fruit/groentehapjes

Discussie in 'Prematuur' gestart door danili, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hai meiden,

Ferron mag gaan beginnen met fruithapjes.
    Hij is nu 5 maanden, en deze week mag hij gaan beginnen om fruit uit te proberen. te beginnen met een perenhap. Nou ik heb een mooie foto
    waarop je kunt zien wat hij ervan vind!

http://www.mijnalbum.nl/Album=RTQAAY8C&edit=1

haha, mooi he!
    Hij vind er weinig aan op het moment. We moesten beginnen met een perenhap, maar heb zelf al eens een beetje geprakte banaan op en lepeltje aan hem gegeven, en dat scheen hij wel lekker te vinden.
    Peer moet hij niet zo erg.
    Zou het heel erg zijn, om hem nu toch maar bananenhap te geven ipv peren? of moet ik doorzetten tot hij wel peer eet?
    Ikzelf hou absdoluut niet van peer, alleen appel,kiwi en banaan gaan er bij mij in, en dan nog eet ik bijna nooit fruit, is dit eigenlijk ook erfelijk?

Hoe zit het bij jullie kids met de fruit en groentehappen, en hoe hebben jullie dit ervaren, of ervaren jullie dit nog steeds?
    Hoe maken jullie het bv allemaal klaar, en wanneer geven jullie de happen, en ook hoeveel per keer?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hey!

Hoe vaak heb je dat perenhapje nu geprobeerd? Ik heb het drie dagen achter elkaar gegeven. De eerste keer vond hij het niets. Maar later vond hij het wel lekker.

Je kunt hem ook wel banaan of appel geven hoor. Bedenk wel dat banaan stoppend werkt. In principe kun je hem alles geven uit die potjes vanaf 4 maanden. Op een gegeven moment went hij aan de smaken en eet hij er lekker van. Natuurlijk kunnen er dingen zijn die hij echt niet lust (zoals hier de bloemkool), maar over het algemeen is het gewoon een kwestie van wennen.

Ikzelf ben niet zo'n fruiteter, maar Tymen is er gek op. Alles vind hij lekker! Ook groenten gaan er lekker in, maar wel vanaf dat hij potjes van 6 maanden mocht. Daar zit wat meer smaak aan en er is wat meer variatie.

Ik ben begonnen met tussen de eerste twee voedingen het fruit te geven. De eerste dag een paar lepeltjes om te kijken hoe hij reageerde, daarna steeds wat meer over drie dagen. De groentehap heb ik op dezelfde manier gedaan, tussen de derde en de vierde voeding. Op deze manier dronk hij wel gewoon goed uit de fles.

Wat het klaarmaken betreft, fruit kun je eerst koken zodat het zacht wordt en dan pureren desnoods met wat water erdoor. Koken hoeft overigens niet persé. Groente hetzelfde verhaal. Eerst gaarkoken zonder zout, aardappeltje erdoor eventueel en dan pureren, desnoods met wat boter, water of melk erdoor.

Nou lang verhaal, veel info, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes ermee!

Groetjes, Setteke

3. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    nou ik heb nu al minstens 3 keer geprobeerd om hem n perenhap te geven, maar hij vind het echt helemaal niks. Vandaag een bananenhapje gegeven, en dat ging er bijna helemaal in!
    Stond helemaal verbaasd te kijken hoe hij dat gretig naar binen zat te werken.
    Op een gegeven moment begon hij te pruttelen en te gieren en met zijn handen in zijn mondje te graaien, toen dacht ik nu is het ff over!
    Ik ga het ook rustig aan doen, misschien toch nog straks na de bananenhap de peer nogmaals uitproberen, een paar dagen achter elkaar.
    Ik heb trouwens de banaan alleen maar gepureerd en een klein beetje nutrilon voeding erdoor heen, om de smaak wat vertrouwder te maken.
    Maar wel bedankt voor de info setteke.

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Nou de fruithapjes gaan er steed beter in hoor...
    We mogen nu in principe ook aan het groente gaan beginnen...wanneer deden/doen jullie dat? (welke leeftijd)

Deel Deze Pagina