hello dames, even een vraagje, Ik ben nu 15 weken zwanger, en heb al 1,5 week harde buiken die daarbij erg pijnlijk zijn. Vorige week verloskundige erover gebeld en moet rust houden in de hoop dat het dan over gaat. Maar ze zei ook dat ik nu nog meer kans heb om te vroeg te bevallen (mijn dochter is met 33+3 geboren dus daardoor heb ik al kans om te vroeg te bevallen) Maar nu vroeg ik me af of meer dames zo vroeg al harde buiken hadden? en of dat weg is gegaan? Ik zit er echt heel erg mee,doe niks meer,en nog steeds heb ik die harde,pijnlijke buiken:x ben zoo bang dat ik straks met 28 weken al beval. Er is ook een echo gemaakt en alles was gelukkig wel goed. Als ik verder was geweest had ik het ziekenhuis in gemoeten voor infuus..maar nu doen ze er niks aan omdat ik pas 15 weken ben. liefs
Ai jeetje, dat is wel heel heftig zo vroeg al.... Ik heb wel vanaf 15 weken al veel harde buiken maar deze zijn niet pijnlijk. Ik hoopte ook dat het een teken was dat ik teveel deed of dat het een groeispurt was maar inmiddels ben ik ruim 25 weken en doe ik al sinds de 16 weken niets meer en het is alles behalve weg... Hier meten ze iedere 4 weken mijn baarmoedermondlengte op om te kijken of de harde buiken daarop effect hebben maar daar lijkt het niet op. Wellicht is dat voor jou ook iets om voor te stellen als ze dat niet al gedaan hebben? Zeker wetende dat je dochter al vroeg geboren is kan ik me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Ik hoop voor je dat het loos alarm is en dat het met rusten mee valt... Sterkte!
Jeetje meid wat vervelend!! Ik heb het bij mijn dochtertje gehad, en ook vanaf week 15 zo'n beetje. Ik moest ook direct stoppen met werken en het rustig aan doen. Kreeg vaker controle en met 29 weken kreeg ik longrijping voor het geval ze te vroeg zou komen en ik had ook een verkorte baarmoedermond. Uiteindelijk is ze met 38+2 geboren. Ben je misschien niet te druk bezig?? Probeer in ieder geval wat meer te rusten. Hopelijk gaat het over en is het loos alarm en kan de kleine nog lekker in je buik door blijven groeien. En als de pijn erger wordt dan zou ik sowieso aan de bel trekken. Sterkte!!
ik had er bij de eerste ook vanaf week 16 last van.. ik heb toen niet voldoende rust genomen en ben uiteindelijk in het ziekenhuis beland. MAAR ik ben uiteindelijk toch pas met 39+5 bevallen! nu heb jij wel meer risico door je eerste, maar het is dus wel mogelijk. probeer echt volledige rust te houden...
ja maar heb het ook zelfs als ik in bed lig of lig te slapen. Ik doe laatste tijd zowiezo al weinig omdat ik begin van het jaar in het ziekenhuis heb gelegen door uitdroging. Dus daardoor weinig energie nog steeds.Dus ik deed al rustig aan,veel slapen enzo. En dan nu dit erbij doe ik echt helemaal niks meer,behalve boodschappen en eten koken en de kleine meid gaat 3 dagen naar oppas zodat ik kan rusten. Werken doe ik ook niet meer, daar kreeg ik ook pijn en harde buiken van. (werkte nog maar 3x2 uurtjes) weet niet of ik dit wel volhoud tot 40 weken. bedankt voor jullie reactie!
mn baarmoeder hebben ze opgemeten en die was nog goed. was 4 cm. misschien dat ik met 18 weken al de 20 weken echo krijg om alles goed te controleren.