Mensen met zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gillian2009, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Hallo,
    Ik weet sinds 3 weken dat ik zw. db heb en ben best geschrokken. Had het niet verwacht. Nu een dieet maar nog steeds te hoge suikers met name ochtend en avond. Waarsch insuline gaan spuiten en inleiden met 38 weken. Kindje was 3 week geleden nog goed op gewicht. Deze week weer een echo. Wie heeft/had er ook zw.d? Spoten jullie insuline? Hoe hoog waren jullie suikers? Ingeleid?Met hoeveel weken bevallen? Hoe groot was/is je kindje? enz. Heb wel wat forums gezien gezien maar ik dacht ik open een nieuwe en kijken of alle diabeetjes gaan reageren ;)

2. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Hoi ik wordt onderzocht op zwangerschaps diabetes. HAd 1x een glucose van 8.2 anderhalf uur na het eten. Vond de verloskundige te hoog,door gestuurd voor een groei echo afgelopen week. Met 35.2 weken woog ze 2700 gram. Was vlgs echoscopiste gemiddeld. Moest ook naar de gyn, die heeft nog een glucose curve afgesproken vorige week, krijg woensdag de uitslag. Afh. Hiervan moet ik ook misschien insuline gaan spuiten. En mogelijk eerder inleiden terwijl ik zo graag weer thuis wil bevallen. Maar als het beter voor het kindje is dan maar in het zkh. Hoop ook geen diabetes eraan over te houden. Vlgs gyn in ieder geval meer kans op ouderdoms suiker

3. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Wat heb jij laat je suikeronderzoek. Heb je het oderzoek ook rond 28 weken gehad? Wassie toen wel goed? Wel balen ja als je denkt dat je maybe thuis kan bevallen en nu waars niet. Je bent al 36 weken dus het schiet op voor je dan! spannend..............
    Mijn suiker was met die test 9.5 balen.....:(

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik heb sinds 29 weken zwangerschapsdiabetes :(

Ik word met iets meer dan 38 weken ingeleid, dus nog 2 weekjes :D
    ik spuit voor ontbijt 14 eenheden en voor lunch 8 eenheden snelwerkende insuline, 's avonds niks, dat blijft mooi oder de 7 (als ik weet dat ik meer ga eten mag ik 4 eenheden spuiten) en 's nachts 4 eenheden langwerkende insuline, omdat nuchter bij mij te hoog is
    ik zat 's ochtends (nuchter) niet meer onder de 6 en ontbijt word steeds verhoogd, omdat m'n lichaam te veel tegen de insuline vecht, maar, ik zit zelden boven de 8, dus valt nog mee met de waardes

Ons kleintje was met 31 en 34 weken nog niet te groot, maar 10 dagen later wel ineens, niet zorgwekkend, maar de kleine word met 38 weken geboren en zal dan zo groot zijn als normaal met 40 weken.

5. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hoi,

Bij mij is diabetes geconstateerd bij 26 weken door de test.
    Hij was 11,3.
    Nu in de molen in het zh en ik spuit ook insuline, nu 4 x per dag.
    S'ochtends 12, s'middags 4, s'avonds 10 dit is snelwerkende insuline en voor het slapen 12 langwerkende insuline. Nog steeds is ie nuchter en na mn ontbijt te hoog. Rond de 6,4 nuchter en na het ontbijt rond de 8,5.
    Donderdag weer een echo, de baby was drie weken geleden nog niet te zwaar ik ben nu wel benieuwd!
    Ik ben trouwens nu 30 weken zwanger en ze hadden het bij mij ook al over inleiden bij 37 a 38 weken.

6. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    jee dina kan de groei zo snel gaan? In 10 dagen? Dan ben ik heel erg benieuwd wat ze deze week zeggen van onze kleine. Ben benieuwd hoeveel ze ogeveer weegt.

Groeit jullie kleintje n0g steeds snel door met insuline?Je zou haast zeggen als het kleintje nu normaal weegt en je insuline spuit dat de kleine normaal doorgroeit?

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    dat ligt eraan of je met insuline de suiker goed onder controle hebt, ik heb het soms nog niet onder controle en daarom is de kleine denk ik zo gegroeit, maar moet wel zeggen dat ik 2 verschillende gyn heb gehad, 1e m'n eigen en die heeft niks laten zien, alleen zelf snel gekeken, en de ander liet alles zien, ook hoe groot alles was (weken en dagen meting erbij) dus kan zijn de baby dus al wel groter was, maar dat ze zei van niet, omdat het toch niet zorgwekkend was.

8. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Ik heb de eerste keer rond 30 weken een dagcurve gehad. Op eigen verzoek nog een keer herhaald, vond de nuchtere wat aan de hoge kant. Na de tweede curve vorige week bleek de glucose na het ontbijt inderdaad te hoog. Ben nu benieuwd wat de gyn woensdag zegt.

Deel Deze Pagina