Wie nog meer zo'n rare tic?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Leuke, soms ook ietwat aparte, tics komen voorbij zeg :D

Ik las het ook bij iemand anders maar ik laat ook altijd een klein beetje drinken achter, wat vervelend is voor degene die het glas/beker/kopje in de vaatwasser doet...maar ze weten al jaren dat ik wat achterlaat hoor ;)

Ik heb altijd m'n potje vaseline bij me voor m'n lippen, anders dreigt er echt paniek...bijt heel erg op m'n lippen :)

Zelfde geldt voor neusspray, moet ik ook altijd bij me hebben.

Oh en de wc-rol tic heb ik ook :D

2. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik tel tegeltjes in badkamers/toiletten en traptreden. Van mijn avondeten MOET ik iets laten staan (van mijn moeder moest ik altijd mijn bord leegeten). Schoonmaakmiddel/wasverzachter/wasmiddel en vooral toiletpapier moet ruim op voorraad in huis zijn. Cadeautjes moeten ver van tevoren gekocht/geregeld zijn. Ehm verder weet ik het even niet. Zal vast nog wel meer rare tics hebben;)

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Sommigen zijn echt heel herkenbaar!

- Paaltjes, bomen, witte strepen, stoeptegels, e.d. tellen. En liefst niet op de randjes vd tegels lopen :D
    - M&M's e.d. op kleur eten en dan van meest aanwezige naar minst aanwezige (doe ik overigens niet altijd.. Is meer verveling dan tic denk ik)..
    - Ik gebruik altijd 4 velletjes wc-papier per keer :p
    - Theelepeltjes moeten met bolle kant naar beneden staan (manlief zet ze altijd andersom :D)
    - Wasknijpers moeten dezelfde kleur hebben (2 per kledingstuk)
    - Ik moet altijd een glas water naast m'n bed hebben 's nacht, terwijl ik hem 9 vd 10 keer ongebruikt weer mee naar beneden neem 's ochtends :D

Dat was het wel geloof ik.. Supergrappig topic dit!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb ook vaste volgorde bij afwassen maar ik begin met glazen, kopjes, borden, schaaltjes ed, bestek, pannen. Die volgorde is blijven hangen van de huishoudkundelessen:D

kettingfrunniken doe ik ook! die slijt nog een keer ervan:D

dan ben jij wel lang bezig met vla eten of niet?:D

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    - Melk moet bij mij in een glas, niet in een beker ofzo. (Dat drinkt niet lekker.) En als ik bubbeltjes in mijn melk heb, moet ik ze een richting uit blazen. De bubbeltjes moeten dan bij mijn mond zitten. (Snappen jullie het nog?):D

-kipfilet moet door mij schoongemaakt, gesneden en gecontroleerd worden. Anders eet ik het niet. (Het idee alleen al dat er nog een peesje of een spiertje zit. Oh gruwel.)

-Ik wil graag s'avonds nog wat lezen in bed. Al is het maar vijf minuutjes ofzo. Maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, anders kan ik niet slapen.

-Ik heb verschillende soorten bestek, alleen degene zonder plastic handvaten zijn van mij. Ik weet niet helemaal hoe ik het goed moet uit leggen, maar misschien zit er nog wel wat afwaswater achter en als ik dan mijn vork gebruik MET plastic handvat, druipt er misschien wel wat van dat water in mijn eten. Dus gewoon metaal aan een stuk, a.u b.

(Ik ben een aparte, I know.:))

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hihi wat een leuk topic..

ik herken mezelf helemaal in jou tics!!!
    en met m&m's is het zo dat ik eerst de bruine eruit eet..
    en als allerlaatste de blauw en die laat ik dan smelten op mn tong XD

7. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hihi wat een leuk topic :D

Ik kan natuurlijk niet achter blijven. Ik heb een labello tic.
    Overal liggen labello's, op mijn nachtkastje, in de badkamer, op zolder bij de strijkplank, in de keuken, in de auto, in mijn tas, in mijn laptoptas en zelfs in de fietstas :)

Als mijn man de vaatdoekjes op een andere manier opvouwt dan vouw ik ze opnieuw als hij niet kijkt :p

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn dekbed moet aan de achterkant ingestopt zitten

Water naast mijn bed

Labello in/op elke jaszak, tas, keukenkastje, nachtkastje

Ik controleer de gaspitten voor het naar bed gaan

Ik dacht dat dit erg was, maar als ik sommigen lees, oooohw die zouden een rolberoerte krijgen hier!:D

9. Only me

Only me Niet meer actief

Mmmm de tik van het water ken ik ja. Ik smeek mijn vriend water te halen als ik al zo lekker lig en hij net wiltgaan liggen... en dan in de morgen is er geen slokje van het glas genomen.

en ik het maar vreemd vinden dat hij geen water voor me wilt halen haha

10. zogelukkig

Gwahaa, ik ben dus niet de enige, joepie!

Gewoon de blauwe toch he? Zouden ze daar nu een stofje in doen?
    Ik word lichtelijk hysterisch als ik in de auto zit en ik heb er geen en met op vakantie gaan ook; mijn man checkt de paspoorten en ik de labello's, da's toch zielig!

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Haha, labello-addicts :D

ach, als je dan toch een verslaving moet hebben, dan maar Labello toch?

12. zogelukkig

Hier net zo, hihi!;) Maar het moet er staan, je zal maar een droge mond hebben ofzo. (En ik moet altijd plassen 's nachts en drink dan gewoon uit de kraan...).

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    *Proest* Lig in een deuk hier:D

De tic's die ik herken;

-Labels van handdoeken naar binnen en rechts bovenin.
    -Wafelvaatdoekjes worden hier op een vaste manier gevouwen
    -Volgorde M&M's is hier; Van alle kleuren 2 overhouden en dan heel moeilijk doen over welke kleur ik als laatste overhoud. Iig geval gaan de bruine àltijd als eerste op.
    -Ruiken aan schone was

Mijn tic's die ik volgens mij nog niet gelezen heb hier;

-Als ik misselijk ben, ga ik op 1 of andere manier altijd aan een bord met patat en mayonaise denken, waardoor ik nòg misselijker wordt;)

- Als ik een trap op loop, dan begin ik vanaf de eerste trede in gedachten te zeggen; die niet, die, die niet, die, die niet, die en als ik dan op de verdieping stap mòet het eindigen op DIE. Als het een oneven trap is, komt dit niet uit en loop ik weer naar beneden en begin opnieuw, maar denk dan; die niet, die niet, die, die niet, die niet, die, die niet, die niet, die. Dan komt het vanzelf wel uit:D

- Als ik een rondje draai, mòet ik ook weer terugdraaien, anders voelt het niet goed.

- Als ik een wattenstaafje zie, mòet ik in m'n oor peuteren.

- Als ik geen wattenstaafjes heb, wordt ik gek:p

- Bij mij voor het raam staat van alles 2, naast elkaar. Dus 2 dezelfde lantaarns, 2 dezelfde potten met dezelfde planten enz...

Ik heb vast nog wel meer van die eigenaardigheden, maar ze zijn me zo gewoon, dat ik er nu even niet opkom:D

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ahahahaha, die trappen-tic vind ik echt geweldig :D
    Zie het helemaal voor me...

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik was mn auto 2 keer per week, is dat ook een gekke tik?>

en ik bijt altijd de schilletjes van de Katjank Pedis noten eraf en doe ik dan terug in het bakje, en dan op t einde eet ik die in 1x allemaal op.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm vroeger had ik ook erg de tik om alles precies op zijn plaats te hebben liggen. dan moest de afstandbediening op een bepaalde plaats op tafel liggen, en echt precies recht enzo! heel vreemd, soms moest ik hem wel 4x verleggen omdat hij niet goed lag. sinds de komst van de kinderen is dit heel erg verminderd en ben ik al blij dat die afstandsbediening gewoon ergens op tafel ligt zodat ik me niet suf hoef te zoeken 's avonds!
    van de nibbit chips eet ik eerst de rode, dan de oranje en dan pas de gele! ook ik slaap altijd met sokken aan! ik heb echt een hekel aan voeten! ik moet ook echt geen voeten tegen me aan hebben liggen op de bank ofzo! ben er gewoon vies van!
    en ook heb ik de tik om altijd met mijn tanden onder mijn nagels te gaan zeg maar... echt, het is een vieze gewoonte maar ik kom er niet van af! als ik dat gevoel heb moet het gewoon!

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    haha, wat herkenbaar! Bij de borrelnootjes eet ik er altijd 2 tegelijk welke evengroot zijn en uiteraard dezelfde kleur, zo ook bhj mm's. De afwasmachine op een bepaalde manier indelen en alleen de speculaas met het bloemetje erop eet ik...oh ja, de was hang ik het liefst op mijn manier op. Ik kan het tegenwoordig goed handelen als manlief het anders ophangt of opvouwt. Vind het erg fijn dat hij dat uit zichzelf doet ;)

18. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ojee, hahaha!!

Bij ons thuis heeft ook alles zijn vaste plaats, en als het een millimeter anders ligt, MOET ik het goed leggen. Zelfs het speelgoed: als er niet mee gespeeld wordt, heeft het een eigen specifieke plekje....

Ik laat ook altijd m'n laatste slokje thee staan. Geen idee eigenlijk waarom. Misschien vind ik het al te koud...

Als we de deur uitgaan, MOET het huis schoon en opgeruimd zijn. Zoniet word ik helemaal zenuwachtig. Helaas is dit best vervelend en ben ik al best wel eens te laat gekomen op een afspraak hierdoor.

Als ik warme worstebroodjes eet sla ik als eerste altijd op de broodkorst waardoor deze breekt. Echt alsof ik dat ding klappen uitdeel ofzo...:) Heb mezelf en mijn vriend maar wijsgemaakt dat zo de hete damp beter weg kan.

Als ik een pukkel zie bij mijn vriend moet ik hem uitknijpen (bij een ander vind ik het vies).

Als ik aan het schoonmaken ben, heb ik altijd een soort "strijd" in mijn hoofd. Dan heb ik de radio aan en dan moet voor dat een liedje is afgelopen bijvoorbeeld de kamer gestofzuigd zijn. Bij het volgende liedje de deurklinken schoon etc. Of ik haal me in mijn hoofd dat over een uur mijn moeder binnenkomt. Dan moet alles af.....Pfff, zweten hoor af en toe!

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha een wedstrijd van poetsen maken? dan ga je toch alles heel erg gehaast doen... dan word het toch nooit echt goed goed gedaan... ? :D

20. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Lukt dus ook niet....:) Binnen een liedje iets doen dan he, het schoonmaken gebeurt hier heel secuur en netjes!! Vaak heb ik meerdere liedjes nodig!

Deel Deze Pagina