leider, veel volgers....... wo2 is ook begonnen met een flinke recessie.
    En bovendien heeft Rusland straks niets meer te verliezen.

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Begin mij er nu toch ook wel wat zorgen over te maken :.(

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Het spookt weleens door mijn hoofd. Maar het is voor mij juist een reden om meer te genieten van het hier en nu in plaats van angstig te zijn. Wat komen gaat kun je niet veranderen (zeker niet zoiets groots als een oorlog) en de kans dat ik morgen onder een auto kom is groter en dan ben ik er ook niet meer. Maar daar denk ik toch ook niet de hele dag aan...Al kan de gedachte aan oorlog me soms wel benauwen. Ik stop dat maar een beetje weg altijd.

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ben er ook best bang voor, het houd me ontzettend bezig allemaal.
    Helemaal met de weet dat Rusland over zeer machtige ( al dan niet de machtigste ) wapens etc ter wereld heeft.

Brr.... Hopen dat dit snel achter de rug is allemaal.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.958
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is dat er opnieuw oorlog uitbreekt in dit deel van de wereld. Alles kan. Ik kan morgen of volgende week of volgend jaar ook terminaal ziek worden, een dodelijk ongeluk krijgen of wat dan ook. Of zoiets vreselijks kan een geliefde overkomen. Sterker nog: die kans lijkt me eerlijk gezegd een stuk groter dan het uitbreken van een oorlog die ons op ons grondgebied raakt. De kans dat er iets naars met jou of één van je gezinsleden gebeurt, bestaat altijd. Op zich begrijp ik die angst wel (alleen al het idee dat er iets met mijn kinderen gebeurt, knijpt mijn keel dicht).
    Maar om nu op een forum op zoek te gaan naar mensen met dezelfde kans, lijkt me niet verstandig. Ik denk dat je je eigen angst en die van de anderen alleen maar vergroot. En dat maakt je leven niet beter.

Ik dacht er laatst aan, bij ons in de stad hebben we een "dorpsgek" om dat nare woord maar te gebruiken. Hij woont al zo lang ik me kan herinneren in een caravan in de bossen vlak buiten het dorp. Hij loopt altijd rond in camouflagekleding en roept constant dat we voorbereid moeten zijn voor de dag dat alles uit elkaar valt en "de oorlog" begint. Laatst dacht ik even: wie weet krijgt hij 'eindelijk' gelijk. Om heel snel daarna te denken: als hij gelijk krijgt, is hij nog steeds niet bete af dan ik. Maar ik weet wel wie de laatste 20 jaar gelukkiger is geweest.

Ik heb het te druk met leven, om me druk te maken met wat er allemaal voor ellende gebeuren kan.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zie Rusland niet als bedreiging maar wel Isis. Ik zou graag zien dat Isis een kopje kleiner wordt gemaakt. Om het maar eens even in hun bewoordingen uit te drukken.

Deel Deze Pagina