Wie nog meer zwanger van de derde?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door elmo28, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    #1 elmo28, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
    Hoi,

Ik ben zwanger van mijn derde kindje.
    Wij zijn dan de trotse ouders van drie kinderen in drie jaar.
    Erg druk maar ook erg genieten.

Ik ben benieuwd of er nog meer zwanger zijn van de derde en hoe jullie de zwangerschap ervaren etc.

Groetjes

2. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Hoi Elmo,

hier nog een mama met de derde op komst.
    ik kom trouwens ook uit de buurt van Nijmegen.

de oudste is bijna 4 en de jongste wordt over een paar dagen 2 jaar.

deze zwangerschap valt me wel het zwaarst van allemaal moet ik zeggen. je hebt natuurlijk ook veel minder rust als je al 2 koters rond hebt rennen, dat zul jij ook wel merken. Ik ga ook niet altijd op tijd naar bed, omdat ik veel klusjes waar ik de kids niet bij kan gebruiken, vaak 's avonds doe als zij in bed liggen.

en ik merk ook aan mezelf dat ik er minder mee bezig ben. bij de eerste heb ik heel braaf elke week een zwangerschapsdagboek bijgehouden, bij nummer 2 ook wel, maar sloeg ik wel eens een weekje over en nu moet ik er echt even voor gaan zitten en graven in mijn geheugen wat we ook alweer allemaal hebben meegemaakt hebben de afgelopen weken (schaamschaam)

De nestdrang blijft een beetje hetzelfde, ben nu 32 weken en stop over 2 weken met werken, maar dan wil ik ook gelijk het kamertje helemaal in orde maken. natuurlijk hebben we de meeste belangrijke spullen al staan, maar ik moet toch nog ff kleertjes wassen en er een beetje "zijn" kamertje van maken.

m'n buik zit me meer in de weg dan de vorige keren, is natuurlijk ook allemaal wat slapper zeg maar. Bukken is echt vervelend dus ik veeg 's avonds al het speelgoed met een bezem in een hoek en daar zoeken ze het de volgende ochtend maar weer uit, ik blijf niet aan het opruimen haha. Je wordt wel makkelijker in dat soort dingen moet ik zeggen.

alleen mijn jongste naar bed brengen wordt wat moeilijker. Normaliter nam ik die altijd nog even op schoot en dommelde hij op mijn arm in slaap en dan legde ik hem in zijn ledikantje. Nu zit m'n buik echt in de weg en kan ik hem niet lekker meer tegen me aanleggen en bukken om hem in z'n bed te leggen gaat ook niet meer.

Waar loop jij tegen aan? en hoe los je dat op?

groetjes esther

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Grappig dat je ook uit de buurt van Nijmegen komt.

Tsja, ik loop nog niet tegen heel veel dingen aan omdat ik "pas "13 weken en een paar dagen zwanger ben.

Wel merk ik dat het pittig is wat uitrusten betreft.
    Mijn oudste slaapt niet meer s'middags dus s'middags rusten komt er niet van, met het gevolg dat ik regelmatig om 22.00 in bed lig.

Ik merk ook dat mijn buik gigantisch groeit.
    Mijn kinderen waren beide erg groot en nu heb ik al een buik alsof ik 25 weken zwanger ben. ha,ha.

Ook moet ik de jongste nog regelmatig opraken als ze is gevallen en dat voel ik daarna gelijk in mijn bekken.

Een zwangerschap is echt een aanslag op je lichaam, en dan drie zwangerschappen in drie jaar helemaal.

Maar ik geniet er volop van. ik heb inderdaad wel dat ik er minder mee bezig kan zijn als bij de eerste twee, waarvan het de tweede keer al minder was.... ( erg hè?)

TZoch wil ik deze zwangerschap heel bewust genieten van alles.
    Misschien is het wel mijn laatste zwangerschap.

Ik denk dat het verlangen naar zwanger zijn altijd blijft, maar op een gegeven moment heb je toch echt je huis vol;).

Het valt hier dus nogal mee.
    Mijn man is gelukkig veel thuis en neemt dan de zware taken van mij over zodat ik hopelijk niet weer BI krijg.

Leuk om zo eens te kleppen met iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Groetjes!

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik ben ook zwanger van de derde, Ik heb een zoon van 10 en een dochter van 8.
    Deze zwangerschap ervaar ik anders, omdat ik er meer last van heb, ik ben zo gewend aan het leventje wat ik heb, en in deze zxwangerschap ben ik moe, dus kanik eenheleboel dingen niet. Ik ben eerder gestopt met werken, jaja ik zit nu al in mijn verlof.

Om meer rust te creeeren voor mij en mijn gezin. Het huis is nu rommeliger dan normaal, maar beetje bij beetje komt nu ik niet meer werk ook weer netheid in.

Verder voel ikmij prima en ben toch wel net zo ongeduldig in mijn minimensje als bij de eerste. Dat had ik bij de tweede niet want toen vond ik zwanger zijn echt top!

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo,

ik ben ook zwanger van onze 3e zoon. Mijn andere kids zijn 3 jaar, en mijn 'middelste' zoon word in Sept. 2 jaar. Dus allemaal dicht op elkaar dus.
    Ik vind deze zwangerschap ook wel omvliegen hoor. Weet nog als gisteren dat ik helemaal in shock was met de test in mijn handen haha. Nooit verwacht dat er nog een 3e zou komen, maar we zijn nu echt mega blij!!!
    Ik word dit keer ingeleid met 38 weken, dus hoef niet zo lang meer! Dus echt genieten nog even.

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi hoi,
    Hey mouchy waarom wordt jij ingeleid?
    Mij gaan ze waarschijnlijk ook weer inleiden omdat mijn vorige kindje macrosoom was.

Ik heb sinds vannacht ineens heel veel pijn in mijn bekken, heb dus maar weer gelijk de fysio gebeld.

Hoop echt dat het nog even afzakt. ik ben nog maar zo kort zwanger.... om nu de rest met pijn door te moeten gaan... :(

Groetjes

7. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hey Elmo,

ik word ingeleid omdat mijn vorige 2 bevallingen niet helemaal volgens het boekje zijn gegaan. Duurde erg lang 26 en 28 uur en de kids gingen niet indalen maar juist omhoog tijdens de bevalling. En uiteindelijk alle 2 geboren met een vacuum. Dus vandaar dat ze het nu anders gaan aanpakken. Ben ik wel blij om hoor, want om weer zo'n helse bevalling mee te maken lijkt me echt vreselijk!
    Ik krijg nu ook een ruggenprik wat me eigenlijk best lekker lijkt!

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

ja ik kan me voorstellen dat je het nu erg fijn vindt dat ze je gaan helpen met de bevalling.

En ook lekker dat je dan van te voren goed en rustig opvang kunt zoeken voor je andere kindjes.

Dat vind ik een groot voordeel van inleiden.
    haha.

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja ik ben dus sinds kort ook zwanger van nummertje drie!
    Geheel ongepland (1 onveilige keer was genoeg....) maar ik ben er ontzettend blij mee, en ik hoop dan ook dat het allemaal goed mag blijven gaan en dat dit kotertje lekker blijft zitten waar hij/zij zit.
    Het gekke is dat ik bij de eerste twee direct allerlei beren op de weg zag (hoe moet dat nu straks met...? nou vul het maar in, ik kon overal over piekeren) en nu heb ik echt een soort rust over me, omdat ik weet dat het toch altijd weer goed komt.
    Jullie zijn allemaal al een stuk verder zie ik, dat zal dan wel echt zwaar worden. Dat vond ik bij de 2e al, dat je op een gegeven moment wel echt merkte dat het pittiger was dan bij de 1e.
    Succes allemaal met de zwangerschappen!

10. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groeien jullie buiken ook zo snel?
    Mijn buik ziet eruit alsof ik bijna uitgeteld ben. haha!

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,
    Hoe gaat het met jullie?

Groetjes

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook nummer 3 op komst :)
    Onze oudste zoon wordt 2 september 3 jaar en de jongste woensdag 1 jaar.
    En nummer drie komt rond eind november.

Het wordt inderdaad erg druk maar ook super leuk dat weet ik zeker.
    Deze zwangerschap is eigelijk niet heel veel anders dan van de andere 2. Ik heb nu wel iets meer bandenpijn en ben erg moe maar voor de rest red ik me eigen prima!
    En ik heb ook een behoorlijke buik lijk nu al 35 weken zwanger!
    Niet gezond maar jah we komen er wel doorheen :)

Bij die andere 2 had ik opzich ook wel een behoorlijke buik maar kwamen toch 2 kleine kindjes uit :) Dus dat zegt eigelijk helemaal niks.

Volgende week de 20 weken echo ben super benieuwd of alles weer goed is met de kleine!

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier zijn we nog steeds in afwachting van de eerste echo... Heel spannend dus en het is altijd hopen dat het er goed uitziet. Over 2 weken is het zover! Dan zullen we meer weten.
    En met de andere zwangeren?

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Spannend al die echo's zeg.

Ik krijg maandag een pretecho en hopelijk zien ze dan het geslacht al.
    En 4 augustus de 20 weken echo.

Tsja mijn buik is ook echt mega, iedereen denkt dat ik bijna uitgeteld ben etc.
    Maar bij de vorige twee had ik ook megabuiken zie mijn fotoalbum.

Dat waren ook reuzekindjes haha nou ja vooral Nikki de jongste was een reusje.

Ach ze houden me goed in de gaten dus ik wordt wel op tijd ingeleid als het nodig is.

Ik voel me prima, kan wel slecht tegen de hitte, maar ja daar heeft iedereen last van denk ik.
    En helaas is de digagnose BI weer gesteld.

Maar ja ik ken nog veel trukjes van de vorige keer en draag mijn bekkenband als ik lang moet staan of ver moet lopen dus ik hoop het nog even te kunnen redden.

Groetjes en succes allemaal

15. Jeanne59

Jeanne59 Lid

24 jun 2009
    41
    0
    0
    huisvrouw, verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal, ik wil jullie iets vragen: Wanneer vertellen jullie het aan de andere kindjes dat ze een broertje of zusje krijgen?
    Mijn dochter wordt morgen 5 jaar en mijn zoon over 4 weken 3 jaar. Mijn zoon zal het niet zo ervaren, maar voor mijn dochter zullen de maanden als jaren gaan voelen, ze wil zo graag een zusje, echt een grote wens van haar.
    Groetjes van Jeanne

16. Jeanne59

Jeanne59 Lid

24 jun 2009
    41
    0
    0
    huisvrouw, verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Wanneer konden jullie je gewone kleren al niet meer aan?
    Moet ik al andere kleding gaan kopen? (week 8).
    De banner geeft iets anders aan dan mijn berekenig, rekenen ze nu uit van de eerste dag laatste menstruatie, of vanaf de eisprong?

17. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik heb alleen verteld aan mijn dochtertje dat er een baby in mama's buik zit.
    Maar ja ze is pas twee dus ze begrijpt het toch niet echt.

Wat kleding betreft....
    Ik liep in week 7 al in positiekleding.

Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

groetjes Mirjam

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mijn kids heb ik direct vertelt, maar ook omdat ik overompeld was.
    En mijn kinderen zijn nu 10 en 8, al is wachten wellastig hoor!

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb de oudste het ook gelijk vertelt maar die was toen 2,5 dus opzich had die ook niet door hoe of wat.

Hij komt wel steeds kusjes geven op me buik super lief!
    En postiekleding had ik eigelijk al vrij snel nodig!
    Vond het ook niet heel erg want had nog wel een buik van nummer 2 dus zit het ook een stuk fijner!

Ik heb alleen er erg last van hartkloppingen hebben jullie dat ook? Ik ben er ook erg moe van en kan gewoon bijna niks ik merk gewoon dat me kids te weinig aandacht krijgen van me omdat ik gewoon kapot ben!
    Ik werk niet en me vriend is thuis maar dan nog ben ik gewoon helemaal op. Volgende week gaat me vriend werken en heb voor de zekerheid mijn schoonmoeder gevraagd om te logeren want zie het alleen helemaal niet zitten!

@Jeanne59
    je hebt nu een banner van een tweeling klopt dat?
    En ze rekenen inderdaad van de eerste dag van je laaste menstuatie.
    Zegde bij mijn helemaal niks want was 2 weken minder zwanger dan klopte dus waarschijnlijk een late bevruchting.
    Je zou eigelijk gewoon de echo moeten afwachten voordat je alles zeker weet hoever je bent.

20. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi Stef!

Ik denk dat die banner bedoeld is om aan te duiden dat er een broertje of zusje op komst is.

Ik ben ook wel snel moe hoor. Ik werk 16 uur per week en met twee kleintjes om je heen merk ik dat mijn huishouden nu echt achteruit gaat.
    Normaal deed ik dat dan als ze op bed lagen maar nu ben ik s'avonds gesloopt.

mijn man is ook de badkamer aan het verbouwen dus die wil ik niet vragen om ook het huishouden te doen.
    Dus ik doe alles maar een beetje tussendoor en op vrijdag dan ben ik vrij en de kindjes op het kdv. dan doe ik s'morgens zo veel mogelijk in huis en rust ik de rest van de dag uit.
    Tenminste dat ligt in de planning, uiteindelijk ben ik dan nog de hele dag zoet met boodschappen doen etc.
    haha

Acht ja de betere tijden komen wel weer.

Deel Deze Pagina