Wie nog meer zwanger van de derde?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door elmo28, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hmmm ik heb nu al bijna vanaf mijn NOD dat mijn broeken veeeel te strak zitten! Dat zullen dan wel die opgezette darmen zijn maar irritant is het wel! Ik zou nu liever nog geen zwangerschapsbroeken aandoen, zo pril in de zwangerschap. Nog even behelpen dus met te strakke broeken en 's avonds gelijk lekker een joggingbroek aan... Maar als dat zo doorgaat moet ik er toch binnenkort aan geloven...!

Ik had trouwens nog een testje over en die heb ik vanmorgen maar even gedaan, nou de tekst ZWANGER knalde me binnen een paar seconden tegemoet. Toch weer even leuk om te zien!

Hoe is het met de andere zwangere dames?

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hier alles oké!

De kleine is al druk aan het sporten in mijn buik.

Morgen echo bij Jan koning. die kan bij 16 weken het geslacht al zien... ben benieuwd.

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,hoi,

Hoe is het met jullie?
    Mijn echo was geweldig, heb een serie foto's meegekregen en een dvd.
    En we weten nu wat het wordt!
    Alles zag er goed uit, maagje en blaasje waren vol.
    Hersenen zagen er goed uit, zo ook het hartje.
    De kleine was lekker beweeglijk.

ben benieuwd hoe het bij jullie is.

Groetjes

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Elmo wat leuk dat jullie al weten wat het word! Ga je het delen of houd je lekker voor je?

Ik zou vandaag worden ingeleid, maar helaas vond de gyn de baby nog te klein 6,5 pond. Dus is het een week uitgesteld. Flink balen hoor!!! Vind het wel pittig nu met 2 kleine kids er nog bij...

5. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik wil wel wel delen maar dan via een PB een vriendin van mij leest nl mee.
    balen hè als je in de veronderstelling bent dat ze inleiden en je dan weer naar huis wordt gestuurd.
    Ik had dat ook bij Nikki. met 37 wken inleiden vonden ze toch te vroeg dus moest ik wachten tot de 38 weken.
    Achteraf vloog die week voorbij.
    Omdat je dan een definitieve datum hebt is het wel handig met opvang regelen voor je kindjes en in huis halen van extra koffie en lekkere dingen etc. ( filet american bijvoorbeeld haha)
    Sterkte deze week!

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    hoi Mouchy!

En ben je inmiddels alweer mama?

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Benieuwd hoor naar Mouschy! Wie weet is het toch nog spontaan begonnen.

Dames duimen jullie voor mij; ik heb straks de eerste echo. Erop of eronder dus! Ik heb nl ook ooit een missed abortion gehad en toen had ik geen enkel vermoeden dat het niet goed zou zijn. Dus ondanks dat ik me nu gewoon zwanger voel zal de echo pas duidelijkheid geven. Ik heb geprobeerd om er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn de afgelopen weken maar merk nu dat ik het (natuurlijk) toch wel erg spannend vind.
    Ik kan jullie duimen dus goed gebruiken!

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Spannend mamasu!

Ik zal zeker voor je duimen.
    hoe laat moet je?
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

Groetjes!

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Jaaaa we hebben een kloppend hartje gezien! Ben zo opgelucht! De echoscopiste zag het gelukkig al heel snel. Ikzelf nl nog niet, vind dat altijd maar lastig om te zien. Maar ook mijn man zag al heel snel een knipperlichtje zei hij. En volgens de meting ben ik zelfs al 3 dagen verder, 7 weken en 6 dagen ipv 3. Dat zou ook wel kloppen met onze berekeningen trouwens maar dan heb ik dus wel een kortere cyclus gehad dan normaal de laatste maand.
    Pfff nu merk ik dat er toch wel een last van me afvalt hoor. Die eerste weken zijn altijd zo spannend!

10. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Super zeg! blijft mooi om te zien hè zo'n kloppend hartje.
    Geniet ervan!

11. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Hallo mama's van drie,

ik ben een tijdje niet op dit forum geweest, heb even teruggelezen en gezien dat er een boel mama's die zwanger zijn van derde, zijn bijgekomen: welkom allemaal.

Ik zag ook een vraag aan Mouschy voorbijkomen, ze heeft zelf nog niet gereageerd (waarschijnlijk errug druk ;)) maar zij is op 16 juli vlot bevallen van zoon Merlijn.

ik ben inmiddels lekker met verlof, groei lekker door (zit nog zo'n 3,5 kilo verwijderd van mijn all-time-high, ben benieuwd of ik een nieuw persoonlijk record ga vestigen) en "mag" nog zo'n drie weken.

Sinds deze week slaat bij mij de opruimwoede toe, wat niet verkeerd is met al het speelgoed dat door de kamer slingert. We moeten toch weer ruimte maken voor de box, dus ik heb me voorgenomen om woensdag, als de jongens op het kdv zijn eens flink op te gaan ruimen. En ik moet de nieuwe kleertjes voor de kleine man nog steeds wassen. Wordt wel hard tijd dat dat allemaal klaar ligt, ik was bij de vorige twee daar veel eerder mee klaar. Nu bij zo'n derde denk ik toch wat makkelijker: ach komt wel........hebben jullie dat ook? Met dezelfde moeite is hij te vroeg. Toch deze week maar mee beginnen want de tijd vliegt deze keer voorbij.

groetjes esther

12. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home

lekker wakker was ik, het zoontje van Mouschy heet Arthur (Merlijn is zijn tweede naam). toch even rechtzetten.

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Gefeliciteerd Mouchy!

Ik ben pas 19 weken zwanger natuurlijk maar merk wel met alles dat ik niet zo'n haast heb.
    Ik was ook laat met kraamzorg aanvragen.
    Ach komt allemaal goed. haha

14. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home

Precies, ik denk er ook veel relaxter over dan bij de eerste twee.
    De ervaring leert dat het toch wel op z'n pootjes terecht komt en we hebben alles in huis, het ligt misschien alleen nog niet op z'n plaats.

En kraamhulp...dat heb ik wel op tijd aangevraagd maar ik kreeg ook al een brief dat het in augustus heel druk is met bevallingen in de regio Nijmegen en het is natuurlijk zomervakantie en dat de kans heel erg groot is dat ik maar het minimale aantal uren kraamzorg krijg, ik geloof 4 uur per dag ofzo. Ik denk dat ik dat bij een eerste kindje helemaal niet okee had gevonden, maar nu met de derde is het toch niet allemaal helemaal nieuw meer en kun je de meeste dingen zelf wel handelen.

ik zie er niet tegen op ofzo.
    wat jij zegt Elmo, komt wel goed :)

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hihi grappig dat jullie allemaal zo relaxed zijn! Bij nr 1 en 2 had ik regelmatig 'paniekaanvallen' van: hoe moet dat nou straks met.... (vul maar in). En inderdaad, de ervaring leert dat het steeds toch weer goedkomt allemaal! Dus ook ik ben deze keer heel relaxed en slaap tot nu toe ook beter dan bij voorgaande zwangerschappen.
    Een aantal praktische dingen heb ik dan al weer wel geregeld maar dat vind ik ook wel fijn, om dat alvast maar gedaan te hebben. Hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken....
    Verder is de vermoeidheid en misselijkheid al wat aan het zakken. Bij mijn dochter begon dat ook met 9 weken af te nemen dus dat is herkenbaar en fijn.
    Ben benieuwd hoe het allemaal bij jullie is!

16. bijtjes

bijtjes Lid

29 jul 2009
    38
    0
    0
    Arts
    Bijenkorf
    Ik kom mij hier ook melden.

Ben in mei 2007 bevallen van een zoon.
    December 2008 bevallen van nog een zoon.
    En nu net zwanger!

Kortom: 3 kids in 3 jaar. Waarom ook niet ;)

17. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    @mamasu en @bijtjes, gefeliciteerd met de zwangerschap!
    superleuk toch al die kindjes!

ik roep al sinds de eerste dat moeder zijn de leukste baan is die ik ooit heb gehad en dat vindt ik nog steeds.

Hier is het aftellen geblazen en waar ik bij de zwangerschap van de eerste 2 overdag nog wel eens een dutje kon doen, zit dat er nu niet echt in als ze thuis zijn, dus de laatste loodjes zijn fysiek wat vermoeiender maar geestelijk weer relaxter dus dat scheelt.

goed meiden, de kids zijn vandaag op het kdv, dus ik ga even verder van mijn vrijheid genieten!:)

groetjes esther

18. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,
    Welkom bijtjes!
    Ik ben ook bezig met drie kindjes in drie jaar! haha
    jan. 2007 maart 2008 en dec 2009.

Mama esther, lekker genoten van je vrije dag?
    Hier gaan de meiden ook op mijn vrije vrijdag naar het kdv. ik neem me dan altijd voor om uit te rusten die dag, maar stiekum doe je de hele dag klussen waar je niet aan toe komt met die ukkies om je heen.

Ik vond mijn eerste zwangerschap het lichtste omdat je dan nog uit kan slapen en s 'middags even kan gaan liggen.

Nu kun je s 'avonds vroeg naar bed, maar als je straks verlof heb ben je s'avonds bezig met enveloppen schrijven, babykamer klussen omdat je daar overdag niet aan toe komt.

Ach alles komt goed.

Ik heb nu ook nog niets gekocht voor de kleine, terwijl ik bij de eerste al met 12 weken begon te shoppen, bij de tweede was het al wat later en nu met ruim 19 weken heb ik nog niets nieuws gekocht. ( schaam) wel gekregen.

jullie?

19. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    @Elmo: ik heb genoten van mijn vrije dag, maar inderdaad wel wat klussen gedaan in huis....

ik ben trouwens ook pas laat gaan shoppen voor nieuwe kleertjes voor ons derde mannetje. Natuurlijk heb ik een overload aan jongenskleren, maar het hoeft geen Hansje-derde-handsje te worden vond ik.

Ik ben de eerste dag van mijn verlof lekker gaan shoppen en kwam met een aantal nieuwe outfitjes thuis, dus ook pas met 34 weken (ahum, lekker op tijd) maar omdat je toch van alles al in huis hebt, is die druk er ook niet zo. Alleen voor de leuk, zeg maar en dat heb ik bewaard tot het moment dat ik daar ook echt de tijd voor had.

Laatst heb ik zelf nog wat nieuwe rompertjes 50-56 gehaald, die had ik echt maar een stuk of 3 :)->) (ja, wel meer maar die zijn met lange mouwen en dat vind ik medio augustus wat overdreven). De oudste heeft die maat 1 week aangehad en de tweede promoveerde bij de geboorte gelijk naar maatje 62 (grote brok), maar ineens bekroop mij het gevoel dat nummer 3 ze wel eens langer aan zou hebben en dat 3 dan wel weinig is....tja en wat doe je dan, dan ga je shoppen!!:)

Ook is de babykamer pas sinds afgelopen vrijdag ECHT helemaal klaar (oh nee,moet nog even goed stofzuigen en dweilen) en staat het bed pas sinds dit weekend op de klossen :), je wordt wat lakser bij een derde (althans ik)

En die dingen had ik de vorige keren echt veeeeeel eerder al klaar, maar ach.....alles op zijn tijd.

Ik heb nu ook nog wat prive-sores aan mijn hoofd en daar kan ik donderdag een punt achter zetten (moeder is opgenomen in verpleeghuis en ik ben bezig met afronding van opzegging en verhuizing van haar appartementje), dus tot die tijd moet hij blijven zitten en daarna mag ie van mij komen.

meiden, succes volgende week als het heel warm wordt, keep-it-cool :D

groetjes esther

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    hallo mama's

Hier ook zwanger van de derde, ik heb twee meiden Zara van 4 jaar (juli 05) en Ayla van bijna 2 jaar(september 07) en 35 weken zwanger van een zoon!

Deze zw is vooral zwaar omdat je indd al twee kids hebt rondlopen.]Heb nu erg last van mn rug en heb al elke dag voorweeen.
    Met 36 weken krijg ik ook een groei echo, mijn meiden waren namelijk erg klein, mn oudste was 2740 gr en 49 cm, en mn ''middelste'' was 2420 gr en 43 cm.
    Van haar ben ik ingeleid omdat ze maar 2 bloedvaten in de navelstreng had, ze had een groei achterstand van 4 weken...
    In iedergeval is de kleine man groter als zn twee zussen, met 30 weken zeiden ze dat als hij met 40 weken geboren zou worden ong 6 pond zou zijn.
    Ik hoop trouwens nu op een thuisbevalling;)

Deel Deze Pagina