Wie nog meer zwanger/moeder van een eeneiige tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsesje2014, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Prinsesje, hoe gaat het? Hoop dat ze nog bij je zitten...

Hier een goede GUO gehad vorige week. Heel fijn.
    Ook hier hebben we het nog niet gehad over de bevalling, alleen over voorgeschiedenis en dat ik nu ab tijdens de bevalling ga krijgen. Maar dat is het dan ook

2. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lisa; Kan me voorstellen dat het lastig is voor een peuter om te begrijpen dat mama niet meer kan tillen. Het is nog zo ongrijpbaar voor zo'n kleintje. Vervelend die pijn rond je navel. Hopelijk blijven ze nog wel even zitten.

Billy; Gefeliciteerd met je goede GUO! Lijkt me een ontzettend prettig gevoel dat het in orde is. Mag ik zo vrij zijn om te vragen naar de ab? Heb je de vorige keer een infectie gehad?

Prinsesje; Hoe gaat het?

Neyomi; het is erg fijn dat onze dochter naar school gaat. Ze vind het ontzettend leuk en geeft goed aan wat ze wel/niet wil. Vandaag voor het eerst overblijven. Vroeg ze of ik nog even wilde komen; dus dat heb ik gedaan. Niets aan het handje, ik kon wel weer gaan ;)

Vanmorgen al controle gehad; de baby's en ik zijn weer helemaal goedgekeurd. Ze hebben bij ons 5 perinatologen. Heb vandaag de 3e gezien. Jonger dan de andere 2, maar ook betrokkener. Ik maakt mij wat zorgen over veel afscheiding icm baarmoederhals. Hij zei direct dat dat normaal was, maar dat hij het ook even ging meten. 4,5cm, dus niets aan de hand. Daarnaast hebben we 3D plaatjes meegekregen; superleuk!
    Onze eerstvolgende afspraak is de GUO over 2,5 week. Die doet een echoscopist en aan het eind komt de gyn meekijken.
    Heb ook een afspraak gekregen op het verpleegkundig spreekuur voor de eerste informatie over de bevalling, veranderingen met een tweeling en het ziekenhuis. Dit is over 6 weken.

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

2opkomst; bij dl bleek ik (net als veel andere vrouwen, het is geen zeldzaam iets) drager van de GBS-bacterie te zijn. Ik was daar niet op getest. Normaal gesproken als je draagster bent wat naar voren is gekomen uit een kweek, krijg je ab tijdens de bevalling. Bij mij wisten ze het niet en werd dl erg ziek na de geboorte. Hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging. Het gebeurt niet vaak hoor, dat je kind ziek wordt na de bevalling als je geen ab hebt gekregen, maar het kan wel. Dikke pech dus. Maar dit keer krijg ik wat de uitslag van de kweek ook is, ab bij de bevalling. Je kunt nl. bij je eerste bevalling drager zijn en bij de tweede niet of andersom, maar ze nemen nu geen risico meer.

Wat fijn, je bmm is nog lang genoeg! Ik heb ook veel afscheiding helaas. En wat leuk, 3D foto's!

4. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hallo dames,
    Ik heb even mijn verhaal bij een ander topic gekopieerd om het voor nu even niet helemaal opnieuw te hoeven typen...

Hallo dames,

Even een update vanaf hier (31 maart)
    Onze meisjes (Fleur & Suze) zijn gisternacht (30 maart) geboren bij een termijn van 28+6.
    In eerste instantie maakten ze beiden een goede start en direct opgenomen op de NICU. Gisterochtend bleek toch dat Suze problemen had met ademen en is ze uiteindelijk geïntubeerd. Dit kostte erg veel moeite en ook bleek de sonde niet in haar maagje terecht te komen. Ze denken aan afwijkingen in de aanleg bijnier ademhalingstelsel maar concreet is het onduidelijk voor nu. Ook onduidelijk of beide meisjes dat zouden hebben (een-eiig). Ze leek daarna wel stabiel. Gisteravond heeft ze een klaplong gekregen waarop er direct een drain geplaatst is. Al met al toch heel veel onzekerheid en complicaties.
    Ook Suze lijkt steeds toch moeite te hebben met ademen met behulp van de cpap. Mogelijk krijgt ook zij toch een beademingsbuisje om het allemaal iets makkelijker te maken

Ik voel me lichamelijk vrij goed. Heb een goede en natuurlijke en snelle bevalling gehad. De stress van nu en de onzekerheid hakt er wel erg in. We hopen dan ook op nu wat meer positieve berichten. En ook positieve ervaringen van andere mensen. Dat geeft weer wat meer hoop. Vandaag worden o.a scans van de hersentjes enzo gemaakt.

Fleur woog trouwens 1430 gram en Suze 1300 gram. Hele mooie gewichten.

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh lieve help, prinsesje. Ze zijn tóch geboren. Ondanks alle spanningen die er vast zijn bij jullie, gefeliciteerd! Jullie hebben prachtige namen uitgekozen. Van wat je vertelde weet ik gelukkig niet veel vanaf, maar goed ook, maar het klinkt toch best spannend en stressvol. Sterkte met alles!

6. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Dankjewel meid!! Hopelijk blijven jullie kindjes nog heel lang veilig in je buik!! Wij gaan zo weer naar onze meisjes toe.

7. Lisa28

Lisa28 Lid

21 jun 2014
    73
    0
    6
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! Prachtige namen!

Maar damn, wat een rollercoaster opeens zeg!! Hoe is de dag vandaag gegaan?
    Heel veel sterkte en kracht voor jullie dametjes! Dat ze maar hard mogen groeien en gezond zijn!

8. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prinsesje; Gefeliciteerd met de geboorte van Suze en Fleur! Wat een mooie namen voor jullie dappere meisjes.
    Fijn dat jij je lichamelijk wel goed voelt en een goede bevalling hebt gehad. Hopelijk helpt dat om nu deze onrustige periode aan te kunnen. Heel veel sterkte en meisjes; Zet hem op!

9. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens Billy; dat klinkt echt als een nachtmerrie zo'n ziek kindje na de bevalling. Fijn dat ze nu geen risico nemen en je ab geven, toch een geruststelling

10. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames

@ Prinsesje : Woww, ze zijn toch geboren. Wat heftig zeg wat jullie moeten doorstaan. O...Dat lijkt me ontzettend naar zo vroeg al en nu met deze spanningen. Ontzettend veel sterkte toegewenst! Dat beide meiden gezond mogen zijn en jullie gauw uit deze onzekerheid mogen komen.

@2 op komst. Fijn dat de controle goed ging. Super :) Zo leuk dat jij precies dezelfde termijn hebt. vandaag mooi 17 weken. Al is het zo vreemd omdat mijn buik gewoon lijkt op 27 weken zwangerschap.. het schiet ergens al aardig op, en tegelijkertijd kan het niet snel genoeg gaan. Vind het zo spannend deze zwangerschap. Volgens mij voel ik ze ook bewegen..en bij mij begint de maagzuur nu. Heb ik al die tijd niet gehad..wat ik wel bijzonder vind is dat ik niet zo vaak hoef te plassen..Ik moet wel vaak, maar bij de vorige 2 zwangerschappen moest ik om de haverklap. Dit is niet heel veel anders als wanneer ik niet zwanger ben zeg maar. Dat verbaasd mij best wel. Maar ben er blij om :)
    heb wel ontzettend veel last van mijn bekkenbodem. Heeeel zwaar gevoel van onder alsof de baby's er elk moment uit kunnen komen. Helaas heb ik dat schijnbaar opgelopen na mijn 1e bevalling (grote baby en kunstverlossing)... maar mag absoluut niet klagen verder..wat leukkk dat je ook 3d echo had. Ik wou er ook naar vragen, want volgens mij kunnen ze dat in het ziekenhuis zo doen he?? Weet je het geslacht nu trouwens? Ik wil het niet weten maar de echoscopiste zag het wel.. Ik denk meisjes..wat ik stiekem ook hoop maar we shall see..beide zijn welkom.

Oh Billy da's ook heftig hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging bij de kleine!!

O ja.. Ik ben druk aan het kijken naar kinderwagens. Maar na het vele testen kom ik toch uit bij de o-zo-dure bugaboo donkey twin. Hij is zo duur maar krijg hem mijn gedachten niet uit :( Normaal gesproken ben ik tevreden met iets simpels maar dit keer lijkt alles niet voldoende genoeg vergeleken met de bugaboo. Heb ook weinig keuze omdat we wel een 7 zitter hebben maar als alle kinderen erin in de auto zitten kan ik er niet bijv een easywalker nog in de auto :S alleen een bugaboo...als iemand andere adviezen heeft, hoor ik het wel

Fijn weekend toegewenst en veel sterkte nogmaals Prinsesje. Dat we maar positief nieuws van je mogen te lezen krijgen..

11. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neyomi; dat zware gevoel bij de bekkenbodem herken ik ook. Vooral als ik veel gestaan/gelopen heb. Brandend maagzuur is vervelend, gelukkig heb ik er nu nog geen last van. Bij de zwangerschap van onze dochter heb ik vanaf 35 weken veel rennies gehad.
    3D echo kunnen ze inderdaad in de meeste ziekenhuizen makkelijk maken. Wij zitten in Zwolle, daar kunnen ze het in ieder geval.
    Het geslacht weten we (nog) niet, de volgende echo is de GUO en dan gaan ze het waarschijnlijk wel zien. Als ze het kunnen zien willen wij het wel graag weten, maar het is zeker geen must. Het belangrijkste is dat ze gezond zijn.
    Wat is het geslacht van jullie eerst 2 kinderen?

Tja de kinderwagen; hier wordt de beslissing uitgesteld tot na de GUO, eerst iets meer zekerheid

Lisa hoe gaat het met jou en de kleintjes? De 36 weken gepasseerd zag ik, knap hoor!

Prinsesje; hoe gaat het met jou, Fleur en Suze? Hopelijk goed nieuws

12. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Onze dames zijn momenteel stabiel. Beide nu alleen ondersteuning d.m.v cpap. Geen beademing meer dus! Trots! Beide erg afgevallen en hopelijk komen ze de komende tijd weer wat aan in gewicht.
    Het buidelen is erg fijn!
    Voeding gaat nog niet zo super. Ik heb gekolfd maar dit ging niet dus ze krijgen nu kv. Heel weinig via de sonde en dit wordt heel langzaam opgebouwd.
    Maandag weer echo's van hoofdje om te zien of daar veranderingen zijn of stabiel of verbeteringen. Bij ons kleinste meisje was er vocht te zien bij de hersenen maar dat klopt wel bij haar moeilijke start. Dit hoeft niet bijv blijvende schade te zijn.
    We genieten van de meisjes, maar het is zeker een spannende periode waarin we nu leven waarin er ook vanalles weer mis kan gaan.
    Vooralsnog genieten we nu van de positieve berichten.
    2x p/d gaan we naar het ziekenhuis en ondertussen proberen we er zoveel mogelijk te zijn voor onze andere dochter. Gelukkig lukt dit goed.
    Wel merk ik dat ik een kraamtijd mis. Maar ja dat is niet anders...

13. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doen jullie het goed prinsesje!
    Kan me voorstellen dat je de kraamtijd mist. Het is toch echt heel wat anders dat heen en weer gereis naar het ziekenhuis. Gelukkig zijn jullie dames allebei van de beademing af. Hopelijk gaat het met de gewichten beter nu jullie over zijn op kv. Lijkt me geen makkelijk besluit, maar alles voor de goede ontwikkeling (heb trouwens zelf goede ervaringen met kv!)
    Geniet van het buidelen en de positieve berichten. Hopelijk gaan ze alleen maar vooruit.

14. Lisa28

Lisa28 Lid

21 jun 2014
    73
    0
    6
    Wat fijn dat jullie meisjes het goed doen, prinsesje! Wat een hectiek, ik hoop van harte dat ze stabiel blijven!

Hier gaat alles goed! Ik hobbel nog lekker door ;) Heeeeel nieuwsgierig iig!

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan Prinsesje!

16. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Hoi hoi,

Hier weer even een levensteken van ons!

Wow, Prinsesje toch al bevallen... van harte gefeliciteerd met je meiden! Fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed met ze gaat... maar oh, wat heftig zeg... Ik herken wat je zegt, dat je zo geen kraamtijd hebt... pittig dat heen en weer naar het ziekenhuis pendelen hé...
    Lukt t een beetje om thuis toch nog een beetje je rust te pakken??
    (pfff, dat vond ik echt moeilijk met 2 kids thuis....:$)

alle anderen; wat fijn om goeie berichten te lezen qua groei van jullie pukkies!
    Geniet van deze bijzondere tijd en tegelijkertijd sterkte de komende weken wanneer het steeds wat zwaarder wordt!;)

Want; wat ben ik weer blij met mn eigen lijf!:D
    Heerlijk om die dikke buik kwijt te zijn....
    Maar pfff, heb echt 0,0 conditie.... heb blijkbaar toch flink ingeleverd de laatste weken/ maanden...
    en mn herstel qua rug en bekken viel me ook wat tegen. (had ik helemaal niet bij stil gestaan... de laatste weken natuurlijk heel raar gelopen/ qua houding..

Maar verder; de jongens doen het goed! Het is heerlijk om met zn allen thuis te zijn.... maar pff het is echt hectisch!!
    Gelukkig zijn ze al goed gegroeid!
    en oh wat leuk om te zien, dat hoe klein ze zijn, ze op elkaar reageren... vandaag had ik ze samen aan de borst; en toen leken ze dat opeens in de gaten te hebben... zo grappig.. zo van jij hier ook?!

Ik heb een na controle staan bij de perinatoloog en ben heel benieuwd naar het onderzoek van de placenta...
    Met name of ze hebben kunnen vaststellen wanneer er toch nog het TTTS & TAPS is opgetreden... (ik denk dat ik het gezien (qua hartactie van A.) heb op de CTG net voor de bevalling echt doorzette... heel apart dus..)

Nou dames; groeise maar weer....!!

Want daar waren alle controles toch voor bedoeld...

17. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om van je te horen 2xwonderlijk. Lijkt me inderdaad fijn om met z'n allen thuis te zijn, al zal de hectiek nog wel een tijdje blijven.
    Grappig dat ze op elkaar reageren. Ben zelf ook erg benieuwd hoe dat uiteindelijk zal zijn. Fijn dat je ze tegelijk kan voeden.

En ja, je eigen lijf zal ook wel weer even moeten wennen. Maar daar heb je gelukkig ook nog lang de tijd voor. Als je jezelf die tijd geeft in ieder geval.
    Geniet van je gezin!

@Neyomi; moet jij deze week weer voor controle? Succes dan iig
    @ Lisa; Fijn dat het nog zo goed gaat. Nog maar eventjes dan wordt je nieuwsgierigheid beloont....

18. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

2xwonderlijk; wat leuk!! zou jij als je dit leest advies kunnen geven over een borstvoedingskussen? bij mijn vorige had ik dat niet aangeschaft maar denk dat het nu toch handig is? hoe doe je dat anders zonder hulp? graag hoor ik jouw ervaring hierin..moet het eigenlijk voor vrijdag weten. misschien weten andere dames dit anders?

@2op komst:
    Ik heb 2 jongens dus het zou erg leuk zijn als de tweeling meisjes zijn..Ik wil wachten tot het einde met het geslacht..erg spannend dus!! jongens zijn ook welkom natuurlijk maar ik wil hierna niet nog eens zwanger raken. 4 kinderen heb ik altijd gewild dus ben hier erg dankbaar mee. Gisteren controle gehad en alles is weer goed :D:D super blij en super dankbaar om. placenta ligt voor dus ik voel ze niet zo heel veel. af en toe wel. Mijn 2e zoon voelde ik zoveel meer en al vanaf 15 weken. Opzich vind ik het niet erg, maar het is wel prettig om meer leven te voelen. stelt ook weer gerust.

wat een wonder is het dat we zwanger mogen zijn van een tweeling! ik ben er zo gelukkig om! en hoe verder ik kom, hoe meer ik er ook van kan genieten..weer een stapje verder in de goede richting..blijft spannend!

19. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @neyomi: wat leuk om jezelf pas op het eind te verrassen qua geslacht!
    Wat betreft voedingskussen; ik heb m geleend van mn schoonmoeder. Geen idee waar ze m vandaan heeft. (was eigenlijk ook meer voor fysio achtige activiteiten..;)0

Wat betreft samen voeden; doe ik wel af en toe in rugby houding, maar moet eerlijk zeggen dat ik het toch wat onhandiger vind.. dan gedacht. Uberhaupt het borstvoeden... Ondanks dat ik de oudsten wel 9 maanden gevoed heb, vind ik het nu toch lastiger ... (hebben ze wel genoeg gehad?? na elkaar voeden duurt toch wel wat langer... etc etc)
    oftewel ik ben sinds vandaag gestart met bijna alle voedingen kolven, behalve in de ochtend om 06.00 uur. en die samen tegelijk via de fles te geven, op het voedingskussen. En dat geeft echt meer rust!
    Ook voor de rest van het gezin:D. Want het is echt pittig....

20. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey 2xwonderlijk

Ontzettend bedankt dat je zo snel hebt gereageerd! Dat lijkt me dus ook zo lastig. Ik zit nu al te denken hoe ik dat straks ga doen. Gelijk voeden, apart of idd kolven. Moet idd denken aan de baby's. andere kids en mezelf dat het haalbaar blijft.
    Ik denk dat ik het tzt maar even moet bekijken..Vond het alleen zonde om zo een dure borstvoedingskussen aan te schaffen als het niks wordt maar als ik dit zo lees, gebruik jij ze alsnog om de baby's flesjes te geven! Denk dat ik kies voor 'my brest friend'. Bedankt tot zover! en enjoy!! jouw jongens zijn alweer bijna een maand oud!

Deel Deze Pagina