Verloskundige hoort hartje niet (14 weken zwanger)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mammietammy, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammietammy

1 sep 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de verloskundige geweest. Na lang zoeken en luisteren kon ze het hartje van de baby niet vinden.
    Ze maakt zich zelf geen zorgen zegt ze (?) maar nu mag ik morgen terug komen om weer te luisteren..

Hebben meer meiden dit gehad? Ik maak me best veel zorgen nu.. :(.

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Morgen pas?? Ik zou terug bellen en zeggen dat je wilt dat het nagekeken wordt! Vind het belachelijk dat ze je zo weg stuurt....
    Snap dat je je zorgen maakt...sterkte!

3. mammietammy

1 sep 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he? Nu ik thuis zit denk ik ook huh.. Maar denk misschien stel ik me aan en komt het vaker voor?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb het ook een keer gehad in het begin (door voorliggende placenta) maar toen zei ze na een aantal keer proberen: we laten ff de echokop erop zetten. Binnen 5 sec had de echoscopiste m te pakken (opluchting).
    Ik raakte niet meteen in de stress maar had denk ik wel stress gekregen als ze me zonder uitsluitsel naar huis had gestuurd.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had gezegd dat je vandaag uitsluitsel wilt. Desnoods via een echo.

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    op zich hoor je wel vaker dat je er bij dit termijn wel is het hartje niet word gevonden , je kleintje heeft zo,n groot zwembad nog !
    maar des al niet te min vind ik je verloskundige niet goed handelen en had ze een echo moet laten maken .
    want zij hoeft zich geen zorgen te maken maar voor jou gemoedsrust zou het wel fijn zijn dat ze even serieuze had gekeken .

7. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Kun je niet bellen en aangeven dat je erg bezorgd bent en dat het je niet lekker zit? Mijn verloskundige liet me dan gewoon meteen langskomen. Ik vind het niet kunnen dat je 24 uur in spanning moet zitten.

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik zou bellen en zeggen dat je graag wilt dat ze met een echo kijken... Dat ze je zo naar huis sturen is totaal niet nodig,ff een echo erop en ze kunnen je geruststellen,succes en hoop dat t goed zit!

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    helemaal met voorgaande reacties eens!

10. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Zo, dat is idd schrikken! Ik zou idd proberen te vragen of het dan via een echo kan. Succes!

11. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    I would demand a scan asap!

12. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Direct laten doorverwijzen!!! Een dag in die extreme stress is niet goed!

13. mammietammy

1 sep 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden.
    Heb gebeld en mag om 13.45 voor een echo komen.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zie dat je het al geregeld hebt :D

Ik heb dit met mijn dochter ook gehad, alleen had ik de mazzel dat ze gewoon een echoapparaat op de praktijk hebben. Moest dus even een kwartiertje wachten op iemand die de echo kon maken (had een verloskundige in opleiding die nog niet met het apparaat had gewerkt)
    Gelukkig was er niets aan de hand en zagen we een erg druk bewegend baby'tje

15. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Jeetje dat is schrikken! Hopelijk is alles goed vanmiddag! Ik duim voor je!

16. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Fijn dat je terug mag komen voor een echo!

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik heb zelf regelmatig moeite om mijn uk te vinden met de doppler. Blijkt dat ik een voorliggende placenta heb, dus dat is nogal een 'DUH" momentje voor me geweest.

Maar desalniettemin zou ik inderdaad EISEN dat er vandaag nog beter gekeken wordt.
    Wat raar dat ze dat ook niet doet in de eerste instantie. Of denkt deze verloskundige nog altijd dat vrouwen zich niet zo snel zorgen maken als ze zwanger zijn?

18. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ik heb het een poosje terug ook gehad. Ze zei toen van te voren al dat het niet zeker was of ze m kon vinden. Lukte dus idd ook niet, bij ons hebben ze zelf geen echo apparaat dus ben een week later heen geweest voor een extra echo. Ik maakte mijzelf ook niet echt zorgen, en was ook niet nodig. Alles was goed..... Kan me wel goed voorstellen hoor dat je toch ongerust wordt. Fijn dat je vanmiddag al heen mag.

19. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb het ook gehad hoor...de kleine lag toen lekker verscholen achter mijn schaambot, waardoor de verloskundige haar niet kon bereiken.
    Wel fijn dat je nu de echo krijgt, zodat je ziet dat het gewoon beweegt.

20. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Onzin! Een dag stress kan echt geen kwaad hoor.

Deel Deze Pagina