Zo, zie weer wat nieuwe namen voorbij komen hier! Welkom en toch leuk, zo'n 'derde kindje'-club! Is toch heel anders dan wanneer het je eerste of tweede is. Mama Esther, spannende tijden voor jou zo te zien! En dan ook nog druk met andere dingen eromheen. Succes hoor, zal best zwaar zijn zo op het eind! Jessica, leuk na 2 meiden een zoon erbij! Toch weer heel wat anders. Ik heb nu een zoon en een dochter, en het luiers verschonen is toch net even anders, vond ik toen zij net geboren was. Verder heb ik het idee dat meisjes al zo klein als ze zijn een ander huiltje hebben en in heel veel dingen net iets anders dan jongetjes. Superleuk om die verschillen te zien, vind ik! Ik zit zelf inmiddels op 11 weken. Helaas krijg ik met 12 weken geen echo, dat zou het voor mij toch iets 'echter' maken. Bij mijn oudste 2 kinderen had ik dat nl steeds wel. Inmiddels zijn we verhuisd en loop ik bij een ander ziekenhuis met, naar nu blijkt, net andere regeltjes. Was best teleurgesteld over die echo. Zeker omdat ik tussen mijn twee kinderen ook een missed abortion heb gehad en dus best wat extra bevestiging kan gebruiken. Maar ja, regels.... Succes allemaal en ben benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat!
hallo allemaal, @jessica24, welkom bij de zwanger-van-de-derde-club. Voor jou schiet het ook al aardig op. Ik ben morgen uitgerekend en het hoeft van mij niet lang meer te duren hoor. Kleine man is volledig ingedaald, ik heb het gevoel alsof iemand me keihard in m'n kruis heeft geschopt . ik zeg: zet de sluizen maar open Dus nog even en ik ben niet meer "zwanger van de derde" maar "moeder van 3!" Ik hou jullie op de hoogte, succes allemaal met de zwangerschap (en de drukte van de andere twee kiddo's) groetjes esther
nou, ben nog steeds "zwanger van de derde" 1 dag overtijd.......de vorige ging er 9 dagen overheen, maar dat hoop ik nu echt niet. wel al volledig ingedaald, dus kom maar op kleine vent! mama is er klaar voor (en er klaar mee )
Sterkte nog heel even Mama Esther, kan nooit lang meer duren nu! Maar ik weet dat het wachten erg lang kan duren zo op het eind van een zwangerschap... Wens je in ieder geval een goede bevalling alvast! Zelf zit ik morgen op de 'magische' 12 weken grens. Maar krijg helaas geen echo, dus ik zal erop moeten vertrouwen dat alles wel goed zal zitten. Dat vind ik nogal lastig (ben van nature al een piekeraar en zwanger zijn maakt dat nog wat erger!). Toch wel erg fijn om die mijlpaal bereikt te hebben.
Hoi mama Esther! vervelend is het om overtijd te lopen hè? Dan ben je er gewoon klaar mee. Sterkte en hou ons op de hoogte. Mamasu: Alvast gefeliciteerd met je bijna 12 weken grens en... geen bloed geeft moed toch? en als je heel bezorgd ben kun je toch altijd om een echo vragen? nee heb je en ja kun je krijgen.
Hoi Dames, Vandaag bij de verloskundige geweest om de 20 weken echo te bespreken. Zoals ik al wist was alles goed alleen was de kleine frummel toch wel heel erg groot, ze had het even vergeleken met de zwangerschap van Nikki en die liep met 20 weken nog op schema maar groeide daarna de pan uit. Ik moet dus weer beginnen met het hele riedeltje van bloedprikken en groeiecho's Ik wordt voor de groeiecho's doorverwezen naar het ziekenhuis en daar gaan ze overleggen of ze al heel vroeg gaan inleiden en als de groei echt de spuigaten uitloopt dan dachten ze zelfs aan een geplande keizersnede. Ik zit hier dus echt niet op te wachten hè! Kijk alles voor een gezond kindje natuurlijk maar ik had toch stiekum gehoopt dat het sowieso een inleiding werd( spontaan bevallen zat er al niet meer in) maar als ze nu al de optie van een geplande keizersnede op tafel gooien..... zucht. Maar ja afwachten maar. Ik moet over twee weken weer bloedprikken, dan twee weken later een echo bij de verloskundige en dan 4 weken laten een echo in het ziekenhuis. Sorry voor het ego bericht maar zit er even mee. Ze zei al dat ik er rekening mee moest houden dat deze megagroei zijn tol gaat eisen omdat ik al met BI zit en twee ukkies heb rondlopen/vallen. Maar ja nu dus haast achter de babykamer met het vooruitzicht dat ik over een aantal weken heel veel hier te vinden ben. Esther ben je inmiddels al bevallen? ik hoop dat je nu lekker van je kleintje ligt te genieten. ik hoor het wel. Groetjes
Hoi Elmo, balen zeg! Ik herken het trouwens helemaal. Bij mij schijnen kindjes het ook altijd erg naar hun zin te hebben in mijn buik en ben bij beide zwangerschappen dan ook steeds geprikt op suiker en groeiecho's gehad en noem maar op. Maar dat ze bij jou dan nu al over een geplande ks beginnen? Waren je eerste 2 ook keizersnedes? Bij mij nl wel en ik zou nu in principe weer een geplande ks krijgen. Maar loop nu in een ander ziekenhuis in verband met verhuizing, en de gyn die ik nu heb zei dat ik best een natuurlijke bevalling kon proberen. Ook weer raar, want de gyn die mijn beide kinderen ter wereld heeft gebracht zei dat ik bij een 3e sowieso via een ks zou bevallen.... Blijft even afwachten. Jij succes in ieder geval! Wacht het maar weer af. (hoe groot waren jouw oudste 2 trouwens? Bij mij: 2385 gram, maar met 34 weken en 2 dagen geboren, en 3740 gram bij 39 weken en 6 dagen, vind ik nog best meevallen qua reusachtigheid!)
Hoi mamasu, MIjn oudste viel mee die was 4180 gram en 51 cm met 41+4 weken de tweede was 4785 en 52 cm bij 38+3 weken. Bij de tweede begon ik tegen de 30 weken ineens explosief te groeien. Deze ligt nu al voor. vandaar.
hier ook nog een mama van grote baby's, bij de eerste 4165 en 52 cm bij de tweede werd gedacht oeioei grote baby, maar ze waren erg verrast met 2960 en 49cm???hoe dat is gekomen??? Maar ook bij deze had ik met 25 weken een groeispurt, deze schatten ze nu op 7 a 8 pond en ze laten mij dus niet te lang over de 40+lopen. Al hoop ik dat deze voor 40 wken komt en 7 pond is wel genoeg.
ik bedoel ze schatten deze rond 40 weken op 7 a 8 pond, ze kunnen het natuurlijk nooit precies schatten. Maar loop ik over datum dan heb ik kans dat we gaan naar 9 pond
Ach schattingen... Ik heb zelfs bij de groeiecho's gemerkt dat ze er flink naast kunnen zitten. Dochterlief zou met 37 weken in mijn buik al 3900 gram gewogen hebben. Ik was dan ook nogal verbaasd toen ze met bijna 40 weken geboren werd en 3740 gram bleek te wegen! Dat zou dus volgens de berekeningen rond de 4500 gram hebben moeten zijn.
Met schattingen zitten ze er erg vaak naast maar met groeiecho's zitten ze vaak wel in de richting. Maar ik heb dan ook met 36 en 37 en 38 weken echo's gehad en dan weten ze het vrij nauwkeurig.
dag dames zwanger-van-de-derde, ik ga de klup verlaten met de beste reden die je kunt bedenken, op zondag 16 augustus ben ik namelijk moeder-van-de-derde geworden. De vliezen braken om 4 uur 's nachts en om 12:42 uur lag mijn lieve Bart op mijn buik te krijsen! Voor jullie die nog even moeten/mogen .... heel veel plezier en sterkte met de zwangerschap en natuurlijk strax met de bevalling! Ik kom hier zeker nog een keertje kijken hoe het jullie vergaat. groetjes esther
Gefeliciteerd! Nou met zo'n goede reden mag je de club inderdaad verlaten! ;-D Zo te horen een vlotte bevalling gehad, gelukkig! Nogmaals van harte en geniet van je derde mannetje!
Mag ik me ook hier aanmelden? Ik ben ook zwanger van de derde. Wij hebben een 1eiige (icsi)tweeling. Afgelopen zaterdag zijn zij 1 jaar geworden. Wij hebben straks dus 3 kindjes onder de 19 of 20 maanden. Omdat onze meiden met icsi zijn gekomen hadden we niet op dit wondertje gerekent. Maar dat houdt niet in dat we niet superblij zijn hiermee!
Hoi Esther Gefeliciteerd met je derde!!! Funny me Welkom hier, gaaf zeg zo'n cadeau erachteraan. Ik had het ook met de tweede. Die kwam er zo achteraan. Geniet van je zwangerschap. Hier is het erg druk met verbouwen, we moesten er een kamer bijbouwen ( dus twee kamers verkleinen en daar een kamer tussenin) Nu is de kamer van mijn oudste dochter al klaar, moet nog 1 keer haar deur schilderen maar de muur staat en is behangen, plinten zitten erop en ik heb van die foam Dora's erop geplakt. Ze is er helemaal blij mee. Haar deur heb ik geschilderd met magneetverf en daarna gewoon witte verf eroverheen. Nu moet ik nog even wat plaatjes van Dora uitknippen en plastificeren. Dan plak ik die op wat platte magneetjes en heeft ze dora magneetjes voor op haar deur. De muur op onze oude kamer staat nu ook. Nu de originele muur eruit breken en dan werken we de middelste kamer af ( onze toekomstige slaapkamer) en dan komt de babykamer op onze oude kamer. Dus nog aardig wat te doen. We hebben gisteren via kinderen online een sinterklaasweekend in centerparcs geboekt. Het laatste weekend van november is alles daar in sinterklaassfeer. Ik loop dan natuurlijk op het einde maar mijn ouders en schoonmoeder gaan ook mee dus extra handen om met de kinderen bezig te zijn. En we gaan naar het Heijderbos dat is maar een half uurtje rijden dus ik kan zo thuis zijn als het moet. Heb er echt zin in. In september gaan Dennis en ik eerst nog even een weekend samen weg. Heerlijk. Fijne dag allemaal.
Hoe is het hier met de aanstaande mama's van drie? Beetje stille boel! Met mij gaat het prima. We hebben vandaag een pretecho en geslachtsbepaling laten doen en we krijgen een... jochie! Geheel tegen mijn verwachting in, want ik (en iedereen in mijn omgeving) had een sterk 'meisjesgevoel' maar ik zat er dus mooi naast! Een lekker eigenwijs knulletje wordt het. Ik heb al een schattig rompertje gekocht voor hem. Wat wordt het dan ineens echt he? Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat!