Heel stiekem heb ik ook een voorkeur, maar.... Toen ik vd 1e zwanger was (heel snel dus vooraf nergens over na gedacht) dacht ik meteen dat het een meid zou zijn, het was zelfs zo erg dat mijn moeder dacht dat ik teleurgesteld zou zijn als het een jongen zou blijken. Dus toen ik belde om te vertellen dat alles goed was bij de 20-weken echo dacht ze zelfs dat het wel een meid moest zijn, zo blij was ik. Dus wat het ook wordt, ik ben een gelukkig mens vooral als het gezond is! Maar antwoord op je vraag. Voordat we voor de 2e gingen wilde ik ook echt proberen een meid te krijgen, dus niet te dicht op de eisprong klussen. Maar ik heb dat eigenlijk direct weer overboord gegooit, want de wens blijkt direct zo groot, dat ik gewoon alle kansen wil benutten zwanger te worden. Dus, nee ik kan er geen rekening mee houden En mijn man kan alleen maar mannetjes maken volgens mij!
volgensmij (ik heb niet alles gelezen) spermacellen zijn X en Y en x is een meisje dna en Y een jongen dna. en het is wel bewezen dat Y zaad sneller is dan de X zaad (jongenszaad is dus sneller) dus als je het alleen op de dag van je eisprong doet is de kans groter op een jongen want als je het de dag ervoor doet licht er zowel X als Y zaad te wachten op het eitje! dus helemaal bakerspraat is het ook weer niet! zelf ben ik blij met zowel een boy als een girl mij maakt het niets uit als het maar gezond ter wereld mag komen en een gezond leven kan lijden!! liefs shy girl
idem! en inderdaad shy girl als het maar gezond ter wereld mag komen en een gezond leven mag lijden. Mijn zus is zwanger en ze wilt ZO graag een meisje! Ik denk dat het voor haar een HELE omschakeling is als blijkt dat het een jongetje is. mm, ik heb altijd een voorkeur gehad voor een meisje, en die heb ik nog maar dan wel lichtjes.. maar ik kan ook zeggen dat ik net zo super blij zou zijn met een jongetje.. als ik er zo over denk lijkt dat me ook super leuk...
Wij hebben het 'onveilig' gedaan op de dag voor mijn eisprong en 9 maanden later is er een mooie jongen geboren. Dit bedacht ik me later pas hoor, toen onze zoontje al in mijn buik zat. Bij onze dochter hebben we gewoon geklust. XOXO
In aanvulling op shy girl, het is ook zo dat X spermacellen langer in de baarmoeder kan overleven dan Y spermacellen. De kans op een jongen wordt kleiner als je 2 a 3 dagen voor eisprong gaat klussen. Hier ook gezondheid gaat voorop, maar ik heb toch een lichte voorkeur voor een jongen en VL voor een meisje . Nogmaals als het een meisje zou worden zou ik ook heel blij zijn. Ben overigens nog niet zwanger hoor maar probeer er stiekem wel rekening mee te houden.