@prinsesje; wow wat een pittige maanden heb je achter de rug zeg... en dan nu nóg met zn allen als gezin weer je draai vinden... zeker met een peuter erbij... pff... Maar fijn dat je kan genieten met de vooruitgang van je dames!! Lukt het een beetje om rust voor jezelf te pakken? Spannend dat je partner nu ook weer gaat werken... maar komt vast goed! (misschien nog wat hulp van familie?) (ik vond de eerste 12 dagen bij 36 weken van onze jongens op de High care al er inhakkken...mentaal én fysiek..,terwijl ik notabene zelf altijd in t ziekenhuis gewerkt heb... laat staan in jouw/ jullie situatie, dus snap heel goed dat alles echt een plekje moet krijgen en je dingen moeilijk vindt om terug te zien...) Lekker laten gebeuren.. en neem de tijd... het is ook niet niks... (ik merkte dat zodra de kids thuis kwamen , de buitenwereld na een paar weken denkt dat t allemaal wel weer gaat... en soms t emotionele herstel van ons als moeders vergeet... en die komt pas wanneer je tot rust komt...) @neyomi; oei zo herkenbaar.... wat betreft gedrag van je zoon.... en wat weten ze het goed hé.... dat mama nu even niet zo snel is... hahaha... Ik merk hier ook duidelijk dat ik weer een inhaalslag moet maken met consequent zijn... trouwens ook voor mn dochter van 3... is van nature echt makkelijk, maar nu door deze hele nieuwe situatie toch wel grenzen aan het opzoeken... kunnen we er goed bij gebruiken.. not..! Fijn dat de kindjes zo goed groeien.. doet je toch goed als moeder hè.. Volgens mij mag je inderdaad wel gewoon naar huis, wanneer je jezelf oke voelt. Maar pff... heen en weer naar het ziekenhuis rijden als je kids nog moeten blijven, dat zag ik echt niet zitten... Ik ben dus wel bewust de 3 volle dagen in het ziekenhuis gebleven.. dat gaf op alle fronten rust en duidelijkheid. De kids thuis wisten dat ook... maar ik snap je dilemma.. nu jouw jongste is toch ook nog echt klein en dus moeilijker voor hem/ haar.. @2opkomst; wat fijn dat je oudste zo betrokken is! en inderdaad is het heerlijk dat ze al wat groter is hè... @billy60; weer een dag erbij hè! Leuk, ik heb ook de ABC zoom. Heerlijke wagen! inderdaad heel klein in te klappen. wel heel veel bekijks hier... mensen kennen m hier niet. @Lisa; heerlijk hè dat je iets meer ritme begint te krijgen...de nachten ook?? merk je bij jouw meiden dat ze qua ontwikkeling een beetje gelijk lopen? Onze jongens steeds meer, echt zo leuk om te zien! Gisteren waren ze voor het eerst bij mn schoonouders de hele middag... (wilde graag naar de diplomering van mn broer. Heerlijk even een moment voor mezelf... )en mn schoonmoeder vindt t geweldig, dus prima! Maar ik hoorde van manlief dat ze behoorlijk moeite had om ze uit elkaar te houden...' dus ze had t over de 'ene' en de 'andere' hahaha! Nou alle zwangeren; zet m op!
Hahahaha ja heel herkenbaar dat niet uit elkaar kunnen houden. Ik moet volgende week weer aan het werk, dus dan mogen opa en oma er ook aan gedaan geloven. Ontwikkeling gaat vrij gelijk op. Gelukkig wel! Je blijft toch een beetje met elkaar vergelijken he, doet de ene dit, dan wacht je er haast op dat de ander het ook gaat doen Nachten gaan op zich goed. Meestal rond 8 of 9 laatste fles en dan de volgende ochtend rond 7 weer. Soms tussendoor nog wakker voor een speentje.
@lisa; inderdaad dat vergelijken dat doe je stiekem toch... al heb ik mezelf voor genomen om te proberen ze te blijven zien als 2 individuutjes... maar ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Wat heerlijk die nachten zeg! daar gaan we hier langzamerhand ook naar toe. Al vind ik dit ook al heel goed van 22-05.30 uur meestal. en inderdaad... de speen is een uitkomst, maar ook soms lastig. Slapen ze bij jou zonder of met slaapzak/ puckababy? Hier kunnen ze nog niet echt zonder.. na ja, ze zijn nog klein, dus prima voor de nachtrust!
Wat fijn die goede nachten Lisa. Spannend om weer aan het werk te gaan lijkt mij. Veel succes deze week. De vraag is wat harder werken is, thuis of op het werk 2x wonderlijk; jouw nachten klinken ook al erg goed! Ik hoop dat onze kleintjes dat straks ook snel doen. Tja en vergelijken ga je denk ik heel snel doen met een tweeling. Is niet erg als je er maar niet op oordeelt denk ik. Vorige week ben ik enorm verrast met een babyshower. Echt zooooo lief. Had ik helemaal niet verwacht, aan zien komen. Superleuk dat de mensen om je heen zoveel moeite voor je doen. Deze week maar eens verder met het kamertje, alvast een begin maken met het wassen.
@lisa: hoe ging je eerste werkweek?? @2 opkomst: lekker aan het wassen?? Wat leuk die babyshower! @neyomi; gaat het goed met je??? hopelijk wel... denk aan je... @Billy60; t wordt al echt spannend voor je zeg... of misschien al bevallen?! sterkte als t zover is!
Goedemorgen allemaal 2opkomst; 32 weken vandaag woehoeee... Heeel blij. Nu mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen. Wat leuk een babyshower!! Hier gaat alles goed..alleen wel druk.. Ondanks dat ik hulp krijg willen de kids continu aandacht van mij en ik moet toch een paar uur pd alleen met de kids en de laatste dagen vind ik dat toch heeel zwaar....en ik moet nog 5 weken ongeveer (hopelijk). Ach ja, ik ben verder ontzettend gelukkig hoe de tweeling het doet. Maandag weer controle. Jij ook 2opkomst? Ik moet nog heel wat teruglezen. Mijn mobiel werkt niet meer optimaal. Wat ik mij afvroeg: heeft 1 van jullie ervaring met vroegtijdig kolven? Ik ben de benaming kwijt maar dat je met de hand kolft gedurende de zwangerschap vanaf week 34-35. Zodat je direct of alvast wat melk hebt voor de tweeling. Ik las daarover op het forum en vroeg het na aan de lactatiekundige en ze raadde mij dit aan te doen..normaal duurt het een aantal dagen voor t pas op gang komt en ik wil gewoon gelijk al melk...en niet weer die stress dat ze hongerig zijn. Fijn weekend
Dames! Ik ben afgelopen donderdag bevallen! Ik wist het al een weekje maar wilde het hier niet melden. We hebben 2 mrisjes gekregen, 2210 en 2250 gram. Ze zijn zo cute! We liggen nog in het ziekenhuis. Ze moeten zo geprikt worden, ze zien wat geel helaas. Maar zo gelukkig!
Billy; Ook hier Van harte gefeliciteerd! Je bent een topper! Wat vervelend dat de meisjes geel zien. Moeten ze dan eventueel onder zo'n speciale lamp? 2x wonderlijk; idd fijn gewassen afgelopen week. Komende week het kamertje soppen en inrichten. Neyomi:idd 32 weken!! Wat een heerlijke termijn om op deze manier bereikt te hebben. Fijn dat je in je eigen ziekenhuis mag bevallen. Dat is ongetwijfeld dichter bij je eigen huis. Succes met de controle maandag, ik hoef donderdag pas weer. Heb dan ook het bevallingsgesprek met rondleiding door een verpleegkundige. Hier geen ervaring met vroegtijdig kolven. Wel nog een afspraak staan met een lactatiekundige.
@billy60; van harte gefeliciteerd met je meiden!! Hopelijk valt de uitslag van de bilirubine prik mee.... moeten ze nog in de couveuse? Gaat t goed Met jou?? @neyomi, 2opkomst; fijn deze termijn gehaald!! Ik heb ook geen ervaring met voortijdig kolven... Heb daar ook wel over nagedacht, maar durfde het niet aan... Vanwege toch kans op weeën opwekken (las ik ergens...) Ik hoop voor je dat je pas over 4 a 5 weken bevalt, dan zijn ze ook oud/ krachtig genoeg voor de borst; gewoon veel aanleggen, dan komt t vast goed! Ze hebben rond die termijn nog maar n paar cc nodig... de 1e 24 uur... Heb ik me laten vertellen...
Het is rustig hier.. Hopelijk gaat t goed met jullie zwanger of bevallen? En niet teveel last van de warmte??? Sterkte als dat wel zo is!!
Hoii Billy Gefeliciteerd zeg!!! Wat leuk 2 meiden. Met hoeveel weken nu precies? Het is nu pittig deze hitte he.. Ik kom ondanks dat ik niet werk te weinig toe om te lezen/ reageren..overdag willen de kids steeds aandacht. In de avond druk met voorbereidingen. Hier gaat alles nog geweldig goed. Vorige week maandag controle gehad. Beide wogen bijna 2000 gram. Volg week weer. Lichamelijk zwaarder..spieren zwakker/draaien pijnlijker..pijn in linkerbil zo nu en dan..maaarrr het kan veeeel erger. Ben gewoon superdankbaar. Nu heb ik eigenlijk nog steeds niet teruggelezen. Wat fijn dat je een rondleiding hebt 2opkomst..ik zal er volg x naar vragen. Hoe gaat t met de kids wonderlijk? Gaat hard he! Had jij nog een paar dagen kraamhulp of niet. Want als t goed gaat krijg ik kraamhulp maar kan ze serieus 4 kids aan? Ik kreeg wel te horen dat fam wil helpen maar gaf aan dat ik liever heb dat zij helpen als ik geen kraamhulp heb... Ik hoor al dat de kids weer iets hebben afgebroken. Heel fijn om hulp te hebben met de kids maar fijner was als t niet in mijj huis was... @2opkomst ben zo benieuwd hoe t gaat met jou.
Ik herken het van het reageren, lees wel mee, maar ook veelal mobiel en dan is reageren echt niet handig. Kan me voorstellen dat je je enigszins afvraagt of de kraamzorg het aankan met 4 kinderen. Als het goed is heb je het bij de intake aangegeven toch? Dan denk ik dat het goed moet komen. Met mij en de kindjes gaat het goed. Vorige week niet zo'n handige gyn met de controle. Hij kon aanzienlijk minder met het echo-apparaat overweg. Ze wogen toen allebei rond de 2220 gram. Moet nu iedere week op controle komen. De gyn gisteren was erg tevreden. Komende zaterdag 34 weken en dan wordt een evt bevalling niet meer tegen gehouden. Als ik 37 weken haal (wat ik wel verwacht, maar waar de gyn een slag om de arm houd) wordt ik ingeleid. Langer dan 37 weken willen ze liever niet met 1 placenta. Ben trouwens blij dat het wat minder warm is. Heb het van mezelf al warm genoeg inmiddels
@neyomi en 2 opkomst; fijn dat het nog zo goed met jullie en de kindjes gaat! en snap goed dat je blij bent als t wat koeler is!! Mooie gewichten hoor! Wat kraamzorg betreft; ik heb naast de uren van zorg voor mij thuis, nog 12 uur couveuse nazorg gehad(dus 3 halve dagen).... En dat was alleen voor de kleine jongens... dus maar heel even.. Mijn (schoon)moeder had ik toen al wel in huis, en samen deden ze dan nog de huishouding en de oudste kids. Dat liep gesmeerd. Kon ik me volledig op de twin richten en proberen mn eigen rust te pakken... Had bij de intake wel gezegd dat een stagiaire welkom was, maar die hadden ze toen niet.. Hier is het elke week meer genieten! De jongens gaan echt steeds meer op elkaar lijken. ... dat wordt nog wat... Het overstrekken wat ze eerst deden, neemt gelukkig af. En steeds meer interactie met elkaar, zo prachtig én met de oudste 2 kids! nou dames; t wordt steeds spannender voor jullie! Geniet nog van de rust... Als het opeens toch zover is, (hoop t niet voor jullie, maar je weet maar nooit..): dan veel succes en zet m op!
Hoii Hier gaat alles nog goed..34 weken yess Controle goed. 2300 gram en 2460 gram ongeveer Ja, de gynaecoloog raadde t vroegtijdig kolven af ivm contracties maar omdat t bij mij elke keer een aantal dagen duurde voor t op gang kwam maak ik mij zorgen. Ik zie t wel. Misschien doe ik dat wel vanaf 36.5 week Ik word in de week van 20-28 augustus ingeleid. Ik vroeg om een rondleiding maar gynacoloog keek me een beetje raar aan. Vond dr een beetje stug deze van vandaag.. van vorige keer was zoooo leuk en zij wil graag bij mijn bevalling zijn. Hopelijk lukt het. Kraamzorg organisatie gaf aan dat ze soms voor 6 kinderen moeten zorgen dus dat t vast goed moet komen maar ik wil juist van niemand anders dan de kraamhulp hulp zodat ik daarna nog hulp kan vragen. Vorige x kreeg ik namelijk hulp van familie in de week dat de kraamhulp er was en toen ze weg was viel de hulp van familie ook weg terwijl het toen juist zoo gewenst was. Mijn man werkt dan door tot kraamhulp weg is maar of dit te doen is allemaal voor de kraamhulp vraag ik mij af. Ach ja, merk het dan wel. Heb je 4 kruikjes 2opkomst?en krijg je hulp nu je dochter vakantie heeft?
2x wonderlijk Wat mooi om te lezen...lijkt me zo bijzonder he om 2 van die kleintjes te hebben..en dan de interactie tussen elkaar. Geweldig
2xwonderlijk; die interactie lijkt me heel bijzonder om te zien. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks is. Neyomi; Fijn dat het nog steeds goed gaat.Mooie gewichten ook. Ik moet donderdag weer voor controle, dus dan heb ik ook weer een update Wat raar dat ze je zo aankeek met je rondleiding-vraag. Bij ons is het trouwens gedaan door een verpleegkundige (die hebben een eigen spreekuur) ipv gynaecoloog. Ik vond dat erg prettig, ook omdat we het zo uitgebreider over de bevalling konden hebben. De angsten en wensen. Misschien je familie dan expliciet vragen om na de kraamweek te helpen. Als de kraamhulp het niet red zal ze zelf bij de organisatie ook hulp vragen verwacht ik. Ik heb nu regelmatig (lees: bijna dagelijks, tenzij man thuis is) hulp van mijn moeder. Mijn ouders wonen dichtbij en mijn moeder zorgt ervoor dat ik 'middags kan gaan rusten. Dit maakt het voor mij wel te doen. Heb sinds vanmorgen behoorlijk last van mijn schaambeen, met name het lopen is slechter geworden Heb gelukkig het belangrijkste in huis allemaal klaar. Inderdaad 4 kruikjes hier, jij ook Neyomi? Ik heb er 2 geleend van mijn collega en de andere 2 had ik nog van mijn dochter. Hoeveel ben jij tot aan nu aangekomen? Ik inmiddels bijna 14 kg. Had me vantevoren heel druk gemaakt over het aankomen, maar vind het nu in kg voor een tweeling best meevallen. Bij mijn dochter was ik aan het eind 12,5kg aangekomen.
Hoi Succes bij de controle. Ik hoop het huis dit weekend af te krijgen. T is nu nog een bende. Heel veel uitgezocht en weggedaan. We willen meer overzicht want straks word t lastig met 4 kinderen. Ik heb nog 2 kruiken maar...vraag me af of we nu echt 4 nodig hebben.. maar zal even kijken of ik het van iemand kan lenen voor t geval dat. Ik weeg me eigenlijk nooit. Toevallig dat de leuke gynacoloog van vorige week wel even vroeg dit te doen. Ik was vorige week 16 kg aangekomen. Best veel dus. Maar ik kom altijd veel aan. Bij mijn vorige ook 20 kg gemiddeld. Het verbaasd me dat t niet meer is dan vorige keren Iemand van jullie ervaring met een sluitband? Wil er 1 aanschaffen maar twijfel zo over de maat Heb normaal maat s (34-36 broekmaat) maar mijn buik is enorm!!! Dat ik denk dat maat s veel te klein is. Fijn dat je ook hulp krijgt 2opkomst. Bij mij is t sinds gister zo dat de kids bij mijn moeder zijn (een aantal uren). Nu kom ik echt toe aan rust. Heerlijk al is het ook wel heel erg stil...heel vreemd. Heb je soms een harde buik die als t ware zo'n druk geeft dat t bijna een soort perswee lijkt. Je voelt een druk van onder. Ik word er soms zo nerveus door maar waarschijnlijk daalt de kleine in denk ik... Wat mogen we dankbaar zijn he. Zaterdag 35 weken. Oh ik kan t niet geloven. Voorheen als ik dan 2xwonderlijk zag met haar termijn en anderen dacht ik: ik hoop dit ook te mogen meemaken. 1e baby ligt btw met t hoofdje naar beneden 2e dwars maar lijkt erop dat die uiteindelijk met t hoofd naar beneden gaat. Bij jou dan 2opkomst Ja jammer dat ze me zo vreemd aankeek over de rondleiding. Maar wat vertellen ze dan over de bevalling? Soms zeg ik ook wel dat ik meer info online krijg dan van hun in t ziekenhuis...vind t best schandalig. En krijg ook vaak wisselende antwoorden. De een zegt ochh met 38 weken mag je ook bevallen. Ander zegt: absoluut niet ivm gedeelde placenta...en zo met meer dingen...ach ja... nog even maar!!!
En we zijn weer goedgekeurd Ik mag weer een weekje verder. Ze schatten nu geen gewicht meer, omdat de metingen onbetrouwbaar worden, maar het zag er allemaal goed uit. Wat vervelend dat ze bij jou in het ziekenhuis niet 1 verhaal hebben Neyomi. Dat hebben ze bij ons gelukkig wel. Ik heb nog geen datum, maar als ze bij 37 weken niet zelf zijn gekomen, dan wordt ik ingeleid. Wat betreft de bevalling; we hebben de verloskamers gezien. Daarnaast is er verteld wat er dan allemaal bij in de kamer komt te staan als je daadwerkelijk gaat bevallen. Dat zodra het eerste kindje geboren is deze even bij me mag liggen, dan navelstreng doorknippen en door naar nr 2. Tenzij 1 van beide kindjes in nood komt/lijkt te komen; dan wordt er een team gebeld (3 a 4 mensen) die komen dan om dat kindje op te vangen. Bij mij liggen ze allebei met de hoofdjes naar beneden, dus in principe een natuurlijke bevalling. Dat zou ik zelf ook het liefste doen. Sluitband heb ik geen ervaring mee. 16 kg vind ik niet veel hoor!Ik was ook uitgegaan van 20 kg, maar dat ga ik (en jij waarschijnlijk ook) niet halen. Wat betreft termijn ben ik ook erg gelukkig. Als ik ook in de fb-groep zie wie er al bevallen zijn voor deze termijn mogen we onze handjes dichtknijpen dat het zo goed gaat. Ik begin nu ook echt rustiger te worden naar de bevalling toe.
ahhh!! had net een heel bericht naar jullie getypt; 2opkomst en neyomi.... balen is het weg...:x nou ja, ff korte versie; Echt heel blij voor jullie dat je deze termijn hebt mogen behalen!! neyomi; geniet van je moment van rust zonder de kids!! 2opkomst;fijn zo'n rondleiding hè. Geeft rust en duidelijkheid. (mag ik vragen welk ziekenhuis je bent? herken veel van wat je schrijft succes!!!!