@prinsesje2014: en,hoe was je echo vandaag?? @poppetje; heb je binnenkort ook weer controle? Spannend qua verdeling placenta! Ik mag de 14e weer!
Echo was goed, de kindjes groeien keurig gelijk en delen eerlijk. Over 2 weken weer controle en echo en over 3 weken de 20 weken echo. Ik zit er over te denken om vanaf 20 weken toch wat minder te gaan werken. Laatste week veel last van harde buiken en steeds het lopen is zo pijnlijk in vooral m'n schaamstreek en bil. Alleen geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat.
Prinsesje, je kunt een gesprek bij je bedrijfsarts aanvragen. Bespreek met je leidinggevende dat het nu al te zwaar wordt. 2xwonderlijk, heerlijk om ze weer te mogen zien volgende week, je gaat best hard zo. Ik heb ze Di echo gezien en vandaag bij de controle weer. We zijn 2 dagen vooruit gezet en de hartslag van de ene was 150 en ander 155😊 ze doen het goed dus maar delen wel hun placenta helaas. De arts vandaag zei wel dat ik moest rekenen dat ik niet tot week 34 zou kunnen blijven werken. Had ik ook niet verwacht eigenlijk.
Vanaf 1 april is verlof bij een meerling verlengd met 4 weken wat dis inhoudt dat je met week 30 met verlof gaat! Ik ben er blij mee! Toen ik net zwanger was dacht ik joh waar gaat het over en dat redt ik prima. Maar nu nog maar 17 weken en ik merk al zo'n verschil met m'n eerste zwangerschap. Ik zal denk ik eerst met leidinggevende in gesprek gaan en dan misschien verwijzing naar bedrijfsarts ofzo... Werk binnen de ggz als verpleegkundige
Dan is het bij jullie ook goed geregeld lijkt mij. Ik ben gemeenteambtenaar dus ook bij ons is het goed geregeld! En wat fijn dat we vanaf 1 april 4 weken langer hebben. Heb ik dus ook geluk. Mag je die alleen eerder plakken of ook erna? Niet dat ik denk dat ik tot 34 weken kan werken maar wishfullthinking..
Leuk weer even bij te lezen. Hoe is het met iedereen? Inmiddels de 24 weken bereikt. Bedoeling is om nog 4 weken te werken, maar ik weet niet of dat lukt. Vind het al behoorlijk pittig! Beide kindjes doen het gelukkig goed!
Hier gaat het goed! Lekker vakantie! En alweer bijna 18 weken. De tijd vliegt. Lisa jij gaat stoppen met werken met 28 weken? Kan dat of ga je dan de ziektewet ofzo in? Hoeveel uren werk je nu? Ik werk momenteel 32u maar vraag me af of ik dat nog 12 weken volhoudt. Ik weet wel dat ik niks ga forceren en wanneer ik me minder goed voel ga ik daar gelijk actie op ondernemen.
Klopt, ik stop inderdaad met 28 weken helemaal. Je gaat dan tot je 34e week in de ziektewet, daarna wordt het omgezet in zwangerschapsverlof. Mijn gynaecoloog adviseerde dit bij de eerste echo al, omdat ze eeneiig zijn en het moeten doen van 1 placenta, benoemde ze dat rust de sleutel was tot goed groeiende kindjes. Ik heb dit advies op mijn werk besproken en daar waren ze het er (gelukkig) meteen mee eens. Wel bij de bedrijfsarts geweest, maar ik geloof dat ik er 15 minuten heb gezeten Ik werk normaliter 3 dagen in de week. Mijn buik is nu met 24 weken even dik als tijdens mijn eerste zwangerschap bij 34 weken.. Ik vind het momenteel nogal aanpoten, helemaal met een peuter in huis haha!
Ja, daar val ik helaas net buiten idd. Dat geldt vanaf een uitgerekende datum van 27 mei 2016. Ik ben 2 mei uitgerekend, dus val er net buiten. Heel jammer weer
Ai jammer! Maar ach, of je nou in de ziektewet zit of dat het al verlof heet... Het zegt me niet zoveel. Heb je nog een verklaring van gynaecoloog nodig ofzo dat eerder moet stoppen omdat dat beter is? Ik heb best zwaar werk en vraag me af of ik het tot 30 weken volhoudt en wil dit binnenkort aankaarten. Gynaecoloog had idd bij mij ook benoemd rekening te houden om tussen de 26 en 30 weken volledig te stoppen met werken
Dan idd verstandig om gewoon eerder te stoppen. Kun je niet alvast halve dagen gaan werken? Ik heb geen verklaring van de gynaecoloog nodig gehad.
wow, wat knap dat jullie uberhaupt nog werken!! Ik vind t zonder werk al pittig... en al best wel lang (met rondlopende peuter, en kleuter naar school brengen) pfff, heb al een flinke buik....schoenen en sokken aantrekken is al niet fijn meer.... Doe t rustig aan zou ik zeggen en geniet ervan! mag morgen weer voor controle... ben zeer benieuwd....
Wanneer begint die buik te komen? En ik vind het wel zwaarder qua misselijkheid en moeheid en hoop dat dit het tweede trimester over is.. Lisa, volgens mij was het voorheen ook normaal dat je eerder in de zw UWV zat met een meerling net als jij nu, denk daarom het verlof verlengd. Maar met een 1 eiige vraag ik me af of je überhaupt zo lang door mag. Ivm tts moet je toch rustig aan doen. Merk overigens dat ik bukken en mijn veters strikken al vervelend vind, nu al 😳😳😳
@poppetje; heel herkenbaar qua vermoeidheid en misselijkheid en al een vervelend gevoel bij bukken en veters strikken etc... Bij mij was de misselijkheid en vermoeidheid tussen 14-16 week over, maar begon toen al snel te groeien... alsof ik toen al 20 weken zwanger was...
Ik geloof het graag, die buik gaat veel harder. Nu is mijn maag uitgezet en de flubberbuik. Ben zo benieuwd hoe ze gaan zijn. Van mij mogen we die hele zwangerschap doorspoelen. Hoe doe je dat met kou en die buik? Welke schoenen trek je dan aan? Zomer is instappers en slippers maar is nu nog te koud😎
Groeien gaat idd sneller! Pffff.... Ik ga na de 20 weken echo eens opperen op m'n werk om te minderen. Zelfs nu tijdens vakantie merk ik pijn bij lopen en opstaan e.d. En dat terwijl ik nu juist rustig aandoe, m'n dochtertje door m'n vriend laat tillen wanneer ze even getild wil worden. Dat herken ik van m'n eerste zwangerschap bij een week of 34 Ik draag gewoon hoge laarzen en krijg ik juist goed aan omdat ik ze hoog vast kan pakken
Groot gelijk om met 20 weken wat minder te gaan werken... alles voor de pukkies en ook voor je dochtertje... ik merk hier dat ze er onderhuids best wel mee bezig zijn en merken en hun aandacht vragen.... Inderdaad; laarzen dragen is fijn/ makkelijk.. Maar ik draag ook lange steunkousen ivm flinke spataderen en dan wordt t heel warm en broeierig... niet fijn dus... Ben blij als ik die straks weer uit kan gooien!! Hebben jullie ook dat je merkt dat je omgeving (af en toe) niet helemaal begrijpt dat deze zwangerschap echt zwaar(der) is??
@poppetje; ja, ik herken je gevoel heel erg dat je zeer benieuwd ben naar deze mensjes!! en eigenlijk al een soort van klaar ben met zwanger zijn...hoe leuk ook... maar ook zwaar...