ik was bij de vk vorige week en die zei dat ze het bijzonder vond dat ik vertelde dat mijn vriend de baby al voelde bij ongeveer 21 weken! toen wou ze even voelen aan mijn buik, kreeg ze zelf een harde tik, nou daar stond ze wel eventjes van te kijken haha de baby ligt met zijn hoofdje net boven mijn navel, dat konden we voelen, hij moet dus nog gaan draaien maar dat gaat hij hopelijk nog wel doen. intussen zijn de kleine tikkies al over gegaan in harde trappen en wij voelen de baby allebei ook draaien in de buik, het is super duidelijk, zelfs ook al te zien van de buitenkant. bij meer mensen al zo vroeg veel en duidelijk leven? ik hoop dat ik over een tijdje geen gekneusde ribben heb
Bij mijn eerste voelde ik de kleine met 17 weken en mijn vriend toen ook ongeveer al. Nu bij de tweede voelde ik de kleine al heel snel, met 12 weken wist ik toch wel zeker dat het de kleine was. Ben nu inmiddels 17 weken en je kunt de kleine al heel duidelijk van buitenaf voelen. Weer een druktemaker!
Ook hier een drukke meid . De gyn zegt iedere keer "Het is een lekker actief kindje" en dat voel ik zelf ook goed, al heb ik geen vergelijk omdat het mijn eerste zwangerschap is. Vanaf 16w4d voelde ik de kleine. Met 17w3d mijn vriend voor de eerste keer en sinds dien werd alles harder en duidelijker. Soms komt mijn buik echt al 3/4cm omhoog . Sinds 4 dagen herken ik de hik ook. Denk dat die nog niet van buitenaf te voelen is. Volgende keer eens testen!
Mijn eerste voelde ik al met 15 weken en mijn man kon hem voelen met 20 weken! Deze baby voelde ik ook vanaf 15 weken, maar mijn man pas vanaf 25 weken. Het kan dus per zwangerschap verschillen...
Hier voelde ik de kleine dit keer met 15 weken ín de buik, met 16 weken óp de buik en manlief met 17 weken. Inmiddels is het zo ongeveer een heimachine in mijn buik. Ik heb nu gekneusde ribben van het hoesten aan de achterkant, en beurse ribben van het schoppen aan de voorkant Uiteraard super om de kleine zo duidelijk te voelen en ook dat manlief goed contact kan maken... maar ik zou maar niet teveel hopen op gekneusde ribben Be careful what you wish for !!
Ik voelde kleine 'plopjes' met 17 weken ongeveer. Nu wordt het steeds harder. Soms schrik ik er zelfs van zo hard gaat ons jochie tekeer. Af en toe voel ik m ook draaien enzo, echt grappig! Geniet er elke keer van!
ik schrik ook wel eens ja, dan is het echt al hard! vooral vroeg in de ochtend, rond 6 uur, dan begint het, ik word er echt wakker van haha
Bij de eerste pas met 20 weken, nu met de 2de en 3de (tweeling!) voel ik vanaf week 14 al leven, en nu met 18 weken echt al harde trappen. wel heel leuk vind ik zelf. Je ziet het nog niet aan de buitenkant (volgens mij)
Ja, ik voel het deze zwangerschap veel duidelijker dan bij de eerste. Met 19 weken kon mijn man duidelijk aan de buitenkant de kleine voelen schoppen. Zijn schoppen zijn ook veel sterker dan die van zijn zus toendertijd. En dat terwijl zij een stuk drukker was, heel grappig om te voelen. Tijdens de 20 weken echo zeiden ze dat zijn beenspieren al heel erg ontwikkeld waren, meer dan gemiddeld, dus dat klopt dan wel!
leuke reacties allemaal! ik vind het ook een geweldig gevoel alhoewel ik er soms al echt van schrik hoor
Hier ook erg actief jongentje .. Ik voel hem als sinds de 18de week en sinds 23 weken kan mijn vriend hem ook aan de buitenkant voelen... Vorige week hebben we geprobeert het hartje zelf te beluisteren en dat was ook gelukt .. Onze zoon laat graag van zich horen (voelen)
Ik voelde de kleine al met 15 weken en mijn vriend met 16 weken. We hebben ook een super actief mannetje, hij is zelfs zo actief dat we tot 2 keer toe terug moesten komen voor de 20 weken echo omdat hij aan het bewegen was dat ze het niet goed kon zien.
De eerste keer plopjes voelde ik tussen 9 en 10 weken, daarna met 12 weken steeds vaker en bijna elke avond. Vanaf deze week toen ik precies 18 weken was voelde ik de kleine voor het eerst schoppen tegen mijn handen op mijn buikje. Gisteren voelde mijn man de kleine voor het eerst goed schoppen(18 halve week zwanger) dit ons eerste kindje en ik ben tenger van mijzelf.