Raarste advies

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Nav ander topic...

Wat ik het raarste advies wat je hebt gehad ivm met je kinderen... Bijv door cb, familie etc...

Ik trap af...

Mijn dochter had moeite met poepen en had er last van had ik aangegeven bij het cb bij de arts. Ik moest er toch zijn...kreeg ik als antwoord ja als ze 10 dagen nog niet gepoept heb dan aan de bel trekken.. Ik was er stil vam.. Heb die middag me ha gebeld en er iets voor gekregen.. Vond dit zo raar

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het raarste (slechtste!) advies dat ik ooit heb gekregen over mijn dochter kwam notabene van de kinderarts waar we waren. Ze was bijna 2 en liep nog niet. Kon zelfs nog niet zelfstandig staan, laat staan achter een loopwagentje lopen. Ze stond volledig op de binnenkant van haar enkels...ja...haar enkels. Ik wilde een doorverwijzing naar een kinderorthopeed, maar volgens de k.a. moesten we het maar gewoon zo laten. Het zou vast vanzelf goed komen :$.

(Uiteindelijk via de h.a. een doorverwijzing gekregen en eenmaal bij de orthopeed gelijk semi-orthopedische schoenen aangemeten gekregen. Zonder die schoenen had ze nu volgens mij nog niet gelopen ;)).

3. Islah

Islah Niet meer actief

Rauw eiwit op de billetjes smeren tegen uitslag...

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    - Laat maar huilen, is goed voor de longetjes
    - Niet je kind bij je houden, verwen je ze mee

Ik kan nog wel even doorgaan! Hahaha!
    Ik doe het lekker op mijn manier!

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wowww 10 dagen...! Wat een advies zeg!

Wat ik wel eens als 'advies' heb gehad dat als je niet zoveel met het zwanger worden bezig bent dat het dan sneller zou lukken. Net of dat dat kan als je in de Mmm zit en je er een weektaak aan hebt met bloed prikken, weer naar het zkh, echo's etc..

6. Islah

Islah Niet meer actief

Zulke "adviezen" heb ik ook volop gekregen, vooral dan bij de jongste die een huilbaby bleek te zijn.

7. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Zolang je zoon niet blauw wordt is er niks aan de hand was ds ha. Zoon stopte tijdens slapen met ademen.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon had een ontstoken oog en toen zei mijn schoonzus dat ik borstvoeding in zijn oog moest smeren:(

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is een goed advies, een paar druppels en het is weg.

10. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Mijn zoon had een ontstoken oog en toen zei mijn schoonzus dat ik borstvoeding in zijn oog moest smeren:(

Ha ik herinner me opeens dit weer, lees het en zie me gelijk weer tobben met mijn borst boven mijn kind om een paar druppels in het oogje te krijgen... :)

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Meen je dat nou?
    Ik vond het zo raar klinken en buiten dat gaf ik geen borstvoeding en was mijn melk ookal snel verdwenen

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat werkt dus echt... Raar maar waar :D

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan is het raar advies, ja. :D

14. unknowable

unknowable Niet meer actief

Die bovenste hoor minimaal één keer per week van mijn schoonouders. :x:D

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Haha ja dat klopt wel echt hoor.
    Ik heb zelfs weleens in m'n man z'n oog een druppeltje borstvoeding laten vallen. Was een heel gedoe haha. Hij lag op de bank en ik hing er boven en probeerde een toeschietreflex op te wekken. Hihi het was een komisch moment achteraf. Maar hij was in elk geval zo van z'n ontstoken oog af.
    Je kunt trouwens op heel veel dingen borstvoeding smeren. Het lijkt overal goed voor te zijn...

16. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Dit schijnt ook gewoon goed te werken. Heeft mijn zus bij alle kids gedaan.

17. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mij man had een hernia en slikte tramadol en morfine tegen de pijn. Toen we de verjaardag van een vage kennis wilden skippen hierom, zei ze dat ze eventueel nog wel wat bruistabletten asperine voor hem had... Jaja, dat zal vast beter werken dan tramadol, oxinorm en oxicontin... Ze was doktersassistente trouwens...

18. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Rauw eiwit helpt inderdaad.

Bij mij was het stuur je kinderen toch gewoon naar school..
    Oh en we denken dat het nodig is om je 4 jaar oude zoon op anti depressiva te zetten.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja advies van mijn moeder toen ik mijn oudste bv gaf. Je hebt niet genoeg voeding. Nu weet ik wel beter. Ik had bv in overvloed.

Kijk de keuze heb ik zelf gemaakt om te stoppen. maar dit advies was wel erg onwetend van mijn moedertje. Verder een schat van een moeder ondanks( alles).

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vorig jaar ging ik met mijn toen 7 jarige dochter naar de huisarts.
    Meisje had al enige tijd heel veel vaginale afscheiding en de huisarts wilde haar vaginale zetpillen voorschrijven.
    Mafkees!!!
    Uiteindelijk is het vanzelf overgegaan.
    Verzin je toch niet om een 7 jarig kind dit te laten gebruiken.

Deel Deze Pagina