wie nog meer....

Discussion in 'Prematuur' started by sonya one love, May 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

mijn dochtertje is geboren met 28 weken en 4 dagen....ze ligt in de couveuse met een infuusje en sondevoeding...vandaag is ze overgeplaats naar een andere zaal waar ze wat minder intensieve zorg nodig heeft....
    ik ben benieuwd wanneer ze over mag naar ons eigen streek ziekenhuis...wie heeft er hier ervaring mee......

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi

Allereerst gefeliciteerd met jullie dochtertje.

Danischa is 13 maart 2006 geboren bij 30 weken en 6 dagen zwangerschap (pre-enclampsie)
    Ze heeft van maandag de dag waarop ze geboren werd tot vrijdag op de Intensieve afdeling gelegen, en daarna mocht ze naar de Highcare.
    Daar heeft ze gelegen tot 30 maart, en toen werd ze over geplaatst naar het streekzekenhuis.
    Daar heeft ze 4 weken nog in de couveuse gelegen zonder extra warmte (net als in het amc overigens) Hierna werd ze in het wiegje gelegd, en hier heeft ze krap een week in gelegen en toen mocht ze al mee naar huis. Dat was op 21 april 2006.

Nu werd Danischa als een heel sterk dametje beschouwd vanaf het moment dat ze geboren is. Ze hield haar temp al snel goed op pijl (bij een gewicht van 1 kilo!) en eenmaal in het streek ziekenhuis ging ze sneller vooruit. Toen ze alle voedingen zelf dronk zonder de sonde en goed groeide en haar temp goed hield mocht ze naar huis.

Danischa woog bij ontslag 1756gram. Dit was echt een uitzondering! Normaal word het ontslag gewicht op 2kilo gehouden. Maar ze was nog te goed voor het ziekenhuis.

Ik gun voor jullie natuurlijk ook deze weg, zonder complicaties.

Heel veel succes, en geniet heel erg veel van jullie wonder

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi hoi,

Onze Sam is geboren met 30.1 week, ze was 1218gram.
    Gelukkig hoefden wij niet te verhuizen naar een streekziekenhuis omdat wij in Nijmegen wonen en zij is geboren in het Radboud en mocht daar gewoon blijven. (Oke moest wel naar een andere afdeling ivm darmproblemen die ze de eerste week heeft gehad).

Ik heb hier een overzicht gemaakt van onze prematuren/dysmaturen, ik zet jullie er ook al in. Mocht je iets tegenkomen dan kan je terug kijken bij wie je eventueel een ervaringsverhaal kan krijgen.

Groetjes Daphne

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
  5. Niet meer actief

Dat is echt per baby verschillend hoor! als ze van de neonatologie(intencive) afkunnen mogen ze naar het streekziekenhuis dit kan na 1 week zijn naar 1 mnd ,,

en tja wanneer mag je kleintje daar af ,, als ze goed drinkt/zichzelf warm houd maar vooral als het kindje sterk is met goede overlevingskansen maar dat is opzich vrij logisch

Benthe ligt nu op de highcare en mag als de longonderzoeken allemaal goed zijn in een gewoon bedje! (ligt al wel in streekziekenhuis hoor)

6. sonya one love

bedankt voor de reacties...tja ik had het inderdaad van de zusters al gehoord dat het bij elk kindje anders is.
    chedella doet het allemaal heel erg goed. heeft geen infuusjes meer en drinkt nu 21 cc per voeding. vandaag heeft ze zelfs al 7 cc uit mijn borst gedronken!
    verder is de low flow vanochtend gestopt en ze kijken het aan hoelang ze het zonder kan. net ben ik nog bij haar geweest en had ze de zuurstof nog steeds niet nodig. ik sta er versteld van zo een klein meisje.
    ze weegt nu 1405 gram....

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    goed gevoel he...
    Uit de borst drinken, ook al is het "maar" een beetje.
    En wat goed joh, zonder de low flow!

8. sonya one love

goed nieuws :) :)
    CHEDELLA GAAT WOENSDAG OVER NAAR ONS EIGEN STREEK ZIEKENHUIS EN KOMT DAN OP DE KINDERAFDELING TE LIGGEN.

ze weegt nu 1500 gram. heeft de lowflow niet meer nodig.
    verder drinkt ze 2 maal per dag aan de borts en voor de rest krijgt ze sondevoeding.
    het is allemaal wel snel maar de artsen zijn heel erg tevreden over haar.
    Zo zijn de papa en mama lekker dicht bij haar in de buurt en weer samen in hun eigen huisje...

9. mamavanalexi

Mar 5, 2007
    44
    0
    0
    wat een goed nieuws!
    wat doet ze het heel goed!

liefs Petra

10. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Goed nieuws hoor meid!
    Wat een heerlijk mopje hebben jullie (op de foto's)
    Geniet evengoed van deze verwarrende, chaotische en moeilijke tijd! Het zal schipperen worden tussen huis en ziekenhuis, maar blijf genieten.
    Ons mannetje heeft "maar" 12 dagen op de couv afdeling gelegen, maar dat vond ik al lang, jullie hebben nog een weg te gaan, vol verdriet, maar ook veel positieve dingen, iedere dag een stapje dichter naar het naar huis toe komen!
    HET grote moment!
    Heel veel succes en geluk met jullie meissie!

Share This Page