Wij willen graag (over een tijdje) voor een derde kindje gaan. Nu zit ik in een dilemma. Kunnen we het beste wachten tot mijn oudste op school zit, zodat je er nog maar 1 kindje hebt rondlopen overdag, maar je wel een paar keer per dag moet brengen en halen (school) OF Is het beter om niet te wachten en dat de oudste nog thuis is (in de eerste maanden van de baby)en je ook niet een paar keer per dag op en neer moet naar school, maar dan heb je het wel weer drukker met 2 kinderen overdag die rondlopen thuis. Wat is gemakkelijker? Iemand tips?
Hoi Wij hebben onze 3e gekregen vlak voor de oudste naar school ging. Ik kan niet zeggen wat ik drukker vond; de tijd dat ik met 3 kinderen thuis zat, of toen ik naar school op en neer moest. Woon je dicht bij school? Of gaat je kindje overblijven? Mijn zoontje blijft elke dag over omdat de school te ver weg is om hem te halen, dus dat scheelt wel 2x rijden. Mijn vriendin vond het veel rustiger toen ze nog niet naar school hoefde toen haar 3e geboren was. Ik denk dat het persoonlijk is.
Hoi, Ik ben ook al een trotse moeder van 2 kids, onze oudste wordt volgende week 4 en gaat dus naar school. Als ik 3 maanden geleden geen miskraam gehad zou hebben zou ik nu 24 weken zwanger zijn geweest van nummer 3. Ik heb er eerlijk gezegt nooit zo bij nagedacht wat verstandiger zou zijn, je vind er volgens mijn toch wel snel een weg in. Ik ging echt op mijn gevoel af. Maar ik denk ook dat dat voor iedereen anders is.
Ik denk inderdaad dat het voor iedereen anders is, Toen ik mijn dochter kreeg ging mijn zoontje nog net niet naar school toen heb ik 3maanden 2kindertjes thuis gehad en heb het niet als vervelend ervaren baby sliep ook lekker in de maxi cosie en werd ook niet wakker als ik haar thuis weer in haar bedje stopte. Had een extra dikke maxi cosie voetenzak zodat mijn dochtertje niet koud zou worden onderweg en dat ging prima ze heeft er maar een paar keer in gelegen omdat ze in Mei was geboren en het erg warm was. Nu zijn we bezich voor een 3de en die gaat komen als mijn dochtertje ook al op school zit dan zitten er 2 op school en de school is nu zo dichtbij dat de baby gewoon in de kinderwagen kan slapen overdag zolang dat kan of nodig is. En anders heb ik een buurvrouw die wel even mijn kinderen mee kan nemen naar school of die even op de baby zou kunnen passen als ik naar school ga. Ik denk dat het vooral even zoeken is naar een ritme. Succes met jullie beslissing.
Dames, Bedankt voor jullie bericht. @kaatjebeek; ja ik woon dichtbij school dus ik moet dan wel een paar keer per dag op en neer.