Vandaag jaar geleden sinds we voor ons eerste kindje gaan!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kuukske, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi dames,

Het is vandaag precies een jaar geleden dat we met de anticonceptie zijn gestopt en we voor een eerste kindje gaan! Wat is het eigenlijk snel gegaan! Tot op heden zonder echt resultaat (zie onderschrift), maar we houden de moed erin! Bij deze wil ik een hart onder de riem steken voor andere meiden die ook al een tijdje bezig zijn voor een kindje! :)

2. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoop voor je dat het nu wel snel raak mag zijn, en dat het een plakker wordt !!!! succes en goed dat je er zo positief in blijft !!! elke cyclus is een kans, dus grijp die met beide handen :D

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi naamgenootje. Hier een andere Heleen.

De tijd vliegt ja. Wij zijn sinds november bezig en helaas nog geen geluk gehad op dat vlak.

Ben je gericht bezig? As in: temperaturen en ovulatietesten ofzo?
    Of ben je al bezig met eventuele onderzoeken ofzo?

Hopelijk is het snel raak meid.

Misschien tellen we beiden in de zomer aan. Onze naam betekend "de stralende", dus wellicht doet de zon ons goed :)

Succes!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meid!

Het komt vast allemaal goed. Mooi om te lezen dat je er zo positief in staat!
    Hier bij de eerste ook pas in ronde 23 raak. Daarna ronde 2, werd een missed abortion en nu weer in ronde 2 raak.
    Alles is dus mogelijk!

Ik duim voor je meid!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik moet er de hele tijd aan denken, over precies 3 weken ben ik ook al een jaar gestopt met de pil.

Van te voren had ik nooit gedacht dat het allemaal zo moeilijk zou gaan :( Om me heen lijkt iedereen wel gewoon in de 1e ronde zwanger te worden. Sommige krijgen een miskraam, maar de ronde erna is het gewoon weer raak.

Heel veel succes!

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zo ging ik er op een gegeven moment ook naar kijken...Wat best frustrerend was soms, zeker als er meiden zijn in je omgeving die wel heel snel zwanger raken(1 zelfs binnen een maand na het stoppen met de pil!). Het is bij ons gelukt op het moment dat ik eigenlijk wel wanhopige neigingen kreeg en er echt verdrietig van werd(ik was ook nog eens heel onregelmatig ongesteld, dus dan ga je ook denken aan de medische malle molen...).
    Ik mag niet klagen, het is ons na een jaar "oefenen" en een stapeltje ovulatietesten gelukt.

Ik wens je heel veel succes en sterkte, en wens jullie alle geluk van de wereld in de vorm van een zwangerschap!

7. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hey
    Hier na 16 maanden nog niks!! Vraag me ook wel eens af of het ooit gaat lukken. Maar toch zijn er ook genoeg verhalen die na 1,5 jaar pas zwanger werden. Het zou dus gewoon alsnog meoten kunnen lukken.

8. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Mooie positieve noot.... super
    Dit positieve test komt ook nog wel ;)

9. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hé Heleen vorige maand heb ik lopen stoeien met ovulatie testen maar ik vind het wel een gedoe en ik had mn ei niet gespot. Ik wil er sowieso niet teveel mee bezig zijn. Althans dat probeer ik ;) en jij? Oh wist niet dat wij zo'n mooie betekenis hadden! Dat moet dus wel goed komen dan :D succes!

10. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hé meid wat fijn dat het raak is super gefeliciteerd! Laat het ajb goed gaan ik gun het je van harte! Geniet ervan!

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Wat naar dat het je nu weer is overkomen! Dat laatste herken ik heel erg! Een vriendin van mij is ook zwanger zonder enige moeite en zij is zwanger geraakt op het moment dat ik gecuretteerd ben. Best confronterend en qua miskraam ben ik de enige in mijn nabije omgeving die het gehad heeft dus soms voel ik me als vrouw gefaald terwijl dat natuurlijk niet zo is. Meis we houden de moed erin onze tijd komt nog wel! Heel veel sterkte met de verwerking!

12. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Dank je wel een gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    #13 Kuukske, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    Dotjepk, Limburg27 en Mamavanmenno200
    Bedankt voor jullie reacties! Dotjepk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ooit zal het voor ons ook raak zijn limburg27 en Mamavanmenno200 mogen wij ook trots onze positieve test hier showen en later onze prachtige dikke buiken! Althans dat ben ik van plan :p Ik kan niet wachten! :)

Ps Mamavanmenno200 wat vervelend dat je zulke lange cyclussen hebt! Krijg je daar al medicijnen voor?

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #14 Beepje, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    Hallo allemaal,

Wat een mooie oppepper van je!
    Helaas hebben de voorverschijnselen van oma zich gisteren weer aangedient :( Game over dus en op naar de volgende ronde, ben de tel kwijt. In ieder geval al 8 maanden bezig. Het lijkt wel een eeuwigheid. En inderdaad bij iedereen om mij heen lukt het altijd meteen. Zeer frustrerend en ook confronterend! Ook hier een langere cyclus maar deze ronde moet ik vaker naar het ziekenhuis voor echo's en bloedprikken. Het is nog veel te vroeg om de hoop al op te geven, vooral als ik zoveel verhalen hier lees van mensen die veel langer bezig zijn, respect. Zo word je geduld echt op de proef gesteld. Maar ik weet zeker dat het ooit goed komt. Moed houden iedereen!

15. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt. Hier net het jaar oefenen niet gehaald. Alle verhalen die je hoort geven je hoop dat het nog zeker kan of zetten je terug op je plek als anderen jaar in jaar uit bezig zijn en nog niet zwanger zijn. Er zijn een hoop tips die je de ene keer kunt hebben en de andere keer niet: je moet er niet teveel mee bezig zijn en dat soort dingen... Het belangrijkste wat ik geleerd heb is bij mezelf te blijven. Ik luisterde naar adviezen als ik er behoefte aan had en negeerde de zwangerschapspagina als het me te veel werd. Zoals je ziet is het bij mij uiteindelijk gelukt, misschien geeft dat je hoop en misschien baal je er enorm van dat het bij jou nog niet gelukt is. Het is geen makkie dat zwanger willen worden en als je eenmaal zwanger bent wordt het niet makkelijker:). Go with the flow: die van jezelf!!

Succes dames

16. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hooii..
    Wij zijn inmiddels al 1.5 jaar gestopt.. en al iets meer als een jaar bezig..
    soms zooooooo frustrerend.:O het kan gemiddeld een jaar duren..
    de eerste maanden was ik echt gestresst als het dan weer niet gelukt was..
    nu heb ik zoiets hop naar de volgende ronde..

Ik hoop dat je snel zwanger word succes!!..

17. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Voorverschijnselen van oma? Haha die kende ik nog niet. Wat vervelend dat je cyclus nog niet is wat het hoort te zijn en dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet! Ongewild ben je er dan natuurlijk nog meer mee bezig dan je wellicht zou willen. Idd je geduld wordt echt op de proef gesteld! Hou vol ooit komt ook echt onze tijd! Tot die tijd kunnen we elkaar hier blijven steunen! :)

18. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    He Isade, gefeliciteerd met je zwangerschap! Erg mooi geschreven en bedankt voor je adviezen! Het helpt altijd om berichten te lezen van mensen bij wie het na een hele tijd proberen is gelukt! Dat geeft moed!

19. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi Beebie! Bedankt jij ook heel veel succes! Ik zie dat jij bijna kunt testen en dat je 's avonds kotsmisselijk bent!! Spannend! Hou je ons op de hoogte?

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hihi :D ja met de voorverschijnselen van oma bedoel ik dat de spotting op gang is gekomen dus zal wel snel weer ongesteld zijn. Hoe hard je ook roept dat je er niet mee bezig bent en wilt zijn en dat je vermoed dat het toch niet raak is, het is toch iedere keer weer een teleurstelling als je weer ongi word. Op dat moment zakt de moed me altijd in de schoenen :(.

Deel Deze Pagina