Heey Dank voor jouw uitgebreide reactie. Goede tips. Heb ik zeker wat aan.. Ook dat je mensen een mail stuurde met de laatste updates...slim. Ik ben benieuwd. Eerst maar hopen dat ze op zo mooi mogelijk termijn geboren gaan worden.. Zou t zo erg vinden als de hoeveelheid vruchtwater nog minder is bij de volg controle..gelukkig zit ik al op 28 weken..dat geeft zoveel rust al is het natuurlijk nog steeds te vroeg mocht het serieus worden..ze zijn levensvatbaar. Pff wat zal ik blij zijn als dit alles achter de rug is! Wat jij eerder zei: Het is zowel lichamelijk als psychisch wel een belasting..maar we gaan uit vh positieve. Eigenlijk gaat de tijd best snel. Als je nagaat hoe oud jouw jongens nu al zijn!
@neyomi; en? hoe was je controle?? vruchtwater weer voldoende hopelijk?? Sterkte met de komende weken! pas op jezelf en je pukkies... @ billy60; hoe is het??! ook al een mooi eind op weg! jij ook rustig aan he...
Neyomi, ben ook benieuwd hoe je vruchtwater nu is? 2xwonderlijk, lief dat je het vraagt! Het gaat redelijk. De baby's doen het super daar binnen, maar ik vind het zo zwaar allemaal. Elke dag denk ik; oh boy wat valt dit tegen na een eenlingzwangerschap. Je kunt beter als eerst een tweeling krijgen, haha. Gaat alles met jouw jongens nog steeds goed?
@billy;fijn dat de pukkies t goed doen!! Oh joh zo herkenbaar dat t zo zwaar is... Ik ben ook zo blij dat de jongens er zijn en dat ik weer m'n eigen lijf terug heb... Als ik er aan terug denk... En foto's zie... Dan zie je ook echt dat t pittig is... Maar pff van je zwangerschap moet je ook echt herstellen... Had ik eerst helemaal niet over nagedacht maar is wel zo... ( bij mij denk ik extra door bijna bedrust laatste weken en ben bijna 39... Misschien dat dat ook scheelt... Maar elke dag is er 1!! Heb je al wat hulp nu en straks?? Vindt je het ook spannend hoe je oudste erop reageert?? Hoe oud is hij/ zij? En weet je ook al of t meiden of jongens zijn? Hier gaat t elke week n beetje beter! De jongens doen t heel goed. Echt genieten.... Ze kletsen en lachen al zo leuk... Echt n rijkdom 2 gezonde mannetjes... Ze beginnen steeds meer op elkaar te lijken... M'n man vindt t nu al af en toe lastig wie wie is... Ik voed ze beide nog 3x zelf en 2x flesvoeding. En de nachten prima! Ze slapen van 22.00- 05.30 u... Voel mezelf ook steeds meer en meer weer de oude, ook fijn. Weet je al hoe je gaat bevallen?? Nou, rustig aan.. En geniet nog van de rust....
@ Billy; heel herkenbaar dat het zwaarder is als 1, heb nu al continu het gevoel hoogzwanger te zijn. Nog even volhouden hoor, je bent er bijna! @ 2x wonderlijk; wat fijn dat het zo goed gaat met jou en de mannetjes. Lijkt me idd lastig om ze uit elkaar te kunnen houden. Ben erg benieuwd hoe ons dat afgaat. Wat een nachten! Dat klinkt echt heel erg goed. Kan ik dat ergens bestellen ? Vanaf vandaag heb ik officieel verlof Heb een kinderwagen gekocht (weliswaar 2e hands), maar echt superblij mee. Het is toch de bugaboo donkey twin geworden.
2opkomst; yeeah, verlof! Geniet ervan. Gaaf, een Bugaboo. Ik heb t geld er niet voor, maar vindt m steeds mooier worden, haha. 2xwonderlijk; oh wat fijn dat ze het zo goed doen! En wat slapen ze dan al heerlijk. Hoe gaan de andere kids er mee om? Ik krijg zo af en toe wel hulp aangeboden, maar vindt het lastig aan te nemen en wimpel het altijd af. Maar zojuist heb ik iemand terug geappt met dat eigenlijk mn ramen nu toch wel echt gedaan moeten worden (wilde dat gewoon zelf doen na de bevalling 🙈 ). Ben benieuwd.. Onze oudste is een meisje, nu 1.5. Nog erg jong dus. Geslacht van de tweeling blijft geheim, haha, helaas pindakaas. Nog max. 3,5 week, dan kom ik het hier melden. Ik beval denk ik gewoon natuurlijk. Ze liggen beiden met hoofd omlaag. Nog niet ingedaald, hopelijk bij de volgende controle?! Hoe ben jij bevallen? Hoeveel tijd zat er tussen en wat doe je met baby a als je baby b er uit perst? 😂😜
Billy wat ben je al ver. Hoe vaak moet je naar t ziekenhuis Bij mij zeiden ze dat ik zonder complicaties weer gewoon om de week moet. Ik dacht altijd na week 30 standaard elke week..niet dus? Ik heb ook de bugaboo twin..helemaal gek op Na lang wikken en wegen was dat de enige optie...verder pastte geen kinderwagen in onze auto met in totaal 4 kids. Nieuw gehaald 2opkomst?? Zoals jullie hadden gelezen is alles in orde met de kindjes...wat een zegen..ben zooo blij!! Is nog wel verschil in vruchtwater maar beide hebben genoeg (royaal) en waarden/metingen waren verder uitstekend... 2xwonderlijk Zo leuk dat je toch tijd hebt te berichten!! Was er eerst duidelijk verschil in uiterlijk tussen beide ivm verschil in gewicht? Ik stelde me er namelijk steeds erop in dat ze direct hetzelfde eruit zien maar ze zijn nooit gelijk qua gewicht he.. Geweldig dat ze zo lang al slapen Ook jong 1.5 jaar Billy Van mij zijn ook ukkies. 3 en de andere 1 jaar 3 mnd.. Hulp aannemen kan ik ook niet. Wel van mijn ouders of tegen betaling. Het bizarre is dat mensen mijn partner en mij wel om hulp vragen bijv verhuizing of oppas! Ze beseffen niet hoe zwaar dit is...voor mijn partner is t soms ook teveel omdst t huishouden veelal door hem moet worden gedaan. Ik kan alleen de lichte dingen en daar doe ik uren over omdat ik steeds pauzes moet nemen O ja dames, ik heb nu een karcher stoomreiniger.. Ik vind het fantastisch, vooral nu.. Met weinig kracht zetten toch een schoon resultaat. (Schoner dan t ooit was)
Wow respect voor jullie Billy en Neyomi, zulke kleintjes nog rondlopen. Onze dochter is 4 en kan gelukkig al heel veel zelf. Dat scheelt echt een heleboel. Daarnaast gaat ze nu nog 2 weken naar school voor het zomervakantie is, dus heb ik overdag echt mijn handen vrij. Wij hebben trouwens een 2e hands bugaboo, nieuw wilden we niet betalen. Heb destijds bij onze dochter wel een nieuwe kinderwagen aangeschaft met alles erop en eraan. Nu helaas maar voor 1 kindje gebruikt, hartstikke goed en je krijgt er bijna niets meer voor. Dan geef ik liever geld uit aan andere zaken @ Neyomi; bizar dat mensen jullie om hulp vragen. Gewoon eerlijk zeggen dat dat echt niet kan. Bij ons is dat gelukkig niet zo. Zou zelf wel wat meer hulp kunnen vragen/accepteren, maar misschien komt dat nog deze weken.
Wat leuk dat het hier weer wat drukker is! @2 opkomst: wat heerlijk dat je verlof hebt! Flink van genieten dus! Leuk hé zo 'n kinderwagen... dat maakt t ook weer wat echter.. Wat spannend voor je oudste! die maakt t al behoorlijk bewust mee...!vindt ze het leuk?! @billy; oe, dat zal pittig worden voor je oudste... Leuk dat je het geslacht nog geheim houdt Goed dat je toch hulp accepteert! Geniet er maar lekker van! mijn ramen zijn door mn schoonmoeder tot nu toe gedaan. ha ha ha! Dacht dat ik dat nooit zou toelaten... maar ben er heel blij mee! Zou fijn zijn als je natuurlijk kan bevallen. Ik was er echt blij mee. Beide ook in hoofdligging hier. (bevallen met 35,6weken) Rond 13.00 uur aan t infuus met weeen opwekkers gekomen, nadat t vlies van nr.1 was gebroken. A. is om 16.30 uur geboren en E. om 16.50 uur, dus 20 minuten later. A. moest vrij snel mee naar de HighCare omdat hij heel erg bleek was en wat moeite had met ademhalen. (Bij hen is toch het TTTS/ TAPsyndroom opgetreden, waarschijnlijk n paar dagen voor de bevalling. ) En dat was dus voor mij goed om te focussen omdat z'n broer er nog uit moest... Want het is wel apart... @neyomi; graag gedaan wat betreft blijven berichten. Ik blijf het zelf ook nog zó bijzonder vinden om mama te zijn van een 1-eiige twin en het is zo leuk om zoveel te herkennen van jullie en lezen hoe het gaat! Ik merk ook dat het een soort van verwerking is, van de zwangerschap, bevalling, ziekenhuis tijd etc. alles moet wel een plekje krijgen... Want het is echt niet niks... En daar helpt dit schrijven en delen met jullie ook bij! ook spannend voor jouw kids zeg... spelen ze al een beetje met elkaar?? dat helpt hier echt met de oudste 2 merk ik. De jongens scheelden maar 45 gram in gewicht. Maar ik vond/ vind ze toch wel echt hun eigen gezichtje hebben. Alhoewel.... soms bij vlagen qua profiel.... E. de jongste heeft t wat zwaarder in het begin gehad en viel dus wat meer af. Dat zag je de afgelopen maanden best wel. Maar dat trekt nu steeds meer bij. Vandaag was zó leuk; ze liggen sinds een week in een ledikantje; en de 1 lag echt duidelijk z'n broer te bekijken... Ik las ergens dat 1 van jullie de tip had gekregen om ze zoveel mogelijk in hetzelfde ritme te hebben... en kan dat alleen maar aanraden ja! Dus wanneer de 1 wakker wordt voor de voeding, dan toch de ander ook maar...Zeker die eerste weken... pfff .. Nu wordt het sinds een paar weken echt steeds relaxter.. En inderdaad die nachten zijn echt heel erg fijn.....! @ Lisa; hoe is het met jou en de meiden??Herken je bovenstaande? Nou, ik ga nu toch maar slapen Heb net voor t eerst weer n x een wijntje samen met manlief gedronken.. En morgen een fietskar ophalen! dan wordt de wereld eindelijk weer wat groter... met 4 kids erop uit! hi hi hi
Neyomi en 2opkomst, jullie zijn exact even ver? 😱 Goed getimed, hahaha! Neyomi, hier blijft de controle tot nu toe eens in de 2 weken. Maar woensdag ben ik dus 35+1 en heb ik na 2 weken weer controle en ga er vanuit dat ze me dan niet pas met 37 weken weer laten komen?! Heb vorige zwangerschap PE gehad, ook wel een dingetje wat goed gecontroleerd moet worden lijkt me. En er werd vaag iets gezegd over ctg's. Baby a kan ik slecht voelen door de placenta. Heel enkel eens een flinke trap en vaak eens per dag de hik, de ander ligt hoger en daar voel ik de hik dus ook hoger van. Dus om dat beter in de gaten te houden zo tegen het einde ctg's, maar gesprek was wat vaag. 🙈 Heel gek dat mensen jullie om hulp vragen ja. Onfatsoenlijk ook gewoon! 2xwonderlijk; fijn om een deel van de bevalling zo ff te kunnen lezen. Jammer dat A zo snel weg ging, heeft ie wel eerst even op je borst gelegen? 2opkomst, ook een bugaboo dus. Zonde hè, dat je niets meer kunt met die spullen van je eerste. Hebben wij ook met die kinderwagen enzo. Echt zo zonde. Wij hebben een abc zoom gekocht. Onderstel klapt ook klein genoeg in voor onze niet zo grote auto, haha. Eigenlijk moet er een andere auto komen, want nu moet er een volwassene achter in en dl voorin, want er kunnen geen 3 statistiekjes op achterbank. Maarja, geen geldboom en alles is zo duur! 😭
Wat leuk dat hier nog actief gepost wordt! Hier gaat het goed! Erg druk met 3 kids nu, dus weinig tijd voor andere dingen. De meiden zijn bijna 12wk en we hebben onderhand een prima ritme. Ben begonnen met borstvoeding maar inmiddels al een tijdje over op kunstvoeding. Mijn productie was niet genoeg en ik vond de combi borstvoeding, kolven en bijvoeden te intens. Respect voor de mama's die het wel doen! Onze oudste doet het erg goed na de komst vd twins. Heel lief en betrokken! De meiden gaan onderhand steeds meer en meer op elkaar lijken. Ondanks dat ze nog steeds 700 gr schelen, moet ik soms ook even goed kijken wie ik voor me heb. Erg leuk haha. Veel succes voor de nog zwangere mama's! De zwangerschap is pittig maar het is het waard!
Hallo dames, Het topic weer een beetje teruggevonden en wil weer wat actiever worden hier. Wij hebben onze meisjes inmiddels 4 weken thuis en merken dat het nog best wel druk is hoor en een ritme nog ver te zoeken. In combinatie met een zus van bijna 2,5 is het best de tijd en aandacht verdelen. Door de extreme vroeggeboorte had mijn partner 3 maanden zorgverlof en moet nu weer werken. Dus ik ga de komende tijd kijken naar hoe is het beste de zorg voor alle kids kan doen zodat onze dochter van 2,5 ook de nodige aandacht krijgt. Op dit moment krijgen de meisjes niet samen de fles want de ene drinkt er moeizaam en de andere juist heel snel. Beide spugen ze redelijk en de voeding verdikken we. Als ik ze snel na de fles wegleg (wipstoel, Voedingskussen o.i.d. Dan spugen ze direct). De meiden zijn nu gecorrigeerd 2,5 week oud en denk dat we nog niet mogen verwachten dat er enigszins een ritme is. Ze drinken om de 4 uur, snachts in principe ook. Zouden jullie vast schema aanhouden of kijken wanneer ze in de ochtend wakker worden en daar je schema op aanpassen? Is het nl niet zo dat wanneer je voedt op een vast schema ze heel lastig ooit een fles laten vallen?
Lisa, begrijpelijk dat je het te zwaar vond, lijkt me heel pittig! En ach, zo gaat het ook goed toch. Prinsesje, lijkt me een heel heftige tijd met je baby's nu. Wsl nog volop wennen aan elkaar? Dat je nog geen ritme hebt, lijkt me wel logisch nu ze nog zo iong zijn. Ik heb geen idee (en ervaring) met het voeden op verzoek van een tweeling, maar bij onze dochter nooit een schema gehanteerd voordat ze 6 maaanden was en vast voedsel kreeg, dat beviel zo goed. Ik gaf gewoon wanneer ze honger had, zorgde wel altijd dat ik een fles om 23u gaf omdat ik niet 2 nachtvoedingen wilde. Met 6 maanden gaven we op dezelfde tijdens als ons vast voedsel en zo kreeg ze ineens ritme en op vaste tijden trek in een fles naast voedsel. Ik denk dat het echt heel lastig is om in jouw situatie tegelijk in hetzelfde ritme te voeden? Misschien nog even zoveel mogelijk meegaan in hun eigen behoeftes en later als het drinken zelf wat makkelijker gaat, proberen te sturen? Ik zeg maar wat hoor, moet het zelf nog gaan ervaren natuurlijk.
Prinsesje; wij hebben de eerste 8 weken op verzoek gevoed. Toen kwamen ze echt nog geregeld om de 2 a 3 uur. Ik had het idee dat dit hun inhaalslag was. Ze gingen in gewicht toen ook per week hard omhoog. 300 gr in de week groeien was heel normaal. Vanaf dat ze een week of 10 zijn ben ik op vastere tijden gaan voeden; ook omdat ik zelf meer behoefte had aan structuur en dit voor onze oudste ook prettiger was. Je plant je dag toch om de voedingen heen in. Nu ze hun inhaalslag gemaakt hebben, lukt het ze ook om pas na 4uur weer een fles te krijgen. Dat lukte ook echt niet eerder, dan was het echt niet te rekken Succes!! Het is ook gewoon even zoeken hoor.
Prinsesje en Lisa; fijn om jullie weer te 'spreken'. Het is prettig om te lezen welke dingen ik straks kan verwachten. Het is toch lastig inschatten waar je tegenaan loopt. 2xwonderlijk; onze jongedame vind het heel erg leuk. Ze komt nu vaak bij mij zitten om de baby's te voelen. Vind het ook prima dat ik 'smiddags even ga rusten (ook als zij thuis is). Het is erg handig dat ik het haar allemaal uit kan leggen. Vandaag weer controle gehad. De kindjes zijn nu 1550gr en 1660gr. Erg mooi op gewicht. Ze liggen allebei met het hoofdje naar beneden, dus mag ik in principe natuurlijk bevallen. Dat vind ik een heel fijn idee. Doordat het allemaal stabiel is mag ik weer 2 weken wachten voor ik weer op controle moet. Dus ik kabbel rustig door
2opkomst Wat leuk dat je vandaag ook controle had! Ik ook 1505 en 1570 gr. Ook over 2 weken weer Fijn he! Ben zo gelukkig dat we al zo ver zijn. Gynaecoloog vertelde me dat hij haast nooit ziet dat de tweeling het zo goed doet qua gewicht ed. Nou geldt dus ook voor jou. Ik zie dat er heel wat getypt is. Leuk maar lees t later wel. Kids vragen aandacht.
Goedemorgen Net alles gelezen. Wat ontzettend leuk zeg om zo te lezen wat jullie meemaken. Ik heb vrijwel altijd bv op verzoek gegeven maar denk dat t bij een tweeling makkelijker is om het niet zo te doen en op vaste tijden. Pff wel moeilijk lijkt me. Vooral als een lichter is dan de andere. Haha grappig he dat 2opkomst dezelfde datum is uitgerekend. Ik vind t ideaal om zo te kunnen vergelijken. Op de een of andere manier heb ik ook t gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Jullie maken dit ook mee of hebben t meegemaakt en vooral bij 2opkomst denk ik dan van: is dit herkenbaar voor dit termijn enz.. Ik las er eerst overheen dat je zei dat je de bugaboo donkey twin 2ehands hebt aangeschaft 2opkomst Ik heb hem nieuw ivm garantie..ook omdat ik de bugaboo met 15 procent korting kreeg en betaalde dan liever iets meer voor een nieuwe dan 2ehands aangezien t al ging om een fiks bedrag..hij is nog duurder dan mijn 2e auto waar ik maar 800 euro voor betaald had...niet normaal de prijzen. Achteraf gezien had ik beter voor de geboorye van mijn 1e kind zo'n bugaboo donkey duo/twin kunnen aanschaffen...ik wou toch al 3-4 kids maar goed...scheelt voor mij dat ik de 1e kinderwagen tweedehands had anders is het idd zonde...mensen bieden niks meer voor een normale kinderwagen incl maxi cosi ed... Bevalt jouw verlof je goed 2opkomst? Zal je heel goed doen. Wat leuk dat jouw dochter zo aandacht eraan besteedt. Mijn kids kunnen samen spelen maar maken heel veel ruzie de laatste weken vooral de oudste gedraagd zich behoorlijk vervelend. Normaal zet ik de oudste op de trap. Dat haat hij maar ik kan dat nu niet meer en hij rent weg trapt in het rond..dat ik denk; laat maar...zou niet best zijn voor de tweeling als ik mijn oudste moet tillen..ook als ik mijn stem verhef krijg ik gauw een harde buik. De jongste is zo een schatje..oo echt heel makkelijk..mijn oudste is eigenlijk vanaf de geboorte af aan pittig...hele sterke wil. Opzich vind ik dat een goede eigenschap voor deze maatschappij waarin we leven maar hij moet ook luisteren...en dat doet hij te slecht..ik dacht dat kinderen vanaf 3 makkelijker worden...merk t niet.. Oh prinsesje ik moest laatst nog aan je denken toen ik zelf 28 weken zwanger was....jij was gewoon al bevallen rond in week 28. Heftig he..blij dat ze nu enkele weken thuis zijn. Hoe ben jij er zelf onder? 2 kids in het ziekenhuis toendertijd en nog een kind thuis. En al de spanningen rondom hun gezondheid Oh ja, gisteren vertelde de gynaecoloog mij dat als alles goed gaat je na een dag naar huis mag.. Komt t dan nooit voor dat je dezelfse dag terug mag? Nou is 1 nachtje niet zo erg maar meer wel ivm de kids thuis.. Hopelijk is t duidelijk. Typ via de mobiel..
@ Neyomi; ik vind het ook erg leuk dat we precies gelijk lopen (via pb wat gegevens uitwisselen?). Het maakt het vergelijk makkelijk en herkenbaar. Fijn dat jouw controle ook goed was. Ik vond de bugaboo ook een behoorlijk bedrag hoor. Heb jij wel slim gedaan met je eerste wagen 2e-hands. Toen dacht ik nog dat ik hem vaker zou gaan gebruiken, lekker naïef. Wat vervelend dat je oudste zo pittig is. Hopelijk veranderd het als de tweeling er eenmaal is, het is voor kinderen toch moeilijker dan voor ons. Wij weten waar we het voor doen. Ik geloof dat als ik wat tijdstip betreft gunstig en natuurlijk beval ik dezelfde dag naar huis mag. Maar de kindjes moeten het dan ook gelijk goed doen. Niet te veel op hopen, want dan valt het alleen maar tegen als ik langer moet blijven. Onze dochter wordt door mijn ouders opgevangen, zij wonen dichtbij en daar is ze nu ook regelmatig, dus heel veilig en vertrouwd. Verlof is trouwens echt genieten. Ben er gelijk aan gewend
Hier gaat het wel goed hoor, wel heftig om dingen terug te zien van maanden geleden, daar kan ik nog niet goed tegen. Verwerking komt nu wat. Het is pittig vind ik 2 meisjes en daarnaast nog een peuter. Maar het zal vast makkelijker worden. Nu nog erg onhandig met dingen. Ook moet alles na elkaar omdat ze niet heel mooi uit de fles drinken en vrij veel spugen. Maar verder allang blij met hoe het nu gaat. Dappere dames zijn het
Wauw wat wordt er veel geschreven! Heel leuk om te lezen en dingen te herkennen... Ik probeer ff n momentje te zoeken om wat uitgebreider te reageren. Fijne dag!