Vanmorgen bij de Huisarts voor de zekerheid even mijn urine laten nakijken op blaasontsteking. Dit omdat ik gevoelig ben voor blaasontsteking en ik al een aantal weken met een branderig gevoel loop, maar ik dat gooide op indalingspijnen (morgen 33 wk zwanger). Gelukkig dus toch even na laten kijken, wat bleek: * Witte bloedcellen +1 (als ik dat goed heb begrepen) * Eiwitten +1 * Glucose +2 Conclusie van de HA was dat er dus idd een blaasontsteking zit (AB kuur meegekregen) en hij heeft vingerprik gedaan voor glucose meting, deze was 6,5. Dat schijnt prima te zijn op de niet-nuchtere maag. Hij heeft de gynaecoloog gebeld en zij zouden mij nog bellen voor een evt eerdere afspraak ipv 3 januari. De HA keek er redelijk zorgelijk bij. Moet ik me zorgen maken, of valt het wel mee wat hieruit is gekomen?
Poeh, ik weet het niet meis.. vervelend is dat als ze je allemaal die gegevens zeggen zonder je precies uit te leggen wat het nou precies betekent. Zou je eventueel een soort van telefonisch consult met je gyn/vk kunnen aanvragen zodat je ongerustheid weggenomen kan worden?
Heeft hij ook je bloeddruk gemeten? Soms kunnen eiwitten op een beginnende zwangerschapsvergiftiging wijzen.hoeft niet natuurlijk,hier verder geen ervaring mee.ik zou anders gewoon morgen ff contact op nemen met je gynaecoloog om je bezorgdheid te uiten en te vragen of het idd nodig is om ff op extra controle te komen.
De Huisarts heeft mijn bloeddruk niet gemeten. Hij gaf aan het verder aan de gyn over te laten. Die belt mij als het goed is morgen, zo niet dan bel ik hun maandag. Maandag is ook de uitslag van de kweek binnen als het goed is.. dus dan zal ik wel meer weten. In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Eiwitten zou op een 'nierprobleem' kunnen wijzen wat ook wel voorkomt bij hoge bloeddruk ( in ernstige mat,zwangerschapsvergiftiging) Glucose is suiker in je urine, die hoort er normaal gesproken niet in te zitten. Eiwit komt soms ook in je urine voor bij diabetes. Soms kan afscheiding ook nog voor een afwijkende uitslag zorgen.,,