haj meiden. ik zie onwijs wit al weken lang en de heledag door zo wit als een laken in me gezicht? wie heeft daar nog meer zo`n last van in zijn zwangerschap?
heb idd ijzer te kort was eerst 5.8 en later 6.0 en geen idee hoe die nu zou zijn heb twee ijzerpillen per dag met foilumzuur dus hij is wel oplopend. zie er nie uit net een spook of ik onwijze griep heb.
Jep ik ook. Ik heb normaliter een best wel donkere kleur van mezelf maar sinds ik zwanger ben zie ik er echt een stuk 'witter' uit! En ijzertekort heb ik absoluut niet, mijn ijzergehalte was zelfs erg hoog.
ja tog is mijn ijzer al oplopend maar zie er gewoon niet uit. Had eerst zwart haar maar krijg nu ongeveer me eigen kleur weer terug donker blond en dat ouwe zwarte is nu donkerbruin maar blijf lijkbleek zien en idd kringen onder mijn ogen en slaap ook genoeg. Ik haat het dan echt om in de spiege te kijken dan zie je zo ziek uit als je zo wit ziet.
Kan goed met je ijzer te maken hebben, of met lage bloeddruk, maar hoeft niet. Je zegt trouwens: ik gebruik ijzerpillen, dus m'n ijzer is weer oplopend, maar dat hoeft niet perse hoor! Ik heb hier net een ijzerkuur gehad, omdat ik zo moe was, (m'n ijzer was niet echt heel laag, maar ik ben ermee bekend dat mijn ijzer gewoon hoog moet zitten om me goed te voelen): 7.1 voor de kuur. Nu na de kuur zat ie op 6.7..... Dus weer een kuur meegekregen, om in ieder geval te voorkomen dat ie erg drastisch gaat zakken... Maar ook ik zie bleek, wel grappig: ik word nu sneller bruin dan anders, dus m'n armen en benen zijn goed gebruind voor mijn doen, (heb een erg blanke huid). En m'n gezicht is dus normaal erg bruin, mede door m'n sproeten. Die willen nu ook niet echt mee, dus in plaats van bruine kop en wit lijf heb ik nu een (redelijk) bruin lijf en witte kop, LOL Ben wel blij toe dat ik er zo bijloop trouwens: ben vrij beroerd van de zwangerschap en op deze manier zien mensen tenminste ook aan me dat ik niet lekker ben... Hoef ik niet zoveel uit te leggen, da's wel prettig...
jah ook ik was heel erg wit, nu een heel klein kleurtje van een beetje zon (smeer me in met factor 50)
hier ook mega bleek maar ben ook zo moe mijn ijzergehalte is van de 7,8 ofzo naar de 6,5 gezakt bloeddruk is 80/40 kan niks eten als ik drink komt het er uit ben zo moe. Wil grag genieten
ja ik ook de bruin zonder zon vliegt er bij mij met flessen tegelijk doorheen hahaha kan niet wachten tot ik weer een zonnebank kan zien en heb laatst n keer laten spuiten bij een zonnebankstudio maar toen leek ik op n oempa loempa dus nee is niet voor herhaling vatbaar durfde 2 weken de deur niet uit!
hahahah kloten is dit allemaal van zwangerschap ik zal idd woensdag aan me verloskundigern vragen als we me bloed weer gaan prinken voor me ijze gehalte ben ik wel benieuwd naar als iej het met 2 pillen nu wel opbouwd of niet.
ik zag er in het begin ook heel wit uit. dan zei mn vriend doe ff iets op je gezicht een crempje of poedertje ofzo. hahaha. maar het is nu gelukkig al iets beter. toen was ik trouwens ook 's ochtends steeds misselijk. dat is nu gelukkig over. maar nu ben ik vrij vaak 's avonds misselijk. en ik heb echt heel vaak last van mn rug. maar ja nog 32 weken dan is het gelukkig weer over. kusss
Ik was ook heel wit tijdens m'n zwangerschap, en had geen ijzertekort. Vond het wel vervelend, want er werd constant aan mij gevraagd of alles wel goed ging en of ik me wel lekker voelde. Nu, twee weken na de bevalling, ben ik nog steeds heel bleek, maar al wel minder erg dan tijdens de zwangerschap.