Na alle discussies zal het er vast van komen dat zwarte piet niet zwart meer is. Maar dan? Hoe geloofwaardig zal het dan zijn voor de kinderen? Mijn zoon ik sinds hij de pepernoten zag al bezig met zwarte piet. Maar wat als zwarte piet niet zwart meer is? Ik denk zelf dat ik dan eerlijk ga vertellen dat het allemaal niet echt is en dat zwarte piet weg moest omdat hij zwart was en mensen dat niet leuk vonden en dat wij zelf de kadotjes kopen. Hoe zouden jullie dat doen?
Moeilijk.....Ik denk dat ik dan mijn eigen zwarte piet vraag: mijn vriendin, die blijft zich zwart smincken heeft ze gezegd. Ook een kennis van mij verhuurd zich als Sint + zwarte piet en die blijft in hun geval ook zwart. Hier blijft zwarte piet zwart!
Zal t echt zo vaart lopen? Dan verkleed ik mezelf wel als zwarte piet!!! Of ik span zelf n rechtszaak aan. 'Dom blondje'.
Het is erg lastig...aangezien het soms ook bekenden van de kinderen kunnen zijn. En als die zich niet meer zwart smincken....maar met roetvegen. Tja dan herkennen de kinderen ze zo natuurlijk. Dus idd hopelijk doet het sinterklaas journaal er wat mee.
naar belgie gaan, daar is deze onzinnige discussie helemaal niet aan de gang en blijft zwarte piet gewoon zwart met oorbellen en krullen! en verder, mijn zoon word pas bijna 2... dus nog niet echt aan de orde hier
Ik dacht dat bruin nog 'mocht'?? Daarnaast.. tja. Dan leg ik het gewoon uit. Ze weet hoe t zit, dat scheelt
kinderen zijn daar zo flexibel in, ik denk dat het echt niet uitmaakt welke kleur ze hebben voor de kindjes...alleen voor ons, volwassenen is het gek!
Ik ga het niet eens hebben over Zwarte Piet, maar gewoon over Piet. Ik denk niet dat het karakter gaat verdwijnen, maar dat ze gewoon allerlei kleuren krijgen. Vind ik ook wel leuk eigenlijk. Ik heb ooit een keer zo'n optocht gezien met Pieten in allerlei kleuren en dat zag er pas écht feestelijk uit. Leuk toch
Ik vind het er leuk uitzien ! Of hij nou zwart of blauw is, het maakt kinderen niets uit. Zolang ze maar hun cadeautjes blijven krijgen
hier ook niet aan de orde want dochterlief word volgende week 2. maar hoop gewoon dat zwarte piet zwarte piet blijft. lijkt me idd moeilijk voor de kids (voor de ouders, want die hebben als t zo doorgaat een hoop uit te leggen..) die t vorig jaarr al goed begrepen.
Ik denk ook dat het kinderen niet veel uitmaakt en dat ze, wanneer er een leuke draai aan wordt gegeven, er wel in meegaan. Vind het geen gezicht eigenlijk, die gekleurde pieten en erg herkenbaar.
Die van mij gaan daar denk ik niet meer intrappen. Ze hebben dvds van de club en dat is ook alleen maar zwarte piet. Even als de liedjes en dergelijke
Foto van die kleurenpieten aan zoon van bijna 4 laten zien, die herkende het direct. He dat zijn nietzwartepieten .
Net als jazzpiet en zeurpiet is en nu ook een kleurpiet. Niet moeilijk en kinderen blijven toch wel geloven. Zelfs als je ze zegt hoe het zit geloven ze vaak nog stiekem....
Dit vind ik dus echt geen gezicht. Want hoe komen hun dan aan dat kleurtje als ze uit de schoorsteen komen? Daarom is zwarte piet toch zwart? Dat is ieder geval wat mij altijd is verteld en wat ik ook mijn kinderen vertel. Hoe ik het ga oplossen? Weet het nog niet, blijf het een kwalijke zaak vinden dat wij daar uberhaubt over na moeten denken.
Ja, dat geloof ik wel. Jouw zoontje kent Piet nu eenmaal op een bepaalde manier. Ik denk dat het alleen lastig wordt voor de generatie die Zwarte Piet al kent. De generaties hierna weten niet beter, daar zal het niet voor uitmaken denk ik. Het is alleen sneu voor de overgangsgeneratie, misschien.