Dacht dat i8k geen tics had (ben meestal te lui om een tic vol te houden) maaar...het vorige bericht over wc papier doet mij aan het volgende denken: Als ik op een openbaar toilet of op mijn werk ofzo toiletpapier pak, vouw ik het altijd zo, dat het eerste velletje (dat hing te flapperen zeg maar) helemaal naar binnen wordt gevouwen. Dat dat stukje papier dus niet direct in aanraking komt met mijn muts.... Is toch ook wel een vermelding waard toch? Ook houd ik als er mensen voorbij lopen die er niet 100% fris uitzien ook altijd mijn adem in tot ze voorbij zijn. Ook als er iemand hoest die ik voorbij loop. Wil dat niet inademen... Voor de rest gelukkig geen last van smetvrees, daar ben ik zeker te lui voor...
Ik draai ALTIJD aan mijn haar, ik ben inmiddels heel behendig in het knopen leggen en er weer uit halen met één hand.... En als ik de was ophangen moet ik knijpers pakken die (ongeveer) dezelfde kleur hebben als het kledingstuk wat ik ophang en de knijpers moeten beide dezelfde kleur hebben.... (dus geen blauwe en rode aan één kledingstuk...
Hahaha, zo leuk om te lezen!! Iedereen heeft zo dus wel zijn 'eigenaardigheden' Vind het ook wel mooi dat ik nog regelmatig dingen teruglees waarvan ik denk: o dat doe ik ook!! sta er helemaal niet bij stil, haha Wat vinden jullie partners van jullie tics?
Hier ook zoo met wc paper.Borrelnootjes altijd eerst de oranje dan de bruinige en als laatst de witte...Mems ook de bruine moeten als laatst en groen als eerst.
Ik ben dol op brood en vooral de korstjes (sesamzaad for life!) en ik scheur altijd eerst de korst van m'n brood. Eerst eet ik de korstloze gedeelte op en daarna knaag ik het korstje net zolang af tot er geen zacht brood meer aan zit en als laatste eet ik het korstje op, zo lekker!
ohhh dit heb ik ook hahaha moet al mn katten weltrusten gezegd hebben en een aai gegeven hebben is idd ook nog een tik van mij hahaha
Haha, wat leuk dit. Kom ook dingen tegen die ik ook doe. Kroket uitlepelen met een vorkje en daarna de lege korst opeten. Kipcorn, eerst de korst en dan de kip. Als er borrelnoten ergens op tafel staan eet ik alleen de witte. Ik smeer 100x per dag labello op. Ik moet op mn werk in de pauze van mezelf altijd op een blauwe stoel zitten op vaste plaats. (we hebben 4 verschillende kleuren) Ik pak heel vaak een pluk haar en dan strijk ik met de onderkant van de pluk over mn bovenlip.
Ik check voor het naar bed gaan minimaal 2 x of de voor deur dicht zit. Ook check ik tot het irritante aan toe of het gas uit staat en de koelkast dicht is. Vind mezelf soms zo gigantisch irri
Herkenbaar. Lekker voor jullie, kunnen jullie aan elkaars voeten ruiken. - 's Avonds vóór ik ga slapen, moet ik van mezelf altijd even mijn neus snuiten in zo'n ouwe lullen-zakdoek. Als die niet onder mijn kussen ligt, sta ik op om er 1 te pakken. Vervolgens smeer ik een laag labello op mijn lippen, en dan pas kan ik gerust gaan slapen. - Hier ook een soort van puntjestic; Ik friemel ook altijd, helaas heb ik maar weinig puntjes die aan mijn eisen voldoen. - WC-rol moet met het velletje van de muur af hangen. Is dat niet zo, draai ik hem wel om. Verder niks geks hierzo.
De enige tics die ik herkenbaar vind zijn die met die strepen op de weg. Maar dat heb ik mezelf inmiddels behoorlijk afgeleerd gelukkig. Wat ik me wel afvraag van de meiden met eettics (in het verlengde van mijn reactie hierboven): hoe doen jullie dat als je met anderen eet? Bijvoorbeeld kroket uitlepelen, korstjes van het brood afknagen enzo. Of bord ronddraaien om van buiten naar binnen te eten. Ik wil niemand aanvallen he, ben gewoon echt nieuwsgierig....! Is de tic dan echt zo sterk, of houd je je in omdat er anderen bij zijn?
Haha wat een leuke dingen Ik laat altijd het laatste slokje drinken en laatste hapje eten liggen. Wat ik ook heb: (misschien moeilijk uit te leggen) even een voorbeeld: een propje papier van een afstand in een prullenbakje gooien: Dan denk ik als het me lukt gebeurt er dit en als het me niet leukt gebeurt dit niet. Bijvoorbeeld: Als ik het propje papier erin mik haal ik de bus optijd. Als ik mis mik mis ik de bus Nu is dit een heel onbelangrijk voo0rbeeld maar soms haal ik ook belangrijkere dingen in me hoofd en dan moet dat "propje papier" Dus goed gemikt worden. haha begrijpen jullie het? of kom ik nu erg gestoord over?
Haha hier ook zo'n m&m gek.. alleen doe ik het zo, ik moet altijd twee gelijk in mijn mond hebben en dat moeten er twee van dezelfde kleur zijn. Ik sorteer ze dus zo dat er in mijn hand evenveel gelijkgekleurden liggen. Heb nogeen rare tic, ik kan niet normaal op slippers lopen. Ik moet dan als ik zeg maar mijn voet optil twee keer met de slipper tegen mijn hak tikken. zo loop ik dus ook, je hoort twee tikjes bij elke voetstap.. (met birkenstocks aan heb ik dat trouwens niet, alleen met die flipflops)
@ bezoek en eettics: ik doe dat in zekere mate ook als er bezoek is, ligt eraan welk bezoek het is Als het bijv. mijn ouders is of schoonfamilie, vind ik het niet zo'n ramp. Die storen zich daar ook niet aan. Zou nou bij wijze van spreke de koningin langskomen, zou ik me wel inhouden met het uitlepelen van mijn kroketje
Nog even over die wc-rollen, die verkeerd hangen.. Het schijnt dus, dat veel mannen die juist weer andersom hangen. Mijn vriend hangt het liefst de rol op met het velletje naar de muur, erg irri!
Ehhh, waar moet ik beginnen: - Ik doe altijd 2 keer water op mijn tandenborstel. Eerste keer als ik de borstel pak, en de tweede keer op mijn tandpasta... - De WC rol moet naar buiten. - Ik MOET elke dag stofzuigen, anders kan ik niet op blote voeten lopen. Wordt gek als ik dingetjes onder mijn voeten voel. - Ik moet altijd en stuk stof tussen mijn vingers hebben. Jaja, ik las er al over haha. Vele kleren hebben er slijtplekken van - Ik mag geen vuil onder mijn nagels hebben, ook al zit er een miniscuul zwart puntje, het moet weg!! Desnoods gebruik in mijn oorbel om het schoon te maken. - Ik mag geen aan elkaar geplakte wimpers hebben, die scheid ik dmv een nagelvijl. - Er mag geen post rondslingeren thuis en dat moet allemaal per direct opgeborgen worden. - Alles moet symmetrisch recht staan en per 2 bij ons thuis. Nergens mag ook iets 'vreemds' liggen, dan ruim ik het op. Gevolg, een klinisch schoon huis - Ik slaap al jaren met hetzelfde stiekje, zou niet weten wat er gebeurt als het ooit kwijt raakt... - Ik sla op stoeptegels altijd een tegel over met lopen, ziet er soms heel raar uit hoor ik van mijn vriend - Tafel moet in vaste volgorde gedekt worden. Eerst kleed, dan borden, dan bestek, dan glazen, dan onderzetters, dan servetten en dan pas het eten. Zo niet, ben ik helemaal van de leg. Ehhh... vond het wel even genoeg denk ik haha. Als ik het terug lees, wat een mafkees...
Heb, nu ik erover nadenk, ook wel wat... Afwas doe ik in vaste volgorde. Eerst bestek, dan kopjes en glazen, dan de borden en als laatste de pannen. Bij het boodschappen doen moet alles op bepaalde volgorde op de band bij de kassa gezet worden. Eerst de grote dingen en als laatste de kleine of zachte, zoals brood. Bij het eten van vla schep ik niet met mn lepel de vla in mijn mond, maar doop ik hem in de vla en doe ik hem ondersteboven in mijn mond. ik frunnik steeds aan het hangertje van mn ketting, vooral als ik geconcentreerd naar iets kijk of luister. In gesprekken erg irritant Als ik in de auto stap, doe ik eerst het sleuteltje in het contact, trap de koppeling en rem in, doe mn zonnebril op en zet het raam open als het daar weer voor is, doe mn gordel om en dan pas start ik ook echt de auto. Ik rijd nog niet weg, want eerst moeten het licht en de radio aan. Daarna rijd ik pas weg
Hier mijn tic's (een paar zijn al genoemd....): * Handoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes (eigenlijk alles waar een label in zit) moet opgevouwen worden met het label naar binnen * M&M's op kleur opeten * Radio en versterker moeten op een even getal staan (manlief zet alles dus met opzet op een oneven getal ) * Was ophangen moet met dezelfde kleur knijpers, zijn bijvoorbeeld de blauwe op dan gaan we pas verder met een andere kleur en als die op is met de volgende enz........) tegenwoordig koop ik alleen maar pakken knijpers waar 1 kleur in zit dan ben ik wat minder lang bezig * Was ophangen moet ook nog in een volgorde: eerst de handdoeken dan de washandjes dan de vaatdoeken. Bij het ophangen van de kleding moeten eerst de broeken van mijn man dan die van mij en dan die van onze zoon, bij de shirts begin ik dan weer op nieuw (eerst van mijn man, dan van mij enz enz) Ik wordt erg vaak (vooral door manlief) voor gek verklaard.....