Hoi Dames, Ik ben nu 29 weken zwanger en gisteravond kreeg ik ineens enorme buikpijn boven in mijn buik rond mijn ribben tot net onder mijn borsten. Door deze buikpijn kon ik gewoon niets meer, zitten ging niet meer, staan niet, liggen niet en bukken kon ik al helemaal niet meer. Hoewel ik er geen voorstander van ben toch maar een aspirine ingenomen tegen de pijn waardoor ik uiteindelijk wel in slaap ben gevallen. Had me voorgenomen als ik er vanochtend nog last van had om een contact op te nemen met de vk, maar nu is het weer weg. Iemand enig idee of dit normaal is en wat het zou kunnen zijn?
Misschien galstenen maar heb geen idee natuurlijk.. Anders toch nog een keer bellen om advies te vragen ook daar zijn ze voor
Klinkt als je darmen.... Heb ik ook een paar keer flink last van gehad, precies zoals jij beschrijft. Maar ik heb geen paracetamol genomen, gewoon afgewacht (heeft wel de hele avond geduurd) en uiteindelijk moest ik naar het toilet. Daarna was het weg. Daarna nog een paar keer gehad, heb me er verder geen zorgen om gemaakt omdat ik er bijna zeker van ben dat het mijn darmen waren. Miss lucht, of zaten ze knel door de groei van de baarmoeder.. Overigens heb ik verder een prima stoelgang, de hele zwangerschap al, dus dat hoeft niks te zeggen.. Maar als je het niet vertrouwd moet je de vk bellen he!
Hier veel galstenen koliek.. Heeeeel erg pijnlijk.. Duurt vaak paar uur en dan is het weg..Soms helpt pijnstilling..
Dit had ik ook rond jouw termijn bij de eerste 3 maand naar de bevalling geopereerd en mijn galblaas is er uitgehaald..😔
Hier ook last gehad van galstenen aan het eind van de zwangerschap, kolieken van een paar uur... Heb zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat ze met 36+1 dachten dat ik aan het bevallen was. Uiteindelijk kwamen ze er na mn bevalling dus achter dat het mn galblaas was en 3 weken na mn bevalling is mn galblaas eruit gehaald.
Het was een zeurderige pijn van links naar rechts over mijn hele buik, bloeddruk was laatste keer bij de vk gewoon goed. Wel de laatste dagen dat ik rond een uur of 3/4 niet heel lekker ben totdat ik avond eten op heb en dan gaat het weer. Probeer dan wel koekje te eten tussendoor, maar dat helpt niet. Ben tot 18 weken dag en nacht ziek geweest dus niet zo lekker voelen kijk ik niet van op.. Vandaag hele dag nergens last van gehad, dus ga er maar vanuit dat het niks ergs was. Moet maandag op controle dus zal het dan nog eens even navragen.
Ik had dit gistermiddag:avond. Toch de gyn gebeld en ik mocht wel komen als ik dat prettig vond. Ja dus! Het bleek combi van groeipijn en de twee kindjes zaten dichtbij elkaar bovenin net tegen m'n ribben feest te vieren! Gyn vertelde dat door het getrappel van de baby(s) je bm geprikkeld wordt. Dit was bij mij de reden. Tip die ik mee kreeg, warme doek of kruik tegen je buik Sterkte!