- Als ik kippevleugeltjkes eet, eet ik alleen die waar twee botjes inzitten, die andere (kipkluifje) hoef ik niet, en mijn vriend is dus verplicht alleen de kluifjes te eten! - Ook ik laat altijd het laatste slokje thee staan, ook het laatste hapje eten laat ik liggen
Dat van die kippenvleugeltjes doe ik ook! Eet die met een bot ook nooit op. Ook snijd ik van het vlees altijd alle stukjes vet weg, er mag geen stukje vet aan zitten. Als ik dan alsnog een stukje vet in mijn mond krijg, eet ik niet meer verder want dan ben ik er vies van . Voor dingen die je met een lepel eet heb ik altijd een 'speciale' lepel. Eentje die tottaal niet bij de rest van ons bestek past maar ik móet met die lepel eten, neem dat ding ook overal mee naar toe. Heb hem per ongeluk een keertje weg gegooit en toen heb ik alle vuilniszakken over hoop gehaald om dat ding weer te vinden
Als ik in de auto/bus zit dan tel in de witte strepen die op het midden van de weg staan. Ook de bomen langs de kant van de weg tel ik. Ik tel met mijn tenen hoeveel stappen ik tussen de bomen/strepen kan zetten. Mijn bloempotten voor het raam moeten precies zo staan zoals ik ze wil. Hamka's chippies eet ik rij voor rij op. Zodra er een stukje van mijn nagellak af is gaat ook alles eraf. Als ik op bezoek ben dan tel ik altijd de ramen in de kamer. Ook stoelpoten tel ik (in mijn hoofd dan he...). En als ik dan klaar ben begin ik gewoon opnieuw. Verder niks dacht ik zo.
Tsja wat is raar is de vraag? Iedereen heeft zijn bijzondere dingetjes denk ik Hier moeten altijd alle lichtknopjes gelijk staan. Alle bekers op een bepaalde kleurschikking. Alle handdoeken zijn (verschillende tinten) blauw en moeten op een bepaalde volgorde met de labeltjes naar binnen uiteraard. WC-rolletje moet met het papier van de muur af (anders draai ik de rol om). T-shirts liggen ook op een bepaalde kleurschikking. Als ik zit moet ik altijd mijn tenen bewegen. Ik wil altijd bij het raam slapen. Ik snijd en eet brood altijd in even stukjes. Bepaalde kleuren voedsel eet ik niet . Deuren moeten altijd dicht zijn beneden, boven juist open. En zo nog wel meer wat ik me niet eens meer kan bedenken, zo standaard is het geworden voor me.
Was er niet al zo'n topic? Mijn grootste rare tic is met autorijden, stoplicht springt op rood, afremmen.. in de 1 zetten.. stoplicht springt op groen, eerst weer koppeling in trappen en in zijn 1 zetten, terwijl die daar dan allang in staat..
Hier nog zo'n rare... op een of andere manier doe ik ook altijd alles op een bepaalde volgorde eten (idd m&m's, borrelnootje, zwart/witjes, die snoephartjes)... Is ook niet echt dat ik het dwangmatig doe ofzo.. maar is gewoon iets wat ik uit automatisme doe
Oh ik ben zo blij dat ik dit lees, ik dacht dat ik al raar was! Mijn tics!: Voor het slapen moet ik altijd het gas checken en kijken of de deuren op slot zitten. En als ik het niet meer weet dan doe ik het zo nog eens! En ook ik laat altijd het laatste slokje drinken staan! En ik kan niet slapen zonder sokken! Haha, echt erg, maar dan voelen mijn tenen zo raar!
Klinkt hetzelfde als mijn zoontje; die heeft een kikkerknuffel met een kroontje op zijn hoofd en dat kroontje haalt hij steeds tussen zijn vingers door, wordt echt gekneed en gefriemeld...ik moest het ook maar eens proberen van hem dus mijn zoontje snapt jouw waarschijnlijk helemaal, ik vind er weinig aan hihi heb zelf geloof ik geen tic!
Ook ik dacht dat ik de enige was die rare dingen deed haha Ik heb een vaste volgorde van de dingen die ik onder de douche doe.. Eerst shampoo, dan me scheren (als het nodig is), dan cremespoeling en terwijl dat intrekt mn lichaam wassen met douchecreme, dan mn tanden poetsen, dan mn gezicht wassen en scrubben (anti-onzuiverheden) en als laatste mn muts wassen haha En met avondeten eet ik altijd in een rondje langs de buitenste rand zeg maar (omdat de buitenste rand het eerst koud wordt ). Dus ik draai mn bord ook vaak rond om beter bij het volgende plekje dat aan de beurt is te komen. En als ik dan een heel rondje heb gemaakt, schuif ik weer wat eten van binnen naar de buitenste rand om vervolgens dat weer op te eten En ik check ook altijd of de deuren wel goed dicht zitten voor ik ga slapen en of de gaskraan dichtgedraaid staat. En als ik niet meer weet of ik het al gedaan had, doe ik het gewoon nog een keer. En ik doe het licht in een bepaalde volgorde uit En ik pak altijd 2 of 3 velletjes wc-papier als ik geplast heb (ligt eraan hoe dik het papier is ) Denk dat er nog wel meer dingen zijn, maar kan even niks bedenken verder..
Ik heb 3 katten en elke avond voordat ik naar bed, moet ik ze alle 3 een kus hebben gegeven en gezegd hebben 'weltruste, vrouwtje gaat naar bed' Ook al moet ik het hele huis door om ze te zoeken Klinkt zo wel heel raar, maar dan weten ze iig waar ik ben haha
*ik eet ook de m&m's op kleur..... *de labels van de handdoeken moeten ook aan de binnenkant bij het vouwen *sokken liggen op kleur in de mand *eetbord en beker mogen niet dezelfde kleur zijn...
ik eet paprika nootjes altijd als volgt 1 de grote eruit halen 2 korstje opeten 3 nootje in men kaak en als laatste eet ik al de nootjes uit men kaak op
Ohja ik slaap ook altijd met sokken aan in bed. Ik vind het gewoon zoooo vies, die blote voetjes tegen elkaar. Ik ga regelmatig andersom in ons 2persoonsbed liggen, dus met mijn kussen aan het voeteneind. Om de 1 of andere reden vind ik dat lekkerder liggen.
ja ik draai de rollen ook altijd om. is ook hygienischer om het naar je toen te hebben , maar dat terzijde
Wat een opluchting, ik ben niet de enige met 'rare' dingen: - M&M's enz: Handje pakken, kleur uitzoeken, de kleur waarvan ik er het meest heb als eerste van eten tot het aantal van de kleur met de het minste aantal en zo verder werken tot er van alle kleuren even veel liggen. Daarna volgens de regenboog opeten (geen, oranje, rood, blauw, groen en dan pas bruin) - Dingen hebben allemaal een eigen plaats en moeten precies goed staan (vooral netjes recht en als het maar een milimeter scheef is, verplaats of draai ik het zodat het weer goed ligt) - Potjes in de douche (shampoo, scrub, douchegel, bodylotion) staan gesorteerd en daarna van groot potje/flesje naar klein potje/flesje - Boeken staan in de boekenkast op genre. Daarna van links naar rechts van groot naar klein en als boeken even hoog zijn van dik naar dun. Als het om een serie gaat (bijvoorbeeld Harry Potter) of boeken van dezelfde schrijver moet het op volgorde van verschijnen, dus boek 1 helemaal links en boek 7 helemaal rechts - Kookboeken staan op serie en daarna op kleur (ik hou daarbij de regenboog aan en de bruine, grijze en zwarte boeken komen als laatste) - Boodschappenkarretje moet op een bepaalde manier ingeladen orden. Wordt het niet volgens mijn 'regels' gedaan, dan kan ik daar echt een rothumeur van krijgen. Ik ga daarom ook liever alleen boodschappen doen omdat mijn moeder of man dus niet naar mijn 'regels' inpakken en alles maar in die rak kwakken! - Boodschappen in de krat of boodschappentas inpakken is ook aan 'regels' gebonden. Bepaalde producten moeten onderop liggen en andere producten mogen niet in de krat of niet in de boodschappentas (ligt eraan waar in huis ze naartoe moeten) - Haakjes aan mijn nagels moet ik terplekke verwijderen (nagelbijten dus), en afbladderende nagellak moet er ook meteen af en een nieuwe laag erop (zodat ik niet aan mijn nagels ga bijten) - Mijn kleding ligt en hangt ook gesorteerd. Hangende kleding hangt op volgorde van de kleuren van de regenboog (beginnend wit, geel, roze, oranje, rood, paars, blauw, groen, bruin, grijs, zwart. multicolor hangt bij de kleur van de ondergrond, wit jurkje met rode bloemen hangt bij de witte kleding). Kleding in de ladekast is gesorteerd op kleur en ligt op een eigen stapeltje met die kleur (stapeltjes voor wit, grijs en zwart, een stapel broeken en een stapel met kledingstukken met andere kleuren) Ik heb nog meer, maar weet ze zo even niet meer